El Matador - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas - ebook

El Matador - poradnik do gry ebook

Jacek "Stranger" Hałas

0,0

Opis

Poradnik do gry „El Matador” składa się w całości z dokładnego opisu przejścia wszystkich etapów kampanii singleplayer. Tutorial poprzedzony został istotnymi poradami dotyczącymi rozgrywki.

El Matador - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • [Prolog] Etap 1/2 cz.1
  • [Chapter 2] Etap 3/3 cz.1
  • [Chapter 3] Etap 2/2 cz.3
  • [Chapter 4] Etap 1/2 cz.2
  • [Chapter 5] Etap 2/2 cz.2
  • [Chapter 6] Etap 1/3 cz.1
  • [Chapter 6] Etap 2/3 cz.1
  • [Chapter 6] Etap 3/3 cz.1
  • [Prolog] Etap 1/2 cz.2
  • [Tutorial] (Training Course) cz.1

Informacja o grze

El Matador to wyjątkowo dynamiczna gra akcji, w której główną postać obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Tytuł ten łączy w sobie elementy takich gier jak Max Payne, czy Dead to Rights.

Gra El Matador, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2006 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 100

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



El Matadorporadnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=554

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

[Tutorial] (Training Course) cz.1

[Tutorial] (Training Course) cz.2

[Prolog] Etap 1/2 cz.1

[Prolog] Etap 1/2 cz.2

[Prolog] Etap 2/2 cz.1

[Prolog] Etap 2/2 cz.2

[Prolog] Etap 2/2 cz.3

[Chapter 1] Etap 1/1 cz.1

[Chapter 1] Etap 1/1 cz.2

[Chapter 1] Etap 1/1 cz.3

[Chapter 1] Etap 1/1 cz.4

[Chapter 2] Etap 1/3 cz.1

[Chapter 2] Etap 1/3 cz.2

[Chapter 2] Etap 1/3 cz.3

[Chapter 2] Etap 1/3 cz.5

[Chapter 2] Etap 2/3 cz.1

[Chapter 2] Etap 2/3 cz.2

[Chapter 2] Etap 3/3 cz.1

[Chapter 2] Etap 3/3 cz.2

[Chapter 2] Etap 3/3 cz.3

[Chapter 3] Etap 1/2 cz.1

[Chapter 3] Etap 1/2 cz.2

[Chapter 3] Etap 1/2 cz.3

[Chapter 3] Etap 2/2 cz.1

[Chapter 3] Etap 2/2 cz.2

[Chapter 3] Etap 2/2 cz.3

[Chapter 4] Etap 1/2 cz.1

[Chapter 4] Etap 1/2 cz.2

[Chapter 4] Etap 1/2 cz.3

[Chapter 4] Etap 2/2 cz.1

[Chapter 4] Etap 2/2 cz.2

[Chapter 4] Etap 2/2 cz.3

[Chapter 5] Etap 1/2 cz.1

[Chapter 5] Etap 1/2 cz.2

[Chapter 5] Etap 1/2 cz.3

[Chapter 5] Etap 1/2 cz.4

[Chapter 5] Etap 2/2 cz.1

[Chapter 5] Etap 2/2 cz.2

[Chapter 6] Etap 1/3 cz.1

[Chapter 6] Etap 1/3 cz.2

[Chapter 6] Etap 1/3 cz.3

[Chapter 6] Etap 2/3 cz.1

[Chapter 6] Etap 2/3 cz.2

[Chapter 6] Etap 2/3 cz.3

[Chapter 6] Etap 3/3 cz.1

[Chapter 6] Etap 3/3 cz.2

[Chapter 6] Etap 3/3 cz.3

[Chapter 6] Etap 3/3 cz.4

[Chapter 6] Etap 3/3 cz.5

Wprowadzenie

Witam w nieoficjalnym poradniku do gry "El Matador". Poniższy tekst składa się w całości z dokładnego opisu przejścia wszystkich etapów gry. Mowa tu oczywiście o kampanii singleplayer. "El Matador" jest stosunkowo wymagającą strzelanką. Przed przystąpieniem do właściwej zabawy radziłbym zapoznać się z zamieszczonymi poniżej poradami, a także pełnoprawnym tutorialem, który został też oczywiście omówiony w dalszej części poradnika. Jeśli chodzi o właściwy opis przejścia gry, osobiście preferowałem wolniejszy tryb rozgrywki, premiujący prowadzenie ostrzału zza kolejnych zasłon. Agresywne i zarazem bardziej widowiskowe akcje są oczywiście możliwe, choć w wielu przypadkach bardzo ryzykowne. To samo tyczy się używanych narzędzi zagłady. Osobiście preferowałem korzystanie z pojedynczych modeli broni, ale nic nie stoi oczywiście na przeszkodzie żeby wybrać dwie identyczne giwery. Życzę udanej gry!

