Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2001

Evil Islands: Klątwa Zagubionej Duszy - poradnik do gry ebook

Tomasz "Sznur" Pyzioł

(0)

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 20000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Liczba stron: 79

Odsłuch ebooka (TTS) dostępny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacji Legimi na:

Androida
iOS
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Evil Islands: Klątwa Zagubionej Duszy - poradnik do gry - Tomasz "Sznur" Pyzioł

Poradnik ten zawiera opis wszystkich kolejnych misji ułożonych w jednej z możliwych kolejności, na które zezwala dosyć liniowy wątek fabularny. Dodatkowo znajdziecie porady i najciekawsze przedmioty, które można znaleźć lub zdobyć za wykonanie zadań.

Evil Islands: Klątwa Zagubionej Duszy - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • GIPATH część 1
  • GIPATH część 2
  • GIPATH część 3
  • GIPATH część 6
  • GIPATH część 5
  • GIPATH część 4
  • CANIA część 1
  • GIPATH część 9
  • CANIA część 4
  • KHADAGAN część 1

Informacja o grze

Połączenie taktycznej strategii z RPG akcji w klimatach fantasy, autorstwa studia Nival. Wcielamy się w postać Zaka, który wyrusza w podróż po nieznanych, magicznych krainach. Napotkamy na mnóstwo fantastycznych postaci, stworów, przedmiotów i arcypotężnych czarów. Gra posiada bardzo ładną grafikę, a całość uzupełnia tryb multiplayer do sześciu graczy.

Gra Evil Islands: Curse of the Lost Soul, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2001 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Opinie o ebooku Evil Islands: Klątwa Zagubionej Duszy - poradnik do gry - Tomasz "Sznur" Pyzioł

Fragment ebooka Evil Islands: Klątwa Zagubionej Duszy - poradnik do gry - Tomasz "Sznur" Pyzioł

Evil Islands:Klątwa Zagubionej Duszyporadnik do gry

autor: Tomasz "Sznur" Pyzioł

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=67

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

WSTĘP

GIPATH część 1

GIPATH część 2

GIPATH część 3

GIPATH część 4

GIPATH część 5

GIPATH część 6

GIPATH część 7

GIPATH część 8

GIPATH część 9

CANIA część 1

CANIA część 2

CANIA część 3

CANIA część 4

KHADAGAN część 1

KHADAGAN część 2

KHADAGAN część 3

KHADAGAN część 4

WSTĘP

Evil Islands: Curse of the Lost Soul to jedna z pierwszych gier, którą można zaliczyć do kategorii taktycznych cRPG (w przeciwieństwie do Baldur's Gate - która posiada więcej elementów strategicznych). Poradnik ten zawiera opis wszystkich kolejnych misji ułożonych w jednej z możliwych kolejności, na którą pozwala dosyć liniowa ścieżka fabularna. Co prawda niektóre zadania otrzymujemy równocześnie i możemy wybrać kolejność ich wykonywania, jednak w żaden sposób nie ma to wpływu na ostateczną rozgrywkę.

Uwagi ogólne:

Podczas przechodzenia pierwszej lokacji, warto dokładnie zapoznać się z tekstami tutoriala.

Warto parę chwil poświęcić na zapoznanie się z kontrolą kamery, tak aby dobrać sobie optymalny punkt widzenia. Najwygodniejszym sposobem prowadzenia kamery wydaje się tryb podążania (klawisz "HOME"), kąt widzenia ustawiamy za pomocą "klawiszy strzałek" + "klawisza CTRL".

W każdej chwili grę można spauzować, podczas pauzy możemy wykonać te czynności które powodują nerwowe szarpanie myszką przy rozgrywce w czasie rzeczywistym.

Warto zwrócić uwagę na dodatkowe tryby poruszania się postaci takie jak "skradanie się" i "czołganie się", dzięki którym możemy bezszelestnie podkraść się do wroga lub go ominąć.

