FIFA Manager 10 - poradnik do gry - Marcin "jedik" Terelak - ebook

FIFA Manager 10 - poradnik do gry ebook

Marcin "jedik" Terelak

0,0

Opis

W poradniku do gry FIFA Manager 10 znajdziecie porady dotyczące budowy drużyny, doboru taktyki, a także wiele informacji o tym, jak okiełznać sprawy organizacyjne i finansowe aby przemienić niewielki klubik w prawdziwą piłkarską potęgę.

FIFA Manager 10 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Grający menedżer (Pierwsze kroki)
  • Transfery i kontrakty (Porządkowanie spraw klubowych)
  • Tryby gry (Pierwsze kroki)
  • Negocjowanie budżetu i cele sezonowe (Pierwsze kroki)
  • Wygląd awatara (Pierwsze kroki)
  • Wybór klubu (Pierwsze kroki)
  • Wybór pierwszej i drugiej drużyny (Porządkowanie spraw klubowych)
  • Bilety i karnety (Sprawy klubowe)
  • Budynki klubowe (Sprawy klubowe)
  • Formowanie drużyny juniorów (Porządkowanie spraw klubowych)

Informacja o grze

Kolejna odsłona słynnego managera piłki nożnej, autorstwa Electronic Arts. Podobnie jak w poprzednich częściach naszym zadaniem jest zarządzanie klubem piłkarskim i wykonywanie różnych rozmaitych obowiązków z tym związanych. W porównaniu do poprzedniej części znacznemu ulepszeniu uległa grafika prezentowanych meczy, jak i rozdzielczość całego interfejsu użytkownika.

Gra FIFA Manager 10, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku piłka nożna. Tytuł wydany został w Polsce w 2009 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 56

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS



FIFA Manager 10poradnik do gry

autor: Marcin "jedik" Terelak

Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

ISBN: 978-83-8054-787-2

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=934

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Pierwsze kroki

Tryby gry | Pierwsze kroki

Wybór klubu | Pierwsze kroki

Wygląd awatara | Pierwsze kroki

Grający menedżer | Pierwsze kroki

Negocjowanie budżetu i cele sezonowe | Pierwsze kroki

Negocjacje ze sponsorem głównym | Pierwsze kroki

Porządkowanie spraw klubowych

Wybór pierwszej i drugiej drużyny | Porządkowanie spraw klubowych

Formowanie drużyny juniorów | Porządkowanie spraw klubowych

Obóz przygotowawczy | Porządkowanie spraw klubowych

Imprezy przedsezonowe i na zakończenie sezonu | Porządkowanie spraw klubowych

Zatrudnienie kadry | Porządkowanie spraw klubowych

Transfery i kontrakty | Porządkowanie spraw klubowych

Podział obowiązków | Porządkowanie spraw klubowych

Taktyka | Porządkowanie spraw klubowych

Opieka nad drużyną

Trening | Opieka nad drużyną

Atmosfera w szatni | Opieka nad drużyną

Sprawy klubowe

Budżet | Sprawy klubowe

Bilety i karnety | Sprawy klubowe

Sponsorzy i bandy reklamowe | Sprawy klubowe

Stadion | Sprawy klubowe

Budynki klubowe | Sprawy klubowe

Infrastruktura | Sprawy klubowe

Pamiątki klubowe | Sprawy klubowe

Relacje z fanami | Sprawy klubowe

Kadra | Sprawy klubowe

Współpraca z innymi klubami | Sprawy klubowe

Wyszukiwanie talentów | Sprawy klubowe

Życie prywatne | Sprawy klubowe

Wstęp

Poradnik ten powstał z intencją przybliżenia sekretów FIFA Manager 10 wszystkim tym, którzy chcieliby przemienić niewielki klubik w prawdziwą piłkarską potęgę. Znajdziecie w nim porady dotyczące budowy drużyny, doboru taktyki, a także wiele informacji o tym, jak okiełznać sprawy organizacyjne i finansowe.

Marcin "jedik" Terelak

Pierwsze kroki

Tryby gry | Pierwsze kroki

Tryby gry

Menedżer klubu - wybierz klub

Tryb ten umożliwia poprowadzenie dowolnie wybranego klubu. Jeżeli odznaczycie opcję Dopuszczaj zwolnienia, będziecie pełnić swą funkcję dożywotnio. Niezależnie od osiąganych rezultatów. Zabawa w oparciu o ten tryb polecana jest szczególnie osobom, które chcą prowadzić wyłącznie swoją ulubioną drużynę.

Menedżer klubu i drużyny narodowej

Jest to najbardziej kompletny tryb, jaki oferuje Fifa Manager 10. Rozpoczynacie w nim mając pod swymi skrzydłami zarówno wybrany klub, jak i wybraną reprezentację. Po wyłączeniu opcji umożliwiającej zwolnienia, funkcje te można sprawować aż do znudzenia.

Rozpoczęcie kariery

Tryb ten udaje symulację kariery od zera. Udaje, bo tak czy siak macie gwarantowane zatrudnienie. Gdy go wybierzecie, będziecie mogli określić ligę, w której pragniecie dostać angaż. Ewentualne oferty mogą zostać zawężone do niższej lub wyższej ligi danego kraju. Z chwilą rozpoczęcia zabawy, gra zaoferuje wam wybór jednej z trzech ofert pracy. Krótko po wyborze klubu, pojawi się też oferta współpracy z jedną z trzech reprezentacji (można ją odrzucić). Ogólnie rzecz biorąc, jest to najbardziej wymagający tryb w Fifa Managerze 10, który polecić można osobom lubiącym losowe wyzwania.

