Fallout 4 - atlas świata - Jacek "Stranger" Hałas, Patryk "Tyon" Greniuk - ebook
Opis

Atlas świata do gry Fallout 4 to olbrzymi zbiór map wszystkich istotnych lokacji. Ten ogromny poradnik zawiera w głównej mierze wysokiej jakości mapę świata w połączeniu z mniejszymi mapami poszczególnych lokacji. Na każdej z map w poradniku znalazło się wiele znaczników informujących o ważnych miejscach, które można odkryć i zbadać. Niektóre z ważniejszych lokacji (miasta, posterunki z przyjaznymi NPC'ami itp.) zostały z większą dokładnością opisane na oddzielnych stronach poradnika. Inną dużą częścią atlasu świata są strony poświęcone sekretom (znajdźkom), między innymi figurkom (bobbleheads) czy unikalnym książkom, dzięki którym można podnieść statystyki. Fallout 4 jest kolejną odsłoną bardzo popularnej serii gier role-playing osadzonych w postapokaliptycznym świecie. Tym razem przemierzamy pustkowia otaczające amerykańskie miasto Boston. Gra jest po brzegi wypełniona interesującą zawartością i jest dodatkowo nieliniowa, gdyż wiele decyzji może mieć różne konsekwencje.

Oznaczenia kolorystyczne w poradniku

  • Brązowy kolor użyty został do oznaczania postaci niezależnych, z którymi można porozmawiać. Wyróżniono nim też unikalnych przeciwników powiązanych z zaliczanymi questami.
  • Niebieski kolor użyty został do wyróżniania nazw lokacji odwiedzanych w grze. Nazwy w poradniku są identyczne do nazw z mapy świata w grze.
  • Zielony kolor użyty został do informowania o ważnych przedmiotach, które można odnaleźć w świecie gry, otrzymać od innych postaci czy kupić od handlarzy.
  • Pomarańczowy kolor użyty został do wyróżniania sytuacji, w których dysponowanie rozwiniętymi statystykami czy jakimś określonym profitem (perkiem) może pozwolić na wykonanie zaawansowanej czynności (otwarcie zamka, użycie perswazji na NPC'u itp.).

Dodatkowo w poradniku pogrubioną czcionką oznaczone zostały tytuły zadań.

Atlas świata do Fallouta 4 zawiera szczegółowe mapy wszystkich lokacji dostępnych w grze. Dzięki niemu bez problemu znajdziesz wszystkie sekrety jakie poukrywali na postapokaliptycznych pustkowiach twórcy gry.

Fallout 4 - atlas świata zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Krypta 111 (Vault 111) (Sanktuarium - Sektor 1)
  • Sanktuarium - Sektor 1
  • Czasopisma
  • Kamieniołom Thicketów (Sanktuarium - Sektor 1)
  • Farma Abernathych (Sanktuarium - Sektor 1)
  • Concord (Sanktuarium - Sektor 1)
  • Sanktuarium (Sanktuarium - Sektor 1)
  • Mapy i opisy lokacji
  • Wprowadzenie (Figurki (Bobbleheads))
  • Figurki (Bobbleheads)

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 347

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS

Popularność


Fallout 4opis przejściaporadnik do gry

autorzy: Jacek "Stranger" Hałas, Patrick "Yxu" Homa

Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

ISBN: 978-83-8060-307-3

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1658

[email protected]

Spis treści

Fallout 4 - opis przejścia

Lista zadań

Mapy

Mapa świata

Sanktuarium M1

Malden M2

Salem M3

Fort Hagen M4

Cambridge M5

Centrum Bostonu M6

Zamek M7

Morze Blasku M8

Południowy Boston M9

Główny wątek fabularny

Prolog

Powrót z przeszłości

Gdy wzywa wolność

Klejnot Wspólnoty

Detektyw o stalowym sercu

W pogoni za tropem

Dawni znajomi

Niebezpieczne umysły

Morze Blasku

Myśliwy czy ofiara?

Poziom molekularny - początek zadania

Poziom molekularny - wybór frakcji do pomocy przy budowie przechwytywacza sygnału

Poziom molekularny - skonstruowanie przechwytywacza sygnału (teleportera)

Człowiek i instytucja

Frakcje

Ogólne informacje

Minutemani (Minutemen)

Bractwo Stali (Brotherhood of Steel)

Trasa (Railroad)

Instytut (Institute)

Zadania frakcji Minutemanów

Zadania główne

Sanktuarium

Sprzątanie zamku

Stare działa

Krecia robota

Formowanie szeregów

Broń Zamku

Nuklearna alternatywa (zakończenie dla frakcji Minutemanów)

Mniejsze zadania

Pierwszy krok

Problemy z bandytami

Odbudowa

Mama Murphy

Problem z ghulami

Oczyszczanie drogi

Zielonoskórzy

Połączone siły

Inne zadania Minutemanów

Zadania frakcji Bractwa Stali

Zadania główne

Wsparcie ogniowe

Do broni!

Semper Invicta

Stalowy Cień

Okres Służby

Bez Litości

Sieć informacji

Powrót do służby

Ślepa zdrada

Zmysł taktyczny

Łupy wojenne

Ad Victoriam

Nuklearna alternatywa (zakończenie dla frakcji Bractwa Stali)

Nowy świt

Pobudka

Mniejsze zadania

Zaginiony Patrol

Wewnętrzny wróg

Powinność czy hańba

Niedokończona sprawa

Kwatermistrzostwo

Za czystość Wspólnoty

Pozyskiwanie wiedzy

Wyżywienie wojska

Wzór do naśladowania

Zdobądź dokumentację techniczną dla prefekta Quinlana

Znajdź próbki krwi w dobrym stanie dla skryby Neriah

Zdobądź chłodziwo do reaktora dla prefekt Ingram

Zadania frakcji Trasy

Zadania główne

Droga ku wolności

Nauka rzemiosła

Boston po zmroku

Skryci, tajni i podziemni

Operacja Ticonderoga

Na skraju wojny

Operacja Czerwony Blask

Nuklearna alternatywa (zakończenie dla frakcji Trasy)