Gra podzielona jest na "Strefy Gry", "Bazy" i "Mapę główna". W "Strefach gier" toczy wie właściwa rozgrywka, czyli walka, zwiedzanie itd. W "Bazie" rozmawiamy z postaciami z gry otrzymując zadania które później wykonujemy w "Strefie Gry". "Mapa główna" pośredniczy pomiędzy dwoma pozostałymi strefami i umożliwia przegląd ekwipunku oraz statystyk postaci.

Podczas każdego pobytu w "Bazach" należy koniecznie rozmawiać ze wszystkimi postaciami tak długo, aż wyczerpiemy wszystkie opcje dialogowe. Nowe opcje mogą pojawić się nawet u kogoś z kim już rozmawialiśmy po dialogu z kolejnym NPC.

Nie mamy możliwości zarządzania przedmiotami w naszym plecaku w dowolnym momencie gry. Możemy to zrobić tylko w sklepie lub na "Mapie Głównej".

Zapisujemy grę tak często jak to jest możliwe po każdej ważniejszej walce, tak abyśmy w wypadku porażki stracili jak najmniej z rozgrywki, a jednocześnie mogli wrócić do dowolnego punktu gry.

Zbieramy wszystkie przedmioty które znajdziemy na naszej drodze, zawsze może okazać się iż możemy je sprzedać lub spożytkować je w inny sposób.

Istotnym elementem gry jest konstruowanie czarów i przedmiotów. Bronie i zbroje należy robić wykorzystując jak najlepsze dostępne schematy i materiał. Większości najlepszych schematów nie znajdziemy w sklepach, lecz musimy zdobyć na przeciwnikach.

Do broni wkładamy czary osłabiające przeciwników (np. Osłabienie) lub zadające rany (np. Piorun).

Do zbroi wkładamy czar wzmacniające jak Siła, Przyspieszenie, Regeneracja, czy Leczenie, które warto umieścić w kilku elementach zbroi.

Porady:

Drużyna. Możemy kontrolować drużynę składającą maksymalnie z trzech postaci: głównego bohatera oraz dodatkowych wojowników lub magów lub zdecydować się na grę jedną postacią, dzięki czemu szybciej będziemy w stanie podnieść jej umiejętności oraz wyposażyć w najlepszą broń i zbroję. Grając wieloosobową drużyną punkty doświadczenia dzielą się na wszystkich jej członków, a na początku gry problemem będą również pieniądze, które musimy przeznaczyć na zakup wyposażenia dla większej ilości postaci.

Rozwój Postaci. Rozwój postaci całkowicie zależy od rozwijanych umiejętności podczas gry. Ponieważ walka magią jest znacznie trudniejsza i mniej efektywna lepiej inwestować w umiejętności walki. Postać wojownika powinna podnosić wyłącznie umiejętność walki wręcz, aż do maksymalnej wartości 100 pod koniec gry. Najlepszym rodzajem broni w grze są włócznie, można więc pokusić się o rozwijanie umiejętności w tym kierunku. Podczas walce z wieloma trudnymi przeciwnikami na raz lepiej jednak sprawdza się miecz, który daje większą obronę lecz zadaje mniejsze obrażenia. Pozostałe przydatne umiejętności, które warto rozwijać w postaci wojownika to Zręczność, Działanie i ewentualnie Zdrowie. Umiejętności magii opłaca się podnosić wyłącznie w celu konstruowania czarów umieszczanych w broniach i zbrojach. Z czarów rzucanych bezpośrednio warto jednak zrobić mocny czar Leczenia oraz czar Siły, które pomogą nam w walce z trudniejszymi przeciwnikami.

Podczas przydzielania punktów doświadczenia należy pamiętać, że ostatnia walka w grze może być rozstrzygnięta na naszą korzyść jedynie za pomocą łuku/kuszy lub czarów, gdyż nie będziemy w stanie dosięgnąć przeciwnika wręcz. Dlatego na ostatniej wyspie - Khadagan, trzeba podnieść umiejętności strzeleckie lub magiczne do jak najwyższego poziomu (jako wojownik nie będziemy w stanie rozwinąć wszystkich szkół magii). Dzięki temu będziemy mogli również walczyć z licznymi smokami zamieszkującymi Khadagan.

