Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2006

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 25000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Liczba stron: 194

Odsłuch ebooka (TTS) dostępny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacji Legimi na:

Androida
iOS
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB kup za 1 zł
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Gothic 3 - poradnik do gry - Andrzej "Rylak" Rylski

Poradnik do jednej z najbardziej rozbudowanych gier cRPG - Gothic III zawiera opis wykonania wszystkich zadań w grze, głównych i pobocznych, porady dotyczące rozwoju postaci, listę najważniejszych przedmiotów i NPC, a także trzy sposoby ukończenia gry.

Gothic 3 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Rozwijanie postaci
  • Cape Dun (1) (Questy)
  • Ardea (Questy)
  • Montera (1) (Questy)
  • Nauczyciele
  • Reddock (1) (Questy)
  • Ścieżka Rebeliantów (Sposoby ukończenia)
  • Cape Dun (3) (Questy)
  • Reddock (2) (Questy)
  • Najważniejsze przedmioty

Informacja o grze

Gothic 3 to kolejna, trzecia już, odsłona jednej z najlepszych seri cRPG. Po przegranej wojnie ludzie są tłamszeni przez okupacyjne siły orków. Tylko od nas zależy czy powalczymy o wyzwolenie ludzi, czy też przyłączymy się do zielonoskórych. Gra oferuje duży otwarty świat, po brzegi wypełniony potworami do zabicia, skarbami do zebrania i zadaniami do wykonania.

Gra Gothic 3, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2006 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Opinie o ebooku Gothic 3 - poradnik do gry - Andrzej "Rylak" Rylski

Fragment ebooka Gothic 3 - poradnik do gry - Andrzej "Rylak" Rylski

Gothic 3poradnik do gry

autor: Andrzej "Rylak" Rylski

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=581

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Wprowadzenie

Questy

Ardea

Reddock (1)

Reddock (2)

Cape Dun (1)

Cape Dun (2)

Cape Dun (3)

Montera (1)

Montera (2)

Montera (3)

Montera (4)

Montera (5)

Gotha

Okara (1)

Okara (2)

Trelis (1)

Trelis (2)

Trelis (3)

Nemora (1)

Nemora (2)

Geldern (1)

Geldern (2)

Geldern (3)

Geldern (4)

Silden (1)

Silden (2)

Silden (3)

Silden (4)

Faring (1)

Faring (2)

Faring (3)

Vengard (1)

Vengard (2)

Nordmar - Klan Ognia (1)

Nordmar - Klan Ognia (2)

Nordmar - Klan Ognia (3)

Nordmar - Klan Wilka (1)

Nordmar - Klan Wilka (2)

Nordmar - Klan Młota (1)

Nordmar - Klan Młota (2)

Nordmar - Klan Młota (3)

Klasztor

Bezdroża Nordmaru

Braga (1)

Braga (2)

Ben Erai (1)

Ben Erai (2)

Ben Sala (1)

Ben Sala (2)

Lago

Bakaresh (1)

Bakaresh (2)

Bakaresh (3)

Ishtar (1)

Ishtar (2)

Ishtar (3)

Wykopaliska Al Shedim (1)

Wykopaliska Al Shedim (2)

Mora Sul (1)

Mora Sul (2)

Mora Sul (3)

Mora Sul (4)

Mora Sul (5)

Mora Sul (6)

Mora Sul (7)

Bezdroża Varantu

Inne

Główne zadania (1)

Główne zadania (2)

Główne zadania (3)

Rozwijanie postaci

Najważniejsze przedmioty

Nauczyciele

Sposoby ukończenia

Ścieżka Rebeliantów

Ścieżka Orków

Ścieżka Asasynów

Wprowadzenie

Zapraszam do lektury poradnika do jednej z najbardziej wyczekiwanych gier - Gothic III. Od razu muszę zaznaczyć, że nie jest to poradnik w klasycznej formie. Ogrom gothikowego świata oraz olbrzymia liczba zadań i misji, nie pozwalają na skonstruowanie solucji prowadzącej graczy za rękę, krok po kroku. Dlatego też zdecydowałem się na podanie sposobu wykonania wszystkich zadań w grze bez wdawania się w szczegóły. Ograniczam się do podania informacji kto i gdzie daje zadanie oraz w którym miejscu należy je wykonać. Oczywiście w miarę możliwości podpowiadam jak to zrobić by wszystko szło gładko i przyjemnie (jeśli jest to możliwe).

