Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Nieoficjalny poradnik do gry Dead Island Riptide to między innymi kompletny opis przejścia wszystkich zadań (zarówno głównych jak i pobocznych), a także wszystkich sekretów. W opracowaniu nie zabrakło licznych wskazówek oraz pełnej listy osiągnięć.
Dead Island Riptide - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Kolejna odsłona brutalnej gry akcji, w której wcielaliśmy się w jednego z czterech dostępnych bohaterów różniących się od siebie ogólną charakterystyką, a naszym zadaniem było przetrwać na wyspie opanowanej przez zombie. Kontynuacja rozbudowuje patenty znane z pierwowzoru i dodaje coś od siebie.
Gra Dead Island Riptide, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2013 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360, PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 261
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1314
PC
Wydostań się z celi
Znajdź drogę na drugi pokład i broń
Dowiedz się, co dzieje się na statku
Zatrzymaj ulatniający się gaz
Wydostań się z maszynowni
Znajdź drogę na główny pokład
Zabezpiecz lądowisko
Dotrzyj na mostek i do centrum dowodzenia
Zabij wszystkie zombie
Otwórz drzwi na mostek
Dołącz do pozostałych ocalałych
Wejdź do obozu i pomóż go bronić
Porozmawiaj z Trevorem
Zamontuj ogrodzenia obronne
Przygotuj się do obrony obozu
Zabij wszystkie atakujące potwory
Porozmawiaj z Trevorem i wysadź most
Porozmawiaj z Harlow
Popytaj w okolicy o łódź
Znajdź sprawną łódź
Sprawdź łódź i dostań się do warsztatu
Wejdź do warsztatu
Znajdź silnik do łodzi
Zamontuj silnik na łodzi
Przedrzyj się przez dżunglę
Idź do wioski Halai
Poszukaj Misjonarza
Zabij wszystkie potwory
Porozmawiaj z Marcusem Villą
Idź do Martwej Strefy
Zabij wszystkie zombiaki w Martwej Strefie
Zabierz sprzęt Marcusa Villi i wróć do niego
Porozmawiaj z Marcusem Villą
Idź do domu Marcusa Villi
Zbierz korę chinowca dla Hadisi
Zanieś lek Hadisi i porozmawiaj z Batramem
Znajdź mapę Marcusa Villi
Zapytaj Batrama o mapę i idź do Halai
Idź do Obozu Przetrwania Paradise
Czekaj na przybycie Harlow
Porozmawiaj z Harlow
Idź do Laboratorium BioSphere
Wejdź do kompleksu
Wejdź do laboratorium
Porozmawiaj z Doktorem Kesslerem
Zdobądź odczynniki od zmutowanych naukowców
Zanieś odczynniki doktorowi Kesslerowi
Użyj urządzenia do pobierania krwi
Wróć do dżungli
Znajdź misję Santa Maria
Oczyść ruiny misji
Porozmawiaj z Trevorem
Znajdź pompę płuczkową
Poszukaj wejścia do warsztatu
Przynieś pompę
Porozmawiaj z Trevorem
Zabij wszystkie zombie
Porozmawiaj z pułkownikiem Samem Hardym
Znajdź rozbity helikopter
Zabierz CKMy do misji
Porozmawiaj z Trevorem
Broń Misji aż woda zostanie wypompowana
Porozmawiaj z Trevorem
Przedrzyj się przez tunele
Włącz światło
Znajdź usterkę
Znajdź włącznik światła
Znajdź bezpiecznik
Wymień bezpiecznik
Zejdź na niższy poziom
Przedrzyj się przez tunele #2
Znajdź drugi włącznik światła
Zabierz bezpiecznik i wymień go
Przedrzyj się przez tunele #3
Idź na wyższy poziom
Znajdź wyjście z tuneli
Poszukaj klucza
Zdobądź klucz
Wyjdź z tuneli
Idź do Harlow
Pokonaj Wayne'a i zabezpiecz teren
Porozmawiaj z pułkownikiem Samem Hardym
Znajdź przystań promu
Porozmawiaj z więźniami
Pokonaj wszystkich więźniów