Mniejsze zadania

Kryjówka Mercer

Concierge

Bingo

Dziura w pamięci

Wiatrowskaz

Kryjówka Randolph

Lista kostuchy

Lista kostuchy 2

Usunięcie zmiennej

Zagubiona dusza

Materace

Spalona przykrywka

Zadania frakcji Instytutu

Główne zadania

Nadzór syntków

Bitwa o Bunker Hill

Nowe oblicze ludzkości

Mass Fusion

Przygwożdżenie

Mocy, przybywaj

Stacja końcowa

Ostatni lot Bractwa

Nuklearna rodzina (zakończenie dla frakcji Instytutu)

Mniejsze zadania

Plony wyższego sortu

Przeciekom stop

Podzielony dom

Odzyskiwanie

Przywłaszczenie

Dezynsekcja

Hipoteza

Skłonności polityczne

Wygnany z Instytutu

Zadania towarzyszy

Historia stulecia

Najwyższy czas - Nick Valentine

Złocony Pasikonik - Nick Valentine

Jak kamień w wodę - Nick Valentine

Rozwój zachowania - Curie

Początek długiej drogi - MacCready

Łagodna interwencja - Cait

Zadania poboczne

Krypta 81

Krypta 81

Opowiadania

Kici, kici

Dziura w ścianie

Zależność

Bazar Diamond City

Więc chodź, pomaluj mi miasto

Zagrywka na lewe pole

Smutki Diamond City

W wilczej skórze

Nie łam się, stary

Mniejsze zadania w Diamond City

Dom Cabotów

Przesyłka specjalna

Emogene bierze sobie kochanka

Tajemnica domu Cabotów

Dobre Sąsiedztwo

Zakamarek pamięci

Srebrny Fantom

Wiedza publiczna

Podkop stulecia

Nawarzone piwo

Przynieś Fredowi halucynogeny

Sprzątanie magazynów

Bunker Hill

Odnajdź ślad Brenta Savoldi

Oczyść Ośrodek Szkoleniowy Gwardii Narodowej z ghuli

Zabij Zellera i uwolnij ocalałych ludzi

Pozostałe zadania

Niespokojne wody (Graygarden)

Cambridge Polymer Labs (Cambridge Polymer Labs)

Prezent Pickmana (Galeria Pickmana)

Owacje na stojąco (Trinity Tower)

Wyciąganie wtyczki (Kamieniołom Thicketów)

Zamówienie (Restauracja Drumlin)

Pięknym za nadobne (Farma Abernathych)

Prosto z płomieni (Farma Finchów)

Tajemnicze mięso (Fabryka Konserw Longneck Lukowski's)

Zamelduj się u dyrektora w Galerii General Atomics (Galeria General Atomics)

Błądzić jest rzeczą ludzką (Przymierze)

Krypta 75 (Gimnazjum w Malden)

Diabłu, co diabelskie (Muzeum Czarnej Magii)

Odszukaj części do naprawy zabawek dla Arlena Glassa (Kierat)

Somerville Place: Problemy z bandytami (Somerville Place)

Dzieciak na zimno (University Point)

Aktywuj działka w mieście Salem (Dom rodziny Rooków)

Napraw pompę wody (Garaż Atomowych Kotów)

Ostatni Rejs USS Constitution (USS Constitution)

Strzeż się potwora (Szmaragdowa Speluna)

Filar Wspólnoty (Amfiteatr Charles View)

Strefa Walk Combat Zone (Strefa Walk)

Zapewnianie jakości (Fabryka General Atomic)

Skarb Jamaican Plain (Jamaican Plain)

Lekarstwo dla Virgila (Skalna jaskinia)

Losowe zdarzenia

Fallout 4 - opis przejścia

Niniejszy nieoficjalny poradnik do gry Fallout 4 jest bardzo rozbudowanym opisem jej przejścia. Skorzystanie z tego poradnika może znacząco ułatwić odnalezienie i zaliczenie dostępnych głównych i pobocznych questów. Jest on też pomocny przy wyjaśnianiu podejmowanych w trakcie gry ważnych wyborów oraz ich krótko i długofalowych konsekwencji. Cały poradnik podzielony został na kilka bardzo obszernych części. Pierwsza część to omówienie wszystkich początkowych zadań głównego wątku fabularnego gry, które zalicza się w dość liniowej kolejności. Kolejne strony poradnika informują o czterech głównych frakcjach znajdujących się w świecie gry, a konkretnie o tym jak można je odnaleźć i jakie zestawy zadań są dla nich przewidziane. Dalsza część opisu głównej fabuły gry uwzględnia różnice wynikające z przynależności do konkretnej frakcji. Temat głównego wątku fabularnego zamyka rozdział opisujący wszystkie dostępne zakończenia gry. Ostatnią dużą częścią niniejszego poradnika są rozdziały skupiające się na opcjonalnych zadaniach. Jako że większość z nich rozpoczyna się w konkretnych miejscach w świecie gry zostały one w poradniku podzielone według lokacji. Opis przejścia każdego zadania z tego poradnika informuje o tym jak można je odblokować, co należy wykonać podczas jego przechodzenia, z jakimi wyborami można się spotkać, jak można się unikalnie zachować (np. skorzystanie z wysokiej charyzmy) i jakie nagrody przewidziane są za jego ukończenie. Fallout 4 to postapokaliptyczny RPG, w którym przemierzamy pustkowia w pobliżu miasta Boston. Na wykonanie czeka mnóstwo podstawowych oraz opcjonalnych zleceń i dzięki pomocy ze strony tego poradnika zniknie ryzyko, że pominie się jakąś ważną misję czy nie ukończy jakiegoś questu z uwagi na nieprzewidziane komplikacje.

Oznaczenia kolorystyczne w poradniku

Brązowy

kolor

użyty został do oznaczania postaci niezależnych, z którymi można porozmawiać. Wyróżniono nim też unikalnych przeciwników powiązanych z zaliczanymi questami.

Niebieski

kolor

użyty został do wyróżniania nazw lokacji odwiedzanych w grze. Nazwy w poradniku są identyczne do nazw z mapy świata w grze.

Zielony

kolor

użyty został do informowania o ważnych przedmiotach, które można odnaleźć w świecie gry, otrzymać od innych postaci czy kupić od handlarzy.

Pomarańczowy

kolor

użyty został do wyróżniania sytuacji, w których dysponowanie rozwiniętymi statystykami czy jakimś określonym profitem (perkiem) może pozwolić na wykonanie zaawansowanej czynności (otwarcie zamka, użycie perswazji na NPC'u itp.).

