Dead Island Riptide - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas - ebook

Dead Island Riptide - poradnik do gry ebook

Jacek "Stranger" Hałas

0,0

Opis

Nieoficjalny poradnik do gry Dead Island Riptide to między innymi kompletny opis przejścia wszystkich zadań (zarówno głównych jak i pobocznych), a także wszystkich sekretów. W opracowaniu nie zabrakło licznych wskazówek oraz pełnej listy osiągnięć.

Dead Island Riptide - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Dead Island Riptide - wymagania sprzętowe
  • Rozwój postaci i jej wyposażenie
  • Wybór/import postaci
  • Bossowie (Bestiariusz)
  • Projekty - Zestawienie (Sekrety)
  • Projekty - Dżungla (01 - 15) (Sekrety)
  • Ludzie (Bestiariusz)
  • Wyzwania (Wyzwania i osiągnięcia)
  • Osiągnięcia (Wyzwania i osiągnięcia)
  • Nagrania - Mapy (Sekrety)

Informacja o grze

Kolejna odsłona brutalnej gry akcji, w której wcielaliśmy się w jednego z czterech dostępnych bohaterów różniących się od siebie ogólną charakterystyką, a naszym zadaniem było przetrwać na wyspie opanowanej przez zombie. Kontynuacja rozbudowuje patenty znane z pierwowzoru i dodaje coś od siebie.

Gra Dead Island Riptide, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2013 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360, PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 261

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Dead ‌Island ‌Riptideporadnik ‌do gry

autor: Jacek "Stranger" ‌Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online ‌S.A. ‌Wszelkie ‌prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane ‌rozpowszechnianie całości lub ‌fragmentu ‌niniejszej ‌publikacji w ‌jakiejkolwiek ‌postaci jest zabronione bez ‌pisemnego zezwolenia GRY-Online ‌S.A.

Prawa do użytych ‌w tej publikacji ‌tytułów, nazw ‌własnych, zdjęć, znaków towarowych ‌i handlowych, itp. ‌należą do ich prawowitych ‌właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest ‌wyłącznie do użytku prywatnego. ‌Nie może ‌być sprzedawana, odsprzedawana lub ‌udostępniana publicznie osobom ‌trzecim bez pisemnej ‌zgody ‌GRY-Online S.A.

Ilustracja ‌na okładce - ‌wykorzystana za zgodą ‌© Shutterstock ‌Images LLC. Wszelkie prawa ‌zastrzeżone. Zgoda na ‌wykorzystanie wizerunku podpisana z ‌Shutterstock, ‌Inc.

Poradnik w ‌wersji WWW znajdziesz na ‌stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1314

[email protected]