Znajdź sterownię promu i porozmawiaj z Marvinem
Rozejrzyj się po okolicy i zlikwiduj wszelkie zagrożenia
Porozmawiaj z Marvinem
Przetrwaj do przybycia promu
Zbierz drużynę przy promie
Zabezpiecz Przystań Henderson
Wróć do Harlow
Porozmawiaj z Marvinem
Znajdź budynek kina
Znajdź drugie wejście do kina
Oczyść budynek
Porozmawiaj z Jacqueline
Zabezpiecz przednie wejście do kina i zabierz klucz do tylnej rolety
Zabezpiecz tylne drzwi
Porozmawiaj z Jacqueline #2 i Marvinem
Porozmawiaj z pułkownikiem Samem Hardym
Idź do Bazy Wojskowej
Zniszcz lub wyłącz syreny
Znajdź wejście do budynku
Znajdź materiały wybuchowe w Bazie Wojskowej
Wysadź bramę
Włącz generator prądu w piwnicy
Znajdź sektor łączności na wyższym piętrze
Włącz system przeciwpożarowy
Dotrzyj do pokoju komunikacji radiowej
Ucieknij z Bazy
Porozmawiaj z pułkownikiem Samem Hardym
Przekonaj Jacqueline do spalenia szpul filmowych
Połóż szpule filmowe na dachu, aby oznaczyć lądowisko
Podpal szpule filmowe
Odciągnij nieumarłych na scenę koncertową
Znajdź płytę z muzyką
Włącz muzykę
Wróć na dach kina
Przetrwaj atak
Porozmawiaj z Trevorem
Znajdź miejsce katastrofy
Znajdź ocalałych z katastrofy
Idź po śladach krwi
Znajdź zejście na niższe piętro
Znajdź inne wejście do klatki schodowej
Dostań się do zamkniętego pomieszczenia
Porozmawiaj z ocalałym członkiem załogi
Idź do wieży fortu
Znajdź Franka Serpo
Porozmawiaj z Trevorem
Wejdź do Strefy Kwarantanny
Znajdź drugie wejście
Przymocuj kanistry z paliwem do buldożera
Włącz buldożer
Dotrzyj do doków
Znajdź drogę do doku
Dotrzyj do windy towarowej
Włącz windę
Przejdź przez szyb windy
Przeszukaj laboratorium
Pokonaj Harlow
Weź mutagen
Uruchom łódź
Wejdź na łódź
Elektryfikacja
Miny w ruch
Dar niebios
Uratuj Briana
Nie ma dymu bez okazji
Uratuj Stanleya
Gatunek - Slasher
Na planie
Uratuj Megan
Uratuj Alfreda
Uratuj Tylera
W zasięgu
Co za dużo, to niezdrowo
Biała linia
Uratuj Kitty
Uratuj Mugambe
Uratuj Luke'a
Medycyna alternatywna
Antidotum
Zabij Eduarda 'Rychłą Śmierć' Petoię
Powstrzymać szaleństwo
Lekcja historii
Bezpieczna przystań
Zabij Jamesa 'Zabójcę' Nisirę
Zabij Oliviera 'Kostuchę' Wenge'a
Zabij Petera 'Nieumarłego' W. Spicera
Zabij Jimmy'ego 'Zabójczą Pułapkę' O'Neilla
Uratuj Carlosa
Uratuj Alexa
Uratuj Kyle'a
Wspomnienia
Więzy rodzinne
Martwi słabo tańczą
Superbohater
Uratuj Giannę
Uratuj Lydię
Na krawędzi
Plan idealny
Damy przodem
Uratuj Xaviera
Ciemność
Opieka medyczna
Znowu razem
Ostry dyżur
Zabij Frankiego 'Plagę' O'Harę
Zabij Metzgera 'Łamacza czaszek' Sloata
Zabij Geoffreya 'Chodzącego Trupa' Nape'a
Zabij Doktora 'Bliznę' J J Evansa
Zabij George'a 'Mięsożercę' Serero
Zabij Joela 'Czarne Serce' Chubalbę
Zabij Ogio 'Martwe Pole' Moke'a
Kuchnia polowa
Zabij ból
Femme fatale
Nowa maszyna
Najłatwiej zapomnieć
Kolekcjoner
Czysta robota
Sam B
Purna
Logan
John
Xian Mei
Harlow Jordan
Henry Boyle
Marvin
Samuel Hardy
Dr Jane Hanson
Trevor Rogers
Wayne
Zoey
Nagrania - Mapy
Nagrania - Dżungla
Nagrania - Henderson
Projekty - Dżungla (01 - 15)
Projekty - Dżungla (16 - 30)
Projekty - Henderson (01 - 11)
Projekty - Henderson (12 - 24)
Projekty - Henderson (25 - 37)
Projekty - Zestawienie
Pocztówki - Mapy
Pocztówki - Dżungla
Pocztówki - Henderson
Przewodniki - Mapy
Przewodniki - Dżungla
