Gra o tron: Początek - poradnik do gry - Mateusz "Boo" Bartosiewicz - ebook

Gra o tron: Początek - poradnik do gry ebook

Mateusz "Boo" Bartosiewicz

0,0

Opis

W poradniku do gry Gra o Tron: Początek znajdziecie szereg porad dotyczących samej rozgrywki, jak i jednostek, budynków oraz rodów. Nie zabrakło w nim również szczegółowego opisu przejścia kampanii, wzbogaconego wieloma obrazkami oraz dokładnymi mapkami.

Gra o tron: Początek - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Rody- historia, siedziby i premie
  • Specjalne (Jednostki)
  • Bojowe (Jednostki)
  • Podstawowe (Budynki)
  • Pomocnicze (Jednostki)
  • Armia (Jednostki)
  • Specjalne (Budynki)
  • Pieczęć sojuszu oraz charakterystyka lordów (Informacje ogólne)
  • Porady (Informacje ogólne)
  • I. Czerwona Twierdza (Rozdział 2- Wojna Zdobywcy)

Informacja o grze

Strategia stworzona na podstawie sagi „Pieśń Lodu i Ognia”, napisanej przez George’a R.R. Martina. Produkcja została podzielona na wprowadzającą kampanię i otwarty tryb Królestwa, w którym mamy pełną swobodę działań i musimy zdobyć władzę absolutną. Sposób na zrealizowanie celu pozostawiono w rękach gracza – można uciec się do siły militarnej, knuć intrygi polityczne lub pokonać wrogów w wojnie ekonomicznej.

Gra A Game of Thrones: Genesis, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2011 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 53

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




Gra o tron: Początekporadnik do gry

autor: Mateusz "Boo" Bartosiewicz

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1178

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Informacje ogólne

Porady

Pieczęć sojuszu oraz charakterystyka lordów

Jednostki

Pomocnicze

Bojowe

Armia

Specjalne

Budynki

Podstawowe

Specjalne

Rody- historia, siedziby i premie

Samouczek

Zawieranie sojuszy

Fortele

Wojna i pokój

Zwycięstwo i pakty

Rozdział 1- Rhoynarowie lądują w Dorne

I. Początki Dyplomacji

II. Wezwanie do broni

III. Wybór sojusznika

IV. Pokłosie wesela

V. Konsolidacja siły

Rozdział 2- Wojna Zdobywcy

I. Czerwona Twierdza

II. Burzowe Ziemie

III. Kontratak

IV. Pakt

V. Siła perswazji

Rozdział 3- Taniec smoków - I. Taniec smoków

Rozdział 4- Podbój Dorne

I. Podbój Dorne

II. Pomyślność

Rozdział 5- Bunt Blackfyre'a - I. Krwawa dyplomacja

Rozdział 6- Wojna Uzurpatora

I. Bitwa o Summerhall

II. Bitwa o dzwony

Rozdział 7- Wojna Pięciu Królów

I. Łupy

II. Odrodzenie

Rozdział 8- Mur

I. Mur

II. Dzicy

Wprowadzenie

Poradnik do najnowszej strategii studia Cyanide - Gra o Tron: Początek zawiera szczegółowy opis przejścia samouczka oraz kampanii, opowiadającej o burzliwych losach krainy Westeros, wzbogacony licznymi obrazkami oraz mapkami. Ponadto, znaleźć w nim można komplet porad dotyczących gry swobodnej (Ród vs Ród), zależności między charakterami lokalnych lordów a ich nastawieniem wobec potencjalnych sojuszników, charakterystykę jednostek oraz przedstawienie poszczególnych rodów, których historia determinuje rozmaite premie rodowe.

Gra o Tron: Początek daje nam możliwość sterowania wieloma zróżnicowanymi jednostkami. By ułatwić graczowi ich rozpoznawanie, użyty został podział jednostek (wedle zakładek szkoleniowych w Siedzibie Rodowej, nie licząc Jednostek Specjalnych) zamieszczony w poniższej legendzie:

zielony - Jednostki pomocnicze;

pomarańczowy - Jednostki bojowe;

niebieski - Armia;

brązowy - Jednostki specjalne.

Cyfry w nawiasach zwykłych, np. (1), odnoszą się do miejsc zaznaczonych na zamieszczonym powyżej tekstu obrazku, a cyfry w nawiasach kwadratowych, np. [#1], dotyczą miejsc oznaczonych na mapce znajdującej się na początku danej misji.

