Gothic - poradnik do gry - Łukasz "Boolseye" Michalski - ebook

Gothic - poradnik do gry ebook

Łukasz "Boolseye" Michalski

0,0

Opis

Poradnik do Gothic koncentruje się samej kwintesencji gry, pomagając niedoświadczonym graczom ukończyć całą rozgrywkę bazując na Starym Obozie. Wedle upodobań, każdy będzie mógł później rozegrać grę, jakoby na nowo w innym obozie.

Gothic - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Witamy w Koloni (1) (Rozdział 1)
  • Witamy w Koloni (2) (Rozdział 1)
  • Xardas (1) (Rozdział 4)
  • Mapa Główna Koloni Więziennej (Mapy)
  • Strażnicy portalu (1) (Rozdział 5)
  • Strażnicy portalu (5) (Rozdział 5)
  • Strażnicy portalu (2) (Rozdział 5)
  • Witamy w Koloni (4) (Rozdział 1)
  • Witamy w Koloni (5) (Rozdział 1)
  • Witamy w Koloni (3) (Rozdział 1)

Informacja o grze

Pierwsza część znakomitej serii cRPG stworzonej przez niemieckie studio Piranha Bytes. Gracze wcielają się w rolę Bezimiennego, wysłannika boga Innosa i muszą stawić czoła siłom zła, którymi kieruje potężny demon.

Gra Gothic, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2002 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 121

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność



Podobne


Gothicporadnik do gry

autor: Łukasz "Boolseye" Michalski

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=565

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Podstawy

Rozdział 1

Witamy w Koloni (1)

Witamy w Koloni (2)

Witamy w Koloni (3)

Witamy w Koloni (4)

Witamy w Koloni (5)

Witamy w Koloni (6)

Witamy w Koloni (7)

Witamy w Koloni (8)

Witamy w Koloni (9)

Witamy w Koloni (10)

Witamy w Koloni (11)

Witamy w Koloni (12)

Witamy w Koloni (13)

Witamy w Koloni (14)

Rozdział 2

Gniazdo Pełzaczy (1)

Gniazdo Pełzaczy (2)

Gniazdo Pełzaczy (3)

Gniazdo Pełzaczy (4)

Gniazdo Pełzaczy (5)

Rozdział 3

Starożytna magia (1)

Starożytna magia (2)

Starożytna magia (3)

Starożytna magia (4)

Starożytna magia (5)

Starożytna magia (6)

Starożytna magia (7)

Starożytna magia (8)

Starożytna magia (9)

Rozdział 4

Xardas (1)

Xardas (2)

Xardas (3)

Xardas (4)

Rozdział 5

Strażnicy portalu (1)

Strażnicy portalu (2)

Strażnicy portalu (3)

Strażnicy portalu (4)

Strażnicy portalu (5)

Strażnicy portalu (6)

Strażnicy portalu (7)

Rozdział 6

Leże Śniącego (1)

Leże Śniącego (2)

Mapy

Mapa Główna Koloni Więziennej

Mapa (plan) Starego Obozu

Mapa (plan) Nowego Obozu

Mapa (plan) Obozu na Bagnach

Wyposażenie

Lista pancerzy

Lista Broni Białej

Lista Broni Miotanej

NPC

Nauczyciele

Sprzedawcy i Handlarze

Wstęp

Witaj w świecie Gothika wędrowcze!!! Właśnie tutaj rozpoczyna się twoja przygoda. Jako skazaniec w kolonii więziennej Khorinis rozpoczniesz drogę do sławy i chwały.

Na początek przyda się kilka informacji ogólnych. Otóż jest to rozbudowana gra RPG z wieloma wątkami pobocznymi oraz w pełni swobodną ścieżką rozwoju.

W grze będziesz miał okazję wybrać jedną z trzech ścieżek, a dokładniej obozów. Co za tym idzie, każdy z obozów różni się od poprzednika rodzajami zadań do wykonania, a także innymi ważnymi aspektami począwszy od wyglądu, a skończywszy na lokalizacji.

Naturalnie występuje tutaj tak zwana linia podstawowa fabuły, czyli zadania główne, które po prostu musisz wykonać, aby zakończyć grę. Co ważniejsze, wykonując wspomniane zadania zwiedzisz całą kolonię i będziesz miał okazję udać się do każdego obozu z osobna.