Przewodniki - Henderson
Dzienniki - Mapy
Dzienniki - Dżungla
Dzienniki - Henderson
Akta - Mapy
Akta - Dżungla
Akta - Henderson
Szwendacze
Zarażeni
Pływacy
Zbirowie
Tarani
Samobójcy
Topielcy
Rzeźnicy
Krzykacze
Zapaśnicy
Grenadierzy
Bossowie
Ludzie
Wyzwania
Osiągnięcia
Nieoficjalny poradnik do gry Dead Island Riptide ma do zaoferowania przede wszystkim bardzo dokładny i wzbogacony licznymi obrazkami oraz mapami opis przejścia wszystkich jej głównych zadań. Omówienia poszczególnych etapów zawierają między innymi wskazówki na temat wypełniania otrzymywanych poleceń, skutecznego radzenia sobie z napotykanymi zagrożeniami oraz eksploracji okolicy w poszukiwaniu zapasów i innych przydatnych rzeczy.
W niniejszym poradniku znalazły się też między innymi opisy wszystkich możliwych do odblokowania opcjonalnych misji oraz szczegółowe informacje na temat lokalizacji wszystkich ukrytych w grze sekretów (znajdziek). W końcowej części poradnika dodano ponadto odrębne rozdziały poświęcone walce, wyposażeniu, rozwojowi postaci, typom zombiaków oraz zdobywaniu osiągnięć/trofeów.
Poradnik do gry Dead Island Riptide to:
kompletny, bogato ilustrowany opis przejścia wszystkich głównych zadań
omówienie wszystkich pobocznych misji
lokalizacje wszystkich dostępnych sekretów (znajdziek)
wskazówki dotyczące rozwoju postaci i doboru wyposażenia
wskazówki dotyczące walki i eliminacji różnych odmian zombiaków
pełna lista osiągnięć/trofeów
W niniejszym poradniku zastosowane zostały następujące oznaczenia kolorystyczne:
Brązowy
kolor użyty został do oznaczania imion spotykanych w trakcie rozgrywki ważnych postaci niezależnych.
Niebieski
kolor użyty został do oznaczania odwiedzanych lokacji.
Zielony
kolor użyty został do oznaczania odnajdywanych w toku zabawy standardowych przedmiotów (broń, amunicja, surowce, medykamenty itp.).
Pomarańczowy
kolor użyty został do oznaczania odnajdywanych unikalnych przedmiotów niezbędnych do zaliczania zadań (np. kluczy), a także sekretów (znajdziek).
Dodatkowo nazwy wszystkich pojawiających się w opisie zadań oznaczone zostały pogrubioną czcionką.
Dead Island Riptide - PORADNIK UKOŃCZONY
Prace nad poradnikiem zostały zakończone, jeżeli jednak masz jakieś uwagi lub własne propozycje rozbudowy poradnika wyślij je na adres [email protected].
Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche) wydane po zakończeniu prac nad poradnikiem, mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika.
DZIENNIK ZMIAN
6 maja 2013 - ukończono prace nad poradnikiem. Załączono między innymi - początkowe rozdziały opisujące wybór postaci, jej rozwój i wyposażenie; bestiariusz oraz wyzwania i osiągnięcia. Zakończono również prace nad sekretami, zadaniami pobocznymi, drużynowymi i wydarzeniami.
30 kwietnia 2013 - zakończono solucję zadań głównych, a także dodano szereg pobocznych głównie z Henderson. Zaktualizowano również wydarzenia tego regionu.
26 kwietnia 2013 - dodano 4 kolejne rozdziały związane z zadaniami głównymi oraz zadania poboczne, wydarzenia i sekrety obszaru Henderson.
23 kwietnia 2013 - opublikowano 6 pierwszych rozdziałów solucji dotyczącej zadań głównych, a także - zadania poboczne rozgrywające się w dżungli. Ponadto dołączono opisy wydarzeń z tego obszaru oraz sekrety.
Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)
Poruszanie się
Skok / Hamulec ręczny
Kucnięcie
Sprint / Taranowanie
Interakcja
Użycie apteczki
Atak / Rzut
Celowanie
Przeładowanie broni
Kopanie / Miażdżenie
Aktywacja trybu furii
Latarka
Wyłączenie silnika samochodu
Upuszczenie przedmiotu lub broni
Podręczny ekwipunek
Wyświetlenie ekwipunku
Wyświetlenie menu umiejętności
Dziennik zadań
Wyświetlenie mapy
Menu drużyny
Czat
Przyśpieszenie łodzi
Dostrzeganie w trybie współpracy
Szybka podróż do grupy
Dołączenie do gry
Podobnie jak w pierwszej części Dead Island przed przystąpieniem do właściwej rozgrywki musisz dokonać wyboru postaci. Gra tym razem ma do zaoferowania pięciu różnych bohaterów i przy wyborze warto kierować się przede wszystkim ich specjalizacjami. Przykładowo, jeśli masz zamiar w trakcie gry korzystać w głównej mierze z broni siecznej (noże, sierpy, katany itp.) to idealnym wyborem dla Ciebie będzie Xian. Specjalizacje poszczególnych bohaterów przedstawia znajdująca się poniżej tabela.
POSTAĆ
SPECJALIZACJA
UNIKALNE ZDOLNOŚCI
Logan
broń rzucana
Automatyczne odzyskiwanie broni rzucanej.
Celowanie w kilku przeciwników jednocześnie podczas trybu Furii.
Odporność na obrażenia od ognia.
Większe obrażenia i szybsza regeneracja w stanie upojenia.
Purna
broń palna
Aura wzmocnienia w walce.
Osobista broń u boku podczas trybu Furii.
Większa ilość amunicji.
Strzały penetrujące, które trafiają wielu przeciwników na raz.
Xian
broń sieczna
Ciosy od tyłu zadają więcej obrażeń.
Szybka regeneracja szału - Furia może być używana częściej.
Dodatkowe efekty trafienia krytycznego z użyciem broni siecznej.
Skuteczniejsze leczenie.
Sam B
broń obuchowa
Zdolność taranowania i przewracania przeciwników.
Potężne ciosy podczas Furii, które odrzucają przeciwników.
Wysoka odporność na obrażenia.
Szybsze i dłuższe nokauty przeciwników.
John
broń ręczna
Szybsza nauka obsługi broni.
Większa szansa na ataki obszarowe w trakcie Furii.
Groźne ataki specjalne, w tym Cios hakiem i Kopniak w biegu.
Szansa uniknięcia śmierci i uleczenia się.
Jeżeli zdecydujesz się na utworzenie zupełnie nowej postaci to już na starcie gry awansuje ona na 15 poziom doświadczenia. Gra pozwoli ci ponadto na wybranie czy zestaw "startowych" umiejętności ma ustalić za Ciebie czy decyzja odnośnie przydzielenia punktów rozwoju pozostanie w Twoich rękach. W sytuacji gdy znasz pierwszą część serii lepszym rozwiązaniem jest ten drugi wariant, gdyż będziesz już wiedział jakie umiejętności będą najbardziej przydatne dla Twojej postaci.
Stworzenie nowego bohatera nie jest jedyną możliwością, gdyż Dead Island Riptide przewiduje również opcję importu postaci z poprzedniej odsłony cyklu. Zaletą wynikającą z importu bohatera jest to, że do nowej gry przeniesione zostaną informacje na temat zdobytego poziomu doświadczenia oraz odblokowanych umiejętności. Łatwiej będzie ci ponadto osiągnąć nowy limit doświadczenia, który ustalony został na 70 poziomie. Zasadniczą wadą omawianego rozwiązania jest z kolei brak możliwości zaimportowania broni, które w pierwszej części serii miało się na koniec gry w inwentarzu. Jest to bardzo uciążliwe szczególnie w początkowych godzinach nowej kampanii, albowiem będziesz napotykał wysokopoziomowe zombiaki (poziom doświadczenia potworów automatycznie dopasowuje się się do poziomu gracza) i w rezultacie zmuszony zostaniesz do szukania okazji do szybkiego pozyskania możliwie jak najlepszych przedmiotów.