Na początek proponuję zapoznać się z kilkoma podpowiedziami ułatwiającymi grę i zrozumienie moich podpowiedzi.

1) Zadania są pogrupowane według miast w których je wykonujemy. W ramach jednego miasta zapisane są w kolejności alfabetycznej. Jako ostatnie zamieszczam główne questy, wykonywane czasem przez całą rozgrywkę.

2) Nie wszystkie questy da się wykonać podczas jednej gry. Część będzie niedostępna po zdecydowaniu się na współpracę z konkretną frakcją (wtedy druga strona nie będzie z nami rozmawiać). Niektórych pewnie nie uda się znaleźć bo świat jest ogromny i trudno będzie odszukać wszystkie postaci. No i niestety nie raz pewnie zmierzymy się z błędem gry, kiedy to niektóre osoby nie będą z nami rozmawiać (chociaż powinny) albo też ignorują nas choć dajemy im właściwy przedmiot.

3) Kolejność odwiedzania miast jest w zasadzie dowolna, trzeba jednak uważać na niektóre questy, bo mają ograniczenie czasowe (muszą być wykonane np. w dwa dni).

4) Zapisuj stan gry bardzo często (nawet przed każdą walką, przynajmniej na początku grania). W Gothic III każda potyczka może okazać się ostatnią. Nawet najsłabszy potwór może zabić Cię udaną serią ciosów, a takie sytuacje zdarzają się bardzo często. Nie wiem czy to ma być jakieś combo, czy też błąd gry (raczej to drugie) ale z pewnością nie raz doświadczysz sytuacji kiedy to po przyjęciu ciosu jesteś bity aż do śmierci, bez możliwości skontrowania.

5) W trakcie walki nie wahaj się uciekać na bezpieczniejsze pozycje. Niemal cały czas będziesz zmagał się z przeważającymi siłami wroga, nie ma więc nic wstydliwego w wycofywaniu się w celu uleczenia i przygotowania do dalszej walki. Właściwie to jest jedyna skuteczna taktyka, kiedy przyjdzie Ci na przykład uwolnić miasto spod okupacji Orków (stajesz wtedy przed koniecznością pokonania ponad stu wrogów).

6) Bardzo skutecznym narzędziem walki są łuki i kusze (te pierwsze szybciej strzelają, te drugie zadają większe obrażenia). Po wyuczeniu się efektywnego korzystania z łuku (wraz z bonusami), będziesz w stanie wystrzelać większość wrogów, zanim do Ciebie dobiegną.

7) Bronią strzelecką posługują się także wrogowie, musisz więc szczególnie uważać na przeciwników dysponujących łukami i kuszami. Jeśli zostaniesz otoczony przez siły wroga, a wokół rozstawią się łucznicy, zostaniesz naszpikowany strzałami. Takich rywali musisz likwidować na początku. Jeszcze groźniejsi są magowie. Szamani Orków czy nawet goblinów, ciskają ogniste kule z szybkością karabinu maszynowego, potrafią też na chwilę Cię zamrozić. Jeśli wtedy mają wsparcie wojowników, z reguły kończy się marnie. Magów likwiduj w pierwszej kolejności, najlepiej bronią dystansową.

8) Uważaj na starcia w ciasnych miejscach. Jednym z błędów gry jest notoryczne wstrzymywanie Twoich ruchów, przez przeszkody terenowe. Niby nic w tym dziwnego, ale jak zdarzy się tak, że w walce przez trzy sekundy nie możesz się poruszyć bo w jakiś dziwny sposób trzyma Cię ściana, albo też w trakcie ucieczki nie możesz przejść po małym kamieniu lub gałęzi, to robi się nieco frustrujące. Za każdym razem kiedy wróg zaskoczy Cię w np. w ciasnym korytarzu staraj się wycofać do bardziej przestrzennej lokacji.

9) Możesz nosić przy sobie nieograniczoną ilość przedmiotów, korzystaj więc z tego. Wszystko można sprzedać, a pieniędzy nigdy za wiele (jednorazowo będziesz wydawał nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych monet).

10) Zbieraj także wszystkie rośliny, minerały, skóry, zęby itp. W grze jest całe mnóstwo questów polegających na przyniesieniu nawet kilkudziesięciu sztuk różnych przedmiotów. W związku z tym, musisz także dbać o wszechstronny rozwój postaci, tak byś mógł oprawiać ze skóry zwierzęta, wydobywać rudę i złoto itd.

