FTL: Faster Than Light - poradnik do gry - Terrag - ebook

FTL: Faster Than Light - poradnik do gry ebook

Terrag

3,0

Opis

Poradnik do gry FTL: Faster Than Light to szczegółowe kompendium wszystkich najważniejszych informacji które przydadzą Ci się w trakcie gry. Pomoże Ci w odblokowaniu wszystkich statków i dotarciu do ukrytego sektora. Liczne porady ułatwią każde starcie.

FTL: Faster Than Light - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Slug Cruiser (A) - Man of War (Statki)
  • Rock Cruiser (A) - Bulwark (Statki)
  • Mantis Cruiser (A) - The Gila Monster (Statki)
  • Zoltan Cruiser (A) - The Adjudicator (Statki)
  • Engi Cruiser (B) - The Vortex (Statki)
  • Sekretny poziom (spoilery)
  • Stealth Cruiser (A) - The Nesasio (Statki)
  • Kestral Cruiser (B) - Red-Tail (Statki)
  • Kestrel Cruiser (A) - The Kestrel (Statki)
  • Rasy (Załoga)

Informacja o grze

Strategia osadzona w realiach sci-fi opowiadająca o samotnym statku próbującym uciec przed olbrzymią wojenną armadą. Trasę przelotu planujemy w trybie turowym, a walki rozgrywane są w czasie rzeczywistym. Ponadto musimy zarządzać załogą i ulepszać naszą jednostkę. Dodatkową atrakcją jest fakt, że przy każdym rozpoczęciu nowej gry świat generowany jest losowo.

Gra FTL: Faster Than Light, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł premierę światową miał w 2012 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 54

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
3,0 (3 oceny)
0
1
1
1
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



FTL: Faster Than Lightporadnik do gry

autor: "Terrag"

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1281

[email protected]

Spis treści

FTL: Faster Than Light - poradnik do gry

Porady ogólne

Systemy

Dostępne układy

Koszt ulepszeń

Rozszerzenia

Uzbrojenie

Statystyki broni

Drony

Załoga

Rasy

Rozwój i doświadczenie

Statki

Kestrel Cruiser (A) - The Kestrel

Kestral Cruiser (B) - Red-Tail

Stealth Cruiser (A) - The Nesasio

Stealth Cruiser (B) - DA-SR 12

Mantis Cruiser (A) - The Gila Monster

Mantis Cruiser (B) - The Basilisk

Engi Cruiser (A) - The Torus

Engi Cruiser (B) - The Vortex

Federation Cruiser (A) - The Osprey

Federation Cruiser (B) - Nisos

Slug Cruiser (A) - Man of War

Slug Cruiser (B) - The Stormwalker

Rock Cruiser (A) - Bulwark

Rock Cruiser (B) - Shivan

Zoltan Cruiser (A) - The Adjudicator

Zoltan Cruiser (B) - Noether

Sekretny poziom (spoilery)

Walka końcowa

Faza I - maskowanie

Faza II - drony

Faza III - plazma

Osiągnięcia

FTL: Faster Than Light - poradnik do gry

Niniejszy poradnik do gry FTL: Faster Than Light zawiera szczegółowy opis wszystkich kluczowych zagadnień które znajdziecie w tej nietypowej - kosmicznej strategii kładącej duży nacisk na mikrozarządzanie. Wśród szeregu przedstawionych informacji znalazły się między innymi opisy podzespołów każdego ze statków, ich uzbrojenie, ras członków załogi i ich rozwoju. Nie zabrakło również dokładnych informacji o każdym z dostępnych w tytule statków i sposobach na ich odblokowanie. Opracowanie zamyka opis sekretnego sektora, wraz z sugerowanym rozegraniem końcowej walki i spisem wszystkich osiągnięć.

Najważniejsze informacje zostały pogrubione, systemy i podsystemy oznaczone zostały kolorem zielonym, usprawniające możliwości statku i zainstalowanego sprzętu - rozszerzenia to kolor pomarańczowy. Uzbrojenie natomiast wyróżnione zostało z pomocą koloru niebieskiego. Odniesienia dotyczące statków - brązowym.