Analogicznie do poprzedniej odsłony cyklu rozwój postaci odbywa się poprzez odblokowywanie umiejętności podzielonych na trzy różne drzewka rozwoju. Za każdym razem gdy awansowałeś na wyższy poziom doświadczenia (nowy limit to 70 poziom) otrzymasz punkt rozwoju i możesz go przeznaczyć na zakupienie zupełnie nowej umiejętności lub na ulepszenie jednej z posiadanych. Punkty doświadczenia potrzebne do kolejnych awansów zdobywa się przede wszystkim za eliminowanie zombiaków, ale warto także zainteresować się zaliczaniem pobocznych zadań (także wydarzeń i misji drużynowych) oraz wyzwań (np. zabicie xx przeciwników strzałem w głowę - więcej na ich temat w dalszej części rozdziału). Warto też wiedzieć, że powracając po pewnym czasie do tych samych lokacji ponownie spotkasz "te same" potwory, za pokonanie których również przyznawane są punkty doświadczenia.
Przy doborze umiejętności warto jest przede wszystkim kierować się obraną wcześniej specjalizacją i dążyć do nabywania zdolności, dzięki którym zostanie ona należycie wykorzystana i które sprawią, że wybrana postać stanie się jeszcze skuteczniejsza na polu bitwy. Nie należy też jednak zapominać o umiejętnościach o charakterze obronnym, jak na przykład podnoszących skuteczność leczenia czy zmniejszających odnoszone obrażenia.
Niezależnie od wybranego bohatera możliwe jest też korzystanie z trybu Furii, przy czym to czy zamierzasz go używasz i inwestować w odblokowywanie powiązanych z nim umiejętności powinno już być uzależnione wyłącznie od Twoich osobistych preferencji. Opcjonalnymi umiejętnościami, które warto z kolei odblokować dla każdej z dostępnych grywalnych postaci, są te powiązane ze zmniejszaniem kar pieniężnych w przypadku śmierci (jest to szczególnie ważne w dalszej fazie rozgrywki gdy operuje się już w setkach tysięcy dolarów) oraz otwieraniem zamkniętych skrzynek (pojemniki z zamkami drugiego i trzeciego poziomu skrywają zazwyczaj bardzo cenne skarby, które doda się do inwentarza lub sprzeda z dużym zyskiem).
Nowością w Dead Island Riptide jest możliwość podnoszenia swoich umiejętności w obsłudze konkretnych typów broni. Mechanizm ten działa w zbliżony sposób chociażby do gier z serii The Elder Scrolls. Regularne używanie broni danego typu (np. obuchowej czy palnej) zapełnia pasek postępu widoczny u dołu ekranu w oknie rozwoju postaci.
W momencie całkowitego zapełnienia wspomnianego paska znajomość danego rodzaju broni jest zwiększana (limit to 10 poziom rozwoju), dzięki czemu poprawie ulega ich skuteczność (siła i szybkość zadawanych obrażeń, szansa na ciosy krytyczne itp.) oraz przydatność (większa wytrzymałość, wolniejsze zużywanie staminy, szybsze przeładowanie itp.). Generalnie dobrze jest więc jak najczęściej używać tych broni, które związane są ze specjalizacją wybranej na samym początku zabawy postaci, dokonując wyjątków tylko w tych sytuacjach gdy pokonanie danego potwora wymaga zupełnie innego oręża (np. broni palnej zamiast siekanej) lub gdy zdobyło się bardzo rzadką broń innego typu, która wyraźnie przewyższa statystykami wszystkie posiadane aktualnie przedmioty.
W Dead Island Riptide zachowany został kolorystyczny podział przedmiotów (bronie, projekty, surowce) odnoszący się do ich jakości - kolory szary i biały symbolizują najsłabsze przedmioty, a kolejno mamy kolory zielony, niebieski, fiolety i pomarańczowy. Warto oczywiście dążyć do regularnego pozyskiwania możliwie jak najrzadszych przedmiotów, zwiększając swoje szanse na ich odnajdywanie dzięki badaniu wszystkich zamkniętych skrzynek, odwiedzaniu Martwych Stref oraz badaniu oferty napotykanych handlarzy. Istotną zależnością gry jest również to, że statystyki odnajdywanych/kupowanych broni pokrywają się z Twoim aktualnym poziomem doświadczenia. Oznacza to, że nie powinieneś używać tej samej broni przez całą grę, tylko co pewien czas dokonać podmiany głównego oręża na takie, które jest bardziej dopasowane do aktualnego poziomu rozwoju bohatera.
