Opis

Nieoficjalny opis przejścia do Elex zawiera bardzo szczegółowe omówienia questów gry. Poradnik podzielony został na kilka dużych rozdziałów. Pierwszy rozdział to opisy przejścia wszystkich zadań głównego wątku fabularnego, czyli tych, których zaliczenie wymagane jest do dotarcia do ścisłego finału przygody. Kolejny rozdział to opisy przejścia zadań towarzyszy. Opisy tych misji informują jak odnaleźć danego towarzysza, jak na stałe przyłączyć go do drużyny oraz w jaki sposób pomóc mu żeby pozyskać w ten sposób zaufanego sojusznika. Następna kategoria to opisy przejścia zadań frakcji. Są to unikalne misje, których główny bohater może podejmować się dopiero po tym jak przyłączył się do danej frakcji (berserkowie, banici, klerycy) oraz dostatecznie awansował w jej szeregach. Zaliczanie tych questów pozwala na pozyskiwanie na uniklanych elementów ekwipunku zarezerwowanego tylko dla członków ugrupowania. Ostatnia grupa to opisy przejścia pobocznych zadań gry. Questy te podzielone zostały krainami, w których są rozpoczynane. Dodatkowo na osobne strony przeniesione zostały te zadania, które rozgrywa się podczas pobytu w głównych miastach gry (Goliet, Miasto Pod Kopułą, Fort, The Hort). Każde z opisanych w naszym poradniku zadań zawiera informacje na temat sposobu jego odblokowania, jego przebiegu, podejmowanych decyzji i ich konsekwencji (niekiedy są one długofalowe i mogą znacząco wpłynąć na wygląd świata gry) oraz ewentualnych nagród z tytułu jego zaliczenia (punkty doświadczenia, Elexit, unikalne artefakty). Poradnik uzupełnia ponadto strona z mapą świata, na której zaznaczone zostały najważniejsze lokacje questowe oraz miejsca rozpoczynania tych pobocznych zadań, które odblokowywane są podczas przemierzania pustkowi.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 209

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS

Popularność


ElexZadania główne i poboczneporadnik do gry

autorzy: Jacek "Stranger" Hałas, Radosław "Wacha" Wasik

Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

ISBN: 978-83-8112-459-1

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1840

[email protected]