11) Przed rozpoczęciem wykonywania zadań w danym mieście, dobrze jest najpierw oczyścić teren z wałęsających się wokół potworów i dzikich zwierząt. Bardzo duża liczba zadań dotyczy eskortowania postaci w dane miejsce. Wtedy Twoi towarzysze mają tendencje do wybierania fatalnych dróg, notorycznie wchodząc w sam środek grupy wrogów. Ty musisz dbać o to by przeżyli a jest to niemal niemożliwe po wejściu w stado lodowych wilków albo nosorożców. Jeśli je wcześniej wybijesz oszczędzisz sobie kłopotów.

12) W trakcie gry spotkasz postaci, które chcą się przyłączyć do Ciebie. Czasem na czas nieokreślony a czasem tylko by wykonać dane zadanie. Z reguły nie jest to ułatwienie gry tylko utrudnienie. Oprócz przypadków opisanych powyżej, najczęściej takie zadania dotyczą pokonania licznej grupy przeciwników. W takich przypadkach masz olbrzymie kłopoty by samemu przeżyć, a Twoi towarzysze zginą niemal na pewno. Żeby nie tracić punktów doświadczenia za niewykonanie zadania postępuj w taki sposób: najpierw zaproponuj danej postaci wspólny atak, podprowadź ją w pobliże miejsca starcia i tam każ poczekać na sygnał. Potem samotnie udaj się na miejsce, załatw sprawę i wróć po towarzysza by zainkasować punkty.

13) Pamiętaj o wszechstronnym rozwijaniu postaci. W Gothic III nie można koncentrować się tylko na tym, by stworzyć postać idealnego wojownika czy maga. Daleko nie zajdziesz jeśli nie będziesz potrafił otwierać zamki, wydobywać rudę, przekonywująco kłamać, oprawiać zwierzynę itd. Dobrze się zastanawiaj wykorzystując rozwinięcia.

14) Rozmawiając z postaciami staraj się wykorzystywać do maksimum możliwości dialogu. Bardzo często zadanie dostaniesz dopiero po dokładnym wypytaniu bohatera niezależnego. Staraj się być dociekliwy, drąż temat, nie wahaj się także odważnie odpowiadać na zaczepki (sporo questów dotyczy dania nauczki spotkanej postaci).

15) Bądź przygotowany na to, że atakując członka danej grupy, reszta ruszy mu z pomocą. Właściwie to nawet zbliżając się z wyjętą bronią ryzykujesz starcie (jeśli zlekceważysz prośbę o schowanie broni). Sytuacja zmieni się dopiero po uzyskaniu wysokiej reputacji w danym mieście. Wtedy możesz pobić (a czasem nawet zabić) postać niezależną bez groźby kary.

To jest mapa świata który przyjdzie Ci przemierzyć. Zaznaczone są tu wszystkie główne lokacje w których dostajesz i wykonujesz zadania. Nie oznaczam dodatkowych, pomniejszych lokacji, jaskiń, myśliwskich chat, kryjówek itp. gdyż jest ich zwyczajnie zbyt wiele. Co gorsza, niejedną lokację ciężko znaleźć, nawet znając jej położenie na mapie. W dalszej części poradnika zamieszczam dodatkowe mapy przydatne w podróży, a także wskazujące miejsca w których znajdują się najważniejsze przedmioty.

Questy

Ardea

1. Gorn pokazuje Ci kryjówkę buntowników

Zadanie zleca Gorn w Ardei. Musisz udać się jego tropem do obozu buntowników w Reddock. Ważne jest byś nie zwlekał zbyt długo z jego wykonaniem (a nawet odebraniem zlecenia), bo Rebelianci sami się pojawią i przepadnie Ci okazja do zarobienia punktów doświadczenia.

Zadanie najprostsze z możliwych - droga nie jest długa a do pokonania jest tylko jeden Ścierwojad.

Zyski:

Punkty doświadczenia: 250

Reputacja: Rebelianci +1

2. Jack i szczury okrętowe

Zadanie zleca stary wilk morski Jack, mieszkający na nabrzeżu w starej wieży. Twoje zadanie to zabicie bandy szczurów okrętowych, wałęsających się po okolicy.

Banda ma obóz niedaleko wieży. Zabij rzezimieszków nie wdając się w walkę ze wszystkimi na raz - staraj się tak manewrować by wyciągać ich pojedynczo. Skrzynia przy ich ognisku wymaga umiejętności otwierania trudnych zamków. Po sprawie wracaj do Jacka po nagrodę.