Kolejne doskonale znane i zarazem bardzo istotne zależności to ograniczenie liczby aktywnych slotów oraz ogólnej pojemności inwentarza. Kolejne aktywne sloty (rozwijane menu) są odblokowywane w miarę postępów w zabawie. Pojemność inwentarza możesz z kolei zwiększać dzięki zakupieniu powiązanych z tym elementem rozgrywki umiejętności z drzewka rozwoju.
Ważną informacją jest to, że gra ogranicza Cię jedynie w kwestii liczby przenoszonych sztuk broni białej i palnej, tak więc pozostałe przedmioty (materiały wybuchowe, broń miotana, medykamenty, surowce itp.) możesz gromadzić w inwentarzu bez żadnych limitów. Niepotrzebnych odmian broni najlepiej jest od razu się pozbywać, powracając do ulubionych handlarzy po każdej większej wyprawie. Dobrze jest ponadto korzystać z usług Henry'ego (przebywa zawsze w aktualnym głównym obozowisku ocalałych) i składować u niego np. te przedmioty, z których z racji zbyt niskiego poziomu doświadczenia sterowana postać nie może jeszcze skorzystać.
Tak samo jak w poprzedniej części serii broń biała w miarę używania ulega zniszczeniu i nie można zbyt długo lekcewazyć tego problemu, bo jest to równoznaczne z obniżaniem jej skuteczności na polu bitwy. Polecam często korzystać z bardzo licznie porozmieszczanych po świecie gry warsztatów, naprawiając w nich bronie. Z racji tego, że naprawa rzadkich broni jest zazwyczaj bardzo kosztowana wskazane jest postawienie na różnorodność środków do eliminacji zombiaków, tak by na przykład oprócz broni białej w aktywnych slotach mieć wybraną również broń palną, miotaną czy ładunki wybuchowe.
Wspomniane wyżej warsztaty są również wykorzystywane do ulepszania broni (maksymalnie do czwartego poziomu) oraz do modyfikowania ich w oparciu o pozyskane wcześniej projekty (ich pełna lista znajduje się w rozdziale poświęconym sekretom). Zdecydowanie polecam wykonywać obie te czynności dla każdej nowo pozyskanej rzadkiej broni, którą masz zamiar uczynić na dłuższy czas swoim podstawowym orężem.
Informacje na temat zadania:
Poziom trudności - 3/5
Zleceniodawca: brak
Akcja prologu rozgrywa się w całości na pokładzie płynącego statku, a konkretnie w lokacji Okręt wojenny. Wyjdź z kajuty, w której rozpoczęła się gra i skręć w prawo. Warto zbadać mijane po drodze dwa niewielkie składziki, odnajdując w nich surowce. Podobnie jak w przypadku poprzedniej części serii tego typu drobne przedmioty pełnią rolę surowców wykorzystywanych do modyfikowania broni. W trakcie rozgrywki radzę dokładnie eksplorować okolicę, zaglądać do wszystkich mijanych pojemników i badać ciała pokonywanych zombiaków, tak by regularnie wzbogacać się m.in. właśnie o nowe surowce. Po zabraniu wspomnianych przedmiotów otwórz właz zlokalizowany na końcu korytarza.
Kontynuuj liniowy przemarsz, otwierając drugi właz i docierając do miejsca, w którym musisz kucnąć. Nie przejmuj się wydobywającą się parą wodną, tylko od razu skieruj się w lewo. Nieco dalej zmuszony zostaniesz do przeskoczenia nad niewielką przeszkodą i również ta czynność nie powinna ci przysporzyć żadnych problemów.
Podejdź do prawego włazu i zabierz pierwszą broń białą - łom. Przytrzymaj teraz przycisk/klawisz interakcji żeby otworzyć drzwi, do których przyczepiony był łom, odblokowując sobie w ten sposób dalsze przejście.