Spis treści

Opis przejścia gry

Wprowadzenie | Opis przejścia

Mapa świata - zadania | Opis przejścia

Atlas świata

Mapa Edan [Goliet] | Atlas świata

Mapa Abessa [Domed City] | Atlas świata

Mapa Tavar [Fort] | Atlas świata

Mapa Ignadon [The Hort] | Atlas świata

Mapa Xakor [Ice Palace] | Atlas świata

Zadania główne

Rozdział I: Rozpoczęcie łowów

Przetrwanie | Rozpoczęcie łowów | Zadania główne

Skradziony sprzęt | Rozpoczęcie łowów | Zadania główne

Schronisko separatystów | Rozpoczęcie łowów | Zadania główne

Matecznik: Siła środka| Rozpoczęcie łowów | Zadania główne

Big Bang | Rozpoczęcie łowów | Zadania główne

Wielka ofensywa Ulbrichta | Rozpoczęcie łowów | Zadania główne

Na skrzydłach wolności | Rozpoczęcie łowów | Zadania główne

Rozdział II: Plany wojenne

Staruszek | Plany wojenne | Zadania główne

Zardom's Battle Plan | Plany wojenne | Zadania główne

Rozdział III: Otwarta wojna

Konfrontacja z Pielgrzymem | Otwarta wojna | Zadania główne

Wojna z maszynami | Otwarta wojna | Zadania główne

Spotkanie rodzinne | Otwarta wojna | Zadania główne

Poważne podejrzenia | Otwarta wojna | Zadania główne

Uszkodzony reaktor | Otwarta wojna | Zadania główne

Rozdział IV: Sekret Hybrydy

Przez lodową pustynię | Sekret hybrydy | Zadania główne

Sprawdzian separatystów | Sekret hybrydy | Zadania główne

Głos elexu | Sekret hybrydy | Zadania główne

Kim jestem? | Sekret hybrydy | Zadania główne

Ostatni lot | Sekret hybrydy | Zadania główne

Finał gry

Bitwa o Xakor | Finał gry | Zadania główne

Gniazdo bestii | Finał gry | Zadania główne

Przyszłość Magalanu | Finał gry | Zadania główne

Zadania towarzyszy

Towarzysze w Elex | Zadania towarzyszy

Berserker wojownik [Duras] | Zadania towarzyszy

Na wpół uszkodzona puszka [C.R.O.N.Y. U4] | Zadania towarzyszy

Sprytny oszust [Ray] | Zadania towarzyszy

Garść kryształków [Ray] | Zadania towarzyszy

Rozgniewana dziewczyna [Nasty] | Zadania towarzyszy

Podróż samotnego kleryka [Falk] | Zadania towarzyszy

Elementy techniczne potrzebne Falkowi [Falk] | Zadania towarzyszy

Wybraniec [Caja] | Zadania towarzyszy

Zadania poboczne

Edan

Zadania w Goliet | Edan | Zadania poboczne

Niebezpieczne towary | Edan | Zadania poboczne

Zapasy żywności | Edan | Zadania poboczne

Zawsze jest coś do zrobienia | Edan | Zadania poboczne

W poszukiwaniu wskazówek | Edan | Zadania poboczne

Elex do świątyni many | Edan | Zadania poboczne

Zaginione bez wieści | Edan | Zadania poboczne

Zapasy elexu | Edan | Zadania poboczne

Podróż na nieznane ziemie | Edan | Zadania poboczne

Brakujący człowiek | Edan | Zadania poboczne

Wygnani bez przyczyny | Edan | Zadania poboczne

Zadania w Edan | Edan | Zadania poboczne

Tavar

Zadania w Forcie | Tavar | Zadania poboczne

Arena/ Naszprycuj Dóżego Jima | Tavar | Zadania poboczne

Lepkie łapy | Tavar | Zadania poboczne

Dostawa złomu | Tavar | Zadania poboczne

Kryjówka złodzieja | Tavar | Zadania poboczne

Konfederacja włóczęgów | Tavar | Zadania poboczne

Rozbita jednostka | Tavar | Zadania poboczne

Cięzka strata | Tavar | Zadania poboczne

Zadania w krainie Tavar | Tavar | Zadania poboczne

Abessa

Zadania w Mieście pod Kopułą | Abessa | Zadania poboczne

Zamknięcie | Abessa | Zadania poboczne

Dodatkowe ręce do pracy | Abessa | Zadania poboczne

Dziwny mechanizm | Abessa | Zadania poboczne

W imieniu Szponów | Abessa | Zadania poboczne

Konflikt w Abessie | Abessa | Zadania poboczne

Łowca nagród | Abessa | Zadania poboczne

Zadania w krainie Abessa | Abessa | Zadania poboczne

Ignadon

Zadania w The Hort | Ignadon | Zadania poboczne

Wstęp dozwolony | Ignadon | Zadania poboczne

Ostateczne ustalenia | Ignadon | Zadania poboczne

Pod wpływem substancji | Ignadon | Zadania poboczne

Zadania w krainie Ignadon | Ignadon | Zadania poboczne

Xacor

Zadania w krainie Xacor | Xacor | Zadania poboczne

Zadania frakcji

Berserkerowie

Dołączenie do frakcji Berserkerów (Średniowieczni sprzymierzeńcy)