Spis treści

Dead Island Riptide ‌- poradnik do ‌gry

Sterowanie

PC

Wybór/import postaci

Rozwój postaci ‌i jej wyposażenie

Prolog ‌- Sztorm

Wydostań ‌się z ‌celi

Znajdź drogę na drugi ‌pokład i broń

Dowiedz się, ‌co ‌dzieje się na ‌statku

Zatrzymaj ‌ulatniający się gaz

Wydostań ‌się ‌z ‌maszynowni

Znajdź drogę ‌na główny pokład

Zabezpiecz lądowisko

Dotrzyj ‌na mostek ‌i do ‌centrum dowodzenia

Zabij ‌wszystkie zombie

Otwórz drzwi ‌na mostek

Rozdział ‌1 - Rozbitek

Dołącz ‌do pozostałych ‌ocalałych

Wejdź do obozu ‌i pomóż go ‌bronić

Rozdział ‌1 ‌- Powrót do rzeczywistości

Porozmawiaj ‌z Trevorem

Zamontuj ogrodzenia obronne

Przygotuj ‌się do obrony obozu

Zabij ‌wszystkie atakujące potwory

Porozmawiaj z ‌Trevorem ‌i wysadź most

Rozdział ‌2 - Nowe ‌początki

Porozmawiaj z ‌Harlow

Popytaj w ‌okolicy ‌o łódź

Znajdź sprawną łódź

Sprawdź ‌łódź ‌i dostań się do warsztatu

Wejdź do warsztatu

Znajdź silnik do łodzi

Zamontuj silnik na łodzi

Rozdział 2 - Pionierzy

Przedrzyj się przez dżunglę

Idź do wioski Halai

Rozdział 3 - Zbawianie świętego

Poszukaj Misjonarza

Zabij wszystkie potwory

Rozdział 3 - Tam, gdzie żyją umarli

Porozmawiaj z Marcusem Villą

Idź do Martwej Strefy

Zabij wszystkie zombiaki w Martwej Strefie

Zabierz sprzęt Marcusa Villi i wróć do niego

Rozdział 3 - Spotkanie z tubylcami

Porozmawiaj z Marcusem Villą

Idź do domu Marcusa Villi

Rozdział 3 - Zasoby naturalne

Zbierz korę chinowca dla Hadisi

Zanieś lek Hadisi i porozmawiaj z Batramem

Rozdział 3 - Rytuał

Znajdź mapę Marcusa Villi

Zapytaj Batrama o mapę i idź do Halai

Idź do Obozu Przetrwania Paradise

Czekaj na przybycie Harlow

Rozdział 3 - Droga nauki

Porozmawiaj z Harlow

Idź do Laboratorium BioSphere

Wejdź do kompleksu

Wejdź do laboratorium

Rozdział 4 - Dr Kessler

Porozmawiaj z Doktorem Kesslerem

Zdobądź odczynniki od zmutowanych naukowców

Zanieś odczynniki doktorowi Kesslerowi

Użyj urządzenia do pobierania krwi

Rozdział 5 - Dom Boży

Wróć do dżungli

Znajdź misję Santa Maria

Oczyść ruiny misji

Rozdział 5 - Akcja z pompą

Porozmawiaj z Trevorem

Znajdź pompę płuczkową

Poszukaj wejścia do warsztatu

Przynieś pompę

Rozdział 5 - Zmiana planów

Porozmawiaj z Trevorem

Zabij wszystkie zombie

Rozdział 5 - Ciężki sprzęt

Porozmawiaj z pułkownikiem Samem Hardym

Znajdź rozbity helikopter

Zabierz CKMy do misji

Rozdział 5 - Niezłomna obrona

Porozmawiaj z Trevorem

Broń Misji aż woda zostanie wypompowana

Rozdział 6 - Tunele

Porozmawiaj z Trevorem

Przedrzyj się przez tunele

Włącz światło

Znajdź usterkę

Znajdź włącznik światła

Znajdź bezpiecznik

Wymień bezpiecznik

Zejdź na niższy poziom

Przedrzyj się przez tunele #2

Znajdź drugi włącznik światła

Zabierz bezpiecznik i wymień go

Przedrzyj się przez tunele #3

Idź na wyższy poziom

Znajdź wyjście z tuneli

Poszukaj klucza

Zdobądź klucz

Wyjdź z tuneli

Rozdział 7 - Skrzyżowanie

Idź do Harlow

Pokonaj Wayne'a i zabezpiecz teren

Porozmawiaj z pułkownikiem Samem Hardym

Znajdź przystań promu

Porozmawiaj z więźniami

Pokonaj wszystkich więźniów

Znajdź sterownię promu i porozmawiaj z Marvinem

Rozdział 7 - Oblężenie terminalu

Rozejrzyj się po okolicy i zlikwiduj wszelkie zagrożenia

Porozmawiaj z Marvinem

Przetrwaj do przybycia promu

Zbierz drużynę przy promie

Rozdział 8 - Prom

Zabezpiecz Przystań Henderson

Wróć do Harlow

Rozdział 8 - Nowy w mieście

Porozmawiaj z Marvinem

Znajdź budynek kina

Znajdź drugie wejście do kina

Rozdział 8 - W pierwszym rzędzie

Oczyść budynek

Porozmawiaj z Jacqueline

Zabezpiecz przednie wejście do kina i zabierz klucz do tylnej rolety

Zabezpiecz tylne drzwi

Porozmawiaj z Jacqueline #2 i Marvinem

Rozdział 9 - Zmilitaryzowana strefa

Porozmawiaj z pułkownikiem Samem Hardym

Idź do Bazy Wojskowej

Zniszcz lub wyłącz syreny

Znajdź wejście do budynku

Znajdź materiały wybuchowe w Bazie Wojskowej

Wysadź bramę

Włącz generator prądu w piwnicy

Znajdź sektor łączności na wyższym piętrze

Włącz system przeciwpożarowy

Dotrzyj do pokoju komunikacji radiowej

Rozdział 10 - Ratunek