Zyski:

Punkty doświadczenia: 500

Punkty doświadczenia: 750

Atrybuty: Kradzież +1

3. Jack i złoto buntowników

Zadanie zleca Serduk w Cape Dun. Wykonanie go jest bardzo proste - wystarczy udać się do wieży Jacka (zabiliśmy dla niego szczury okrętowe) i porozmawiać z nim. Pieniądze odda bez problemów.

Zyski:

4. Porozmawiaj z przywódcą buntowników!

Zadanie zleca Hamlar w Ardei. Po walce z Orkami porozmawiaj z nim i wypytaj dokładnie o aktualne wydarzenia, Xardasa i Rebeliantów.

Po tym jak Gorn doprowadzi Cię do Reddock, wejdź do tunelu prowadzącego w głąb jaskiń. Na samym dnie znajdziesz eks - paladyna o imieniu Javier. To jest właśnie przywódca z którym musisz porozmawiać.

Zyski:

Punkty doświadczenia: 1000

Reputacja: Rebelianci +1

5. Przepędź Orków z Ardei!

Zadanie nie jest zlecane przez żadną osobę (pojawia się automatycznie po rozpoczęciu gry), ale po nagrodę udaj się do Hamlara. Żeby wykonać zadanie musisz wybić wszystkich Orków stacjonujących w Ardei. Nie jest to trudne (później Orkowie walczą już lepiej) a na dodatek możesz liczyć na pomoc swych przyjaciół i zniewolonych mieszkańców.

Nie baw się w szlachetnego rycerza - korzystaj z tego, że masz sprzymierzeńców i atakuj Orków wykorzystując przewagę liczebną. Nie wahaj się zadawać ciosów w plecy, Orkowie nie mają takich skrupułów.

Zyski:

Punkty doświadczenia: 500

Reputacja: Rebelianci +2

6. Zabij płochliwego jelenia

Zadanie zleca myśliwy Chris, obozujący w kamiennym kręgu, na pustkowiach pomiędzy Ardeą i Vengardem (Vengard Outdoor). Musisz mu przynieść mięso pięciu upolowanych płochliwych jeleni.

To jest zadanie wymagające dużej cierpliwości. Jelenia nie da się zabić jednym strzałem a bardzo łatwo go spłoszyć. Najlepiej robić to tak: strzelić do jelenia, ten jeśli zostanie trafiony to zacznie uciekać ale po chwili wróci na miejsce i można go dobić. Nie najlepszym pomysłem jest gonienie go przez dłuższą chwilę bo szanse na sukces są minimalne (jeleń po paru sekundach znika w oddali). Można przesunąć się odrobinę w kierunku, w którym uciekał ale niezbyt daleko. Tak czy owak zadanie jest dość frustrujące. Innym sposobem jest poczekanie aż zakupimy lepszy łuk, pozwalający ukatrupić jelenia jedną strzałą (ale to trochę trwa). Po wykonaniu zlecenia Chris zostaje naszym nauczycielem elementów związanych z myślistwem.

Zyski:

Punkty doświadczenia: 250

Atrybuty: Zdolności myśliwskie +1

Reddock (1)

1. Broń dla buntowników z Reddock

Zadanie zleca Norris. Jego wykonanie polega na dostarczeniu buntownikom pięciu paczek z bronią. Zlecenie wykonujemy przy okazji realizacji innych zadań. Część paczek można znaleźć przy ognisku patrolu wędrownego Orków, resztę na farmie, na której obozował oddział Toporka. Kilka paczek mają także bandyci obozujący na pustkowiu pomiędzy farmą a wybrzeżem. Paczki dostarczamy Norrisowi. Już po zebraniu pierwszej partii Norris jest gotów szkolić nas (umiejętności wojownika).

Zyski:

Punkty doświadczenia: 500

Reputacja: Rebelianci +1

Reputacja: Reddock +10

2. Daj Sebastianowi, Magowi Ognia, rośliny lecznicze

Zadanie zleca Sebastian w Reddock. To kolejne zlecenie, które realizujemy przy okazji innych działań. Rośliny lecznicze rosną wszędzie a bardzo liczne skupiska występują tuż pod bazą Reddock (przy głównym wejściu i przy drugim wyjściu z jaskiń). Po zebraniu odpowiedniej ilości odwiedzamy Sebastiana i tym samym zyskujemy nauczyciela (Alchemia i Magia).