Zgodnie z podpowiedzią gry załącz sobie latarkę i skręć w prawo, przystępując do eksploracji nieoświetlonych korytarzy. Wyłącz latarkę po dotarciu w nowe miejsce i udaj się prosto, tak by otworzyć kolejny właz. W nowym pomieszczeniu odnajdziesz m.in. interaktywne pojemniki oraz pałkę policyjną. Począwszy od tego miejsca warto rozglądać się za nowymi broniami, przy czym pamiętaj, że Twoja postać dysponuje ograniczoną liczbą miejsc w inwentarzu. W przypadku zapełnienia inwentarza będziesz się więc musiał pozbyć mniej potrzebnych rzeczy.
Do sąsiedniego pomieszczenia prowadzą dwie pary drzwi. Wybierz dowolne z dostępnych przejść i zainteresuj się tutejszym warsztatem. Analogicznie do poprzedniej części cyklu warsztaty mogą być wykorzystywane do naprawiania, ulepszania oraz tworzenia broni. Nie radzę używać warsztatów w trakcie rozgrywania prologu, albowiem po jego zakończeniu utracisz wszystkie posiadane bronie i w rezultacie pieniądze wydane na naprawy czy modyfikacje nie zwrócą się.
Wybierz dowolne schody prowadzące na górę. Po wejściu do jednego z kolejnych pomieszczeń będziesz świadkiem eksplozji i otrzymasz nowy cel misji.
Zanim opuścisz to miejsce zbadaj lewą ścianę i zabierz dużą apteczkę. Pamiętaj na przyszłość o tym żeby zawsze rozglądać się za kolejnymi apteczkami, bo nigdy nie wiadomo kiedy będą one ci się mogły przydać. Przejdź do pomieszczenia z płomieniami, obróć się w lewo i skieruj się w stronę znajdującej się w tym miejscu drabinki. Zejdź po drabinie na dół i wyrusz prosto.
Wejdź do prawej kajuty i skorzystaj z nowej czerwonej drabinki, tak by przedostać się do pomieszczenia kontrolnego. Zabierz ze sobą nową dużą apteczkę i następnie wejdź w interakcję z panelem kontrolowanym z zamiarem powstrzymania procesu ulatniania się gazu.
Na początek musisz powrócić w okolice pomieszczenia gdzie wcześniej byłeś świadkiem eksplozji. Oznacza to oczywiście konieczność ponownego skorzystania z dwóch czerwonych drabinek. Po osiągnięciu celu podróży obróć się w lewo, czyli w stronę mostku, do którego dostęp był poprzednio blokowany przez płomienie.
Przed Tobą pierwsze spotkanie ze szwendaczami, czyli z najsłabszą odmianą zombiaków. Staraj się atakować potwory po kolei, wykorzystując posiadane bronie białe oraz pomagając sobie kopnięciami do odpychania nieumarłych lub dobijania tych stworów, które powalone zostały na ziemię. Jeżeli zostaniesz złapany przez zombiaka, to zmuszony zostaniesz do rozegrania znanej z "jedynki" mini-gry polegającej na wciśnięciu odpowiednich przycisków myszy (lewego i następnie prawego) lub pada (jeśli grasz na konsoli). Uwaga - pamiętaj o badaniu ciał likwidowanych potworów, ale tylko gdy jest to bezpieczne!
Po pozbyciu się pierwszej grupy potworów wybierz lewe lub prawe przejście i odblokuj sobie dostęp do kolejnego obszaru okrętu. Uważaj tu na nowe zombiaki, a w szczególności na te, które początkowo będą pozostawały w bezruchu. Po oczyszczeniu okolicy z nieumarłych rozejrzyj się za broniami, dużymi apteczkami, napojami energetycznymi (dobry sposób na szybkie podreperowanie paska energii życiowej) oraz surowcami (wiele pojemników do zbadania).
Możesz już wybrać schody prowadzące na wyższy pokład. Zabij nowego zombiaka i skręć w prawo. Podążaj prosto, likwidując napotykane potwory. Po drodze możesz zajrzeć do zlokalizowanej po prawej stronie kantyny, skrywającej między innymi nowe bronie, surowce oraz spory zapas napojów energetycznych. Nie jest to jednak wymagane. W celu wznowienia aktualnej misji otwórz drzwi zlokalizowane na końcu głównego korytarza.