Dodatkowo w poradniku pogrubioną czcionką oznaczone zostały tytuły zadań.

Jacek "Stranger" Hałas, Patrick "YxU" Homa, Patryk Greniuk (www.gry-online.pl)

Lista zadań

Poniżej znajduje się zestawienie wszystkich zadań gry Fallout 4, które opisane zostały w naszym poradniku. Tabela powinna okazać się pomocna w zlokalizowaniu określonych questów, jak również w ustaleniu czy zaliczyło się wszystkie misje z danej grupy.

Tabela questów podzielona jest na cztery kolumny. Pierwsza kolumna to nazwa zadania zaczerpnięta z dziennika bohatera. Druga kolumna to typ questu i obowiązuje tu następujący podział:

Główny wątek - Są

to

główne zadania, które zalicza się bez konieczności dokonywania wyboru frakcji. Ostatnim zadaniem z tej grupy jest to dotyczące użycia teleportera do dotarcia do siedziby Instytutu

Frakcja

x, główne - Są to nadrzędne zadania poszczególnych frakcji (Minutemani, Bractwo Stali, Trasa, Instytut), a więc te prowadzące do powiązanych z nimi zakończeń gry.

Frakcja

x, mniejsze - Są to dodatkowe zadania frakcji, których zaliczanie nie jest obowiązkowe. Warto zaznaczyć, że wiele z tych zadań ma losowe założenia i odblokowuje się w losowej kolejności.

Towarzysza

- Są to zadania powiązane z przyłączanymi do drużyny towarzyszami.

Poboczne

- Są to nieobowiązkowe questy, które nie są bezpośrednio powiązane z żadną z frakcji gry.

Trzecia kolumna tabeli zawiera informacje odnośnie rozdziałów naszego poradnika, w których można odnaleźć opisy poszczególnych questów. W ostatniej czwartej kolumnie znalazło się miejsce dla uwag, np. dla ostrzeżeń o możliwości zablokowania sobie dostępu do wybranego zadania.

NAZWA ZADANIA

RODZAJ ZADANIA

OPIS W NASZYM PORADNIKU

UWAGI

Ad Victoriam

Bractwo Stali, główne

Zadania frakcji Bractwa Stali

-

Aktywuj działka w mieście Salem

poboczne

Zadania poboczne

-

Bez litości

Bractwo Stali, główne

Zadania frakcji Bractwa Stali

-

Bingo

Trasa, mniejsze

Zadania frakcji Trasy

-

Bitwa o Bunker Hill

Instytut, główne

Zadania frakcji Instytutu

-

Błądzić jest rzeczą ludzką

poboczne

Zadania poboczne

-

Boston po zmroku

Trasa, główne

Zadania frakcji Trasy

-

Broń osady

Minutemani, mniejsze

Zadania frakcji Minutemanów

-

Broń Zamku

Minutemani, główne

Zadania frakcji Minutemanów

-

Cambridge Polymer Labs

poboczne

Zadania poboczne

-

Concierge

Trasa, mniejsze

Zadania frakcji Trasy

-

Człowiek i instytucja

główny wątek

Główny wątek fabularny

To ostatnie niezależne zadanie głównego wątku. W trakcie jego zaliczania musisz zdecydować czy chcesz rozpocząć współpracę z Instytutem czy nie.

Dawni znajomi

główny wątek

Główny wątek fabularny

-

Detektyw o stalowym sercu

główny wątek

Główny wątek fabularny

-

Dezynsekcja

Instytut, mniejsze

Zadania frakcji Instytutu

-

Diabłu, co diabelskie

poboczne

Zadania poboczne

-

Do broni!

Bractwo Stali, główne

Zadania frakcji Bractwa Stali

-

Dostarcz zmutowaną roślinę

poboczne

Zadania poboczne

To jedno z kilku zadań lokacji Bazar w Diamond City.

Droga ku wolności

Trasa, główne

Zadania frakcji Trasy

Zadanie to dotyczy odnalezienia kryjówki frakcji Trasy. Możesz sam je wykonać lub zostać do tego zmuszonym po dostatecznym awansowaniu w głównym wątku.

Dzieciak na zimno

poboczne

Zadania poboczne

-

Dziura w pamięci

Trasa, mniejsze

Zadania frakcji Trasy

-

Dziura w ścianie

poboczne

Zadania poboczne

To jedno z kilku zadań lokacji Krypta 81.

Emogene bierze sobie kochanka

poboczne

Zadania poboczne

To jedno z kilku zadań lokacji Dom Cabotów.

Filar Wspólnoty

poboczne

Zadania poboczne

-

Formowanie szeregów

Minutemani, główne

Zadania frakcji Minutemanów

-

Gdy wzywa wolność

główny wątek

Główny wątek fabularny

W zadaniu tym nawiązuje się pierwszy kontakt z Minutemanami i pomaga się im. Nie musisz utrzymywać z nimi relacji po jego ukończeniu.

Hipoteza

Instytut, mniejsze

Zadania frakcji Instytutu

-

Historia stulecia

towarzysza

Zadania towarzyszy

Zadanie to powiązane jest z Piper.

Jak kamień w wodę

towarzysza

Zadania towarzyszy

Zadanie to powiązane jest z Nickiem Valentinem.

Kici, kici

poboczne

Zadania poboczne

To jedno z kilku zadań lokacji Krypta 81.

Klejnot Wspólnoty

główny wątek

Główny wątek fabularny

-

Krecia robota

Minutemani, główne

Zadania frakcji Minutemanów

Zadanie otrzymasz tylko jeśli poprosiłeś Minutemanów o pomoc w zbudowaniu teleportera.

Kryjówka Mercer

Trasa, mniejsze

Zadania frakcji Trasy

-

Kryjówka Randolph

Trasa, mniejsze

Zadania frakcji Trasy

-

Krypta 75

poboczne

Zadania poboczne

-

Krypta 81

poboczne

Zadania poboczne

To jedno z kilku zadań lokacji Krypta 81.

Kwatermistrzostwo

Bractwo Stali, mniejsze

Zadania frakcji Bractwa Stali

-

Lekarstwo dla Virgila

poboczne

Zadania poboczne

Zadanie to powiązane jest z głównym wątkiem fabularnym gry. Virgil przy pierwszym spotkaniu prosi bohatera o odnalezienie serum.

