Darksiders II - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas - ebook

Darksiders II - poradnik do gry ebook

Jacek "Stranger" Hałas

5,0

Opis

Poradnik do gry Darksiders II zawiera bardzo dokładny i bogato ilustrowany opis przejścia. W opracowaniu znalazły się wskazówki na temat eksploracji świata, sekretów, walk z przeciwnikami oraz rozwiązywania skomplikowanych zagadek logicznych.

Darksiders II - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Mauzoleum i zakończenie zadania (Księga Umarłych)
  • Przywróć Górskie Łzy (1) (Górskie Łzy)
  • Boss 4 - Karkinos (Górskie Łzy)
  • Odwiedź Labirynt Szafarza (Zdobycz Kanclerza)
  • Tygiel
  • Znajdź Podmokły Fort (Górskie Łzy)
  • Poziomy I - V (Zdobycz Kanclerza)
  • Boss 7 - Wartownik (Serce Góry)
  • Wędrujący głaz (ZADANIA POBOCZNE)
  • Przywróć Górskie Łzy (2) (Górskie Łzy)

Informacja o grze

Darksiders II to sequel gry akcji o Czterech Jeźdźcach Apokalipsy z solidnymi elementami RPG. Tym razem wcielamy się w postać Śmierci, która sieje zniszczenie w apokaliptycznym świecie, czterokrotnie większym od poprzedniej części. Do naszej dyspozycji otrzymujemy poszerzony arsenał, wierzchowca i nowe umiejętności. Stylistykę gry opracował Joe Madureira, autor takich komiksów jak X-Men.

Gra Darksiders II, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2012 roku i dostępny jest na platformach: X360, PS3, PC, WiiU. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 411

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
5,0 (2 oceny)
2
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




Darksiders IIporadnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1265

[email protected]

Spis treści

Darksiders II - poradnik do gry

Znajdź sposób na ocalenie Wojny

Znajdź Strażnika Tajemnic

Dotrzyj na szczyt Mrocznej Twierdzy (1)

Boss 1 - Lodowy gigant

Dotrzyj na szczyt Mrocznej Twierdzy (2)

Boss 2 - Wojna

Zakończenie zadania

Górski Ogień

Pomów z Alyą

Pomów z Thanem

Znajdź Kocioł

Pomóż Karnowi pokonać konstrukty

Przywróć Górski Ogień (1)

Przywróć Górski Ogień (2)

Boss 3 - Gharn

Przywróć Górski Ogień (3)

Wróć do Alyi

Górskie Łzy

Pomów z Karnem

Znajdź Podmokły Fort

Przywróć Górskie Łzy (1)

Przywróć Górskie Łzy (2)

Boss 4 - Karkinos

Przywróć Górskie Łzy (3)

Wróć do Kuźni Twórców i pomów z Alyą

Wiara góry przenosi

Znajdź Zagubioną Świątynię

Zbudź konstrukta (1)

Zbudź konstrukta (2)

Boss 5 - Konstrukt gigant

Zbudź konstrukta (3)

Pomów z Eideardem

Serce Góry

Pomów ze Stróżem

Wejdź do Odlewni

Zbudź Wartownika (1)

Zbudź Wartownika (2)

Zbudź Wartownika (3)

Boss 6 - Spaczony dozorca

Zbudź Wartownika (4)

Znajdź Wartownika

Boss 7 - Wartownik

Drzewo Życia - Udaj się do Drzewa Życia

Władca Kości

Znajdź Wiekuisty Tron (1)

Znajdź Wiekuisty Tron (2)

Udaj się do sali tronowej

Pomów z Władcą Kości

Królewska zapłata

Znajdź wejście na Złoconą Arenę

Przyzwij Mistrza Areny (1)

Przyzwij Mistrza Areny (2)

Boss 8 - Chrzęściej

Zanieś czaszkę do Wiekuistego Tronu

Faryzjoner

Znajdź grobowiec Faryzjonera

Wskrześ Faryzjonera (1)

Wskrześ Faryzjonera (2)

