Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Niniejszy poradnik zawiera opis przejścia zadań głównych jak i pobocznych dostępnych w grze Divinity: Orginal Sin, wraz z licznymi ilustracjami przedstawiającymi kolejne etapy rozgrywki. Znajdziesz w nim również dodatkowe, autorskie porady odnośnie przejścia danych zadań. Znajdziesz tutaj porady dotyczące ogólnej mechaniki walki, nawiązujące do aspektów samej rozgrywki. Ponadto poradnik zawiera spis umiejętności i talentów dostępnych w grze wraz z ich opisami, które wspomogą gracza przy ich wybieraniu. Ważnym elementem jest opis łączenia zaklęć wraz ze spisem dobrych kombinacji odkrytych przez autora. Divinity: Orginal Sin to klasyczna gra RPG przygotowana przesz studio Larian ukazana w rzucie izometrycznym. Eksplorowanie świata pełnego magii i potworów odbywa się w czasie rzeczywistym, jednakże same walki przechodzą już na tryb turowy, w którym gracz może na bieżąco analizować swoje szanse jak i pole walki. Świat, który zdarzy ci się odwiedzić pełny jest obiektów, z którymi można wejść w interakcję. Smaczku dodaje tryb kooperacji, dzięki któremu możemy zaprosić znajomego do gry by przejął jedna z postaci. Taka postać jest niezależna i może nawet sama przemierzać świat nie patrząc na drugiego gracza. Całości dopełniają relacje między postaciami poprzez ich rozmowy, do których dochodzi dosyć często podczas biegania po świecie, a nawet podczas rozmów z postaciami sterowanymi przez komputer. Pod opisem zadania znajduje się rubryka opisującą nagrodę, jaką otrzyma postać. Doświadczanie jest sumą każdego doświadczenia przyznawanego przez grę przy aktualizacji dziennika.
Poradnik do gry Divinity: Orginal Sin zawiera m.in.:
W poradniku do gry Divinity: Grzech Pierworodny znajdziesz szczegółowy opis wszystkich zadań głównych oraz pobocznych. Zawiera on również liczne mapy, porady dotyczące rozwoju bohatera czy informacje na temat systemu walki.
Divinity: Grzech Pierworodny - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 171
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1435
Żywioły
Statusy
Tworzenie postaci
Rozwój postaci
Zdolności
Czary
Jak zacząć - podstawowe produkty i narzędzia
Metalurgia (Blacksmithing)
Bronie
Zbroje
Zaklęcia
Akcesoria
Mikstury
Żywność
Boosty
Cyseal
Black Cove
Hiberheim
Luculla Forest
Dark Forest
Cyseal - mapa miasta
Black Cove (poziom 1)
A Mysterious Murder
The Councillor's Wife
The Talking Statues
The Wishing Brother
Warming the Crowd
The Quest for Braccus Rex / The Undead Scourge
A Source Hunter's Journey
The Scaredy Pact
Lost Love At the Lighthouse
Lost Archeologist
Kitty Love
The Fabulous Five
Cecil Mighty Stuff
Crabs versus Skeletons
Headless Nick
Elf-Orc Blood Feud
Pozostałe zadania
Luculla Forest
Luculla Mines
Hiberheim
Find the Witch
Investigating the Mines
Miner Control
The Initation,Infiltrating the Imaculates
The Troll's bounty
Goblin Trouble
The Naked Truth
Fredrick's Blood Stone,Slaves and Masters
Pozostałe zadania
Dark Forest
The Hunt in Hunter's Edge
A Forge of Soul
Fallow the Wizard
Inside the Source Temple
First Garden (Void Dragon)
The King's Dark Deal
Revenge of Source Hunter
Distill My Heart
War of the Stones
Pozostałe zadania
Niniejszy poradnik zawiera opis przejścia zadań głównych jak i pobocznych dostępnych w grze Divinity: Original Sin, wraz z licznymi ilustracjami przedstawiającymi kolejne etapy rozgrywki. Znajdziesz w nim również dodatkowe, autorskie porady odnośnie przejścia danych zadań. Znajdziesz tutaj porady dotyczące ogólnej mechaniki walki, nawiązujące do aspektów samej rozgrywki. Ponadto poradnik zawiera spis umiejętności i talentów dostępnych w grze wraz z ich opisami, które wspomogą gracza przy ich wybieraniu. Ważnym elementem jest opis łączenia zaklęć wraz ze spisem dobrych kombinacji odkrytych przez autora. Divinity: Original Sin to klasyczna gra RPG przygotowana przesz studio Larian ukazana w rzucie izometrycznym. Eksplorowanie świata pełnego magii i potworów odbywa się w czasie rzeczywistym, jednakże same walki przechodzą już na tryb turowy, w którym gracz może na bieżąco analizować swoje szanse jak i pole walki. Świat, który zdarzy ci się odwiedzić pełny jest obiektów, z którymi można wejść w interakcję. Smaczku dodaje tryb kooperacji, dzięki któremu możemy zaprosić znajomego do gry by przejął jedna z postaci. Taka postać jest niezależna i może nawet sama przemierzać świat nie patrząc na drugiego gracza. Całości dopełniają relacje między postaciami poprzez ich rozmowy, do których dochodzi dosyć często podczas biegania po świecie, a nawet podczas rozmów z postaciami sterowanymi przez komputer. Pod opisem zadania znajduje się rubryka opisującą nagrodę, jaką otrzyma postać. Doświadczanie jest sumą każdego doświadczenia przyznawanego przez grę przy aktualizacji dziennika.