Lista kostuchy

Trasa, mniejsze

Zadania frakcji Trasy

-

Łagodna interwencja

towarzysza

Zadania towarzyszy

Zadanie to powiązane jest z Cait.

Łupy wojenne

Bractwo Stali, główne

Zadania frakcji Bractwa Stali

-

Mama Murphy

Minutemani, mniejsze

Zadania frakcji Minutemanów

Zadanie to nie pojawia się w głównej części dziennika głównego bohatera.

Mass Fusion

Instytut, główne

Zadania frakcji Instytutu

-

Materace

Trasa, mniejsze

Zadania frakcji Trasy

-

Mocy, przybywaj

Instytut, główne

Zadania frakcji Instytutu

-

Morze Blasku

główny wątek

Główny wątek fabularny

-

Myśliwy czy ofiara?

główny wątek

Główny wątek fabularny

-

Na skraju wojny

Trasa, główne

Zadania frakcji Trasy

-

Nadzór syntków

Instytut, główne

Zadania frakcji Instytutu

To pierwszy quest wykonywany dla Instytutu. Otrzymasz go tylko jeśli zdecydowałeś się rozpocząć współpracę z tą frakcją.

Najwyższy czas

towarzysza

Zadania towarzyszy

Zadanie to powiązane jest z Nickiem Valentinem.

Napraw pompę wody

poboczne

Zadania poboczne

-

Nauka rzemiosła

Trasa, główne

Zadania frakcji Trasy

To pierwsze duże zadanie wykonywane dla frakcji Trasy (nie licząc questu Droga ku wolności).

Nawarzone piwo

poboczne

Zadania poboczne

To jedno z kilku zadań lokacji Dobre Sąsiedztwo.

Nie łam się, stary

poboczne

Zadania poboczne

To jedno z kilku zadań lokacji Bazar w Diamond City.

Niebezpieczne umysły

główny wątek

Główny wątek fabularny

-

Niedokończona sprawa

Bractwo Stali, mniejsze

Zadania frakcji Bractwa Stali

-

Niespokojne wody

poboczne

Zadania poboczne

-

Nowe oblicze ludzkości

Instytut, główne

Zadania frakcji Instytutu

-

Nowy świt

Bractwo Stali, główne

Zadania frakcji Bractwa Stali

Zadanie to jest swego rodzaju epilogiem dla wątku Bractwa Stali.

Nuka Cola dla Sheffelda

poboczne

Zadania poboczne

To jedno z kilku zadań lokacji Bazar w Diamond City.

Nuklearna alternatywa

Minutemani, główne

Zadania frakcji Minutemanów

To ostatnie główne zadanie Minutemanów. Jego zaliczenie odblokowuje zakończenie dla tej frakcji.

Nuklearna alternatywa

Bractwo Stali, główne

Zadania frakcji Bractwa Stali

To ostatnie główne zadanie Bractwa Stali. Jego zaliczenie odblokowuje zakończenie dla tej frakcji.

Nuklearna alternatywa

Trasa, główne

Zadania frakcji Trasy

To ostatnie główne zadanie Trasy. Jego zaliczenie odblokowuje zakończenie dla tej frakcji.

Nuklearna rodzina

Instytut, główne

Zadania frakcji Instytutu

To ostatnie główne zadanie Instytutu. Jego zaliczenie odblokowuje zakończenie dla tej frakcji.

Oczyszczanie drogi

Minutemani, mniejsze

Zadania frakcji Minutemanów

-

Oczyść Ośrodek Szkoleniowy Gwardii Narodowej z ghuli

poboczne

Zadania poboczne

To jedno z kilku zadań lokacji Bunker Hill.

Oczyść źródło wody

poboczne

Zadania poboczne

To jedno z kilku zadań lokqacji Bazar w Diamond City.

Odbudowa

Minutemani, mniejsze

Zadania frakcji Minutemanów

-

Odnajdź ślad Brenta Savoldi

poboczne

Zadania poboczne

To jedno z kilku zadań lokacji Bunker Hill.

Odszukaj części do naprawy zabawek dla Arlena Glassa

poboczne

Zadania poboczne

-

Odzyskiwanie

Instytut, mniejsze

Zadania frakcji Instytutu

-

Okres służby

Bractwo Stali, główne

Zadania frakcji Bractwa Stali

-

Operacja Czerwony Blask

Trasa, główne

Zadania frakcji Trasy

Zadanie to dotyczy pozbycia się frakcji Bractwa Stali.

Operacja Ticonderoga

Trasa, główne

Zadania frakcji Trasy

-

Opowiadania

poboczne

Zadania poboczne

To jedno z kilku zadań lokacji Krypta 81.

Ostatni lot Bractwa

Instytut, główne

Zadania frakcji Instytutu

Zadanie to dotyczy pozbycia się frakcji Bractwa Stali.

Ostatni rejs USS Constitution

poboczne

Zadania poboczne

-

Owacje na stojąco

poboczne

Zadania poboczne

-

Pierwszy krok

Minutemani, mniejsze

Zadania frakcji Minutemanów

Zadania tego nie możesz przegapić, bo dotyczy ono udzielenia pomocy pierwszym osadnikom.

Pięknym za nadobne

poboczne

Zadania poboczne

-

Plony wyższego sortu

Instytut, mniejsze

Zadania frakcji Instytutu

-

Pobudka

Bractwo Stali, główne

Zadania frakcji Bractwa Stali

To pierwsze główne zadanie Bractwa Stali. Otrzymasz je tylko jeśli nie nawiązałeś wcześniej kontaktu z tą frakcją.

Początek długiej drogi

towarzysza

Zadania towarzyszy

Zadanie to powiązane jest z MacCreadym.

Podkop stulecia

poboczne

Zadania poboczne

To jedno z kilku zadań lokacji Dobre Sąsiedztwo.

Podzielony dom

Instytut, mniejsze

Zadania frakcji Instytutu

-

Połączone siły

Minutemani, mniejsze

Zadania frakcji Minutemanów

Zadanie to dotyczy pozbycia się frakcji Bractwa Stali.

Porwanie

Minutemani, mniejsze

Zadania frakcji Minutemanów

-

Powinność czy hańba

Bractwo Stali, mniejsze

Zadania frakcji Bractwa Stali

-

Powrót do służby

Bractwo Stali, główne

Zadania frakcji Bractwa Stali

-

Powrót z przeszłości

główny wątek

Główny wątek fabularny

-

Poziom molekularny

główny wątek

Główny wątek fabularny

W zadaniu tym musisz wybrać którą z frakcji chcesz poprosić o pomoc w zbudowaniu teleportera. Od każdej frakcji otrzymasz inny opcjonalny quest.