1. Zapisywanie stanu gry

Tak jak już wspomniałem wcześniej, "El Matador" jest stosunkowo wymagającą strzelanką. Częste zapisywanie aktualnego stanu gry jest więc bardzo ważne. Podobnie jak w wielu innych strzelankach, będziesz mógł korzystać zarówno z normalnych zapisów, jak i quick save'ów. Radziłbym oczywiście zapisywać aktualny stan gry na kilku różnych slotach, tak aby nie musieć powtarzać całej mapy. Jeśli zaś chodzi o quicksave'a, z opcji tej powinieneś korzystać za każdym razem, gdy będziesz próbował wejść do nowego pomieszczenia. Przemawia za tym między innymi to, iż bardzo często będziesz dysponował ograniczonym polem widzenia. W grze nie ma opcji wychylania się na boki, tak więc wiele pomieszczeń będziesz musiał badać "w ciemno". Warto jest więc być na to przygotowanym, tak aby nie powtarzać większych partii danego poziomu.

2. Prowadzenie walk - bez spowolnienia czasu

Na pierwszy rzut oka mogłoby wydawać się, iż tryb spowolnienia czasu powinien być pożytecznym dodatkiem. W rzeczywistości sprawa prezentuje się jednak zupełnie inaczej. Jest tak szczególnie wtedy, gdy grasz na jednym z wyższych poziomów trudności. Bullet-time staje się wtedy niezbyt przydatnym dodatkiem. Niestety, w grze "El Matador" nie zawarto opcji wychylania się na boki czy "przyklejania" do ściany. W rezultacie niektóre pojedynki mają dość chaotyczny przebieg i niejednokrotnie ograniczają się do tego kto szybciej pociągnie za spust. W rezultacie radziłbym wyjątkowo ostrożnie badać kolejne pomieszczenia. W całej grze zawarto jedynie kilka zagadek czasowych, które będą od Ciebie wymagały podejmowania szybszych działań. We wszystkich pozostałych sytuacjach nie będziesz się musiał śpieszyć. Podstawowa kwestia związana jest z opcją przybliżania obrazu, z której możliwie jak najczęściej powinieneś korzystać. Staraj się namierzać kolejnych przeciwników, celując w ich głowy lub (w ostateczności) korpus. Radziłbym także przełączać sobie tryb prowadzenia ostrzału, wybierając pojedyncze pociski. Zmniejszysz w ten sposób odrzut, zwiększając jednocześnie celność. W dalszej części zabawy pojawiają się karabiny z lunetami oraz snajperki, co dodatkowo powinno ci ułatwić sprawę.

3. Prowadzenie walk - z użyciem spowolnienia czasu

Bullet-time nie jest niestety tak przydatny, jak początkowo mogłoby się wydawać. W przeciwieństwie do takich gier jak chociażby "Max Payne", w których załączając tę opcję można było posuwać się do śmielszych działań, w opisywanej grze korzystanie ze spowolnienia czasu zwiększa jedynie szanse na odniesienie poważniejszych obrażeń. Wykonywanie rzutów jest bardzo ryzykowne. Niejednokrotnie będzie więc tak, iż stracisz w ten sposób więcej punktów zdrowia (lub pancerza). W rezultacie radziłbym korzystać z opisanych w poprzednich punkcie działań. Bullet-time uaktywnij tylko wtedy, gdy znajdziesz się w sytuacji bez wyjścia. Wykonując pojedynczy rzut można bowiem załatwić nawet 3-4 wrogów. Pamiętaj jednocześnie o tym żeby w takich sytuacjach korzystać z lepszych giwer, dzięki czemu pojedynczy rzut odniesie lepszy skutek.