Poradnik do gry Divinity: Original Sin zawiera m.in.:
Opis przejścia misji głównych
Opis przejścia misji pobocznych
Opis craftingu
Opis łączenia zaklęć jak i dobrych kombinacji.
Porady do rozgrywki oraz walki
Spis umiejętności
Marcin "Xanas" Baran, Patrick "YxU" Homa (www.gry-online.pl)
Staraj się używać mikstur leczniczych, gdy twoja postać może zginąć
. Zaklęcia wskrzeszenia są o wiele droższe od mikstur.
Patrz gdzie stąpasz i co robisz.
Przykładowo: podpalona postać, która wejdzie na pole oleju spowoduje wielki wybuch
Włamywanie się do domów i kradzież jest dobrym sposobem na zarobek o ile cię nie nakryją.
Na początku zostaniesz ostrzeżony, ale jeśli npc przyłapią cię kilka razy to w końcu zaatakują
Jeśli chcesz mieć łatwiej w walce znajdź sobie dwóch towarzyszy.
Drużyna może składać się z czterech postaci. Ci, których zamienisz w późniejszej rozgrywce będą na ciebie czekali w lokacji "Poza Czasem", do którego możesz dostać się za pomocą ikony portalu po prawej stronie ekranu
W walce możesz przechowywać punkty akcji na kolejna turę.
Będziesz mógł wtedy wykorzystać umiejętności, na które nie stać cię w pierwszej turze
Podczas konwersacji w trybie kooperacji, gdy postacie się ze sobą nie zgadzają to system wybiera, która z wypowiedzi wejdzie w życie.
Można oczywiście się rozdzielić i wtedy każdy Bedzie sam decydował o przebiegu danego zadania
Możesz łączyć i manipulować żywiołami magii.
Dla przykładu, gdy użyjesz magii powietrza który nadaje status "chilled" na mokrym przeciwniku będziesz miał wysokie prawdopodobieństwo zamrożenia go
Staraj się dokładnie analizować pole walki.
Jeśli są na nim jakieś beczki z trucizną lub olejem lepiej by przeciwnicy byli, blisko gdy eksplodują. Oczywiście olej będzie potrzebował także trochę ognia
Cyfra pod nazwą każdej z twoich postaci
jest to stosunek, jaki tam ma do osoby, którą obecnie kontrolujesz. Im niższa tym bardziej się te postacie nie lubią
Pamiętaj, że poprzez przeszkodę nie trafisz nawet, jeśli będziesz miało 100% szansy na trafienie
Zawsze warto mieć w drużynie uzdrowiciela.
Walka jest wtedy mniej kosztowna, a taki może zostać wyposażony nawet w zaklęcia wskrzeszenia
Jeśli potraktujesz ogniem istotę ognia to ją uzdrowisz.
Ten sam mechanizm działa dla każdego żywiołu. Ponadto Zombie leczy ich własna trucizna
Każdy ma swój ekwipunek
, dlatego jeśli misja polega na przyniesieniu czegoś to misje musi zakończyć osoba, która podniosła dany przedmiot
Przeciwdziałanie jest ważnym elementem walki.