Pozyskiwanie wiedzy

Bractwo Stali, mniejsze

Zadania frakcji Bractwa Stali

-

Prezent Pickmana

poboczne

Zadania poboczne

-

Problem z ghulami

Minutemani, mniejsze

Zadania frakcji Minutemanów

-

Problemy z bandytami

Minutemani, mniejsze

Zadania frakcji Minutemanów

-

Prolog

główny wątek

Główny wątek fabularny

To pierwsze zadanie odblokowywane na początku gry.

Prosto z płomieni

poboczne

Zadania poboczne

-

Przeciekom stop

Instytut, mniejsze

Zadania frakcji Instytutu

-

Przesiedlenie uchodźców

Minutemani, mniejsze

Zadania frakcji Minutemanów

-

Przesyłka specjalna

poboczne

Zadania poboczne

To jedno z kilku zadań lokacji Dom Cabotów.

Przygwożdżenie

Instytut, główne

Zadania frakcji Instytutu

-

Przynieś Fredowi halucynogeny

poboczne

Zadania poboczne

To jedno z kilku zadań lokacji Dobre Sąsiedztwo.

Przynieś gruczoł muchy mięsnej

poboczne

Zadania poboczne

To jedno z kilku zadań lokacji Bazar w Diamond City.

Przywłaszczenie

Instytut, mniejsze

Zadania frakcji Instytutu

-

Rozwój zachowania

towarzysza

Zadania towarzyszy

Zadanie to powiązane jest z Curie.

Sanktuarium

Minutemani, główne

Zadania frakcji Minutemanów

To pierwsze duże zadanie wykonywane dla frakcji Minutemanów (nie licząc questu Gdy wzywa wolność).

Semper Invicta

Bractwo Stali, główne

Zadania frakcji Bractwa Stali

-

Sieć informacji

Bractwo Stali, główne

Zadania frakcji Bractwa Stali

-

Skarb Jamaican Plain

poboczne

Zadania poboczne

-

Skłonności polityczne

Instytut, mniejsze

Zadania frakcji Instytutu

-

Skryci, tajni i podziemni

Trasa, główne

Zadania frakcji Trasy

Zadanie otrzymasz tylko jeśli poprosiłeś Trasę o pomoc w zbudowaniu teleportera.

Smutki Diamond City

poboczne

Zadania poboczne

To jedno z kilku zadań lokacji Bazar w Diamond City.

Spalona przykrywka

Trasa, mniejsze

Zadania frakcji Trasy

Zadanie to otrzymasz gdy staniesz się wrogiem frakcji Instytutu.

Sprzątanie magazynów

poboczne

Zadania poboczne

To jedno z kilku zadań lokacji Dobre Sąsiedztwo.

Sprzątanie Zamku

Minutemani, główne

Zadania frakcji Minutemanów

-

Srebrny Fantom

poboczne

Zadania poboczne

To jedno z kilku zadań lokacji Dobre Sąsiedztwo.

Stacja końcowa

Instytut, główne

Zadania frakcji Instytutu

Zadanie to dotyczy pozbycia się frakcji Trasy.

Stalowy cień

Bractwo Stali, główne

Zadania frakcji Bractwa Stali

-

Stare działa

Minutemani, główne

Zadania frakcji Minutemanów

-

Strefa walk Combat Zone

poboczne

Zadania poboczne

-

Strzeż się potwora

poboczne

Zadania poboczne

-

Ślepa zdrada

Bractwo Stali, główne

Zadania frakcji Bractwa Stali

-

Tajemnica domu Cabotów

poboczne

Zadania poboczne

To jedno z kilku zadań lokacji Dom Cabotów.

Tajemnicze mięso

poboczne

Zadania poboczne

-

Usunięcie zmiennej

Trasa, mniejsze

Zadania frakcji Trasy

-

W pogoni za tropem

główny wątek

Główny wątek fabularny

-

W wilczej skórze

poboczne

Zadania poboczne

To jedno z kilku zadań lokacji Bazar w Diamond City.

Wewnętrzny wróg

Bractwo Stali, mniejsze

Zadania frakcji Bractwa Stali

Zadanie otrzymasz tylko jeśli poprosiłeś Bractwo Stali o pomoc w zbudowaniu teleportera.

Wiatrowskaz

Trasa, mniejsze

Zadania frakcji Trasy

-

Wiedza publiczna

poboczne

Zadania poboczne

To jedno z kilku zadań lokacji Dobre Sąsiedztwo.

Więc chodź, pomaluj mi miasto

poboczne

Zadania poboczne

To jedno z kilku zadań lokacji Bazar w Diamond City.

Wsparcie ogniowe

Bractwo Stali, główne

Zadania frakcji Bractwa Stali

To pierwsze główne zadanie Bractwa Stali. Otrzymasz je tylko jeśli nawiążesz kontakt z tą frakcją przed dotarciem do Wspólnoty statku powietrznego Prydwen.

Wyciąganie wtyczki

poboczne

Zadania poboczne

-

Wygnany z Instytutu

Instytut, mniejsze

Zadania frakcji Instytutu

Zadanie to otrzymasz automatycznie gdy staniesz się wrogiem frakcji Instytutu.

Wyżywienie wojska

Bractwo Stali, mniejsze

Zadania frakcji Bractwa Stali

-

Wzór do naśladowania

Bractwo Stali, mniejsze

Zadania frakcji Bractwa Stali

-

Za czystość Wspólnoty

Bractwo Stali, mniejsze

Zadania frakcji Bractwa Stali

-

Zabij Zellera i uwolnij ocalałych ludzi

poboczne

Zadania poboczne

To jedno z kilku zadań lokacji Bunker Hill.

Zaginiony patrol

Bractwo Stali, mniejsze

Zadania frakcji Bractwa Stali

-

Zagrywka na lewe pole

poboczne

Zadania poboczne

To jedno z kilku zadań lokacji Bazar w Diamond City.

Zagubiona dusza

Trasa, mniejsze

Zadania frakcji Trasy

-

Zakamarek pamięci

poboczne

Zadania poboczne

To jedno z kilku zadań lokacji Dobre Sąsiedztwo.

