7,90 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 7,90 zł
Poradnik do gry Faraon zawiera wiele informacji, które z pewnością okażą się pomocne w trakcie zabawy. Są tu opisane podstawowe zasady budowania miasta oraz wszystkie misje.
Faraon - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Strategia ekonomiczna rozgrywająca się w dolinie Nilu w latach 2900-700 p.n.e. Naszym zadaniem jest stworzenie dobrze funkcjonującej społeczności i zapewnienie jej dobrobytu. W tym celu wznosimy budynki, zbieramy surowce, prowadzimy handel i rozwijamy drzewko technologiczne.
Gra Pharaoh, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 1999 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:
Liczba stron: 44
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=10
Nubt
Thinis
Perwadjyt
Nekhen
Men-nefer
Timna
Abedju (misja 7 - wersja pokojowa)
Bedhet (misja 7 - wersja wojenna)
Abu (misja 8 - wersja pokojowa)
Selima (misja 8 - wersja wojenna)
Saqqara
Meidum (misja 10 - wersja pokojowa)
Serabit Khadim (misja 10 - wersja wojenna)
Południowy Dahshur (misja 11 - wersja pokojowa)
Buhen (misja 11 - wersja wojenna)
Północny Dahshur
Heliopolis (misja 13 - wersja pokojowa)
Iunet (misja 13 - wersja wojenna)
Rostja
Djedu (misja 15 - wersja pokojowa)
Oaza Bahariya (misja 15 - wersja wojenna)
Dakhla (misja 16 - wersja pokojowa)
Dunqul (misja 16 - wersja wojenna)
Waset (misja 17 - wersja pokojowa)
Thinis (misja 17 - wersja wojenna)
Menat-Khufu (misja 18 - wersja pokojowa)
Kebet (misja 18 - wersja wojenna)
Itjtawy
Mersa Gawasis (misja 20 - wersja pokojowa)
Iken (misja 20 - wersja wojenna)
Bubastis (misja 21 - wersja pokojowa)
Semna (misja 21 - wersja wojenna)
Lykopolis (misja 22 - wersja pokojowa)
Hermopolis (misja 22 - wersja wojenna)
Kuban (misja 23 - wersja pokojowa)
Byblos (misja 23 - wersja wojenna)
Rowarty (misja 24)
Poradnik do gry Faraon zawiera wiele informacji, które z pewnością okażą się pomocne w trakcie zabawy. Na początku dość dokładnie opisałem podstawowe zasady budowania miasta. Przygotowałem też porady dotyczące przejścia poszczególnych misji wraz z wieloma pomniejszymi zadaniami jakie trzeba ukończyć w trakcie rozgrywki.
Jakub "Morthius" Kuchnio
Zwykle sytuacja wyglądać będzie tak, że na początku wylądujecie pośrodku pustego pola, pustyni czy nad jakąś rzeką i to od Was zależeć będzie, w którym miejscu zaczniecie budować miasto. Kluczową sprawą w grze Faraon są drogi. To przy nich stanąć muszą wszystkie budynki, by móc poprawnie funkcjonować. To samo tyczy się domów: wszystkie znajdować się muszą przynajmniej dwa pola od drogi (wynika to z tego, że gdy domki ewoluują to zajmują maksymalnie po dwa pola na osiach współrzędnych X oraz Y, razem 4 pola). W przeciwnym wypadku osiedla znikną.
Ważną rzeczą na jaką powinniście zwrócić uwagę są również dostępne zasoby. Na początku polecam nieco rozejrzeć się po placu gry: jeśli dostrzeżecie możliwość budowania farm, złoża złota czy pasącą się zwierzynę, to stawiajcie zabudowania tak, by ludzie nie musieli zbyt daleko biegać po najbardziej potrzebne dobra. Na początku zwykle jest to żywność, potem większą rolę odgrywać będzie złoto oraz inne metale. Co do samych zwierząt, to zwróćcie uwagę na ich charakter: nie polecam budowania się blisko grasujących hien, krokodyli czy innych krwiożerczych bestii. Natomiast bliskość strusi tudzież jakiegoś spokojnego bydła, jest całkiem mile widziana.
Jak widać na obrazku powyżej: ważną rzeczą jest również obecność nawodnionego terenu. Dobrze jest rozpoczynać budowę osiedli mieszkaniowych niedaleko miejsc, na których rośnie zielona trawka. Świadczy to o obecności wody i tylko tu możliwe jest zbudowanie prostej studni czy punktu ujęcia wody.
Jeśli zależy Wam na naprawdę optymalnym rozwoju polecam również szybkie sprawdzenie tego, skąd przychodzą imigranci. W tym celu wybudujcie szybko jakieś miejsca na domki, i przyspieszcie grę. Ludzie zaczną się pojawiać z jednego lub z drugiego końca drogi. Zrestartujcie mapę i zacznijcie budować swoje miasto tam, gdzie bliżej do imigrantów.
Wymagania: Populacja: 300; 6 skromnych chałup
Na początku mamy do czynienia z dość prostą misją treningową. By ją ukończyć trzeba wybudować, co by tu dużo nie mówić, skromną wioskę. Większość budynków jest oczywiście obecnie zablokowana i korzystać możemy jedynie z najprostszych rozwiązań. Budujemy więc kilka miejsc na osiedla, studnię (kluczowa rzecz, inaczej nic nie zdziałamy) oraz (gdy populacja przekroczy liczbę 150) chatę myśliwego. Żywność już masz więc zapewnioną (niezbędny element do tego, by domki osiągnęły wyższy poziom rozwoju co jest wymogiem scenariusza) trzeba ją składować oraz rozdysponować. W tym celu wybuduj spichlerz orazbazar.
Co prawda nie jest to konieczne by ukończyć pierwszą misję, jednakże warto pomyśleć o wybudowaniu remizy strażackiej. Dzięki temu ewentualne pożary będą szybko gaszone i nagły kataklizm nie zniweczy efektów naszej dotychczasowej pracy.
Wymagania: 10 przestronnych domostw
Głównym problemem drugiej misji w grze Faraon są kopalnie oraz wydobywanie kruszcu. Konkretnie akurat chodzić będzie o złoto, ale generalnie każde górnictwo opiera się na zbliżonych zasadach. Pierwszym naszym mini-celem jest wybudowanie kopalni złota. Przestrzegać przy tym trzeba kilku najważniejszych zasad. Po pierwsze: nigdy (nawet przenigdy) nie budujemy kopalń w bezpośrednim sąsiedztwie domostw. Nie muszę chyba argumentować czemu ludzie uznają takie tereny za mniej atrakcyjne do osiedlania się. Po drugie: niedaleko kopalni dobrze jest postawić placówkę architektów - niestety, ale budynki te mają strasznie dużą tendencję do zawalania się i lepiej oszczędzić sobie nerwów na późniejszym etapie kiedy nagle pada nam 5 z ośmiu kopalń, a faraon prosi o daninę.
Wydobyte złoto trzeba jednak jeszcze magazynować. Jednak nie możemy trzymać go w zwykłym magazynie. By