Podczas walki z ognistym przeciwnikiem lepiej sprowadzić deszcz, ponieważ zmniejszy ryzyko podpalenia, a także osłabi przeciwników
Jeśli postać NPC w rozpowie z tobą wykazuje wrogość są trzy możliwe opcje
: posiadasz wyciągniętą broń, rozmawiasz postacią towarzysza zamiast bohatera głównego, poziom nastawienia (Attitude) wobec ciebie jest niski (np. po nakryciu na kradzieży) - należy wtedy ofiarować danej osobie wartościowy przedmiot (lub kilka mniejszych)
Próbuj handlu z mieszkańcami
, nierzadko przypadkowy obywatel może posiadać nawet i legendarny przedmiot
Uważaj ze sprzedażą cennych obiektów, szczególnie fabularnych
- nierzadko po powrocie do handlarza po kilku dniach może już nie posiadać twojego przedmiotu
Jeśli chcesz usunąć zdolność, by nauczyć się innej rób to z rozwagą
- jeśli zamierzasz rozwijać postać w danym kierunku, to po osiągnięciu 5 poziomu będzie mogła przyswoić nieograniczoną ilość umiejętności
Nie możesz dostać w żadnym sklepie pożądanej księgi z zaklęciami?
Spróbuj wykupić kilka najtańszych i wrócić za kilka dni - handlarz uzupełni braki nowym towarem, może będzie tam to, czego szukasz
Zawsze posiadaj przy sobie znaczną ilość gotówki
- niektóre okazje zdarzają się tylko raz, jeśli napotkasz legendarny przedmiot u przypadkowego przechodnia, wysoko prawdopodobne jest, że później nie będzie go już posiadał
Nie staraj się za wszelką cenę wykonać jednej misji od razu
- wiele wątków jest ze sobą wymieszanych i ściśle połączonych i bez ukończenia zadania pobocznego nie można kontynuować wątku głównego
Pamiętaj, aby tworzyć drużynę różnych postaci o różnych specjalizacjach
- w późniejszych etapach gry przeciwnicy bywają odporni na magię lub odwrotnie - na obrażenia niemagiczne
Poruszanie się / Akcja
Obrót kamery
Ruch kamery
Weź wszystko / Zakończ turę
Chat
Pokaż opis nad przedmiotami wokół bohatera
Podziel przedmioty w inwentarzu / Utwórz kolejkę ruchów
Tryb walki
Szczegółowe informacje o przeciwniku
Podświetl wszystkie postacie
Tryb skradania
Kamera taktyczna
Mapa
Dziennik
Umiejętności
Inwentarz
Manu gry
Szybki zapis
Szybki odczyt
Walka w Divinity: Original Sin rozgrywa się w trybie turowym. W trakcie każda postać biorąca czynny udział ma przypisane miejsce w kolejce i tego miejsca przestrzega.
Każdy atak postaci wymaga pewnych punktów akcji, które odnawiają się z każdą turą. Należy tutaj zaznaczyć, że niewykorzystane punkty akcji przechodzą do następnej tury do pewnego limitu. Czasami zdarza się że na początku tury masz pięć AP, a umiejętność wymaga siedmiu. Możesz w takim razie ruszyć bądź zaatakować tak by zostały ci minimum dwa punkty i w następnej turze będziesz mógł zaatakować tym, który wymaga siedmiu.
Do walki przyłączają się też wszystkie postacie niezależne, które znajdują się w zasięgu wzroku. Jeśli jesteś blisko miasta i nie wiesz czy pokonasz danego przeciwnika możesz spróbować podprowadzić go w pobliże bram by strażnicy ci pomogli.
Ważnym czynnikiem jest szansa na trafienie. Pojawia się gdy wycelujesz w przeciwnika jakaś umiejętnościom bądź atakiem. Musisz uważać, ponieważ nawet, jeśli masz sto procent szansy to jeśli na torze lotu znajduje się przeszkoda to postać nie trafi. Dotyczy to głównie ataków dystansowych.
Jeśli masz małą szansę na trafienie, warto wtedy pomyśleć nad zmiana pozycji, na której znajduje się twoja postać.
Wiele postaci posiada spory wachlarz umiejętności obszarowych, czyli takich, które rzucone działają na pewien obszar. Musisz pamiętać, że takie zaklęcia niewłaściwie użyte zadadzą obrażenia także twoim postaciom, co może przesądzić o wyniku walki.
Jeśli będziesz chciał się gdzieś przemieścić wystarczy kliknąć na danym obszarze. Niektórzy przeciwnicy mają czasami zdolność atakowania, gdy przechodzisz obok nich. Wtedy pojawia się taki okrąg dookoła nich pokazujący, w którym momencie ruchu zostanie wyprowadzony cios. Warto wtedy pomyśleć nad innym ruchem.
