Freedom Force vs the 3rd Reich - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas - ebook

Freedom Force vs the 3rd Reich - poradnik do gry ebook

Jacek "Stranger" Hałas

0,0

Opis

Poradnik do gry Freedom Force vs the 3rd Reich nakierowany został w głównej mierze na osoby, które nie miały kontaktu z poprzednią częścią gry. Znajdziecie w nim dokładny opis przejścia przygotowanej przez producentów kampanii singleplayer.

Freedom Force vs the 3rd Reich - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • [3] Beware the sorceress of the Soviet cz.4
  • [3] Beware the sorceress of the Soviet cz.3
  • [3] Beware the sorceress of the Soviet cz.2
  • [3] Beware the sorceress of the Soviet cz.1
  • [2] Chaos in Cuba cz.3
  • [2] Chaos in Cuba cz.2
  • [2] Chaos in Cuba cz.1
  • [1] Things that go bump in the night cz.4
  • [1] Things that go bump in the night cz.3
  • [1] Things that go bump in the night cz.2

Informacja o grze

Kontynuacja taktycznego cRPG rozgrywanego w czasie rzeczywistym. Gra opowiada, niezwykłych przygodach rozmaitych superbohaterów, którzy przenoszą się w czasie do okresu II Wojny Światowej (1939-1945), aby zmieść powierzchni Ziemi nazistowską III Rzeszę i pokonać superzłoczyńcę imieniem Blitzkrieg.

Gra Freedom Force vs the 3rd Reich, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2006 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 120

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Freedom Forcevs the 3rd Reichporadnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=381

[email protected]