Ucieknij z Bazy

Porozmawiaj z pułkownikiem Samem Hardym

Przekonaj Jacqueline do spalenia szpul filmowych

Połóż szpule filmowe na dachu, aby oznaczyć lądowisko

Podpal szpule filmowe

Odciągnij nieumarłych na scenę koncertową

Znajdź płytę z muzyką

Włącz muzykę

Rozdział 10 - Ewakuacja

Wróć na dach kina

Przetrwaj atak

Rozdział 11 - Katastrofa

Porozmawiaj z Trevorem

Znajdź miejsce katastrofy

Znajdź ocalałych z katastrofy

Idź po śladach krwi

Znajdź zejście na niższe piętro

Znajdź inne wejście do klatki schodowej

Dostań się do zamkniętego pomieszczenia

Porozmawiaj z ocalałym członkiem załogi

Idź do wieży fortu

Znajdź Franka Serpo

Rozdział 12 - Strefa Kwarantanny

Porozmawiaj z Trevorem

Wejdź do Strefy Kwarantanny

Znajdź drugie wejście

Przymocuj kanistry z paliwem do buldożera

Włącz buldożer

Rozdział 12 - Z prądem

Dotrzyj do doków

Rozdział 13 - Z prądem

Znajdź drogę do doku

Dotrzyj do windy towarowej

Włącz windę

Przejdź przez szyb windy

Przeszukaj laboratorium

Pokonaj Harlow

Weź mutagen

Uruchom łódź

Wejdź na łódź

Poboczne zadania - Dżungla

Elektryfikacja

Miny w ruch

Dar niebios

Uratuj Briana

Nie ma dymu bez okazji

Uratuj Stanleya

Gatunek - Slasher

Na planie

Uratuj Megan

Uratuj Alfreda

Uratuj Tylera

W zasięgu

Co za dużo, to niezdrowo

Biała linia

Uratuj Kitty

Uratuj Mugambe

Uratuj Luke'a

Medycyna alternatywna

Antidotum

Zabij Eduarda 'Rychłą Śmierć' Petoię

Powstrzymać szaleństwo

Lekcja historii

Bezpieczna przystań

Zabij Jamesa 'Zabójcę' Nisirę

Zabij Oliviera 'Kostuchę' Wenge'a

Zabij Petera 'Nieumarłego' W. Spicera

Zabij Jimmy'ego 'Zabójczą Pułapkę' O'Neilla

Poboczne zadania - Henderson

Uratuj Carlosa

Uratuj Alexa

Uratuj Kyle'a

Wspomnienia

Więzy rodzinne

Martwi słabo tańczą

Superbohater

Uratuj Giannę

Uratuj Lydię

Na krawędzi

Plan idealny

Damy przodem

Uratuj Xaviera

Ciemność

Opieka medyczna

Znowu razem

Ostry dyżur

Zabij Frankiego 'Plagę' O'Harę

Zabij Metzgera 'Łamacza czaszek' Sloata

Zabij Geoffreya 'Chodzącego Trupa' Nape'a

Zabij Doktora 'Bliznę' J J Evansa

Zabij George'a 'Mięsożercę' Serero

Zabij Joela 'Czarne Serce' Chubalbę

Zabij Ogio 'Martwe Pole' Moke'a

Wydarzenia - Dżungla

Kuchnia polowa

Zabij ból

Femme fatale

Nowa maszyna

Wydarzenia - Henderson

Najłatwiej zapomnieć

Kolekcjoner

Czysta robota

Zadania drużynowe

Sam B

Purna

Logan

John

Xian Mei

Harlow Jordan

Henry Boyle

Marvin

Samuel Hardy

Dr Jane Hanson

Trevor Rogers

Wayne

Zoey

Sekrety

Nagrania - Mapy

Nagrania - Dżungla

Nagrania - Henderson

Projekty - Dżungla (01 - 15)

Projekty - Dżungla (16 - 30)

Projekty - Henderson (01 - 11)

Projekty - Henderson (12 - 24)

Projekty - Henderson (25 - 37)

Projekty - Zestawienie

Pocztówki - Mapy

Pocztówki - Dżungla

Pocztówki - Henderson

Przewodniki - Mapy

Przewodniki - Dżungla

Przewodniki - Henderson

Dzienniki - Mapy

Dzienniki - Dżungla

Dzienniki - Henderson

Akta - Mapy

Akta - Dżungla

Akta - Henderson

Bestiariusz

Szwendacze

Zarażeni

Pływacy

Zbirowie

Tarani

Samobójcy

Topielcy

Rzeźnicy

Krzykacze

Zapaśnicy

Grenadierzy

Bossowie

Ludzie

Wyzwania i osiągnięcia

Wyzwania

Osiągnięcia

Dead Island Riptide - wymagania sprzętowe

Dead Island Riptide - poradnik do gry

Nieoficjalny poradnik do gry Dead Island Riptide ma do zaoferowania przede wszystkim bardzo dokładny i wzbogacony licznymi obrazkami oraz mapami opis przejścia wszystkich jej głównych zadań. Omówienia poszczególnych etapów zawierają między innymi wskazówki na temat wypełniania otrzymywanych poleceń, skutecznego radzenia sobie z napotykanymi zagrożeniami oraz eksploracji okolicy w poszukiwaniu zapasów i innych przydatnych rzeczy.

W niniejszym poradniku znalazły się też między innymi opisy wszystkich możliwych do odblokowania opcjonalnych misji oraz szczegółowe informacje na temat lokalizacji wszystkich ukrytych w grze sekretów (znajdziek). W końcowej części poradnika dodano ponadto odrębne rozdziały poświęcone walce, wyposażeniu, rozwojowi postaci, typom zombiaków oraz zdobywaniu osiągnięć/trofeów.