Jeśli któraś z twoich postaci zginie możesz postawić ją na nogi za pomocą wskrzeszenia. Postacie są pamiętne i jeśli któryś będzie często obrywał od twoich zaklęć to dany towarzysz się wścieknie i zaatakuje nie mogąc znieść takiego traktowania. Ważne jest więc patrzeć czy nie uderzy się przypadkowo swojego najemnika.
Twórcy wprowadzili do gry ciekawy mechanizm zależności pomiędzy żywiołami. Dzięki temu znając zasady jakie rządzą mechaniką gry, można znacznie podnieść jakość wykonywanych ataków. Poza cztery podstawowy żywioły wprowadzono również im pochodne, jak na przykład kwas, wyładowania elektryczne czy olej. Zależności również nie są jedno-etapowe, jak np. woda gasi ogień, lecz będąc wyposażonym w odpowiednie czary/zwoje czy umiejętności i dobrą strategię można wykonywać bardziej skomplikowane mieszanki, jak np. zalać wroga kwasem, spowodować jego eksplozję podpaleniem, kolejno ugasić ogień, przez co powstanie para wodna, którą ostatecznie możesz zamienić w chmurę elektrostatyczną. Dlatego zaleca się posiadanie w swojej drużynie przynajmniej dwóch magów posiadających zdolności we wspólnie łączących się żywiołach.
Poniższa tabela przedstawia panujące w grze główne zależności, które swobodnie można wykorzystać podczas planowania taktyki. Warto je zapamiętać i używać przy każdej nadarzającej się okazji.
Czynnik I
Czynnik II
Efekt
Ciecz (woda lub krew)
Prąd
Porażenie wszystkich przeciwników znajdujących się w kałuży.
Woda
Ogień
Para wodna - ogranicza widoczność i uniemożliwia niektóre ataki.
Woda
Zamrożenie
Lód - zamrożenie przeciwników i ślizganie się (nokaut) po jego powierzchni.
Kwas
Ogień
Bardzo silna eksplozja oraz możliwość tak poparzenia jak i zatrucia oraz spora ilość dymu ograniczającego widoczność.
Olej
Ogień
Długo trwające podpalenie oraz eksplozja, możliwość przeniesienia ognia na skupionych obok wrogów.
Para wodna
Prąd
Utworzenie chmury burzowej paraliżującej przeciwników w jej obrębie.
Oczywiście jak można się domyślić większość tych zależności można użyć, by zniwelować dany efekt (używając ognia na lodzie spowodujemy na powrót utworzenie kałuży, czy używając wody na płonącym przeciwniku - ugasimy go). Warto również pamiętać o wyjątkach, jak np. że kwas czy olej nie przewodzą prądu. Może również pojawić się problem z zastosowaniem niektórych czarów bezpośrednio na żywioły - należy sprawdzić czy czar to umożliwia, czy jedynie namierzanie przeciwników i obiektów lub nawet jedynie przeciwników.
Ważne! Użycie pewnego typu żywiołu na postaci z tego samego typu powoduje jej uleczenie (np. użycie ognia na żywiołaku ognia, czy trucizny na zombie).
Użycie czarów, jedzenia czy mikstur oraz niektórych umiejętności może spowodować nadanie określonych statusów - w żargonie graczy nazywane buffami, lecz pojawiają się również nierzadko debuffy. Są to trwające tak podczas bitwy jak i poza nią określone bonusy, jak np. podniesienie statystyk, czy zatrucie powodujące czasowe obniżanie punktów zdrowia.
W przypadku jedzenia i mikstur powodzenie nadania statusu jest zawsze stuprocentowe, inaczej sprawa wygląda w przypadku czarów i umiejętności. Przy każdej zdolności - jeśli ta ma prawo nadać określony status - dopisane jest wyrażone procentowo prawdopodobieństwo jego nadania. Należy jednak od niego odliczyć możliwą częściową lub całkowitą odporność celu na zadany status (np. nie można otruć szkieletów) lub zależność od innych obecnych statusów (jak próba zamrożenia płonącego przeciwnika). Większość statusów, które warto zapamiętać została opisana poniżej... Poza nimi występują również statusy od mikstur i żywności, które nadają własne wartości zależne od typu przedmiotu.