Zależność

poboczne

Zadania poboczne

To jedno z kilku zadań lokacji Krypta 81.

Zamelduj się u dyrektora w Galerii General Atomics

poboczne

Zadania poboczne

-

Zamówienie

poboczne

Zadania poboczne

-

Zapewnianie jakości

poboczne

Zadania poboczne

-

Zbiegły łowczy

Minutemani, mniejsze

Zadania frakcji Minutemanów

-

Zdobądź chłodziwo do reaktora

Bractwo Stali, mniejsze

Zadania frakcji Bractwa Stali

-

Zdobądź dokumentację techniczną

Bractwo Stali, mniejsze

Zadania frakcji Bractwa Stali

-

Zielonoskórzy

Minutemani, mniejsze

Zadania frakcji Minutemanów

-

Złocony pasikonik

towarzysza

Zadania towarzyszy

Zadanie to powiązane jest z Nickiem Valentinem.

Zmysł taktyczny

Bractwo Stali, główne

Zadania frakcji Bractwa Stali

Zadanie to dotyczy pozbycia się frakcji Trasy.

Znajdź próbki krwi w dobrym stanie

Bractwo Stali, mniejsze

Zadania frakcji Bractwa Stali

-

Znajdź unikalny kij bejsbolowy

poboczne

Zadania poboczne

To jedno z kilku zadań lokacji Bazar w Diamond City.

Mapy

Mapa świata

Fallout 4 - Mapa świata: Questy

Legenda Fallout 4 - Mapa świata: Questy

Ważne lokacje na mapie świata

W tym rozdziale poradnika odnajdziesz mapy powiązane z opisem przejścia gry Fallout 4. Powinny się one okazać pomocne w odnajdywaniu ważnych lokacji, w których można rozpocząć główne lub poboczne zadania.

Powyżej zamieszczona została mapa świata, na której zaznaczyliśmy najważniejsze miasta, wioski, obozowiska, krypty oraz siedziby czterech głównych frakcji. Wiele z tych lokacji zamieszkiwanych przez wyłącznie przez przyjaźnie nastawione postacie, ale w niektórych z nich mogą również znajdować się przeciwnicy. Na kolejnych stronach tego rozdziału znajdują się mapy dziewięciu głównych sektorów mapy świata. Są one bardziej szczegółowe, informując gdzie konkretnie można rozpocząć daną misję.

Uwaga - Na stronach z opisami przejścia questów znajdują się odwołania do map z tego rozdziału. Przykładowo, odwołanie (M1,1) oznacza, że musisz otworzyć mapę M1 (Sanktuarium) i odnaleźć na niej punkt 1 (jest on w nawiasie przy nazwie lokacji).

Sanktuarium M1

Fallout 4 - Questy M1

Opis Fallout 4 - Questy M1

Krypta 111 [1]

- Główne questy: Powrót z przeszłości

Muzeum Wolności [2]

- Główne questy: Gdy wzywa wolność, Klejnot Wspólnoty

Sanktuarium [3]

- Questy Minutemanów: Sanktuarium, Pierwszy krok, Sprzątanie Zamku, Mama Murphy

Postój ciężarówek Red Rocket [4]

- Questy Trasy: Concierge

Kamieniołom Thicketów [5]

- Poboczne questy: Wyciąganie wtyczki

Restauracja Drumlin [6]

- Poboczne questy: Zamówienie

Farma Abernathych [7]

- Poboczne questy: Pięknym za nadobne

Legenda Fallout 4 - Questy M1

Miejsca rozpoczynania zadań

Powyższa mapa M1 prezentuje pierwszy sektor mapy świata w grze Fallout 4. Jest to jej północno-zachodnia część, w której znajduje się między innymi Sanktuarium. Na mapie żółtymi kropkami oznaczone zostały te lokacje, w których możesz rozpocząć jakieś zadanie (główne, poboczne lub frakcji). Czerwone kropki symbolizują pozostałe lokacje. Nie odblokowuje się w nich żadnych questów, ale mogą one być powiązane z zadaniami rozpoczętymi w innych częściach świata.

Malden M2

Fallout 4 - Questy M2

Opis Fallout 4 - Questy M2

Laboratorium Med-Tek [1]

- Questy Bractwa Stali: Zaginiony patrol

Galeria General Atomics [2]

- Poboczne questy: Zamelduj się u dyrektora w Galerii General Atomics

Przymierze [3]

- Poboczne questy: Błądzić jest rzeczą ludzką

Gimnazjum w Malden [4]

- Poboczne questy: Krypta 75

Kierat [5]

- Poboczne questy: Odszukaj części do naprawy zabawek dla Arlena Glassa

Legenda Fallout 4 - Questy M2

Miejsca rozpoczynania zadań

Powyższa mapa M2 prezentuje drugi sektor mapy świata w grze Fallout 4. Jest to jej północna część, w której znajduje się między innymi miasto Malden. Na mapie żółtymi kropkami oznaczone zostały te lokacje, w których możesz rozpocząć jakieś zadanie (główne, poboczne lub frakcji). Czerwone kropki symbolizują pozostałe lokacje. Nie odblokowuje się w nich żadnych questów, ale mogą one być powiązane z zadaniami rozpoczętymi w innych częściach świata.

Salem M3

Fallout 4 - Questy M3

Opis Fallout 4 - Questy M3

Farma Finchów [1]

- Poboczne questy: Prosto z płomieni

Fabryka konserw Longneck Lukowski's [2]

- Poboczne questy: Tajemnicze mięso

Muzeum Czarnej Magii [3]

- Poboczne questy: Diabłu co diabelskie

Legenda Fallout 4 - Questy M3

Miejsca rozpoczynania zadań

Powyższa mapa M3 prezentuje trzeci sektor mapy świata w grze Fallout 4. Jest to jej północno-wschodnia część, w której znajduje się między innymi miasto Salem. Na mapie żółtymi kropkami oznaczone zostały te lokacje, w których możesz rozpocząć jakieś zadanie (główne, poboczne lub frakcji). Czerwone kropki symbolizują pozostałe lokacje. Nie odblokowuje się w nich żadnych questów, ale mogą one być powiązane z zadaniami rozpoczętymi w innych częściach świata.