Spis treści

Wprowadzanie

[1] Things that go bump in the night cz.1

[1] Things that go bump in the night cz.2

[1] Things that go bump in the night cz.3

[1] Things that go bump in the night cz.4

[2] Chaos in Cuba cz.1

[2] Chaos in Cuba cz.2

[2] Chaos in Cuba cz.3

[3] Beware the sorceress of the Soviet cz.1

[3] Beware the sorceress of the Soviet cz.2

[3] Beware the sorceress of the Soviet cz.3

[3] Beware the sorceress of the Soviet cz.4

[4] Beware the sorceress of the Soviet (2) cz.1

[4] Beware the sorceress of the Soviet (2) cz.2

[4] Beware the sorceress of the Soviet (2) cz.3

[5] The cauldron brews evil cz.1

[5] The cauldron brews evil cz.2

[5] The cauldron brews evil cz.3

[6] The Ice-Man cometh cz.1

[6] The Ice-Man cometh cz.2

[6] The Ice-Man cometh cz.3

[6] The Ice-Man cometh cz.4

[7] A time of war cz.1

[7] A time of war cz.2

[8] The voice of doom cz.1

[8] The voice of doom cz.2

[8] The voice of doom cz.3

[9] Red Sun rising cz.1

[9] Red Sun rising cz.2

[9] Red Sun rising cz.3

[10] Red sunset cz.1

[10] Red sunset cz.2

[10] Red sunset cz.3

[11] To rescue a hero cz.1

[11] To rescue a hero cz.2

[11] To rescue a hero cz.3

[12] When strikes the Kill-A-Rilla cz.1

[12] When strikes the Kill-A-Rilla cz.2

[12] When strikes the Kill-A-Rilla cz.3

[13] Sky King's starring moment cz.1

[13] Sky King's starring moment cz.2

[14] Achtung! Der Alchemiss! cz.1

[14] Achtung! Der Alchemiss! cz.2

[15] Beat the clock cz.1

[15] Beat the clock cz.2

[16] Peril and paradox cz.1

[16] Peril and paradox cz.2

[17] Mind of the mad-man cz.1

[17] Mind of the mad-man cz.2

[17] Mind of the mad-man cz.3

[18] Enter Entropy cz.1

[18] Enter Entropy cz.2

[18] Enter Entropy cz.3

[19] Devastation duet cz.1

[19] Devastation duet cz.2

[20] The burning of Patriot City cz.1

[20] The burning of Patriot City cz.2

[20] The burning of Patriot City cz.3

[21] Holes in the time stream cz.1

[21] Holes in the time stream cz.2

[22] Entropy over time equals destruction cz.1

[22] Entropy over time equals destruction cz.2

[23] Sacrifice of a hero cz.1

[23] Sacrifice of a hero cz.2

Wprowadzanie

Witaj w nieoficjalnym poradniku do gry "Freedom Force vs the 3rd Reich". W poniższym tekście znajdziesz dokładny opis przejścia przygotowanej przez producentów kampanii singleplayer. Poradnik nakierowany został w głównej mierze na osoby, które nie miały kontaktu z poprzednią częścią gry. Wiele oczywistych dla fanów serii rzeczy zostało w nim dokładnie wyjaśnionych.

Tekst podzielony został na kilkanaście części opisujących kolejne etapy kampanii. Celowo nie wspominam tu o samych misjach albowiem omówię również działanie ekranów pojawiających się pomiędzy właściwymi poziomami (wizyty w fortecy Freedom Force). Poradnik został skonstruowany w taki sposób, aby gracz mógł na bieżąco uzyskiwać odpowiedzi na nurtujące go pytania (bez konieczności przeglądania różnych fragmentów solucji).

Oznaczenia przedstawiają się następująco:

NOWY CEL MISJI [STOPIEŃ WAŻNOŚCI]: Treść (luźne tłumaczenie)

CEL WYPEŁNIONY [STOPIEŃ WAŻNOŚCI]: Treść (luźne tłumaczenie)

Cele Primary są obowiązkowe i należy je wypełniać, aby móc zaliczyć cały etap. Celami Secondary (dodatkowe) można się zajmować, ale nie jest to konieczne dla końcowego sukcesu. Co więcej, ich zawalenie nie spowoduje automatycznego zakończenia całej misji.

Przedmioty, które warto byłoby podnieść oznaczone zostały kolorem zielonym, z kolei miejsca, w których wypadałoby zapisać stan gry oznaczyłem na czerwono.

Zapraszam do lektury i życzę miłej zabawy!

Jacek "Stranger" Hałas

[1] Things that go bump in the night cz.1

Początkowe cele:

[PRIMARY]: Find and rescue Man-Bot (Odszukaj i uratuj Man-Bota, jednego z byłych członków Freedom Force)

[SECONDARY]: Take out all the thugs in the park (Wyeliminuj wszystkich bandziorów panoszących się po parku)

Proponowani herosi:

W przypadku tej misji nie możesz niestety wybrać bohaterów, gra narzuca bowiem jedyne słuszne rozwiązanie. Dowodzić będziesz zaledwie jedną osobą, jest to znana z pierwszej części gry Alchemiss.

Dodatkowe informacje:

STOPIEŃ TRUDNOŚCI - 1 - Jest to w zasadzie treningowy etap, z którym nie powinieneś mieć zbyt dużych problemów. W kilku miejscach wpadniesz co prawda na superbohaterów, ale będą oni ZNACZNIE słabsi od tych, którzy w dalszej części gry dołączą do zespołu.

CENNE WSKAZÓWKI - Koniecznie oglądaj znajdujące się na ziemi ikonki, dzięki którym obdarowany zostaniesz licznymi, a w większości przypadków bardzo cennymi, podpowiedziami. Z racji tego, iż poziom jest wyjątkowo łatwy dobrze byłoby go dokładnie zbadać (w celu zdobycia dodatkowego doświadczenia).

Opis przejścia etapu:

Po niezbyt długim wstępie znajdziesz się w znanym miłośnikom "jedynki" parku. Alchemiss obudzi się na jednej ze ścieżek. Nie wie co się stało ani dlaczego się tu znajduje. Po chwili odezwie się Minuteman z prośbą o odnalezienie Man-Bota. Główną bohaterkę stwierdzenie to jednak zdziwi, Man-Bot przepadł bowiem w pierwszej części gry. Przygotuj się gdyż po chwili uzyskasz kontrolę nad wspomnianą postacią.