Nazwa statusu
Efekt
Warm (nagrzany)
Odporność: woda +10, ogień -10, ponowne użycie Warm spowoduje podpalenie
Burn (płonący)
Odporność: woda +40, ogień -20, dodatkowe obrażenia od ognia przez podaną ilość tur
Chill (schłodzony)
Odporność: woda -10, ogień +10, poruszanie się -44, ponowne użycie Chill spowoduje zamrożenie
Frozen (zamrożony)
Postać nie może się poruszać, Pancerz +65, Odporność: ogień +40, woda -20
Charmed (oczarowany)
Postać zostaje kontrolowana przez przeciwnika przez daną ilość tur
Poisoned (otruty)
Możliwość eksplozji trucizny, przez zadaną ilość tur pobiera określoną ilość zdrowia
Invisible (niewidzialny)
Postać jest niewidzialna, również podczas zadawania ciosów (czar ze zwoju)
Stunned (ogłuszony)
Nie może się poruszać przez podaną ilość tur
Blinded (ślepy)
Może się poruszać, nie może namierzać/atakować celów
Knocked down (znokautowany)
Nie może się poruszać przez podaną ilość tur
Wet (mokry)
Odporność: ogień +10, powietrze -20, zwiększona podatność na ogłuszenie oraz bardzo wysoka na zamrożenie/ochłodzenie
Fear (wystraszony)
Postać nie może atakować, oddala się od rzucającego zaklęcie.
Crippled (okaleczony)
Poruszanie -84, Odnowa AP -4
Sloved (spowolniony)
Poruszanie -64, Odnowa AP -2, Startowe AP -4, Maks AP -4
Immune... (odporny)
Odporność może być częściowa lub całkowita na określone statusy zależna od typu przeciwnika, użytych zaklęć/mikstur itp.
Raged (wściekły)
Zręczność -4, Inicjatywa +4%, Obrażenia +30%
Hasted (przeklęty)
Poruszanie +64, Maks AP +4, Startowe AP +4, Odnowa AP +3
Encumbered (przeciążony)
Pojawia się, gdy bohater nosi za dużo ekwipunku i powoduje spowolnienie.
Leader in sight! (dowódca w pobliżu)
Inicjatywa +5, Obrażenia +10% (domyślnie, zależy od poziomu umiejętności Loremaster)
Drunk (pijany)
Po wypiciu alkoholu: +2 do szczęścia (Lucky Charm), -3 Inteligencji, -5 Inicjatywy
Diseased (zakażony)
-3 Wytrzymałość (Constitution), -2 Body Building
Infectious Disease (zaraźliwie zakażony)
-3 Wytrzymałość (Constitution), -2 Body Building; dodatkowo może zarazić innych
Weak (osłabiony)
-50% obrażeń, -2 siła
Petrified (spetryfikowany)
Zamieniony w kamień - nie może się poruszać ani wykonywać działań
Rot (gnicie)
Zabiera 1 punkt życia na turę. Nie zabija - gdy postać ma 1HP nie zabiera więcej punktów życia, jednak nadal jest aktywny. Do wyleczenia Bloodstonem.
Dead (martwy)
Martwy - może zostać wskrzeszony.
Blessed (błogowsławiony)
+30% do szansy na trafienie
Fortified (wzmocniony)
+65 do obrony
Lucky (mający szczęście)
+2 do szczęścia (Lucky Charm)
Muted (wyciszony)
Nie może używać zaklęć i zwojów z zaklęcimi
Nie są to wszystkie występujące statusy, lecz te, posiadające stałe wartości i najczęściej występujące. Przykładowo leczenie również jest statusem, lecz zależy od zastosowanego czaru / mikstury.
Jak w niemal każdej grze RPG zaczynasz rozgrywkę od stworzenia postaci dopasowując jej wygląd oraz klasę postaci i wstępne umiejętności/atrybuty. W Divinity nie ma bezpośredniego podziału na klasy - jest to tylko pewna sugestia twórców w jakim kierunku rozwijać postać, lecz jest to całkowicie zależne tylko od gracza. Od tego jaką klasę postaci wybierzesz zależeć będzie jej początkowe wyposażenie oraz umiejętności i atrybuty, które jednakże możesz zmodyfikować używając "Customize" w okienku tworzenia postaci.
Na początek tworzysz dwóch bohaterów głównych. Już w tym momencie zdecyduj, czy będziesz wolał grać większą drużyną (maks. 4 osoby) czy zostaniesz jednak przy owej wstępnej parze. W takim przypadku należy wybrać talent "Lone Wolf" (Samotny wilk), dzięki czemu postać ma więcej punktów zdrowia oraz jest szybsza (więcej AP) i dostaje dodatkowy punkt podczas zdobywania poziomu.