Zyski:

Punkty doświadczenia: 250

Reputacja: Reddock +10

Atrybuty: Alchemia +1

3. Oczyść południowe jaskinie Reddock

Zadanie zleca Joey, stojący na straży wejścia do południowej części jaskiń. Naszym zadaniem jest oczyszczenie drogi na drugą stronę.

Początkowo sprawę masz z goblinami (niezbyt wymagający rywal). Po ich zabiciu sprawdź skrzynie znajdziesz tam między innymi Reddock Teleport Stone. Później jest już trudniej bo trzeba pokonać wielkie jaszczury (potrafią zarażać osłabieniem). Ostatnią przeszkodą jest wielki pełzacz - szybki i dobrze blokujący odnóżami ciosy.

Zyski:

Punkty doświadczenia: 750

Reputacja: Reddock +20

Atrybuty: Zdolności myśliwskie +1

4. Pokonaj Joey'a na arenie

5. Pokonaj Coppera na arenie

Oba zadania zlecają sami zainteresowani - wystarczy z nimi porozmawiać i skierować konwersację na temat walk na arenie.

Obaj przeciwnicy nie są zbyt wymagający - pokonasz ich bez kłopotu. Seria szybkich ataków załatwia sprawę. Pamiętaj tylko o tym by nie wyjść poza krąg areny, oraz by nie uderzać leżących bez przytomności rywali.

Zyski:

Punkty doświadczenia: 250 (Copper)

Punkty doświadczenia: 500 (Joey)

Atrybuty: Siła +1 (Copper)

Atrybuty: Siła +1 (Joey)

Reputacja: Reddock +10

6. Pokonaj w pojedynku Toporka

Topork to dowódca patrolu Orków stacjonującego na farmie (opisane dalej). Porozmawiaj z nim i odważnie wyzwij go na pojedynek. Jeśli walczysz z nim w chacie, jest szansa, że reszta grupy nie ruszy mu na pomoc. Jeśli jednak ruszą z odsieczą trzymaj ich w przejściu - łatwiej się bronić.

Zyski:

Punkty doświadczenia: 500

Atrybuty: Siła +1

7. Pozbądź się patrolu Orków stacjonującego na farmie

To zadanie zleca Gelford (jeden z rebeliantów przebywających przed wejściem do jaskiń w Reddock). W tym momencie powinieneś już być po promocji, więc można zdecydować się na odważne starcie bez kombinowania. Farma znajduje się pomiędzy Reddock a wybrzeżem. Jeśli podejdziesz do farmy w nocy, jest szansa na zabicie przywódcy Orków kiedy odpoczywa w budynku (tak by reszta nie zauważyła walki).

Na farmie przebywa także dowódca patrolu Topork i niewolnik Kliff - patrz następne zadania.

Zyski:

Punkty doświadczenia: 750

Reputacja: Rebelianci +1

8. Uwolnij Kliffa z niewoli u Orków

To zadanie zleca sam Kliff czyli niewolnik przebywający na farmie. Porozmawiaj z nim i obiecaj uwolnienie z rąk Orków. Po zniszczeniu patrolu porozmawiaj jeszcze raz z Kliffem i opowiedz mu o rebeliantach w Reddock.

Zyski:

Punkty doświadczenia: 500

Reputacja: Rebelianci +1

Reputacja: Reddock +10

Reddock (2)

9. W Reddock potrzebują kowala

Zadanie zleca dowódca buntowników Javier. Odpowiednim człowiekiem jest Kliff - po uwolnieniu z rąk Orków, namów go przyłączenia się do buntowników. Zgodzi się bez wahania.

Zyski:

Punkty doświadczenia: 750

Reputacja: Reddock +10

Atrybuty: Kowalstwo +1

10. Wybij Orkowy patrol kursujący między Reddock a Ardeą

To zadanie zleca Gelford stojący przed wejściem do jaskiń Reddock. Patrol rozbił obóz niedaleko polany dzików (opisane dalej), przy rozstaju dróg.

Patrol Orków to również nie lada przeciwnik. Najlepszym sposobem jest sprowokowanie dzików do ataku na Ciebie i wprowadzenie ich do obozu Orków. Bestie zaczną walczyć między sobą a Ty stań obok i strzelaj do wszystkich z łuku. Resztę wykończ wręcz. Po walce zabierz leżące obok ogniska pakunki z bronią.

