Fuck America - Hilsenrath Edgar - książka

Fuck America książka papierowa

Hilsenrath Edgar

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

I have a dream. American dream!
Cała prawda o Ameryce oczami żydowskiego imigranta
Nowy Jork, lata pięćdziesiąte XX wieku. Jakob Bronsky, niemiecki Żyd, pracuje nad autobiograficzną powieścią dotyczącą jego życia w getcie. Każdą wolną chwilę spędza w niewielkiej kafejce wraz z grupą imigrantów, przelewając słowa na kolejne strony maszynopisu. Wyzwania dnia codziennego ogranicza do kilku czynności: zdobyć ciepły posiłek, odłożyć parę groszy na bilet autobusowy i dach nad głową. Jakob pragnie również znaleźć sobie jakąś kobietę, ale kończy się na fantazjowaniu na temat sekretarki swojego przyszłego wydawcy...
Fuck America to satyra na amerykańskie społeczeństwo i mity, na których zbudowana jest tamtejsza kultura, a właściwie popkultura. Przesycona ironicznym poczuciem humoru, słodko-gorzka opowieść o losie emigranta, zawiedzionych nadziejach oraz próbie odnalezienia się wśród obcych.
Edgar Hilsenrath jest jednym z najbardziej cenionych pisarzy niemieckich. Urodził się w 1926 roku w Lipsku. Podczas wojny został deportowany z Rumunii do żydowskiego getta na Ukrainie. Po wojnie wyemigrował do Palestyny, a na początku lat 50. XX w. do USA. Od lat 70. mieszka w Niemczech. Jego książki ukazały się w prawie 30 krajach, a ich łączny nakład przekroczył 5 milionów egzemplarzy. Krytycy porównują go do Rotha i Bukowskiego. Poprzednia powieść autora, Nazista i fryzjer, wydana w Wydawnictwie Literackim w 2011 roku opowiadała o losach nazisty, ukrywającego się w Izraelu i uprawiającego zawód fryzjera.

Liczba stron: 300

Tłumacz: Wojnakowski Ryszard

Format (wymiary): 14.9x21.1

ISBN: 9788308064566

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.