Poradnik do gry Dead Island Riptide to:

kompletny, bogato ilustrowany opis przejścia wszystkich głównych zadań

omówienie wszystkich pobocznych misji

lokalizacje wszystkich dostępnych sekretów (znajdziek)

wskazówki dotyczące rozwoju postaci i doboru wyposażenia

wskazówki dotyczące walki i eliminacji różnych odmian zombiaków

pełna lista osiągnięć/trofeów

Oznaczenia kolorystyczne w poradniku

W niniejszym poradniku zastosowane zostały następujące oznaczenia kolorystyczne:

Brązowy

kolor użyty został do oznaczania imion spotykanych w trakcie rozgrywki ważnych postaci niezależnych.

Niebieski

kolor użyty został do oznaczania odwiedzanych lokacji.

Zielony

kolor użyty został do oznaczania odnajdywanych w toku zabawy standardowych przedmiotów (broń, amunicja, surowce, medykamenty itp.).

Pomarańczowy

kolor użyty został do oznaczania odnajdywanych unikalnych przedmiotów niezbędnych do zaliczania zadań (np. kluczy), a także sekretów (znajdziek).

Dodatkowo nazwy wszystkich pojawiających się w opisie zadań oznaczone zostały pogrubioną czcionką.

Dead Island Riptide - PORADNIK UKOŃCZONY

Prace nad poradnikiem zostały zakończone, jeżeli jednak masz jakieś uwagi lub własne propozycje rozbudowy poradnika wyślij je na adres [email protected].

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche) wydane po zakończeniu prac nad poradnikiem, mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika.

DZIENNIK ZMIAN

6 maja 2013 - ukończono prace nad poradnikiem. Załączono między innymi - początkowe rozdziały opisujące wybór postaci, jej rozwój i wyposażenie; bestiariusz oraz wyzwania i osiągnięcia. Zakończono również prace nad sekretami, zadaniami pobocznymi, drużynowymi i wydarzeniami.

30 kwietnia 2013 - zakończono solucję zadań głównych, a także dodano szereg pobocznych głównie z Henderson. Zaktualizowano również wydarzenia tego regionu.

26 kwietnia 2013 - dodano 4 kolejne rozdziały związane z zadaniami głównymi oraz zadania poboczne, wydarzenia i sekrety obszaru Henderson.

23 kwietnia 2013 - opublikowano 6 pierwszych rozdziałów solucji dotyczącej zadań głównych, a także - zadania poboczne rozgrywające się w dżungli. Ponadto dołączono opisy wydarzeń z tego obszaru oraz sekrety.

Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)

Sterowanie

PC

Poruszanie się

Skok / Hamulec ręczny

Kucnięcie

Sprint / Taranowanie

Interakcja

Użycie apteczki

Atak / Rzut

Celowanie

Przeładowanie broni

Kopanie / Miażdżenie

Aktywacja trybu furii

Latarka

Wyłączenie silnika samochodu

Upuszczenie przedmiotu lub broni

Podręczny ekwipunek

Wyświetlenie ekwipunku

Wyświetlenie menu umiejętności

Dziennik zadań

Wyświetlenie mapy

Menu drużyny

Czat

Przyśpieszenie łodzi

Dostrzeganie w trybie współpracy

Szybka podróż do grupy

Dołączenie do gry

Wybór/import postaci

Podobnie jak w pierwszej części Dead Island przed przystąpieniem do właściwej rozgrywki musisz dokonać wyboru postaci. Gra tym razem ma do zaoferowania pięciu różnych bohaterów i przy wyborze warto kierować się przede wszystkim ich specjalizacjami. Przykładowo, jeśli masz zamiar w trakcie gry korzystać w głównej mierze z broni siecznej (noże, sierpy, katany itp.) to idealnym wyborem dla Ciebie będzie Xian. Specjalizacje poszczególnych bohaterów przedstawia znajdująca się poniżej tabela.

POSTAĆ

SPECJALIZACJA

UNIKALNE ZDOLNOŚCI

Logan

broń rzucana

Automatyczne odzyskiwanie broni rzucanej.

Celowanie w kilku przeciwników jednocześnie podczas trybu Furii.

Odporność na obrażenia od ognia.

Większe obrażenia i szybsza regeneracja w stanie upojenia.

Purna

broń palna

Aura wzmocnienia w walce.

Osobista broń u boku podczas trybu Furii.

Większa ilość amunicji.

Strzały penetrujące, które trafiają wielu przeciwników na raz.

Xian

broń sieczna

Ciosy od tyłu zadają więcej obrażeń.

Szybka regeneracja szału - Furia może być używana częściej.

Dodatkowe efekty trafienia krytycznego z użyciem broni siecznej.

Skuteczniejsze leczenie.

Sam B

broń obuchowa

Zdolność taranowania i przewracania przeciwników.

Potężne ciosy podczas Furii, które odrzucają przeciwników.

Wysoka odporność na obrażenia.