Pamiętaj o tym, aby podchodzić do wszystkich ikonek, które znajdują się na ziemi. Każda z nich zawiera jakąś cenną podpowiedź. Po przeczytaniu dwóch pierwszych informacji zaatakuj widocznego na drugim screenie bandziora. Możesz to zrobić na dwa sposoby. Wciśnięcie LMB spowoduje, iż odpalony zostanie wybrany wcześniej domyślny atak. Opcjonalnie możesz wcisnąć RMB i wybrać z listy odpowiednią akcję. W tym przypadku zastosujemy najprostszy atak Alchemiss - Smite the Wicked!. Nie jest on zbyt silny, ale dzięki temu pasek symoblizujący poziom naładowania supermocy pozostanie bez zmian.

Przeciwnik powinien wytrzymać co najwyżej 3-4 celne uderzenia Twojej bohaterki. Zauważ, iż nie uda Ci się go całkowicie wyeliminować. Czerwony wykrzynik da Ci do zrozumienia, iż bandziora będziesz mógł przesłuchać. Aby to zrobić kliknij na nim LMB. Dowiesz się, iż Man-Bot przetrzymywany jest gdzieś na terenie miasta. Podejdź dalej (kolejna podpowiedź). Drugiego przeciwnika dobrze byłoby zaatakować korzystając z Arcane Bolt, czyli pocisku wystrzeliwanego na odległość. Zauważ, że i on nie "rozładuje" Twoich supermocy. Aby zaatakować przeciwnika najlepiej byłoby kliknąć na nim RMB i wybrać drugą akcję od góry. Uwaga! Gdyby zdarzyło się tak, iż wróg zdoła do Ciebie podbiec zaatakuj go korzystając z poznanej wcześniej umiejętności (Smite the Wicked!).

Ruszaj w stronę kolejnych strzałek z podpowiedziami. Po drodze powinieneś zauważyć dwóch bandziorów (stoją na wzgórzu). Skorzystaj z pocisku Arcane Bolt, aby się ich pozbyć. Po dotarciu do ukazanego na drugim screenie miejsca zabierz znajdujący się tu niebieski kanister, dzięki któremu zdobędziesz dodatkowe doświadczenie (do wykorzystania po zakończeniu tej misji).

[1] Things that go bump in the night cz.2

Idź dalej. Po dotarciu do kolejnej grupy wrogów (pierwszy screen) gra zaproponuje przetestowanie innego rodzaju ataku. Dzięki Alteration będziesz mógł chwilowo unieruchomić jednego ze znajdujących się tu przeciwników. W tym czasie powinieneś oczywiście zaatakować jego kolegę. Zanim skierujesz się do ukazanego na drugim screenie wyjścia z parku koniecznie zapisz stan gry.

Po zbliżeniu się do ukazanych na pierwszym screenie postaci załączy się krótka scenka przerywnikowa. El Diablo (a przynajmniej osobnik, który go przypomina) atakuje bezbronną kobietę. Będziesz go musiał powstrzymać.

NOWY CEL MISJI [SECONDARY]: Save the innocent woman from El Diablo (Uratuj atakowaną przez El Diablo bezbronną kobietę)

W trakcie walki najlepiej byłoby korzystać z poznanych wcześniej mocy. Przede wszystkim mam tu na myśli pocisk Arcane Bolt, dzięki któremu będziesz mógł zlikwidować złowrogą mutację superbohatera. Z pokonaniem El Diablo nie powinieneś mieć dużych problemów, gdyż nie jest on zbyt silny.

CEL WYPEŁNIONY [SECONDARY]: Save the innocent woman from El Diablo (Uratuj atakowaną przez El Diablo bezbronną kobietę)

ZANIM opuścisz park dobrze byłoby zająć się pozostałymi bandziorami. Dwie ostatnie grupy (odpowiednio złożone z trzech i dwóch osób) ukazałem na obu screenach. Uwaga! Jeśli chcesz możesz skorzystać z umiejętności latania. Aby wznieść się w powietrze zaznacz miejsce docelowe a z menu (RMB) wybierz opcję Fly to. Zwróć jednak uwagę na to, iż w przypadku atakowania bandziorów z powietrza moga się oni rzucić do ucieczki. Po wyeliminowaniu wszystkich oponentów powinna pojawić się informacja o zaliczeniu dodatkowego celu misji. Zanim skierujesz się w stronę kolejnej ikony z podpowiedzią koniecznie zapisz stan gry.