Obciążenie. Na drugiej wyspie - Cania, spotkamy się z problemem zbyt ciężkich metalowych zbroi (z brązu, żelaza lub stali), co możemy rozwiązać inwestując w zdolność Obciążenie, zwiększając je o 150%. Co prawda pierwszy stopień Obciążenia pozwoli na noszenie tylko kilku części metalowej zbroi, ale nie warto podnosić go wyżej, gdyż na Khadaganie znajdziemy znacznie lżejsze metale. Jeżeli zabraknie nam kilkunastu kilogramów obciążenia to najlepiej podnieść sobie zdolność Siły, co daje nam równocześnie większą siłę ciosów w walce wręcz. Na wyspie Cania najlepiej nosić lekką skórzaną zbroję ze skóry niebieskiego trolla oraz ciężką zbroję ze stali. Na Khadaganie możemy zrobić pełną zbroję z mitrylu (najlżejsza), lub meteorytu (najlepsza).

GIPATH część 1

Budzimy się na starożytnym ołtarzu nie wiedząc kim jesteśmy i nie pamiętając poprzednich wydarzeń. Wyposażeni w lniane ubranie, z rytualnym sztyletem w ręce, musimy odnaleźć ślady cywilizacji.

01. Odnalezienie ludzi

Nie zdołasz przeżyć samotnie w tym dziwnym i niebezpiecznym świecie. Musisz odnaleźć ludzką osadę.

Opuść ruiny - Jeśli ruiny są jedynym miejscem, dokąd można pójść, powinni mieszkać tu jacyś ludzie, lub przynajmniej mieszkali tu kiedyś. Aby ich znaleźć, przede wszystkim opuść ruiny i dokładnie przeszukaj otaczający je teren.

Idź za uciekającymi ludźmi - Tak, mieszkają tu ludzie! Jednak uciekają jak tylko zobaczą nieznajomego, wychodzącego z ruin… Nie dałbyś rady ich złapać, ale teraz przynajmniej możesz się domyślić gdzie może być ludzka osada. Nie licz jednak na dobrą drogę w dziczy: może się zdarzyć, że będziesz musiał iść wzdłuż rzeki a nawet przekroczyć ją w bród.

Idź do wioski - Wioska leży na wschód od brodu, ale miej się na baczności: w jej pobliżu mogą się czaić niebezpieczne stworzenia.

Wioska jest centralną osadą w Gipath, gdzie możemy dokonywać zakupów, naprawiać i konstruować broń oraz rozmawiać z mieszkańcami otrzymując nowe zadania.

02. Zabicie goblińskiego strażnika

Starzec Erfar chce aby zlikwidować goblińskiego strażnika. Gobliński wartownik stale obserwuje wioskę i melduje przełożonym o wszelkich aktywnościach. Oznacza to, że ludzie nie mogą wyprowadzić bydła na pastwisko albo wysłać wojsko do walki z Goblinami. Kiedy wartownik zauważy żołnierza, natychmiast ucieknie, więc jedynie ktoś, kto nie przypomina zbrojnego może podejść dość blisko, by zabić goblina. Kiedy wartownik będzie martwy wróć do wioski. Podnóża gór nie są jednak zbyt bezpiecznym miejscem do samotnej wędrówki, szczególnie dla lekkozbrojnych.

Znajdź Goblina wartownika

- Goblin wartownik obserwuje drogę do Pagórków. Jego posterunek znajduje się w pobliżu wioski.

Zabij Goblina wartownika

- Musisz go zabić, a następnie wrócić do wioski.

Po wykonaniu misji w Wiosce możemy przyłączyć do drużyny wojownika Khadora Rowdy.

03. Zabicie białego wilka

Starzec