Szybsze i dłuższe nokauty przeciwników.

John

broń ręczna

Szybsza nauka obsługi broni.

Większa szansa na ataki obszarowe w trakcie Furii.

Groźne ataki specjalne, w tym Cios hakiem i Kopniak w biegu.

Szansa uniknięcia śmierci i uleczenia się.

Jeżeli zdecydujesz się na utworzenie zupełnie nowej postaci to już na starcie gry awansuje ona na 15 poziom doświadczenia. Gra pozwoli ci ponadto na wybranie czy zestaw "startowych" umiejętności ma ustalić za Ciebie czy decyzja odnośnie przydzielenia punktów rozwoju pozostanie w Twoich rękach. W sytuacji gdy znasz pierwszą część serii lepszym rozwiązaniem jest ten drugi wariant, gdyż będziesz już wiedział jakie umiejętności będą najbardziej przydatne dla Twojej postaci.

Stworzenie nowego bohatera nie jest jedyną możliwością, gdyż Dead Island Riptide przewiduje również opcję importu postaci z poprzedniej odsłony cyklu. Zaletą wynikającą z importu bohatera jest to, że do nowej gry przeniesione zostaną informacje na temat zdobytego poziomu doświadczenia oraz odblokowanych umiejętności. Łatwiej będzie ci ponadto osiągnąć nowy limit doświadczenia, który ustalony został na 70 poziomie. Zasadniczą wadą omawianego rozwiązania jest z kolei brak możliwości zaimportowania broni, które w pierwszej części serii miało się na koniec gry w inwentarzu. Jest to bardzo uciążliwe szczególnie w początkowych godzinach nowej kampanii, albowiem będziesz napotykał wysokopoziomowe zombiaki (poziom doświadczenia potworów automatycznie dopasowuje się się do poziomu gracza) i w rezultacie zmuszony zostaniesz do szukania okazji do szybkiego pozyskania możliwie jak najlepszych przedmiotów.

Rozwój postaci i jej wyposażenie

Analogicznie do poprzedniej odsłony cyklu rozwój postaci odbywa się poprzez odblokowywanie umiejętności podzielonych na trzy różne drzewka rozwoju. Za każdym razem gdy awansowałeś na wyższy poziom doświadczenia (nowy limit to 70 poziom) otrzymasz punkt rozwoju i możesz go przeznaczyć na zakupienie zupełnie nowej umiejętności lub na ulepszenie jednej z posiadanych. Punkty doświadczenia potrzebne do kolejnych awansów zdobywa się przede wszystkim za eliminowanie zombiaków, ale warto także zainteresować się zaliczaniem pobocznych zadań (także wydarzeń i misji drużynowych) oraz wyzwań (np. zabicie xx przeciwników strzałem w głowę - więcej na ich temat w dalszej części rozdziału). Warto też wiedzieć, że powracając po pewnym czasie do tych samych lokacji ponownie spotkasz "te same" potwory, za pokonanie których również przyznawane są punkty doświadczenia.

Przy doborze umiejętności warto jest przede wszystkim kierować się obraną wcześniej specjalizacją i dążyć do nabywania zdolności, dzięki którym zostanie ona należycie wykorzystana i które sprawią, że wybrana postać stanie się jeszcze skuteczniejsza na polu bitwy. Nie należy też jednak zapominać o umiejętnościach o charakterze obronnym, jak na przykład podnoszących skuteczność leczenia czy zmniejszających odnoszone obrażenia.

Niezależnie od wybranego bohatera możliwe jest też korzystanie z trybu Furii, przy czym to czy zamierzasz go używasz i inwestować w odblokowywanie powiązanych z nim umiejętności powinno już być uzależnione wyłącznie od Twoich osobistych preferencji. Opcjonalnymi umiejętnościami, które warto z kolei odblokować dla każdej z dostępnych grywalnych postaci, są te powiązane ze zmniejszaniem kar pieniężnych w przypadku śmierci (jest to szczególnie ważne w dalszej fazie rozgrywki gdy operuje się już w setkach tysięcy dolarów) oraz otwieraniem zamkniętych skrzynek (pojemniki z zamkami drugiego i trzeciego poziomu skrywają zazwyczaj bardzo cenne skarby, które doda się do inwentarza lub sprzeda z dużym zyskiem).

Nowością w Dead Island Riptide jest możliwość podnoszenia swoich umiejętności w obsłudze konkretnych typów broni. Mechanizm ten działa w zbliżony sposób chociażby do gier z serii The Elder Scrolls. Regularne używanie broni danego typu (np. obuchowej czy palnej) zapełnia pasek postępu widoczny u dołu ekranu w oknie rozwoju postaci.