Awans do rangi Wojownik | Berserkerowie | Zadania frakcji

Awans do rangi Paladyn | Berserkerowie | Zadania frakcji

Banici

Dołączenie do frakcji banitów (Pustynne sępy) | Zadania frakcji

Awans do rangi Egzekutor | Banici | Zadania frakcji

Awans do rangi Kapitana | Banici | Zadania frakcji

Klerycy

Dołączenie do frakcji Kleryków (Sprzymierzeńcy w technologii) | Zadania frakcji

Awans do rangi Emisariusz | Klerycy | Zadania frakcji

Awans do rangi Regent | Klerycy | Zadania frakcji

Opis przejścia gry

Wprowadzenie | Opis przejścia

Nieoficjalnyopis przejścia do Elexzawiera bardzo szczegółowe omówienia questów gry. Poradnik podzielony został na kilka dużych rozdziałów. Pierwszy rozdział to opisy przejścia wszystkich zadań głównego wątku fabularnego, czyli tych, których zaliczenie wymagane jest do dotarcia do ścisłego finału przygody. Kolejny rozdział to opisy przejścia zadań towarzyszy. Opisy tych misji informują jak odnaleźć danego towarzysza, jak na stałe przyłączyć go do drużyny oraz w jaki sposób pomóc mu żeby pozyskać w ten sposób zaufanego sojusznika.

Nasza solucja do Elex zawiera m. in:

Mapa świata Elex - mapa z zaznaczonymi questami;

Zadania w Goliet - solucja do questów w Goliet;

Jak dołączyć do Kleryków? - zadania dla Kleryków;

Teleporty w Eden - mapa teleportów w Eden;

Teleporty w Abessa - mapa teleportów w Abessie;

Teleporty w Tavar - mapa teleportów w Tavarze;

Teleporty w Ignadon - mapa teleportów w Ignadon;

Teleporty w Xakor - mapa teleportów w Xakor.

Następna kategoria to opisy przejścia zadań frakcji. Są to unikalne misje, których główny bohater może podejmować się dopiero po tym jak przyłączył się do danej frakcji (berserkowie, banici, klerycy) oraz dostatecznie awansował w jej szeregach. Zaliczanie tych questów pozwala na pozyskiwanie na uniklanych elementów ekwipunku zarezerwowanego tylko dla członków ugrupowania. Ostatnia grupa to opisy przejścia pobocznych zadań gry. Questy te podzielone zostały krainami, w których są rozpoczynane. Dodatkowo na osobne strony przeniesione zostały te zadania, które rozgrywa się podczas pobytu w głównych miastach gry (Goliet, Miasto Pod Kopułą, Fort, The Hort).

Każde z opisanych w naszym poradniku zadań zawiera informacje na temat sposobu jego odblokowania, jego przebiegu, podejmowanych decyzji i ich konsekwencji (niekiedy są one długofalowe i mogą znacząco wpłynąć na wygląd świata gry) oraz ewentualnych nagród z tytułu jego zaliczenia (punkty doświadczenia, Elexit, unikalne artefakty). Poradnik uzupełnia ponadto strona z mapą świata, na której zaznaczone zostały najważniejsze lokacje questowe oraz miejsca rozpoczynania tych pobocznych zadań, które odblokowywane są podczas przemierzania pustkowi.

Elexto ogromna gra RPG autorstwa studia Piranha Bytes, które w przeszłości zasłynęło kolejnymi częściami serii Gothic. Nowa produkcja zawiera wiele podobieństw do Gothica, ale sporo jest w niej też zupełnie nowych elementów. Najważniejszą zmianą jest sam świat gry. Przenosimy się na planetę Magalan, która ucierpiała w wyniku uderzenia meteorytu. W nowym postapokaliptycznym środowisku magia oraz zaawansowana technologia współistnieją obok siebie, a na dodatek na planecie pojawił się tajemniczy tytułowy pierwiastek elex, który ma szereg wartościowych zastosowań. Gra daje ogromną swobodę w temacie wyboru sposobu rozwoju głównego bohatera, jak również pozwala na przyłączenie się do jednej z trzech bardzo różniących się między sobą frakcji. Każda z nich pozwala prowadzić rozgrywkę w inny sposób i oferuje inne questy.

Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)

Mapa świata - zadania | Opis przejścia

Elex - Opis przejścia - Mapa świata

Opis Elex - Opis przejścia - Mapa świata

1

-

Miejsce rozpoczęcia gry.

Ruiny, w

których rozpoczyna się gra. Możesz je zbadać na początku gry lub powrócić do nich później.

2

-

Małe obozowisko.

Ruiny

te stają się miejscem odpoczynku dla drużyny od momentu dołączenia pierwszego towarzysza. Możesz je też odwiedzić na samym początku gry podróżując z Durasem (quest "Survive").

3

-

Wioska Goliet.

