Fallout - poradnik do gry - Patryk "ROJO" Rojewski - ebook

Fallout - poradnik do gry ebook

Patryk "ROJO" Rojewski

3,3

Opis

Poradnik do „Fallout” zawiera kompletny opis przejścia gry z rozwiązaniami misji głównych i pobocznych, mapę świata ze wszystkimi lokacjami, statystyki, tabele, charakterystykę pancerzy i uzbrojenia, dane przedmiotów oraz zestawienie sojuszników.

Fallout - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Kreacja Wybrańca
  • Cieniste Piaski (Opis przejścia)
  • Krypta 13 (Opis przejścia)
  • Krypta 15, Cieniste Piaski (ponownie) (Opis przejścia)
  • Garść porad ogólnych
  • Punkty Akcji (PA)
  • Legenda (Opis przejścia)
  • Hub (1) (Opis przejścia)
  • Złomowo (Opis przejścia)
  • Kastracja Fallouta, czyli jak szybciutko przejść grę bez oddania nawet jednego strzału

Informacja o grze

Przenieś się do świata przyszłości zniszczonego przez wielką atomową wojnę i wyrusz w poszukiwaniu chipu niezbędnego do produkcji czystej wody. Pokonaj kilometry skażonej ziemi, pokonaj wielu wrogów i poświęć się by ocalić swą osadę.

Gra Fallout, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku klasycznych RPG. Tytuł wydany został w Polsce w 1998 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 98

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
3,3 (3 oceny)
0
1
2
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność



Podobne


Falloutporadnik do gry

autor: Patryk "ROJO" Rojewski

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=714

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Garść porad ogólnych

Kreacja Wybrańca

Punkty Akcji (PA)

Punkty doświadczenia (PD)

Mapa świata

Opis przejścia

Legenda

Krypta 13

Cieniste Piaski

Krypta 15, Cieniste Piaski (ponownie)

Obóz Chanów

Złomowo

Hub (1)

Hub (2)

Nekropolis (1)

Nekropolis (2)

Krypta 15

Blask (1)

Blask (2)

Bractwo Stali

Gruzy (1)

Gruzy (2)

Baza Wojskowa (1)

Baza Wojskowa (2)

Katedra

Kastracja Fallouta, czyli jak szybciutko przejść grę bez oddania nawet jednego strzału

Uzbrojenie

Legenda

Ręczna broń palna (1)

Ręczna broń palna (2)

Broń ciężka

Broń energetyczna

Broń do walki wręcz

Broń biała

Broń rzucana

Matriały wybuchowe

Pancerze

Przedmioty

Książki

Medykamenty

Używki

Jedzenie

Napoje

Inny sprzęt (1)

Inny sprzęt (2)

Profity cz.1

Profity cz.2

Profity cz.3

Profity cz.4

Profity cz.5

Specjalne lokacje

Wstęp

Przeładujcie swoje strzelby, zaopatrzcie się w Stimpacki, zażyjcie Rad-Xy, napełnijcie wodą swoje manierki. Na końcu odpalcie swoje PIPBoye-2000. Znajdziecie w nich osobisty, polowy poradnik elektroniczny. Dzięki niemu Wasza przygoda stanie się łatwiejsza, a podróż przez pustkowia mniej niebezpieczna. Z jego pomocą rozwiążecie wszystkie misje główne, nie przegapicie żadnych zadań pobocznych oraz poznacie lokacje specjalne. Pragnę również przypomnieć, że Wasze PIPBoye posiadają w pełni zaktualizowane oprogramowanie. Najnowsze łatki uzupełniły Wasz poradnik o całą mapę świata ze wszystkimi lokacjami, statystyki, tabele, dokładny opis dostępnego uzbrojenia, charakterystykę pancerzy, dane przedmiotów oraz zestawienie wszystkich sojuszników, którzy mogą zasilić Waszą drużynę. Całość wzbogacona jest o analizę współczynników, umiejętności, cech i nieśmiertelnych Perków (profitów). Wszystko po to, abyście mogli z kultowego króla klimatu wycisnąć absolutnie wszystko. Wojna nigdy się nie zmienia, a magia i piękno Fallouta nigdy nie przemija. Zatem powodzenia Wybrańcy. Niech Wam piasek lekkim będzie.

UWAGA Poradnik wykonałem na podstawie polskiej wersji gry z najnowszym patchem 1.2.

Garść porad ogólnych

"Zanim otworzy się właz..." czyli garść porad ogólnych

Zawsze miej przy sobie dwie bronie. Najlepiej jedną o bliskim, a drugą o dalekim zasięgu. Nie dosyć, że będziesz mógł zmieniać uzbrojenie nie tracąc w ten sposób Punktów Akcji (PA) na korzystanie z inwentarza, to zawsze zachowasz się odpowiednio do zaistniałej sytuacji na polu bitwy.