W momencie całkowitego zapełnienia wspomnianego paska znajomość danego rodzaju broni jest zwiększana (limit to 10 poziom rozwoju), dzięki czemu poprawie ulega ich skuteczność (siła i szybkość zadawanych obrażeń, szansa na ciosy krytyczne itp.) oraz przydatność (większa wytrzymałość, wolniejsze zużywanie staminy, szybsze przeładowanie itp.). Generalnie dobrze jest więc jak najczęściej używać tych broni, które związane są ze specjalizacją wybranej na samym początku zabawy postaci, dokonując wyjątków tylko w tych sytuacjach gdy pokonanie danego potwora wymaga zupełnie innego oręża (np. broni palnej zamiast siekanej) lub gdy zdobyło się bardzo rzadką broń innego typu, która wyraźnie przewyższa statystykami wszystkie posiadane aktualnie przedmioty.

W Dead Island Riptide zachowany został kolorystyczny podział przedmiotów (bronie, projekty, surowce) odnoszący się do ich jakości - kolory szary i biały symbolizują najsłabsze przedmioty, a kolejno mamy kolory zielony, niebieski, fiolety i pomarańczowy. Warto oczywiście dążyć do regularnego pozyskiwania możliwie jak najrzadszych przedmiotów, zwiększając swoje szanse na ich odnajdywanie dzięki badaniu wszystkich zamkniętych skrzynek, odwiedzaniu Martwych Stref oraz badaniu oferty napotykanych handlarzy. Istotną zależnością gry jest również to, że statystyki odnajdywanych/kupowanych broni pokrywają się z Twoim aktualnym poziomem doświadczenia. Oznacza to, że nie powinieneś używać tej samej broni przez całą grę, tylko co pewien czas dokonać podmiany głównego oręża na takie, które jest bardziej dopasowane do aktualnego poziomu rozwoju bohatera.

Kolejne doskonale znane i zarazem bardzo istotne zależności to ograniczenie liczby aktywnych slotów oraz ogólnej pojemności inwentarza. Kolejne aktywne sloty (rozwijane menu) są odblokowywane w miarę postępów w zabawie. Pojemność inwentarza możesz z kolei zwiększać dzięki zakupieniu powiązanych z tym elementem rozgrywki umiejętności z drzewka rozwoju.

Ważną informacją jest to, że gra ogranicza Cię jedynie w kwestii liczby przenoszonych sztuk broni białej i palnej, tak więc pozostałe przedmioty (materiały wybuchowe, broń miotana, medykamenty, surowce itp.) możesz gromadzić w inwentarzu bez żadnych limitów. Niepotrzebnych odmian broni najlepiej jest od razu się pozbywać, powracając do ulubionych handlarzy po każdej większej wyprawie. Dobrze jest ponadto korzystać z usług Henry'ego (przebywa zawsze w aktualnym głównym obozowisku ocalałych) i składować u niego np. te przedmioty, z których z racji zbyt niskiego poziomu doświadczenia sterowana postać nie może jeszcze skorzystać.

Tak samo jak w poprzedniej części serii broń biała w miarę używania ulega zniszczeniu i nie można zbyt długo lekcewazyć tego problemu, bo jest to równoznaczne z obniżaniem jej skuteczności na polu bitwy. Polecam często korzystać z bardzo licznie porozmieszczanych po świecie gry warsztatów, naprawiając w nich bronie. Z racji tego, że naprawa rzadkich broni jest zazwyczaj bardzo kosztowana wskazane jest postawienie na różnorodność środków do eliminacji zombiaków, tak by na przykład oprócz broni białej w aktywnych slotach mieć wybraną również broń palną, miotaną czy ładunki wybuchowe.

Wspomniane wyżej warsztaty są również wykorzystywane do ulepszania broni (maksymalnie do czwartego poziomu) oraz do modyfikowania ich w oparciu o pozyskane wcześniej projekty (ich pełna lista znajduje się w rozdziale poświęconym sekretom). Zdecydowanie polecam wykonywać obie te czynności dla każdej nowo pozyskanej rzadkiej broni, którą masz zamiar uczynić na dłuższy czas swoim podstawowym orężem.

Prolog - Sztorm

Wydostań się z celi

Informacje na temat zadania:

Poziom trudności - 3/5

Zleceniodawca: brak

Akcja prologu rozgrywa się w całości na pokładzie płynącego statku, a konkretnie w lokacji Okręt wojenny. Wyjdź z kajuty, w której rozpoczęła się gra i skręć w prawo. Warto zbadać mijane po drodze dwa niewielkie składziki, odnajdując w nich surowce. Podobnie jak w przypadku poprzedniej części serii tego typu drobne przedmioty pełnią rolę surowców wykorzystywanych do modyfikowania broni. W trakcie rozgrywki radzę dokładnie eksplorować okolicę, zaglądać do wszystkich mijanych pojemników i badać ciała pokonywanych zombiaków, tak by regularnie wzbogacać się m.in. właśnie o nowe surowce. Po zabraniu wspomnianych przedmiotów otwórz właz zlokalizowany na końcu korytarza.