Czarny - uwagi, kombinacje klawiszy, ważne elementy;

[Czarny w nawiasie kwadratowym] - umiejętności jednostek;

Kursywa - działy poradnika, tryby gry.

Mateusz "Boo" Bartosiewicz (www.gry-online.pl)

Informacje ogólne

Porady

- W danym momencie można rekrutować tylko jedną jednostkę, ale w kolejce da się umieścić cztery kolejne.

- Koniecznością jest działanie dynamiczne; decyzje dotyczące pierwszych ruchów mogą bardzo ułatwić, ale i utrudnić drogę do zwycięstwa.

- W celu szybszej ekspansji, na początku potyczki należy zwerbować dodatkowego emisariusza.

- W trakcie osłabiania sojuszu wroga trzeba zwracać uwagę na to, czy emisariuszowi nie zagraża prawo banicji - pozbawia ono możliwości wydawania poleceń emisariuszowi przez zbyt długi okres czasu!

- Tajna umowa to najlepszy sposób pozbawienia przeciwnika przychodów z miast położonych najbliżej jego Siedziby Rodowej już we wczesnych etapach rozgrywki.

- Aby tajna umowa była skuteczna, jej poziom musi być wyższy niż poziom oficjalnego sojuszu przeciwnika z lokalnym lordem.

- Przeciwnik nie widzi sojuszy, które są zawierane przez gracza.

- Warto umacniać umowy z lokalnymi lordami poprzez zawiązywanie sojuszy krwi - w szczególności z tymi lordami, których charakter czyni z nich trudnych sojuszników.

- Sojusz krwi zwiększa dochód z miasta o 50%, a także zapobiega działaniom dyplomatycznym wrogiego emisariusza i szpiega na jego obszarze.

- Nie należy szczędzić funduszy na gwardzistów - są oni w stanie skutecznie bronić naszych budynków i emisariuszy, przez co możemy zapewnić sobie pewny dochód.

- W Westeros nie istnieje pojęcie zaufania. Regularne inspekcje miast i emisariuszy to podstawowe zadanie szpiega (tym bardziej obligatoryjne, jeśli na sojuszniczym terytorium pojawi się szpieg wroga).

- Strategiczne miejsca, takie jak kopalnie złota, sept, pola (tylko jeśli są uprawiane przez trzech lub więcej wieśniaków), warto zdobywać - i pozostawiać pod obserwacją szpiega.

- Podsyłanie zdrajcy (w postaci szpiega) do Siedziby Rodowej wroga to najłatwiejszy sposób wpłynięcia na poczynania jego jednostek.

- Używanie najemnych jeźdźców/jeźdźców w celu wybijania obcych wieśniaków orazkupców wprowadza przeciwnika w stan dezorientacji, a dodatkowo pozwala zdobyć Tytuł Prestiżowy (najwięcej zabitych).

- Celem nr 1 skrytobójcy zawsze będzie szlachta, jednak mało który przeciwnik naraża ich na niebezpieczeństwo, dlatego działalność skrytobójcy powinna skupić się wokół eliminowania emisariuszy i rozbijania sojuszy krwi (poprzez mordowanie szlachetnych pań).

- Wzniecanie powstań opłaca się szczególnie, gdy celem łotra będzie miasto graniczące z innymi budynkami przeciwnika. W ten sposób przy odrobinie szczęścia buntownicy rozsieją zamęt również na sąsiednich terytoriach.

- Najlepszym sposobem na wrogich najemników jest przekupstwo - pilnujmy więc, by nasz łotr był zawsze wyposażony w 50 złotych smoków.

- W czasie wojny armia powinna zawsze być prowadzona przez dowódcę. W przypadku starcia warto go trzymać na tyłach.

- Jednostki znajdujące się na terenie pokrytym bujną roślinnością posiadają premię do ataku i obrony.

- Koniecznością jest pamiętanie o wadach i zaletach poszczególnych jednostek (patrz: Jednostki), by tanim kosztem rozgromić wojska przeciwnika.

- grupowanie oddziałów tego samego typu za pomocą kombinacji CRTL + 1 itp. pozwala, po naciśnięciu 1, szybko wybrać daną grupę.

- rozpętanie wojny jest równoznaczne z utratą tylu Punktów Prestiżu, ile pozostało Punktów Pokoju w trakcie rozpoczęcia wojny.