Lokacja

ta jest siedzibą frakcji berserków. Możesz odebrać wiele nowych zadań oraz porozmawiać z Ragnarem na temat sposobu dołączenie do berserków.

4

-

Miasto Pod Kopułą.

W

mieście przebywają członkowie wszystkich głównych frakcji i od wielu z nich możesz odebrać poboczne questy. W celu uzyskania dostępu do miasta musisz zaliczyć quest "Locked Out" lub znaleźć tajną drogę przez kanały.

5

-

Matecznik.

Wioskę tę zamieszkują przyjaźnie

nastawione

osoby i odwiedza się ją w ramach głównego questu "Matecznik - siła środka".

6

-

Motel Sandy Pines.

W

motelu tym ukrywa się Ray, który na początku gry ukradł ekwipunek Jaxa. Odnalezienie tej osoby jest częścią głównego zadania "Skradziony sprzęt".

7

-

Fort.

Lokacja

ta jest siedzibą frakcji banitów. Możesz odebrać wiele nowych zadań oraz porozmawiać z Williamem na temat sposobu dołączenie do banitów.

8

-

Konwerter w południowej Abessie.

Lokacja

ta jest kryjówką Albów-separatystów dowodzonych przez Sestaka. Spotkanie się z nimi jest częścią głównego zadania "Refuge of the Separatists". Sabotowanie tego oraz innych konwerterów ze świata gry jest wymagane do zaliczenia questu "War of the Machines" z trzeciego rozdziału gry.

9

-

The Hort.

Lokacja

ta jest siedzibą frakcji kleryków i w celu uzyskania do niej dostępu musisz zaliczyć quest "Enter the Hort in Ignadon". Możesz odebrać wiele nowych zadań oraz porozmawiać z Reinholdem na temat sposobu dołączenie do kleryków.

10

-

Konwerter w Edan.

Sabotowanie

tego oraz innych konwerterów ze świata gry jest wymagane do zaliczenia questu "War of the Machines" z trzeciego rozdziału gry. Na dachu tego konwertera przebywa też potencjalny towarzysz Falk (quest "A Cleric Traveling Alone").

11

-

Konwerter w północnej Abessie.

Sabotowanie

tego oraz innych konwerterów ze świata gry jest wymagane do zaliczenia questu "War of the Machines" z trzeciego rozdziału gry.

12

-

Konwerter w Tavar.

Sabotowanie

tego oraz innych konwerterów ze świata gry jest wymagane do zaliczenia questu "War of the Machines" z trzeciego rozdziału gry.

13

-

Konwerter w Ignadon.

Sabotowanie

tego oraz innych konwerterów ze świata gry jest wymagane do zaliczenia questu "War of the Machines" z trzeciego rozdziału gry. Staje się to możliwe dopiero po zaliczeniu głównego zadania "Ulbricht's Big Offensive" (bitwa o Ignadon).

14

-

Konwerter we wschodnim Xakor.

Sabotowanie

tego oraz innych konwerterów ze świata gry jest wymagane do zaliczenia questu "War of the Machines" z trzeciego rozdziału gry.

15

-

Konwerter w zachodnim Xakor.

Sabotowanie

tego oraz innych konwerterów ze świata gry jest wymagane do zaliczenia questu "War of the Machines" z trzeciego rozdziału gry.

16

-

Ruiny Kopuły.

W

lokacji tej musisz stoczyć pojedynek z bossem Big Bang. Ma to miejsce w ramach głównego zadania "The Big Bang" odblokowywanego w Forcie.

17

-

Kryjówka Zardoma.

Jest

to opuszczona baza Company Premises: North Abessa. Z Zardomem musisz spotkać się przy okazji zaliczania głównego zadania "The Old Man" z drugiego rozdziału głównej fabuły. W dalszej części gry dochodzi tu też do konfrontacji z Kallaxem.

18

-

Opuszczone klify.

W

lokacji tej przebywa Pielgrzym Thorald, którego musisz odnaleźć w trzecim rozdziale głównego wątku fabularnego (quest "Confronting the Pilgrim").

19

-

Wyspa berserków.