Znajdź drogę na drugi pokład i broń

Znajdź drogę na drugi pokład

Kontynuuj liniowy przemarsz, otwierając drugi właz i docierając do miejsca, w którym musisz kucnąć. Nie przejmuj się wydobywającą się parą wodną, tylko od razu skieruj się w lewo. Nieco dalej zmuszony zostaniesz do przeskoczenia nad niewielką przeszkodą i również ta czynność nie powinna ci przysporzyć żadnych problemów.

Znajdź broń

Podejdź do prawego włazu i zabierz pierwszą broń białą - łom. Przytrzymaj teraz przycisk/klawisz interakcji żeby otworzyć drzwi, do których przyczepiony był łom, odblokowując sobie w ten sposób dalsze przejście.

Dowiedz się, co dzieje się na statku

Zgodnie z podpowiedzią gry załącz sobie latarkę i skręć w prawo, przystępując do eksploracji nieoświetlonych korytarzy. Wyłącz latarkę po dotarciu w nowe miejsce i udaj się prosto, tak by otworzyć kolejny właz. W nowym pomieszczeniu odnajdziesz m.in. interaktywne pojemniki oraz pałkę policyjną. Począwszy od tego miejsca warto rozglądać się za nowymi broniami, przy czym pamiętaj, że Twoja postać dysponuje ograniczoną liczbą miejsc w inwentarzu. W przypadku zapełnienia inwentarza będziesz się więc musiał pozbyć mniej potrzebnych rzeczy.

Do sąsiedniego pomieszczenia prowadzą dwie pary drzwi. Wybierz dowolne z dostępnych przejść i zainteresuj się tutejszym warsztatem. Analogicznie do poprzedniej części cyklu warsztaty mogą być wykorzystywane do naprawiania, ulepszania oraz tworzenia broni. Nie radzę używać warsztatów w trakcie rozgrywania prologu, albowiem po jego zakończeniu utracisz wszystkie posiadane bronie i w rezultacie pieniądze wydane na naprawy czy modyfikacje nie zwrócą się.

Wybierz dowolne schody prowadzące na górę. Po wejściu do jednego z kolejnych pomieszczeń będziesz świadkiem eksplozji i otrzymasz nowy cel misji.

Zatrzymaj ulatniający się gaz

Zanim opuścisz to miejsce zbadaj lewą ścianę i zabierz dużą apteczkę. Pamiętaj na przyszłość o tym żeby zawsze rozglądać się za kolejnymi apteczkami, bo nigdy nie wiadomo kiedy będą one ci się mogły przydać. Przejdź do pomieszczenia z płomieniami, obróć się w lewo i skieruj się w stronę znajdującej się w tym miejscu drabinki. Zejdź po drabinie na dół i wyrusz prosto.

Wejdź do prawej kajuty i skorzystaj z nowej czerwonej drabinki, tak by przedostać się do pomieszczenia kontrolnego. Zabierz ze sobą nową dużą apteczkę i następnie wejdź w interakcję z panelem kontrolowanym z zamiarem powstrzymania procesu ulatniania się gazu.

Wydostań się z maszynowni

Na początek musisz powrócić w okolice pomieszczenia gdzie wcześniej byłeś świadkiem eksplozji. Oznacza to oczywiście konieczność ponownego skorzystania z dwóch czerwonych drabinek. Po osiągnięciu celu podróży obróć się w lewo, czyli w stronę mostku, do którego dostęp był poprzednio blokowany przez płomienie.

Przed Tobą pierwsze spotkanie ze szwendaczami, czyli z najsłabszą odmianą zombiaków. Staraj się atakować potwory po kolei, wykorzystując posiadane bronie białe oraz pomagając sobie kopnięciami do odpychania nieumarłych lub dobijania tych stworów, które powalone zostały na ziemię. Jeżeli zostaniesz złapany przez zombiaka, to zmuszony zostaniesz do rozegrania znanej z "jedynki" mini-gry polegającej na wciśnięciu odpowiednich przycisków myszy (lewego i następnie prawego) lub pada (jeśli grasz na konsoli). Uwaga - pamiętaj o badaniu ciał likwidowanych potworów, ale tylko gdy jest to bezpieczne!

Po pozbyciu się pierwszej grupy potworów wybierz lewe lub prawe przejście i odblokuj sobie dostęp do kolejnego obszaru okrętu. Uważaj tu na nowe zombiaki, a w szczególności na te, które początkowo będą pozostawały w bezruchu. Po oczyszczeniu okolicy z nieumarłych rozejrzyj się za broniami, dużymi apteczkami, napojami energetycznymi (dobry sposób na szybkie podreperowanie paska energii życiowej) oraz surowcami (wiele pojemników do zbadania).