Fort Hagen M4

Fallout 4 - Questy M4

Opis Fallout 4 - Questy M4

Graygarden [1]

- Poboczne questy: Niespokojne wodyQuesty Instytutu: Mocy, przybywaj

Legenda Fallout 4 - Questy M4

Miejsca rozpoczynania zadań

Powyższa mapa M4 prezentuje czwarty sektor mapy świata w grze Fallout 4. Jest to jej zachodnia część, w której znajduje się między innymi Fort Hagen. Na mapie żółtymi kropkami oznaczone zostały te lokacje, w których możesz rozpocząć jakieś zadanie (główne, poboczne lub frakcji). Czerwone kropki symbolizują pozostałe lokacje. Nie odblokowuje się w nich żadnych questów, ale mogą one być powiązane z zadaniami rozpoczętymi w innych częściach świata.

Cambridge M5

Fallout 4 - Questy M5

Opis Fallout 4 - Questy M5

Posterunek policji w Cambridge [1]

- Questy Bractwa Stali: Wsparcie ogniowe, Do broni!, Semper Invicta, Stalowy Cień, Kwatermistrzostwo, Za czystość wspólnoty.

USS Constitution [2]

- Zadanie poboczne: Ostatni Rejs USS Constitution.

Cambridge Polymer Labs [3]

- Zadanie poboczne: Cambridge Polymer Labs.

Greenetech Genetics [4]

- Główne questy: Poziom molekularny

Bunker Hill [5]

- Zadania poboczne: Przesyłka specjalna

Instytut [6]

- Główne questy: Człowiek i instytucjaQuesty Bractwa Stali: Nuklearna alternatywa, Nowy świtQuesty Instytutu: Nadzór syntków, Bitwa o Bunker Hill, Plony wyższego sortu, Przeciekom stop, Podzielony dom, Odzyskiwanie, Przywłaszczenie, Dezysenkcja, Hipoteza, Skłonności polityczne, Mass Fusion, Przygwożdżenie, Stacja końcowa, Ostatni lot Bractwa

Ruiny ITW [7]

- Questy Instytutu: Nowe oblicze ludzkości

Legenda Fallout 4 - Questy M5

Miejsca rozpoczynania zadań

Powyższa mapa M5 prezentuje piąty sektor mapy świata w grze Fallout 4. Jest to jej środkowa część, w której znajduje się między innymi miasto Cambridge. Na mapie żółtymi kropkami oznaczone zostały te lokacje, w których możesz rozpocząć jakieś zadanie (główne, poboczne lub frakcji). Czerwone kropki symbolizują pozostałe lokacje. Nie odblokowuje się w nich żadnych questów, ale mogą one być powiązane z zadaniami rozpoczętymi w innych częściach świata.

Centrum Bostonu M6

Fallout 4 - Questy M6

Opis Fallout 4 - Questy M6

Bazar w Diamond City [1]

- Główne questy: Detektyw o stalowym sercu, Dawni znajomi, Niebezpieczne umysłyQuesty Trasy: Droga ku wolnościPoboczne questy: Więc chodź pomaluj mi miasto, Zagrywka na lewe pole, Nie łam się staryQuesty towarzyszy: Historia stulecia, Złocony Pasikonik, Jak kamień w wodę

Kościół Old North [2]

- Questy główne Trasy: Nauka rzemiosła, Boston po zmroku, Operacja Ticonderoga Questy poboczne Trasy: Lista kostuchy, Kryjówka Mercer, Bingo, Dziura w pamięci, Wiatrowskaz: Uszkodzona jednoszynówka (zadanie powtarzalne), Kryjówka Randolph (zadanie powtarzalne), Usunięcie zmiennej, Zagubiona dusza, Materace

Krypta 81 [3]

- Poboczne questy: Krypta 81, Opowiadania, Kici kici, Dziura w ścianie, Zależność

Dobre Sąsiedztwo [4]

- Główne questy: Morze BlaskuPoboczne questy: Zakamarek pamięci, Srebrny fantom, Wiedza publiczna, Podkop stulecia, Nawarzone piwo, Przynieś Fredowi halucynogenyW Trzeciej Szynie znajdziesz MacCready'ego - zadanie towarzysza Początek długiej drogi.

Park Street Station [5]

- Główne questy: W pogoni za tropem

Galeria Pickmana [6]

- Zadanie poboczne: Prezent Pickmana

Trinity Tower [7]

- Zadanie poboczne: Owacje na stojąco

Dom Cabotów [8]

- Zadania poboczne: Emogene bierze sobie kochanka, Sekret Domu Cabotów

Szm. Speluna [9]

- Zadania poboczne: Strzeż się potwora

Amfiteatr Charles View [10]

- Zadania poboczne: Filar Wspólnoty

Strefa Walk [11]

- Zadania poboczne: Strefa Walk Combat Zone

Legenda Fallout 4 - Questy M6

Miejsca rozpoczynania zadań

Powyższa mapa M6 prezentuje szósty sektor mapy świata w grze Fallout 4. Jest to jej środkowa część będąca zarazem ścisłym centrum Bostonu. Na mapie żółtymi kropkami oznaczone zostały te lokacje, w których możesz rozpocząć jakieś zadanie (główne, poboczne lub frakcji). Czerwone kropki symbolizują pozostałe lokacje. Nie odblokowuje się w nich żadnych questów, ale mogą one być powiązane z zadaniami rozpoczętymi w innych częściach świata.

Zamek M7

Fallout 4 - Questy M7

Opis Fallout 4 - Questy M7

Zamek [1]

- Questy Minutemanów: Stare działa, Broń Zamku, Nuklearna alternatywa

Prydwen [2]

- Questy Bractwa Stali: Okres Służby, Bez Litości, Powrót do służby, Ślepa zdrada, Zmysł taktyczny, Łupy wojenne, Powinność czy hańba, Niedokończona sprawa, Pozyskiwanie wiedzy, Wyżywienie wojska, Wzór do naśladowania, Zdobądź dokumentację techniczną dla prefekta Quinlana, Znajdź próbki krwi w dobrym stanie dla skryby Neriah, Zdobądź chłodziwo do reaktora dla prefekt Ingram.