4. Korzystanie z odpowiednich modeli broni

W trakcie zabawy będziesz mógł skorzystać z wyjątkowo rozbudowanego arsenału broni, aczkolwiek tak na dobrą sprawę tylko kilka modeli będzie godnych uwagi. W początkowej fazie zabawy zdecydowanie najczęściej będziesz korzystał z podwójnych pistoletów lub karabinków Uzi. Bronie te nie dysponują jednak dużą siłą rażenia, tak więc będziesz z nich musiał po jakimś czasie zrezygnować. Osobiście radziłbym możliwie jak najszybciej zacząć korzystać z popularnych Kałasznikowów lub karabinków szturmowych. Wbrew temu co mógłbyś sądzić, bardzo często lepiej sprawdzają się te bronie, które nie zostały wyposażone w lunetę. Zdarza się bowiem tak, iż niejednokrotnie będziesz musiał szybko przybliżyć sobie widok. W przypadku broni z lunetą jest to trochę utrudnione. Warto także zauważyć, iż przeważnie nie ma problemów z amunicją do tych broni, szczególnie w dalszych rozdziałach gry. W ostateczności możesz się jednak przestawiać na karabinek Commando, który jest tylko trochę nie słabszy. Nie polecam natomiast innych giwer. Mam tu na myśli wyjątkowo powolne CKM-y, czy też rewolwery, które właściwie do niczego się nie przydadzą. W trakcie zabawy możesz też korzystać z granatów. Jest to szczególnie wskazane w tych sytuacjach, w których znasz dokładne pozycje przeciwników. Nie zapominaj także o wybuchowych beczkach, które mogą poważnie osłabić siły wroga.

5. Badanie otoczenia

Tak jak już wcześniej powiedziałem, problemy z amunicją zdarzają się stosunkowo rzadko. Gorzej jest natomiast z apteczkami oraz kamizelkami kuloodpornymi. Przedmioty te pojawiają się co prawda przy ciałach niektórych wrogów, ale dzieje się tak stosunkowo rzadko. W rezultacie radziłbym dokładnie badać kolejne pomieszczenia. W omawianej grze nie zawarto co prawda żadnych sekretnych komnat, ale niektóre obiekty zostały umieszczone w rzadziej odwiedzanych miejscach. W miarę możliwości lokacje te starałem się zaznaczyć we właściwym opisie przejścia gry. Radziłbym więc się z nim dokładnie zapoznać, tak aby żadnego ważnego przedmiotu nie pominąć.

Jacek "Stranger" Hałas

[Tutorial] (Training Course) cz.1

Tutorial (Training Course)

Opis przejścia poziomu treningowego:

Uwaga! W celu przystąpienia do misji treningowej musisz wybrać odpowiednią opcję z menu głównego gry. Z racji tego, że z wykonaniem większości czynności nie będziesz miał większych problemów, postaram się skupić jedynie na tych kwestiach, które pozwolą ci przebrnąć dalej. Pamiętaj o tym żeby czytać wyświetlane przez grę podpowiedzi! Dowiesz się bowiem w ten sposób wielu ciekawych rzeczy.

Na początek podejdź do znajdującej się przy bramie dźwigni (#1). Musisz za nią pociągnąć. Ruszaj dalej. Teraz będziesz musiał przeskoczyć nad drewnianą przeszkodą, a następnie kucnąć. Już teraz powinieneś się przyzwyczaić do takiej pozycji, gdyż podobnie będziesz zachowywał się w trakcie rozgrywania większości misji. Do kolejnej sekcji zaprowadzi Cię wielka rura (#2), przez którą będziesz oczywiście musiał przejść.

Skorzystaj teraz ze znajdujących się obok drewnianych schodów, po których będziesz mógł wyjść na wyższy poziom. Przed Tobą kilka niezbyt wymagających skoków (#1). Pamiętaj o tym, że platformy nie są zbyt stabilne, tak więc będziesz musiał się trochę pilnować. Kawałek dalej czeka Cię zdecydowanie trudniejszy skok, który będziesz sobie musiał dobrze wymierzyć. Teraz będziesz musiał skierować się na deski (#2), dzięki czemu dotrzesz do kolejnych platform.

Teraz musisz zacząć kierować się w stronę strzelnicy (Shooting Range; #1). Przed Tobą jeszcze kilka trudniejszych skoków. Bez obaw, nawet jeśli spadniesz, to i tak będziesz mógł powrócić do mijanych wcześniej schodów i powtórzyć wszystkie skoki. Skieruj się w stronę niewielkiego budynku i zaczekaj aż dowódca otworzy ci drzwi (#2). Wejdź do środka.

Przed Tobą bardzo proste zadanie. Będziesz musiał podchodzić do kolejnych punktów strzelniczych i testować różne modele broni. Celuj oczywiście w znajdujące się kawałek dalej tarcze. Będziesz mógł przetestować pistolet (#1), dwa karabiny Uzi (#2) oraz shotguna. Skieruj się do kolejnego pomieszczenia.