Zarówno przed jak i po walce - zawsze przeładowuj swoje giwery. Unikniesz w ten sposób niemiłej niespodzianki w postaci pustego magazynka podczas kluczowego momentu jakiegoś starcia.

Nie używaj granatów, jeśli Twoja postać nie jest wystarczająco silna lub nie posiada umiejętności Rzucanie na przyzwoitym poziomie. Możesz wtedy niechcący poważnie zranić siebie jak i swoich towarzyszy podróży.

Staraj się przeszukiwać jak największą ilość szafek, regałów, biurek, skrzyń oraz ciał zabitych wrogów. Jeśli jakieś skrytki są zamknięte - w celu ich otwarcia używaj umiejętności Otwieranie zamków lub łomu, jeśli jesteś silny. W przypadku pierwszego rozwiązania wspomagaj się wytrychami (jeśli otwarcie zamka jest szczególnie trudne). Z łomem jednak obchodź się ostrożnie. Możesz niechcący zniszczyć jakiś zamek i nigdy nie dowiesz się czego bronił. Nie krępuj się podczas przeszukiwania wszystkich domów czy pomieszczeń - większość cywili nie będzie zwracać uwagi na Twój mały napad na ich posiadłość.

Podczas walk z dużą ilością przeciwników używaj broni z opcją strzału seryjnego lub wyrzutni rakiet. Jeśli używasz broni mogącej strzelać seriami, a Twój wróg jest na linii strzału drugiego - zawsze celuj w tego ostatniego. W ten sposób poszatkujesz tego najbliższego, a najbardziej oddalonego - na pewno znacząco uszkodzisz. Rakietnica z kolei pozwoli Ci zdmuchnąć grupkę wrogów stojących bardzo blisko siebie. Blisko siebie, a nie Ciebie!

W świecie gry

Fallout

dominuje ogólne bezprawie i anarchia. Skorzystaj z tego! Okradaj wszystkich! Nawet jakbyś miał wczytywać kilkakrotnie stan gry sprzed kradzieży. Zyskasz w ten sposób dużo wartościowego sprzętu oraz pewną pulę Punktów Doświadczenia (PD). Kradnij zawsze od tyłu przy włączonej umiejętności Skradanie.

Często zapisuj stan gry. Podczas podróży po mapie świata - zawsze możesz trafić na wroga, z którym aktualnie nie będziesz w stanie sobie poradzić. Jeśli w takich przypadkach będziesz miał sposobność ucieczki bez konieczności nawiązania wymiany ognia - ewakuuj się w stronę najbliższego krańca lokacji.

Czytaj książki, jakie wpadną Ci w ręce. Nigdy nie wiadomo, kiedy przyda Ci się jakaś umiejętność, którą właśnie ulepszyłeś poprzez lekturę. Nie ma sensu czytanie książki poprawiającej umiejętności, które masz na ok. 100 procentach - wtedy po prostu ją sprzedaj.

Swoich towarzyszy beztrosko traktuj jako tragarzy. Przekazuj im przedmioty w oknie wymiany, a później odbieraj je poprzez kradzież. Nie przejmuj się - nie obrażą się. Przy sobie miej najistotniejszy ekwipunek, zaś niech twój przyjaciel dźwiga rzeczy przeznaczone na handel.

Staraj się wykonywać wszystkie możliwe misje poboczne. Zyskasz w ten sposób mnóstwo przydatnych informacji, przedmiotów lecz przede wszystkim - bezcennych punktów doświadczenia.

Podczas potyczek w miastach i wioskach - uważaj do kogo i jak celujesz! Zabłąkana kula może przypadkowo trafić niewinnego cywila, a wtedy całe miasteczko zwróci się przeciwko Tobie. W niektórych lokacjach nie paraduj niepotrzebnie z bronią. Mogą z tego być tylko same problemy.

Uważaj jak prowadzisz rozmowy. Bardzo łatwo jest wyprowadzić rozmówcę z równowagi. Może on wtedy już nigdy się do nas nie odezwać (tracimy wówczas szansę na niektóre zadania poboczne) lub po prostu chwycić za broń (masa kłopotów i zazwyczaj całe miasteczko na głowie).

Jeśli podczas poruszania się używamy biegu - zatrzymujmy się co jakiś czas. Jest to ważne by Twoja drużyna mogła Cię dogonić. Nigdy nie wiadomo kiedy i w jakim momencie - przyjdzie Ci stoczyć jakiś bój. Dobrze jest więc mieć kompanów blisko siebie - tak by mogli od razu udzielać się w walce, a nie tracić swoich Punktów Akcji na niepotrzebne dobieganie.