Jedynym

sposobem na dotarcie do tej wyspy jest dopłynięcie do jej. Odwiedzenie jej to częśc głównego zadania "Family Meeting", ale możesz tu też odblokować poboczny quest "Exiled Unjustly".

20

-

Pole bitwy.

Znajduje

się ono przed Lodowym Pałacem i w finale gry (quest "The Battle of Xacor") dochodzi tu do konfrontacji pomiędzy frakcjami Wolnego Ludu oraz siłami Albów.

21

-

Lodowy Pałac.

To

ostatnia lokacja odwiedzana w głównym wątku gry. W Pałacu przebywa Hybryda i nie możesz zbadać jej lokacji dopóki nie awansujesz do finału gry (Lodowy Pałac jest wcześniej ochraniany przez pole siłowe).

1

-

Dół (The Pit).

W

lokacji tej odnajduje się przede wszystkim drona C.R.O.N.Y. U4, który jest potencjalnym towarzyszem (quest "A Half Defective Tin Can"). Główna ścieżka do Dołu jest pilnowana przez strażnika, ale możesz go łatwo uminąć używając plecaka odrzutowego.

2

-

Kryjówka Nezola i albów-separatystów.

Odnalezienie

separatystów jest częścią pobocznego questu "Searching for Clues" otrzymywanego w Goliet. Od Nezola możesz też odebrać inne zadanie - "Clearing the Forest.

3

-

Serce Świata.

Lokację tę

odwiedza

się w ramach kilku questów. Możesz tu też odebrać poboczne zadanie "The Missing Man" od Thorgala.

4

-

Chatka myśliwych.

Z

myśliwymi możesz spotkać się w ramach questu Durasa "A Berserker Warrior". Oprócz tego możesz odebrać zadania "Hunting Loss" od ucznia Lennarta oraz "On the Hunt with Geron" od myśliwego Gerona.

5

-

Obóz wygnańców.

Mają

oni

przyjazne nastawienie do bohatera. Możesz dzięki rozmowom z wygnańcami odblokować poboczne questy "Paranoid" oraz "Sounds in the Dark".

6

-

Stara fabryka.

W

lokacji tej spotyka się Volkmara z frakcji kleryków. Od postaci tej możesz odebrać poboczny quest "Heavy Loss" (odzyskanie broni Volkmara).

7

-

Karawana.

Możesz

tu

spotkać Kida stojącego przy zaatakowanej karawanie i pomóc mu w dotarciu do Fortu w ramach pobocznego zadania "The Ambushed Caravan".

8

-

Góry Tavar.

Jest

tu stacja benzynowa, na której przebywa Connor. Możesz wykonać dla niego prosty opcjonalny quest "Meat for Connor".

9

-

Zapora.

Przy

zaporze spotkasz grupę kleryków. Możesz udzielić im pomocy w pozbyciu się z okolicy dużej grupy bandytów i jest to częścią pobocznego zadania "Overrun by Reavers".

10

-

Ruiny zamku w zachodnim Ignadon.

W

ruinach przebywa liczna grupa przyjaźnie nastawionych kleryków. Miejsce to odwiedza się w ramach jednego z zadań otrzymanych w The Hort, ale możesz tu też odblokować poboczne questy "Runners" i "Neighbor Troubles".

Legenda Elex - Opis przejścia - Mapa świata

Ważne

lokacje

questowe

Mniejsze

questy

Powyższa mapa prezentuje świat w grze Elexi zaznaczone zostały na niej najważniejsze lokacje powiązane z wykonywaniem zadań.

Czerwone punkty na mapie to obszary, które odwiedza się w ramach zaliczania głównego wątku fabularnego gry. Są to przede wszystkim duże miasta w grze, konwertery nadające się do sabotażu oraz miejsca pobytu ważnych dla fabuły postaci niezależnych (np. Ray'a, Zardoma czy Thoralda).

Niebieskie punkty na mapie to miejsca rozpoczynania opcjonalnych zadań gry. Na naszej mapie oznaczyliśmy przede wszystkim te miejsca, które samemu trzeba odnaleźć żeby rozpocząć dane quest. Zadania rozpoczynane np. w miastach możesz bezproblemowo śledzić po tym jak w dzienniku ustawisz quest jako aktywny. W takich sytuacjach pomoc ze strony naszej mapy świata nie jest konieczna i możesz od razu przejść do opisu zadania z poradnika.