Znajdź drogę na główny pokład

Możesz już wybrać schody prowadzące na wyższy pokład. Zabij nowego zombiaka i skręć w prawo. Podążaj prosto, likwidując napotykane potwory. Po drodze możesz zajrzeć do zlokalizowanej po prawej stronie kantyny, skrywającej między innymi nowe bronie, surowce oraz spory zapas napojów energetycznych. Nie jest to jednak wymagane. W celu wznowienia aktualnej misji otwórz drzwi zlokalizowane na końcu głównego korytarza.

W częściowo zalanym korytarzu po raz pierwszy zostaniesz zaatakowany przez zarażonych, czyli przez o wiele bardziej zwinną odmianę zombiaków. W trakcie potyczek z tymi potworami pomagaj sobie kopnięciami do odpychania i wytrącania ich z równowagi, a także szukaj okazji do wyprowadzania silnych i jednocześnie pomyślnych uderzeń z wykorzystaniem broni białej. Nie dawaj się też okrążać i w miarę możliwości likwiduj zarażonych po kolei.

Kieruj się cały czas prosto. Po drodze dobrze byłoby zaglądać do mijanych niewielkich kajut, zwłaszcza że każda z nich skrywa między innymi dwa pojemniki. Wkrótce dotrzesz do rozwidlenia - prawa odnoga prowadzi do nowego warsztatu, a po lewej stronie znajduje się wejście do pomieszczenia z dużą ilością wody. Uważaj tu na nowe zombiaki, które właśnie z racji na obecność wody trudniej będzie dostrzec. Podnieś nową dużą apteczkę i skieruj się do widocznych w oddali drzwi.

Rozpraw się z kilkoma nowymi szwendaczami, a następnie podejdź do dużych wrót i przytrzymaj przycisk/klawisz interakcji żeby je otworzyć. Zlikwiduj lub omiń kolejne potwory, po czym skorzystaj z czerwonej drabinki.

Wyjdź na górny pokład okrętu i przygotuj się na uderzenie wielkiej fali, która powali na ziemię sterowaną przez Ciebie postać. Warto ustawić się w takim miejscu żeby nie zostać zrzuconym z powrotem na dolny pokład, bo wiązałoby się to z utratą cennej energii życiowej lub nawet śmiercią. Nie musisz się na szczęście obawiać kolejnych ogromnych fal, tak więc zbadaj najbliższą okolicę w poszukiwaniu dwóch broni - pistoletu i obrzyna. Korzystając z okazji podnieś też dużą apteczkę i pozbieraj amunicję ze skrzynek.

Wyrusz w stronę dzioba okrętu i po kilku chwilach skręć w prawo. Już wkrótce zaczniesz ponownie wpadać na zombiaki. Zdecydowanie polecam używać broni palnej do ich eliminacji (celuj w głowy potworów, szczególnie jeśli korzystasz z pistoletu), tym bardziej, że regularnie będziesz odnajdywał zapasy amunicji, a pukawki pozostaną w Twoim inwentarzu tylko na czas rozgrywania prologu.

Podążaj liniową ścieżką, uważając między innymi na nowych zarażonych, którzy wyruszą w Twoją stronę (do studzenia zapędów biegających zombiaków najlepiej jest używać obrzyna). Kolejnych nieumarłych spotkasz po dotarciu do obszaru z dużą ilością skrzyń. Warto się tu dokładnie rozglądać, tak by nie dać się zaskoczyć żadnemu ze szwendaczy. Po zakończonych walkach zbadaj ciała nieumarłych i rozejrzyj się za nowymi skrzynkami z amunicją.

W celu kontynuowania podróży musisz wskoczyć na pokazane na powyższym screenie skrzynie. Ustaw się nad nowymi szwendaczami. Możesz rozstrzelać stwory z bezpiecznego miejsca lub zgodnie z sugestią gry przetestować działanie uderzenia w locie, przygniatając w wyniku lądowania jednego z zombiaków (musisz w odpowiednim momencie wcisnąć przycisk/klawisz interakcji). Niezależnie od tego jak się zachowałeś na sam koniec należy skorzystać z drabinki prowadzącej na górny pokład.

Zabezpiecz lądowisko

Po obejrzeniu cut-scenki przystąp do bitwy, w trakcie której będziesz mógł liczyć na wsparcie ze strony Sama Hardy'ego i kilku innych żołnierzy. Zauważ jednocześnie, że otrzymałeś nową broń - karabin automatyczny. W pierwszej kolejności proponuję skupić się na jak najszybciej eliminacji samobójcy, czyli nowej odmiany nieumarłego stwora. Nie podchodź zbyt blisko do samobójcy, gdyż może on eksplodować. Zamiast tego prowadź ostrzał z bezpiecznej odległości. Po zlikwidowaniu samobójcy zajmij się eksterminacją szwendaczy oraz pojawiających się tu zarażonych, pomagając tym sojusznikom, którzy zostaną złapani przez potwory.