Zyski:

Punkty doświadczenia: 750

Reputacja: Rebelianci +1

11. Zabierz Kliffa do Javiera, przywódcy w Reddock

Po tym jak Kliff zgodzi się dołączyć do buntowników musisz go tam zaprowadzić. Wydaj mu polecenie by podążał za Tobą. Farma nie jest daleko od Reddock więc jeśli podążysz najkrótszą drogą to szybciutko wykonasz zadanie a Kliffowi nic się nie stanie.

Zyski:

Punkty doświadczenia: 750

Reputacja: Reddock +10

Żeby wykonać to zadanie musisz wcześniej otrzymać W Reddock potrzebują kowala.

12. Zabij agresywne dziki

Zadanie zleca Brenton stojący przy wejściu do obozu w Reddock. Dziki są niesłychanie wymagającymi rywalami na tym etapie gry i bardzo ciężko się z nimi walczy. Stado tych wrednych bestii przebywa na leśnej polanie niedaleko Reddock. Jeśli chcemy to rozegrać w bezpośrednim starciu to warto stanąć na trudno dostępnym zboczu wzgórza, sprowokować dziki do ataku strzałem z łuku i walczyć stojąc wyżej od wroga. Mimo dogodnej pozycji będzie to bardzo trudne starcie. Znacznie lepiej połączyć to zadanie ze sprawą orkowego patrolu (opisane wcześniej).

Zyski:

Punkty doświadczenia: 500

Reputacja: Reddock +10

Atrybuty: Zdolności myśliwskie +1

13. Znajdź buntownicze podziemie w Cape Dun

Zadanie dostajemy od Javiera. Trzeba udać się do Cape Dun i poprzyglądać pracującym niewolnikom.

Agentem podziemia jest niewolnik przerzucający gnój. Porozmawiaj z nim (ma na imię Phil), a bez trudu dowiesz się kim jest. On tez zleca kilka dalszych zadań.

Zyski:

Punkty doświadczenia: 500

Reputacja: Rebelianci +2

Reputacja: Reddock +10

14. Zniszcz obóz buntowników, Reddock

Zadanie zleca szef Orków w Cape Dun Uruk. Konkretnie chodzi o zabicie Javiera, ale nie da się tego zrobić bez zniszczenia wszystkich buntowników.

Ustaw się na szczycie schodów wejściowych do Reddock. Strzel z łuku w jednego z buntowników by wywabić go na górę. Kilku zerwie się do ataku, strzelaj tak długo jak możesz, potem przerzuć się na walkę wręcz. Po odparciu pierwszej fali sprowokuj następną szarżę. Przesuwaj się powoli na dół i likwiduj kolejne grupy aż do zabicia Javiera.

Zyski:

Punkty doświadczenia: 2500

Reputacja: Orkowie +7

Cape Dun (1)

1. Cyrus potrzebuje wódy

Zadanie zleca nam sam Cyrus.

Cyrus to jeden z najemników pracujących dla Orków z Cape Dun. Najczęściej przebywa obok magazynów Urkrassa i Bufforda. Zadanie banalnie łatwe, najprawdopodobniej masz ze sobą przynajmniej jedną butelkę gorzały. Jeśli nie to zakup od kogokolwiek i podaruj najemnikowi. Od Cyrusa dostajesz jedno zadanie, możesz go przyłączyć jako towarzysza podróży, na czas wykonywania tej misji.

Zyski:

Punkty doświadczenia: 500

Reputacja: Cape Dun +10

2. Dostarcz Urkrassowi jego towary

Zadanie zleca nam arogancki Ork Urkrass zajmujący się handlem w Cape Dun.

Naszym celem jest odnalezienie trzech skrzyń z towarami należącymi do Urkrassa. Najczęściej towary przetrzymywane są w jaskini, w której siedzibę mają bandyci dowodzeni przez Ortegę. Walka z nimi należy do tych trudniejszych, ze względu na liczebność wroga. Można jednak użyć fortelu i wykorzystać teren by zdobyć przewagę. W jednej z lokacji (widocznej na ostatnim screenie) jest murek na który można się wspiąć. Z tego miejsca mamy doskonały widok na bandziorów, dzięki czemu możemy ich ostrzelać z łuku. Jak podejdą blisko nas, wystarczy zeskoczyć na dół. W ten sposób można wybić większość przeciwników, zanim którykolwiek pomyśli o zejściu na dół przez korytarz. Po pokonaniu samego Ortegi, można przystąpić do grabieży. Oprócz towarów Urkrassa znajdziemy skrzynie z oliwą, potrzebne do wykonania innego zadania.

Raz