Port Lotniczy Boston [3]

- Questy Bractwa Stali: Sieć informacji, Ad victoriam, Wewnętrzny wróg.Questy Instytutu: Nuklearna rodzina

Fabryka General Atomics [4]

- Zadania poboczne: Zapewnianie jakości

Legenda Fallout 4 - Questy M7

Miejsca rozpoczynania zadań

Powyższa mapa M7 prezentuje siódmy sektor mapy świata w grze Fallout 4. Jest to jej wschodnia część, w której znajduje się między innymi Zamek. Na mapie żółtymi kropkami oznaczone zostały te lokacje, w których możesz rozpocząć jakieś zadanie (główne, poboczne lub frakcji). Czerwone kropki symbolizują pozostałe lokacje. Nie odblokowuje się w nich żadnych questów, ale mogą one być powiązane z zadaniami rozpoczętymi w innych częściach świata.

Morze Blasku M8

Fallout 4 - Questy M8

Opis Fallout 4 - Questy M8

Skalna jaskinia [1]

- Główne questy: Myśliwy czy ofiara?Zadania poboczne: Lekarstwo dla Virgila

Som. Place [2]

- Zadania poboczne: Somerville Place: Problemy z bandytami.

Legenda Fallout 4 - Questy M8

Miejsca rozpoczynania zadań

Powyższa mapa M8 prezentuje ósmy sektor mapy świata w grze Fallout 4. Jest to jej południowo-zachodnia część, która jest silnie napromieniowana i przez to praktycznie niedostępna w początkowej fazie gry. Na mapie żółtymi kropkami oznaczone zostały te lokacje, w których możesz rozpocząć jakieś zadanie (główne, poboczne lub frakcji). Czerwone kropki symbolizują pozostałe lokacje. Nie odblokowuje się w nich żadnych questów, ale mogą one być powiązane z zadaniami rozpoczętymi w innych częściach świata.

Południowy Boston M9

Fallout 4 - Questy M9

Opis Fallout 4 - Questy M9

Jamaican Plain [1]

- Zadania poboczne: Skarb Jamaican Plain

Legenda Fallout 4 - Questy M9

Miejsca rozpoczynania zadań

Powyższa mapa M9 prezentuje dziewiąty sektor mapy świata w grze Fallout 4. Jest to jej południowa i południowo-wschodnia część będąca zarazem południowym Bostonem. Na mapie żółtymi kropkami oznaczone zostały te lokacje, w których możesz rozpocząć jakieś zadanie (główne, poboczne lub frakcji). Czerwone kropki symbolizują pozostałe lokacje. Nie odblokowuje się w nich żadnych questów, ale mogą one być powiązane z zadaniami rozpoczętymi w innych częściach świata.

Główny wątek fabularny

Prolog

Sposób odblokowania: Nie musisz odblokowywać tego zadania. Wystartuje ono automatycznie po rozpoczęciu gry.

Ważna informacja - Wszystkie kluczowe decyzje dotyczące głównej postaci, które podejmuje się podczas zaliczania prologu, nie są wiążące. Będziesz je mógł jeszcze zmienić w trakcie przechodzenia kolejnego głównego zadania - Powrót z przeszłości.

Ostatnie chwile przed apokalipsą

Wybierz płeć i ustal szczegóły wyglądu Twojej przyszłej postaci

Rozpoczynasz w łazience stojąc przed lustrem. Możesz tu ustalić czy chcesz grać jako kobieta czy jako mężczyzna i możesz również zmienić szczegóły swojego wyglądu (twarz, budowa ciała, znaki szczególne itp.). Po tym jak zakończysz nietypowy proces kreacji postaci potwierdź chęć przystąpienia do właściwej gry (wciśnij odpowiedni klawisz/przycisk).

Udaj się do kuchni i zagadaj do robota Codswortha. Po tym jak zapoznasz się z mechanicznym pomocnikiem napij się kawy z kubka znajdującego się na kuchennej ladzie.

Nadaj imię swojej postaci i rozdziel punkty pomiędzy jej główne statystyki

Do drzwi zakupa wkrótce akwizytor. Otwórz je i rozpocznij rozmowę z Reprezentantem Vault-Tec (Vault-Tec Rep). Zaprosi on Twoją rodzinę do pobytu w Krypcie 111. Poproszony zostaniesz o wypełnienie formularza i wiąże się to z koniecznością ustalenia głównych statystyk bohatera - Siły, Percepcji, Wytrzymałości, Charyzmy, Inteligencji, Zwinności i Szczęścia. Do rozdzielenia masz 21 punktów i podpowiedzi odnośnie najlepszych startowych buildów odnajdziesz w naszym przewodniku do gry. Oprócz rozdzielenia punktów musisz także nadać imię swojej postaci.

Po tym jak rozmowa dobiegnie końca udaj się do sypialni dziecięcej. Pobaw się tu ze swoim synem Shaunemi wejdź w interakcję z zabawką wiszącą nad jego łóżkiem. Zostaniesz wkrótce poproszony o to żeby powrócić do pokoju dziennego. Podejdź do telewizora i wysłuchaj komunikatu.

Dotarcie do Krypty 111

Dotrzyj do okrągłej platformy

Skorzystaj z głównych drzwi wyjściowych i skieruj się w prawo. Podążaj dość liniową ścieżką, korzystając ze wskazań mijanych po drodze żołnierzy. Po tym jak dotrzesz do niewielkiego posterunku omiń innych mieszkańców i podejdź do Oficera. Przepuści on Twoją rodzinę.

Ruszaj dalej, kierując się w stronę najwyższego punktu na wzgórzu. Ustaw się na okrągłej platformie i obejrzyj eksplozję. Zaczekaj aż winda zawiezie Cię do Krypty 111.

Wejdź do jednej z komór

Nie ruszaj się dopóki winda nie dotrze do krypty. Wysłuchaj tu przemówienia Nadzorcy (Overseer)i rozpocznij nowy liniowy przemarsz. Spotkasz się z członkiem personelu Vault-Tec (Vault-Tec Staff) i otrzymasz od niego kombinezon Krypty 111 (Vault-111 Jumpsuit). Podążaj teraz za doktorem Vault-Tec (Vault-Tec Doctor), który zaprowadzi Cię do sali z komorami dekontaminacyjnymi. Uspokój swojego syna, po czym wejdź do jednej z tych komór. Wkrótce dowiesz się, że tak naprawdę jest to komora kriogeniczna i zapadniesz w długi sen.

Powrót z przeszłości

Sposób odblokowania: Zadanie to rozpocznie się w Krypcie 111