W trakcie przeszukiwania szafek, regałów, biurek, lodówek i skrzynek oraz podczas używania takich umiejętności jak Kradzieź, Otwieranie zamków, Naprawa, Nauki ścisłe czy leczenie kogoś - staraj się mieć schowaną broń. Twoja postać nie będzie musiała za każdym razem wyjmować i chować swojej broni. Zaoszczędzisz w ten sposób sporo czasu i nerwów.

Zawsze miej na wyposażeniu odpowiednią ilość medykamentów, 2 rodzaje amunicji w zależności od tego, jakim pancerzem dysponuje przeciwnik, linę (bo przyda Ci się w niejednym zadaniu), wytrychy (ułatwią Ci otwieranie zamków), Rad-Xy i RadAwaye (te pierwsze chronią Twoją postać przed promieniowaniem, drugie zaś niwelują jego efekty) oraz na wszelki wypadek jeszcze jedną (trzecią) broń dodatkową - może Ci się przydać, gdy zabraknie Ci amunicji do broni głównych. Przydadzą się również granaty EMP, które obrócą każdego robota w pył. Nawet jeśli stoi blisko Ciebie. Wyładowanie elektromagnetyczne nic nie zrobi żywemu człowiekowi. Działa tylko na maszyny.

Podczas pojedynków z Supermutantami - staraj się zawsze najpierw zabijać tych, co mają na sobie pancerze z czarnej skóry. Dysponują oni najcięższą bronią i mają więcej Punktów Wytrzymałości od mutantów z gołą klatą.

Kreacja Wybrańca

Kreacja Wybrańca

Grę Fallout przeszedłem 9 razy. Różnymi postaciami. Zarówno tymi proponowanymi przez grę (Max Stone, Natalia i Albert) jak i tymi stworzonymi przez siebie. Zasugeruję Wam jednak stworzenie postaci, którą grało mi się najlepiej, najprzyjemniej i najbardziej ciekawie. Dobór wszelkich statystyk, umiejętności i cech - oczywiście uzasadnię. Tak czy inaczej wybór i tak będzie należał do Was, drodzy mieszkańcy Krypty 13.

Określenie imienia/ksywki, wieku i płci zostawiam Wam. Przejdźmy jednak najpierw do wyboru dwóch cech:

Szybki cyngiel

Co prawda wybierając tę cechę tracisz możliwość celowania w konkretne części ciała przeciwników, jednak użycie jakiejkolwiek broni kosztuje Cię o jeden punk akcji mniej. Jest to bardzo przydatne, albowiem będziesz w stanie wykonywać o wiele więcej akcji podczas walki niż gdybyś nie miał tej cechy. A uwierzcie mi - w Falloucie walczy się często!

Zdolniacha

Przy awansach będziesz dostawał 5 punktów mniej do rozdysponowania na umiejętności oraz natychmiastowo zostanie Ci odjęte po 9 punktów ze wszystkich umiejętności. Bez obaw jednak. Wybierając tę cechę - każdy z Twoich współczynników głównych podniesie się o jeden punkt. Zyskasz w ten sposób, aż 7 punktów, które możesz swobodnie rozdysponować. Nie przejmuj się również, że będziesz dostawał 5 punktów mniej na umiejętności bo proponowany przeze mnie poziom Inteligencji (IN) na 8 - nie dosyć, że wyrówna ten stan co nawet w znaczący sposób go podniesie! Natychmiastowej ujmy 9 punktów do umiejętności również się nie obawiaj. W grze większość z nich nie specjalnie się przydaje. Przez uzyskany bonus 7 dodatkowych punktów na współczynniki główne i tak podniesiesz większość umiejętności (nie mówiąc już o dobrach płynących z czytania książek). Mocno dopalisz tym samym 3 główne umiejętności, które przyjdzie Ci zaraz wybrać.

Teraz przejdźmy do współczynników głównych:

SIŁA (SI) na 6 (Dobrze)

Określa ona ilość zadawanych obrażeń w walce wręcz (+1), udźwig (+25) oraz w mniejszym stopniu ilość Punktów Wytrzymałości (+1). Wpływa również na to, jakich broni możesz używać. Ustawiając Siłę na 6 - możemy używać każdej broni w grze - nawet Działka obrotowego Rockwell CZ53 (Minigun), który wymaga siły na 7. Siła zostanie nam podniesiona poprzez noszenie Pancerza Wspomaganego (+3) oraz poprzez wszczep (+1) na terenie bazy Bractwa Stali. Jak widzimy - nie ma się o co martwić.

PERCEPCJA (PE) na 8 (Świetnie)

Wpływa ona