Stwórz klub

Ten tryb pozwala stworzyć od podstaw swój własny klub. Gracz staje się jego właścicielem. Otrzymuje również odpowiednio dużo funduszy, by wybudować całkiem solidny stadion. Opcja ta spodoba się wszystkim tym, którzy chcą po swojemu, a przy okazji bez zbędnego wysiłku.

Wybór klubu | Pierwsze kroki

Wybór klubu

Grać można wyłącznie w ligach, które zostały wybrane podczas tworzenia nowej gry. W trakcie wyboru krajów należy oczywiście zastanowić się, jaką drużynę chcielibyście prowadzić i dlaczego akurat tą. Jeżeli z miejsca wiecie, że akurat ten zespół i żaden inny, problem macie z głowy. Jeżeli jednak pragniecie, by gra była bardziej wymagająca, warto jest pomyśleć o małym klubiku, który z czasem przemienicie w prawdziwą potęgę.

Warto w tym celu wybrać którąś z mniejszych drużyn, z chociażby polskiej ligi. Najlepiej waszą ulubioną, o ile nie jest to któraś z ligowych potęg. Jeżeli zaś chcecie zasmakować przypadku, zdajcie się na tryb Rozpoczęcie kariery, który umożliwi wam objęcie losowo wybranego zespołu. Najczęściej z dolnej lub ewentualnie środkowej części tabeli.

Wygląd awatara | Pierwsze kroki

Wygląd awatara

Możliwość edycji awatara to pewnego rodzaju nowinka w serii Fifa Manager. Na ekranie tym zdefiniować możecie wygląd swojego wirtualnego alter ego.

Po lewej stronie znajdują się przełączniki determinujące wygląd waszej postaci, a po stronie prawej pola umożliwiające wybór stroju. Zdefiniowana w tym ekranie postać, widoczna będzie w przypadku gry jako grający menedżer lub w przypadku rozgrywania spotkań w trybie 3D. Wizualizacja menedżera w trybie 3D to nowa funkcja w tej serii. Nie wpływa ona w żaden sposób na przebieg spotkań. Jest to zwyczajny gadżet.

Grający menedżer | Pierwsze kroki

Grający menedżer

Po zdefiniowaniu wyglądu wirtualnego awatara, będziecie mogli określić, czy chcecie grać jako grający menedżer, czy też poświęcić się wyłącznie robocie szkoleniowej. W przypadku wyboru opcji Decyzja przed każdym meczem, przed rozpoczęciem każdego spotkania zostaniecie zapytani o chęć udziału jako piłkarz. W przypadku wyboru opcji Tryb kariery, będziecie mogli wcielić się w jednego z graczy wybranej drużyny. Opcja Grający menedżer umożliwia natomiast grę zarówno jako menedżer, jak i piłkarz. W przypadku wyboru tej opcji, zostaniecie przeniesieni do ekranu, który umożliwi wam zdefiniowanie profilu gracza. Jeżeli zdecydujecie się na bezpośredni udział w spotkaniach swojej drużyny, pod waszą komendę oddana zostanie bądź wasza postać, bądź też postać wybranego gracza. Będziecie mieli nad nią pełną kontrolę, rezygnując jednocześnie z możliwości wpływu na przebieg spotkania za pomocą okrzyków zza linii bocznej.

Negocjowanie budżetu i cele sezonowe | Pierwsze kroki

Negocjowanie budżetu i cele sezonowe

Po zadecydowaniu, czy chcecie być jedynie menedżerem, czy też piłkarzem, zostaniecie przeniesieni na ekran negocjacji budżetu.

W pierwszej fazie negocjacyjnej, macie możliwość zadeklarowania osiągnięć, które planujecie zrealizować w danym sezonie. Po lewej stronie, w dolnej sekcji okna, możecie zapoznać się z opinią zarządu na temat aktualnych deklaracji. Po stronie prawej wyświetlana jest domyślna propozycja finansowa oraz wpływ deklaracji na relacje z zarządem i sponsorami.

Im niższa będzie początkowa wartość paska relacji, tym trudniej utrzymać będzie współpracę lub posadę w dalszej części sezonu. Zasada jest tu prosta. Jeżeli wyjściowa wartość paska relacji z zarządem wyniesie 80% i zrobicie coś, co spowoduje spadek o 20%, to zarząd będzie zadowolony z was w 60%. Czyli wasze relacje będą całkiem ok. Jeżeli jednak zaczniecie z relacjami na poziomie 30%, to spadną one do 10%, a wtedy od zwolnienia będzie was już dzielił byle pretekst.

Podczas określania potencjalnych celów, warto deklarować wyższą pozycję w lidze, kosztem niższej pozycji pucharowej. Zaczynając grę małym klubem i tak wiele nie zwojujecie w pucharze. Może się jednak zdarzyć, iż będziecie sensacją ligi. Dzięki wyższej deklaracji ligowej, dostaniecie więcej pieniędzy na start. Jednocześnie obniżenie deklaracji pucharowej polepszy początkowe relacje z klubem.

Po