Dlaczego o tym piszę, otóż każdy obóz to pewien rodzaj poziomu trudności. I tak żółtodzioby, a więc nowicjusze najlepiej poradzą sobie w Starym Obozie, średnio zaawansowani lepiej poczują się w Nowym Obozie, natomiast wyjadacze i weterani doskonale sprawdzą się w Obozie na Bagnach.

Jednak to jeszcze nie wszystko. Gothic jest grą wielce interaktywną i tworzy osobną rzeczywistość, gdzie wszystko tętni życiem. Pisanie poradnika opisującego każde zadanie i każdy zakątek gry po prostu psuje całą zabawę i prowadzi do bezkompromisowego zaliczenia tej wspaniałej gry do grona "mogło być lepiej" albo "ta, grywałem w fajniejsze".

Aby uniknąć tego rodzaju stwierdzeń, mój poradnik będzie się skupiał na samej kwintesencji gry, jak również pomoże niedoświadczonym graczom przejść grę bazując na Starym Obozie. Wedle upodobań, każdy będzie mógł później rozegrać grę, jakoby na nowo w innym obozie. Naturalnie bazując na tym poradniku będziesz posiadał podstawy ułatwiające dalszy przebieg gry.

I tak nie przedłużając już dłużej, zwróćmy się ku grze.

Podstawy

Po iście emocjonującej wstawce filmowej oraz, aż nadto serdecznym powitaniu. Odnajdujesz się za barierą z twarzą w rynsztoku. Naprzeciwko ciebie stoi Diego, pierwszy NPC i przyjaciel, którego tutaj poznasz. Ma dla ciebie propozycję. Porozmawiaj z nim i koniecznie wypytaj się o wszystko.

Jak już podkreślałem, jest to osobna rzeczywistość. *Dla wtajemniczonych inny wymiar!

Po tym wstępie powinieneś już zebrać sporo ciekawych informacji. Przede wszystkim jak do tego wszystkiego doszło, że więźniowie rządzą w koloni karnej. A także kim tak właściwie jesteś. W odróżnieniu od innych gier tego typu tutaj jesteś zwykłym przestępcą, skazańcem do którego szczęcie się nie uśmiecha.

Co to znaczy? Otóż tyle, że zmienia się przede wszystkim sposób w jaki odbierasz rzeczywistość. Tutaj nikt cię nie wsadzi za kradzież, bo nie ma żadnych praw, ani ludzi egzekwujących te prawa. Wolna Amerykanka? Nie do końca, to że cię nikt do więzienia nie wsadzi, nie oznacza, że cię nie zabije na miejscu.

To są ciężkie czasy, powodem do roztrzaskania ci czaszki może być stary kilof, nie wspominając o złym humorze. Nie ma tutaj nawet miejsca na jakieś ceregiele, albo jesteś w porządku albo gryziesz glebę. Pamiętaj o tym.

Teraz przejdźmy do sterowania, które jest bardzo interesujące. W sumie myszka + klawiatura to podstawa wszystkich akcji. I tak, aby wykonać jakąkolwiek akcję, czy to zebranie przedmiotu, czy rozpoczęcie rozmowy, aż w końcu otworzenie skrzyni, czy drzwi, we wszystkich tych przypadkach naciskasz lewy przycisk myszy i trzymając go wciskasz strzałkę w górę.

Aby wykonać skok, należy przytrzymać prawy przycisk myszy i nacisnąć strzałkę w górę. Tyczy się to samo wspinaczki. Ważnym elementem jest inicjacja walki, gdzie należy nacisnąć spację w celu wyciągnięcia broni. Jednak to jeszcze nie wszystko sama walka to tak naprawdę nic przyjemnego.

Na początku masz tylko dwa warianty. W związku, że jesteś żółtodziobem możesz wymachiwać mieczem na boki, bądź zaatakować wymachem do przodu (nie polecam tego wariantu ze względu na długi okres reakcji, kończący się zazwyczaj zgonem).

Jeśli sprawa tyczy się taktyki, to na początek powinieneś opanować sterowanie. A więc wciskasz spacje i z wyciągniętą bronią przytrzymujesz lewy przycisk myszy (LPM), a następnie strzałkami w lewo i prawo, wymachujesz mieczem. Ważną rzeczą jest odpowiednie zgranie w czasie.