Atlas świata

Mapa Edan [Goliet] | Atlas świata

Elex - Atlas - Mapa Edanu

Opis Elex - Atlas - Mapa Edanu

Caldrim

- Trener

umiejętności Berserków (Berserker Trainer). Sprzedaje mikstury oraz instrukcje do tworzenia mikstur i biżuterii.

Sinda

- Trener

charyzmy (Charisma Trainer). Sprzedaje jedzenie, mikstury i bronie.

Oran

- Sprzedaje

alkohol, mikstury i jedzenie.

Alrik

- Trener

rzemieślnictwa (Crafting Trainer). Sprzedaje zbroje, mikstury i wytrychy.

Geron

- Trener

przetrwania.

Armor Smith

- Sprzedaje

zbroje, broń, tarcze oraz materiały do craftingu.

Cormag

- Trener

walki.

Hakon

- Trener

przetrwania.

Weapon Trader

- Sprzedaje

broń oraz tarcze.

Born

- Trener

przetrwania.

Kraina Edan to miejsce, w którym rozpoczynasz rozgrywkę. Choć na pierwszy rzut tutejsze tereny wydają się nieco sielankowe (Berserkowie starają się odnowić ziemię zniszczoną upadkiem komety), to lasy i ruiny skrywają wiele niebezpieczeństw - niektóre bestie zamieszkujące Edan są niemożliwe do pokonania bez dobrze rozwiniętej postaci, więc pełna eksploracja terenu wymaga zdobycia sporej ilości doświadczenia. Niektóre miejsca odwiedzisz bez większych problemów już na samym początku rozgrywki, ale pozostałe lokacje wymagają nawet około 15 poziomu bohatera. Najważniejszą lokacją w Edan jest siedziba Berserków, czyli miasto Goliet.

Goliet

Goliet to miasto umiejscowione w krainie Edan oraz siedziba frakcji Berserków - przywódcą ugrupowania jest Ragnar, ale w hierarchii wysoko stoi także Cormag oraz Angrim. Będzie to prawdopodobnie pierwsza większa lokacja, którą odwiedzisz. Możesz tutaj zakupić nieco lepszy sprzęt (przyda się w początkowej fazie gry) - jednoręczny miecz Horned Sword czy toporek Hatchet. W Goliet otrzymasz również sporo zadań, ale niektóre z nich wymagają odwiedzenia wielu trudnych do eksploracji miejscówek, więc możesz do nich wrócić później. Poza tym w mieście możesz zrekrutować Durasa - towarzysz w dużym stopniu ułatwi poruszanie się po świecie gry.

W Goliet możesz wykonać kilka prostych zadań, które bez większych problemów zapewniają przyrost punktów doświadczenia:

The Second Guard

- Eldur poprosi cię o znalezienie Alvara, który miał go zastąpić przy pilnowaniu bramy. Musisz przeprowadzić małe śledztwo - porozmawiaj kolejno z Drogiem, Oranem oraz Argorem (ich lokalizacje wskaże znacznik misji). Zostaniesz skierowany do fortecy Ragnara, a konkretnie do tylnej części podstawy budynku (będziesz musiał użyć plecaka odrzutowego). Tam znajdziesz martwego Alvara - zbadaj jego zwłoki oraz przeczytaj pobliską notatkę. Na koniec wróć do Eldura - łącznie za zadanie otrzymasz

750 punktów doświadczenia oraz 200 Elexitu.

Mutant Attack

- jest to misja automatycznie rozpoczynająca się po dotarciu do północnej części Goliet. Tutejsi rolnicy zostaną zaatakowani przez pięć zmutowanych dzików - są to dość silni przeciwnicy, ale z pomocą NPC zostaną szybko zabici. Każdy potwór to 65 punktów doświadczenia, ale nawet jeśli żadnego nie zabijesz, to otrzymasz

800 punktów doświadczenia

po zakończeniu misji.