Terrag (www.gry-online.pl)

Porady ogólne

Przy

zwiedzaniu sektorów nie przejmuj się zbytnio goniącą Cię flotą. Czerwony obszar który zacznie wynurzać się z lewej strony ekranu obrazuje aktualną pozycję rebeliantów. Nieco jaśniejszy pasek na jego brzegu - wysunięty przy prawej jego krawędzi - to oznaczenie terenu który

w Twoim kolejnym skoku

zajęty będzie

przez

przeciwników. Jednak nawet wkroczenie na "różowy", czy też "czerwony" obszar nie oznacza natychmiastowej klęski. W takiej sytuacji czeka Cię bowiem walka z dosyć mocną (na tle pozostałych przeciwników w aktualnym sektorze) jednostką, po ukończeniu której nie dostaniesz po prostu żadnych dodatkowych zasobów poza 1 "punktem" paliwa.

Nie

spiesz się do kolejnego sektora.

Przeciąganie skoku niesie ze sobą wyłącznie pozytywy

, dając

tylko

więcej okazji na rozwój i ulepszenie statku. Staraj się eksplorować każdy układ jak najdokładniej. Jeśli czujesz się pewnie i wiesz, że możesz sobie na to pozwolić - przeciągaj opuszczenie sektora aż nieunikniona stanie się walka z rebeliantami. Tego typu walka nie da Ci żadnych profitów (poza jednostką paliwa), ale czasami warto doprowadzić do takiego starcia (a w skrajnych przypadkach dwóch lub nawet trzech), tylko po to, żeby dokładniej zwiedzić wszystkie obszary danego sektora.

ile

to możliwe -

staraj się prowadzić starcia mające miejsce na Twoim pokładzie w pomieszczeniu z

modułem medycznym

. Dzięki

temu

- Twoja waleczna załoga będzie miała większe szanse na przeżycie. Kiedy natomiast masz zamiar skorzystać z teleportu i przenieść miejsce akcji na statek przeciwnika -

upewnij się najpierw, że wśród jego systemów znajduje się

generator tlenu

. Bez

niego wysyłasz załogę na pewną śmierć.

Kiedy Twoi ludzi są "w terenie" wstrzymaj ostrzał

(lub

chociaż ogranicz, jeśli panujesz nad sytuacją). Nic tak nie boli jak wysadzenie w powietrze swojej własnej załogi.

Naucz się rozpoznawać uzbrojenie przeciwników

po

samym tylko wyglądzie urządzeń zamontowanych na ich statkach. Każda salwa którą wróg oddaje w Twoim kierunku jest poprzedzana załadowaniem broni, co zazwyczaj sygnalizuje kolorowy "pasek postępu" umieszczony na obudowie każdego układu. Wystarczy bacznie je obserwować i dynamicznie dostosowywać swoje decyzje do sytuacji. Przekierowanie energii celem wzmocnienia tarczy która ochroni przed salwą laserów, czy zwiększenie mocy silników, a tym samym - szansy na unik - może uratować skórę przed nadlatującą rakietą.

O

ile to możliwe -

nie wydawaj całego złomu i zawsze miej przy sobie zapas

oscylujący

przy

100 - 150 jednostkach. Duża losowość zdarzeń niejednokrotnie może dać w kość, a wtedy dokupienie członka załogi, czy też nadprogramowe naprawy statku mogą zadecydować o Twoim sukcesie.

Inwestuj w (pod)systemy które na pierwszy rzut oka nie są najważniejsze

. Rozwinięte

sensory

(sensors) dadzą

Ci

wgląd w położenie załogi przeciwnika, co zdecydowanie ułatwi abordaże. Ulepszony

teleporter

(crew

teleporter) pozwoli na szybsze ewakuowanie załogi, co znacznie zwiększy szanse przeżycia naszej ekipy do przejmowania statków w walce kontaktowej. Ponadto - każdy podzespół który rozwiniemy jest w stanie wytrwać dłużej pod ostrzałem.

Generator tlenu

z

jednym paskiem energii wysiądzie w pełni przy drobnych uszkodzeniach, ale ten sam z trzema - powinien wytrwać nawet kilka mniejszych trafień zanim całkowicie odmówi posłuszeństwa.

Pomimo

niedogodności które to za sobą niesie -

zacznij lubić nebule

. To

prawda, że nie działają w nich Twoje

sensory

, a