Nie ma tutaj mowy o bezcelowym klikaniu jak najszybciej na strzałki, bo to się skończy zacięciem i krótko mówiąc dostaniem po głowie. Jeśli to opanujesz to możesz się pokusić o zadanie pierwszego ataku szarżą na przód, po czym automatycznie przejść do wymachiwania.

Jednak tym tematem zajmę się dokładniej przy poszczególnych przeciwnikach.

No to, to by było wystarczająco dużo, jak na początek. Aha jeszcze trzy klawisze skrótów. Tab służy do oglądania ekwipunku. Warto tutaj dodać, iż ekwipunek został podzielony tematycznie na bronie, pancerze, jedzenie etc. Zmienia się je poprzez naciskanie strzałek w lewo i prawo, natomiast góra i dół do najechania na konkretny przedmiot. Dodatkowo uaktywnia się każdy przedmiot przez zainicjowanie akcji, czyli LPM+góra. Kombinacja LPM+dół prowadzi do upuszczenia przedmiotu.

Kolejnymi bardzo ważnymi klawiszami są B oraz L. Pierwszy otwiera okno statystyk (obrazek z lewej). Tutaj są zawarte wszystkie najważniejsze informacje o twojej postaci, umiejętności, poziom doświadczenia, przynależność do gildii itp. Natomiast drugi klawisz L, jest odpowiedzialny za wyświetlanie się dziennika, w którym są umieszczane informacje o zadaniach. Bardzo użyteczna rzecz, nie raz pomaga w przy zadaniach.

Rozdział 1

Witamy w Koloni (1)

[Rozdział 1] Witamy w Koloni

Rozdział rozpoczyna się automatycznie po zakończeniu rozmowy z Diego.

1. Dostarcz list arcymagowi ognia.

Zadanie zleca Pyrokar podczas wygłoszenia wyroku przez sędziego. Trzeba udać się do magów ognia i oddać list w ręce Corristo. Znajdziesz ich w starym obozie (główna mapa 1)

Pierwsze kroki kierujesz w lewo, gdzie znajduje się plac wymiany i dźwig towarowy (obrazek z prawej) Przy płocie leży pochodnia, naturalnie zabierasz ją. I tutaj muszę nadmienić, że jako nowy nie masz nic. Ani pieniędzy, ani broni, ani przyjaciół, po prostu nic. Dlatego zbierasz wszystko, dosłownie wszystko co znajdziesz.

Drugą bardzo istotną sprawą jest waluta. Otóż, jak doszły cię zapewne słuchy, król wymienia wszystko za bryłki rudy, toteż jest ona ważniejsza i cenniejsza od złota, które nawiasem mówiąc w koloni jest nic nie warte. Toteż pod żadnym pozorem nie przeocz choćby jednej bryłki.

Idąc dalej zauważysz, że spowija cię dziwne niebieskie światło (przez niektórych zwane oktarynowym) jest to magiczne światło powodowane przez barierę (obrazek z lewej), które ma za zadanie trzymać cię na terenie koloni. Jeśli jednak uprzesz się przekroczyć tę barierę i zignorować ostrzeżenie, to cię porazi i stracisz sporo punktów życia (PŻ), więc miej się na baczności i jeśli widzisz takie światło lepiej zawróć.

Na pomoście (obrazek z prawej) znajduje się twoja pierwsza bryłka rudy. Pomijam już pozostałe przedmioty, które powinieneś zebrać, ponieważ jak już wspominałem zabierasz wszystko co ci wpadnie w rączki.

Wracasz do punktu wyjścia i udajesz się na wprost, tam gdzie oddalił się Diego. Za zakrętem znajduje się brama (obrazek z lewej) na górze jest Orry, możesz z nim pogadać i dowiedzieć się paru ciekawych rzeczy.

Dalej za bramą znajduje się pierwszy twój przeciwnik (obrazek z prawej) chrząszcz. Chociaż przeciwnik to za duże słowo, to mimo wszystko dostarcza ci 10 pkt doświadczenia oraz daje mięso chrząszcza. Nieco paskudne, ale w ciężkich chwilach pomaga przetrwać.