Free Beer

- zadanie otrzymasz od strażnika zachodniej bramy Goliet. Poprosi cię o przyniesienie mu piwa - najłatwiej przynieść mu butelkę trunku, wtedy otrzymasz

100 punktów doświadczenia

. Możesz też spróbować z nim wygrać w pojedynku lub - jeśli masz jeden punkt umiejętności zainwestowany w

Combat

- przekonać go do zmiany zdania. W takim przypadku otrzymasz 50 Elexitu.

Goliet to miasto wyciągnięte prosto ze średniowiecza.

Poniżej znajdziesz listę handlarzy oraz trenerów umiejętności dostępnych w Goliet:

Handlarze:

Armor Smith.

Weapon Trader

Sinda

Caldrim

Alrik

Oran

Trenerzy:

Born

Hakon

Cormag

Sinda

Alrik

Caldrim

Mapa Abessa [Domed City] | Atlas świata

Elex - Atlas - Mapa Abessy

Opis Elex - Atlas - Mapa Abessy

Nyra

- Trener rzemieślnictwa.

Yasma

- Trener rzemieślnictwa.

Fenk

- Sprzedaje zaklęcia oraz instrukcje do tworzenia mikstur.

Jonesy

- Trener walki.

Trader

- Sprzedaje broń, granaty, biżuterie oraz mikstury.

Lloyd

- Trener charyzmy.

Vito

- Sprzedaje alkohol, jedzenie oraz mikstury.

Riley

- Sprzedaje alkohol oraz mikstury.

Kraina Abessa to tereny podobne do Edan - możesz się tutaj poruszać bez większych problemów, ale niektóre lokacje musisz odłożyć do czasu ulepszenia postaci. Podczas eksploracji uważaj na (graniczącą z ziemiami Abessy) śnieżną krainę Xacor, w której stacjonuje wiele niebezpiecznych przeciwników stanowiące wyzwanie nie do przejścia dla początkującej postaci. Najważniejszym punktem Abessy jest Miasto Pod Kopułą (Domed City) oraz wioska Matecznik (Origin), którą odwiedzisz w ramach jednego z głównych zadań - czeka tam na ciebie kilka misji oferujących spory przyrost doświadczenia.

Miasto Pod Kopułą (Domed City)

Miasto Pod Kopułą to lokacja kontrolowana przez frakcje Kleryków (odkrycie miejsca teleportacji przy Mieście Pod Kopułą odkrywa również teleport przy lokacji Hort, czyli głównej siedzibie Kleryków). Wejście do miasta jest nieco utrudnione, gdyż potrzebna jest do tego odpowiednia przepustka - zdobędziesz ją po wykonaniu krótkiej misji (więcej szczegółów w FAQ - Jak dostać się do Domed City?). W środku możesz skorzystać z usług kilku handlarzy oraz trenerów, a także dołączyć do swojej drużyny nowego towarzysza - Kaję.

Poniżej znajdziesz opis zadań dostępnych w Mieście Pod Kopułą, które nie powinny stanowić większego wyzwania nawet dla początkującej postaci (więc warto je wykonać dla dodatkowych punktów doświadczenia):

Mental Game

- jest to bardzo łatwa misja, która aktywuje się podczas rozmowy z Gottfriedem na dachu głównego budynku Domed City. Gottfried zapomni o czym przed chwilą mówił, a za przypomnienie mu tego otrzymasz

100 punktów doświadczenia oraz 25 Elexitu

. Wystarczy wybrać trzecią opcję dialogową - "43 stopnie na wschód".

Vacancy

- misja jest otrzymywana podczas rozmowy z Vivian. Twoim zadaniem będzie wybranie najlepszego kandydata do pracy technika. Vivian wskaże ci trzy osoby - niezależnie od tego którą wybierzesz, otrzymasz

200 punktów doświadczenia oraz 230 Elexitu

.

Miasto Pod Kopułą jest pod władzą Kleryków.

Poniżej znajdziesz listę handlarzy oraz trenerów umiejętności dostępnych w Mieście Pod Kopułą:

Handlarze:

Fenk

Vito

Riley

Trenerzy:

Yasma

Nyra