Po raz kolejny przetestujesz trzy nowe bronie. Tym razem będziesz sobie mógł jednak przybliżać widok, korzystając z prawego przycisku myszy. Będą to: lekki karabin maszynowy, karabin z lunetą (#1) oraz tradycyjny karabin maszynowy (#2). Po wykonaniu tego zadania możesz udać się do nowego pomieszczenia.

Teraz będziesz musiał wykorzystać fakt, iż pociski będą mogły rykoszetować. W tym celu będziesz musiał zniszczyć kolejną tarczę. Wybierz dowolną broń. Będziesz musiał ustawić się w ukazanym na screenie miejscu (#1). Po wykonaniu tego zadania skieruj się do nowego pomieszczenia. Podnieś snajperkę (#2) i przy jej użyciu zniszcz kolejny cel. Odpowiednio wcześniej będziesz musiał skorzystać z dźwigni, tak aby ustawić sobie tarczę.

Udaj się do kolejnego pomieszczenia. Na początek będziesz musiał udać się do znajdującego się tu gostka (#1), tak aby oddać wszystkie posiadane giwery. Gra pozostawi ci jedynie pistolet. Wyjdź na zewnątrz. Podejdź do dowódcy. Przed Tobą pierwszy test sprawnościowy. W celu uaktywnienia go będziesz musiał pociągnąć za dźwignię (#2). Odpowiednio wcześniej radziłbym jednak zapisać sobie stan gry, nawet pomimo tego, iż jest to zwykły trening.

[Tutorial] (Training Course) cz.2

Na wykonanie tego zadania będziesz miał 60 sekund. Wbrew pozorom, to niewiele czasu, tym bardziej, iż musisz załatwić 12 celów. Ruszaj przed siebie. Makiety przeciwników będą pojawiały się w oknach (#1). Niezwykle ważne jest to żeby nie strzelić do jednej z makiet reprezentujących stróża prawa lub cywila, gdyż gra odejmie ci za to punkt. Musisz w taki oto sposób przejść przez całą strzelnicę, likwidując prawidłowe makiety (#2).

Udaj się do dowódcy. Tym razem będziesz musiał przećwiczyć korzystanie z granatów. Obiekty te znajdziesz na stole (#1). Skieruj się teraz do okolicznych zabudowań. Będziesz musiał wycelować w cztery dziury (#2). Do każdej z nich musi wpaść co najmniej jeden granat. Myślę, że po krótkim treningu powinieneś sobie z tym poradzić, tym bardziej, iż korzystając z dźwigni będziesz mógł poprosić o nowe granaty.

Skieruj się do kolejnej bramki, która jest zlokalizowany po Twojej lewej stronie (#1). Ponownie wysłuchaj tego co dowódca ma do powiedzenia. Tym razem przećwiczysz wykorzystywanie materiałów wybuchowych. Zaczekaj aż otworzy się nowa furtka. Będziesz musiał podłożyć dwie bomby (#2). Nie powinieneś mieć problemów z odnalezieniem podświetlonych miejsc (parter).

Teraz będziesz musiał wycofać się do okolicznego bunkra (#1). Odnajdziesz tu dźwignię, za którą będziesz oczywiście musiał pociągnąć. Doprowadzisz w ten sposób do eksplozji (#2). Zaczekaj na kolejny komentarz dowódcy. Będziesz także musiał podnieść pistolety, które znajdziesz w okolicznej szafce. Wyjdź z bunkra.

Ruszaj w stronę kolejnego budynku. Na początek będziesz musiał zniszczyć kłódkę (#1). Skorzystaj oczywiście z pistoletu. Wejdź do środka i trzymaj się blisko prawej ściany. Teraz będziesz musiał ominąć płomienie. W tym celu musisz oczywiście wykonać skok. Zaczekaj na wyświetlenie nowej podpowiedzi. Zacznij kierować się w stronę znajdujących po lewej stronie apteczek (#2). Podnieś także leżący na szafce pancerz (czarny obiekt).

Uważaj na parę wodną (#1)! Wracaj na drugą stronę i ruszaj dalej (żołnierz odblokował ci drogę). Musisz teraz ustawić się w oznaczonym miejscu i zaczekać na wyświetlenie krótkiej scenki (#2). Jak zapewne zauważyłeś, pancerz chroni Cię przed atakami. W trakcie rozgrywania właściwych misji radziłbym się więc za nim rozglądać.

Nie