W częściowo zalanym korytarzu po raz pierwszy zostaniesz zaatakowany przez zarażonych, czyli przez o wiele bardziej zwinną odmianę zombiaków. W trakcie potyczek z tymi potworami pomagaj sobie kopnięciami do odpychania i wytrącania ich z równowagi, a także szukaj okazji do wyprowadzania silnych i jednocześnie pomyślnych uderzeń z wykorzystaniem broni białej. Nie dawaj się też okrążać i w miarę możliwości likwiduj zarażonych po kolei.
Kieruj się cały czas prosto. Po drodze dobrze byłoby zaglądać do mijanych niewielkich kajut, zwłaszcza że każda z nich skrywa między innymi dwa pojemniki. Wkrótce dotrzesz do rozwidlenia - prawa odnoga prowadzi do nowego warsztatu, a po lewej stronie znajduje się wejście do pomieszczenia z dużą ilością wody. Uważaj tu na nowe zombiaki, które właśnie z racji na obecność wody trudniej będzie dostrzec. Podnieś nową dużą apteczkę i skieruj się do widocznych w oddali drzwi.
Rozpraw się z kilkoma nowymi szwendaczami, a następnie podejdź do dużych wrót i przytrzymaj przycisk/klawisz interakcji żeby je otworzyć. Zlikwiduj lub omiń kolejne potwory, po czym skorzystaj z czerwonej drabinki.
Wyjdź na górny pokład okrętu i przygotuj się na uderzenie wielkiej fali, która powali na ziemię sterowaną przez Ciebie postać. Warto ustawić się w takim miejscu żeby nie zostać zrzuconym z powrotem na dolny pokład, bo wiązałoby się to z utratą cennej energii życiowej lub nawet śmiercią. Nie musisz się na szczęście obawiać kolejnych ogromnych fal, tak więc zbadaj najbliższą okolicę w poszukiwaniu dwóch broni - pistoletu i obrzyna. Korzystając z okazji podnieś też dużą apteczkę i pozbieraj amunicję ze skrzynek.
Wyrusz w stronę dzioba okrętu i po kilku chwilach skręć w prawo. Już wkrótce zaczniesz ponownie wpadać na zombiaki. Zdecydowanie polecam używać broni palnej do ich eliminacji (celuj w głowy potworów, szczególnie jeśli korzystasz z pistoletu), tym bardziej, że regularnie będziesz odnajdywał zapasy amunicji, a pukawki pozostaną w Twoim inwentarzu tylko na czas rozgrywania prologu.
Podążaj liniową ścieżką, uważając między innymi na nowych zarażonych, którzy wyruszą w Twoją stronę (do studzenia zapędów biegających zombiaków najlepiej jest używać obrzyna). Kolejnych nieumarłych spotkasz po dotarciu do obszaru z dużą ilością skrzyń. Warto się tu dokładnie rozglądać, tak by nie dać się zaskoczyć żadnemu ze szwendaczy. Po zakończonych walkach zbadaj ciała nieumarłych i rozejrzyj się za nowymi skrzynkami z amunicją.
W celu kontynuowania podróży musisz wskoczyć na pokazane na powyższym screenie skrzynie. Ustaw się nad nowymi szwendaczami. Możesz rozstrzelać stwory z bezpiecznego miejsca lub zgodnie z sugestią gry przetestować działanie uderzenia w locie, przygniatając w wyniku lądowania jednego z zombiaków (musisz w odpowiednim momencie wcisnąć przycisk/klawisz interakcji). Niezależnie od tego jak się zachowałeś na sam koniec należy skorzystać z drabinki prowadzącej na górny pokład.
Po obejrzeniu cut-scenki przystąp do bitwy, w trakcie której będziesz mógł liczyć na wsparcie ze strony Sama Hardy'ego i kilku innych żołnierzy. Zauważ jednocześnie, że otrzymałeś nową broń - karabin automatyczny. W pierwszej kolejności proponuję skupić się na jak najszybciej eliminacji samobójcy, czyli nowej odmiany nieumarłego stwora. Nie podchodź zbyt blisko do samobójcy, gdyż może on eksplodować. Zamiast tego prowadź ostrzał z bezpiecznej odległości. Po zlikwidowaniu samobójcy zajmij się eksterminacją szwendaczy oraz pojawiających się tu zarażonych, pomagając tym sojusznikom, którzy zostaną złapani przez potwory.