Niestety w dalszym ciągu nie masz żadnej broni, ale nie martw się - chrząszcze nie gryzą, więc jesteś w 100% bezpieczny. Idź dalej.

Natrafisz na wejście do kopalni (obrazek z lewej), a tuż koło niego leży kilof. Naturalnie zbierasz go, następnie wchodzisz do ekwipunku klawiszem Tab. Przeskakujesz na podmenu bronie i trzymając LPM wciskasz strzałkę w górę na kilofie. Gratuluję, właśnie wyekwipowałeś się w nową broń: kilof.

Niestety jest to straszna broń, ale zawsze jakaś. Teraz wracasz do chrząszczy i dokładnie wymierzając zyskujesz 20 pkt doświadczenia. Następnie używasz kombinacji akcji na ciele chrząszcza i otwierasz menu ekwipunku (obrazek z prawej) teraz trzymając LPM wciskasz strzałkę w prawo i przerzucasz mięso z chrząszcza do swojego plecaka. Dzięki temu masz dwie porcje mięsa.

Witamy w Koloni (2)

Wracając znajdziesz się na rozdrożu (obrazek z lewej). Droga w dół prowadzi do obozu, ale jeszcze nie pora, aby tam iść, dlatego wybierasz drogę w lewo i przechodzisz mostem na półkę skalną.

Uważaj (obrazek z prawej) na samym końcu mostu znajduje się szkielet z wbitym zardzewiałym mieczem. Zabierasz miecz stojąc w miejscu pokazanym na obrazku. Gdybyś podszedł bliżej, jest duże prawdopodobieństwo, że zaatakuje cię młody kretoszczur. Dlatego lepiej zabrać miecz z bezpiecznej odległości i szybko się weń wyekwipować.

Teraz jesteś gotów stawić czoła temu przeciwnikowi. Młody kretoszczur w pojedynkę jest dość wolny i pozwala na sporo niedociągnięć ze strony graczy. Jednak, żeby nie tracić PŻ. Najlepiej jest podbiec i uderzyć z wymachu, a następnie przejść do obustronnych machnięć, dzięki czemu sprawnie powinno pójść.

Za pokonanie tego stwora dostaniesz 40 pkt doświadczenia oraz kawałek mięsa. Dalej znajduje się parę przedmiotów oraz druga bryłka rudy.

Wracając zauważysz drogę na górę (obrazek z lewej) naturalnie udajesz się nią, by dostrzec drugie wejście do kopalni. Kiedy się zbliżysz dostrzeżesz również skrzynię (obrazek z prawej), a wewnątrz pochodnię oraz kilof. Zabierasz wszystko i udajesz się obok kopalni. Idąc nieco w prawo od obrazka z prawej.

Po wejściu na górę znajdziesz się pomiędzy dwoma wyższymi półkami. Na tej z lewej strony znajduje się serafin (obrazek z lewej) oczywiście zabierasz go. Natomiast druga strona prowadzi do małej łąki z kilkoma stworami. Naturalnie udajesz się tam, jednak zanim to zrobisz zapisz koniecznie stan gry.

I tutaj kolejna bardzo istotna sprawa, zawsze przed walką zapisuj stan gry. Mało tego nigdy nie wiadomo co się stanie, a jeśli zginiesz nie ma restartu, ani nic z tych rzeczy. Śmierć to koniec, jedynie wczytanie zapisanej gry ratuje cię. Gorzej jest jeśli ostatni zapis był zrobiony godzinę temu i musisz wszystko przechodzić od początku.

Dlatego też radzę systematycznie zapisywać grę w równych odcinakach czasu np. co 15 min plus oczywiście przed każdym pojedynkiem, bez względu na to czy jest błahy, czy też nie. Ponieważ zdarza się tak, że po prostu masz zły dzień i nie możesz się zgrać w czasie z uderzeniami albo przez nieuwagę wejdziesz w grupę przeciwników. Dlatego profilaktycznie zapisuj!

Zaraz na górze czekają na ciebie dwa młode kretoszczuru (obrazek z lewej). Szybko przejdź do ataku i pozbądź się najpierw jednego, a potem drugiego. Taktyka taka sama, jak za mostem. W nagrodę znajdziesz kilka przedmiotów pod drzewem oraz przy kamieniach po lewej od drzewa trzecią bryłkę rudy.

Teraz