CEL WYPEŁNIONY [SECONDARY]: Take out all the thugs in the park (Wyeliminuj wszystkich bandziorów panoszących się po parku)

Na dachu jednego z okolicznych budynków powinieneś zauważyć Minutemana. Atakuje on bezbronnego mieszkańca Patriot City. Przeczytaj podpowiedź a następnie podleć do góry. Zgodnie z zaprezentowaną sugestią, warto byłoby przetestować kolejny atak Alchemiss. Dzięki Repulsion będziesz mógł odrzucić przeciwnika na sporą odległość zadając mu przy tym spore obrażenia. Zauważ, iż atak ten pobiera 1/3 posiadanych przez Ciebie mocy (one same odnawiają się). Aby wykończyć Minutemana będziesz go musiał dwukrotnie trafić. Po pierwszym celnym uderzeniu zaczekaj aż ponownie wskoczy na dach budynku, na którym się wcześniej znajdował.

[1] Things that go bump in the night cz.3

Tuż po zlikwidowaniu Minutemana na planszy pojawi się Liberty Lad. Także on będzie chciał Cię zlikwidować. Zauważ, iż chłopak rzuca w stronę Twojej postaci granatami. Jeśli pozostaniesz w powietrzu nic nie powinno Ci grozić. LL najlepiej byłoby zlikwidować korzystając z pocisku Arcane Bolt. Kilka celnych uderzeń załatwi sprawę. Wyląduj na ziemi i ruszaj dalej. Przeczytaj kolejną podpowiedź odnośnie ostatniej z niepoznanych jeszcze mocy Alchemiss. Odpalenie Arms of the Goddess spowoduje, iż bohaterkę na kilkanaście sekund otoczy dość solidna bariera. Zanim skorzystasz z tej umiejętności zapisz jednak stan gry.

Po zbliżeniu się do klatki, w której więziony jest Man-Bot uaktywnij wspomnianą tarczę. Musisz zlikwidować znajdujących się tu dwóch przeciwników. Zwróć uwagę na to, iż wystrzeliwane pociski nic Ci nie zrobią... Po zlikwidowaniu wrogów kliknij lewym przyciskiem myszy na klatce, aby uwolnić Man-Bota. Pojawią się nowe cele misji.

CEL WYPEŁNIONY [PRIMARY]: Find and rescue Man-Bot (Odszukaj i uratuj Man-Bota, jednego z byłych członków Freedom Force)

NOWY CEL MISJI [PRIMARY]: Defeat the evil Freedom Force members (Pokonaj wrogo nastawionych członków Freedom Force)

NOWY CEL MISJI [PRIMARY]: Alchemiss and Man-Bot must both survive (Alchemiss i Man-Bot muszą przeżyć)

Zbierz obie postaci przy sobie i ruszaj dalej. Po dotarciu do kolejnej grupy przeciwników warto byłoby skorzystać z najmocniejszego ataku Man-Bota - Release, dzięki któremu pozbędziesz się obu wrogów za jednym zamachem. Jeśli nie chcesz utracić punktów prestiżu zwróć jednocześnie uwagę na to, aby w okolicy nie znalazł się żaden cywil. W przypadku drugiej grupy superbohaterów możesz skorzystać z proponowanej przez grę... lampy ulicznej. Aby ją podnieść wciśnij LMB a następnie kliknij na jednym z oponentów. Do tej walki powinna również dołączyć Alchemiss. Nie zapominaj o regularnym zapisywaniu stanu gry!

Idź dalej. Odnajdziesz tu czerwony kanister, który powinieneś oczywiście podnieść. Dzięki temu posunięciu wyleczysz jednego z bohaterów. Z racji tego, iż z Alchemiss byłeś od samego początku tej misji, to ona powinna podnieść wspomniany obiekt. Po dotarciu do kolejnego wroga przeczytaj podpowiedź odnośnie możliwości rzucenia w przeciwnika znajdującym się tu samochodem. Podejdź do auta Man-Botem a następnie wciśnij lewy przycisk myszy. Może zdarzyć się tak, iż uderzenie nie zabije wrogiego superbohatera. W takim przypadku będziesz go musiał osobiście dobić. Zapisz stan gry!!

[1] Things that go bump in the night cz.4

Z pewnością zauważysz fioletowy kanister, którym warto byłoby się zaopiekować. Dzięki temu obiektowi będziesz mógł chwilowo wzmocnić jednego z bohaterów a konkretnie przyśpieszyć regenerację paska mocy. Ruszaj dalej. Przeczytaj kolejną podpowiedź, z której dowiesz się, iż wrogów najlepiej było usunąć wysadzając w powietrze zaparkowane obok samochody. W tym celu skorzystaj z jednej z mocy Man-Bota - Disruption. Podobnie jak wcześniej, zwróć uwagę na to, aby nie zranić cywilnych postaci. W przypadku gdyby The Ant przeżył Wasz atak musiałbyś go osobiście dobić. Ponownie zapisz stan gry.

CEL WYPEŁNIONY [PRIMARY]: Defeat the evil Freedom Force members (Pokonaj wrogo nastawionych członków Freedom Force)

Ekran zacznie po chwili falować co może Cię nieco zdezorientować. :-) Man-Bot zaproponuje abyście udali się do fortecy superbohaterów. ZANIM to jednak zrobisz zbadaj pozostałe sektory miasta. W jednym z miejsc natrafisz na wrogo nastawione roboty, które zaczną demolować okoliczne budynki. Będziesz się mógł nimi zająć.

NOWY CEL MISJI [SECONDARY]: Destroy the rampaging robots (Zniszcz szalejące roboty)

Zwróć uwagę na to, iż w momencie podświetlenia jednego z robotów gra podpowie Ci, z których typów ataków powinieneś korzystać. W przypadku Alchemiss jest to Arcane Bolt. Maszyny musisz stosunkowo szybko zniszczyć, gdyż dodatkowe zniszczenia miasta karane są ujemnymi punktami prestiżu.

CEL WYPEŁNIONY [SECONDARY]: Destroy the rampaging robots (Zniszcz szalejące roboty)

Aby zakończyć misję skieruj jednego z bohaterów do wskazywanej przez czerwoną strzałkę fortecy. Załączy się scenka przerywnikowa, w trakcie trwania której dowiesz się, iż była to tylko koszmarna wizja.

CEL WYPEŁNIONY [PRIMARY]: Alchemiss and Man-Bot must both survive (Alchemiss i Man-Bot muszą przeżyć)

[Baza]

Po zakończeniu misji wyświetli się ekran podsumowania, z którego będziesz mógł odczytać jak Ci poszło. Zwróć uwagę na to, iż zniszczenia budynków czy też rany odniesione przez cywilne postaci karane są ujemnymi punktami prestiżu.

Znajdziesz się na głównym ekranie bazy. Zanim wyruszysz na kolejną misję możesz podszkolić swoich superbohaterów. W tym przypadku jest to tylko Alchemiss. Kliknij na Train. Dobrze byłoby wysłuchać wszystkich komentarzy narratora.

Zdobyte punkty możesz przeznaczyć na zakup nowych zdolności bądź też rozwój mocy danej postaci. W tym przypadku polecam drugie rozwiązanie. Dobrze byłoby gdybyś rozwinął moce Arcane Bolt oraz Repulsion, gdyż będziesz z nich korzystał zdecydowanie najczęściej.

[2] Chaos in Cuba cz.1

Początkowe cele:

[PRIMARY]: Destroy Nuclear's Winter freeze gun (Zniszcz broń zamrażającą skonstruowaną przez szaleńca o pseudonimie Nuclear Winter)

[SECONDARY]: Deal with the ice troopers who have infiltrated the airfield (Zajmij się żołnierzami wroga, którzy przejęli kontrolę nad lotniskiem)

Proponowani herosi:

Także teraz nie możesz podejmować decyzji odnośnie składu teamu wyruszającego na tę misję. Oprócz poznanej już Alchemiss będą to Mentor oraz El Diablo, na którego powinieneś zwrócić szczególną uwagę, gdyż z mocy tej postaci będziesz bardzo często korzystał.

Dodatkowe informacje:

STOPIEŃ TRUDNOŚCI - 4