Boss 9 - Faryzjoner

Zakończenie zadania

Sędzia

Znajdź grobowiec Sędziego

Pomów z Sędzią

Znajdź pierwszą duszę

Zabierz pierwszą duszę do Sędziego

Znajdź drugą duszę (1)

Boss 10 - Dręczyciel

Znajdź drugą duszę (2)

Przyprowadź drugą duszę

Znajdź ostatnią duszę

Boss 11 - Strażnik Kości

Boss 12 - Kościany olbrzym

Przyprowadź ostatnią duszę

Zakończenie zadania

Bazyleus

Znajdź Psychameron

Przetrwaj Psychameron (1)

Przetrwaj Psychameron (2)

Boss 13, 14 - Bazyleus, Achidna

Zaprowadź Lordów do Martwego Króla

Miasto Umarłych

Udaj się do Miasta Umarłych

Przeszukaj Miasto Umarłych - początek

Przeszukaj Miasto Umarłych - zachodnia część

Przeszukaj Miasto Umarłych - wschodnia część

Przeszukaj Miasto Umarłych - powrót do zachodniej części

Przeszukaj Miasto Umarłych - powrót do wschodniej części

Przeszukaj Miasto Umarłych - górne poziomy (1)

Przeszukaj Miasto Umarłych - górne poziomy (2)

Przeszukaj Miasto Umarłych - koniec

Boss 15 - Dręczyciel Dusz

Spotkaj się z Duszą; Wróć do Drzewa Śmierci

Przejdź przez anielski portal

Klucz do odkupienia

Znajdź klucz w Bezświetlu

Zabij spaczonych aniołów

Znajdź Archonta

Kostur Arafaela

Udaj się na ziemię; Pomóż Uriel pokonać Rój

Pomów z Uriel

Znajdź pierwszą część Kostura

Wróć do Uriel z pierwszą częścią

Znajdź drugą część Kostura (1)

Boss 16 - Nhoss

Znajdź drugą część Kostura (2)

Wróć z drugą częścią do Uriel; Znajdź ostatnią część Kostura

Wróć do Kryształowej Wieży

Skaza herezji

Dotrzyj do Cytadeli

Odszukaj skrybę - początek

Odszukaj skrybę - wschodnia część cytadeli (1)

Odszukaj skrybę - wschodnia część cytadeli (2)

Odszukaj skrybę - zachodnia część cytadeli (1)

Odszukaj skrybę - zachodnia część cytadeli (2)

Odszukaj skrybę - północna część cytadeli (1)

Odszukaj skrybę - północna część cytadeli (2)

Odszukaj skrybę - koniec

Boss 17 - Skryba Jamaerah

Staw czoła Archontowi; Boss 18 - Archont

Wróć do Wroniarza; Udaj się na Kraniec Cieni

Szalona Królowa

Zbadaj Kraniec Cieni

Znajdź Szaloną Królową

Władca Czarnej Skały

Znajdź Samaela - początek

Znajdź Samaela - wschodnia część Czarnej Skały

Znajdź Samaela - zachodnia część Czarnej Skały

Znajdź Samaela - koniec

Boss 19 - Samael

Wróć do Wroniarza

Studnia Dusz

Wejdź do Studni Dusz

Boss 20 - Awatar Chaosu

ZADANIA POBOCZNE

Bezkrwiści

Blask upadłych

Gnomy GnoMADa

Kronika Twórców

Młot kowalski

Szamańska sztuka

Wędrujący głaz

Wojowniczy Twórca

Zaginiony kamień

Zagubiona dusza

Kamień z serca

Odblokowanie zadania, zasady odnajdywania głazów

Zestawienie głazów według lokacji

Kraina Kuźni (miejsca odnajdywania magicznych głazokęsów)

Królestwo Umarłych (miejsca odnajdywania magicznych głazokęsów)

Bezświetle (miejsca odnajdywania magicznych głazokęsów)

Kraina Kuźni (miejsca odnajdywania głazokęsów siły)

Królestwo Umarłych (miejsca odnajdywania głazokęsów siły)

Bezświetle (miejsca odnajdywania głazokęsów siły)

Kraniec Cieni (miejsca odnajdywania głazokęsów siły)

Kraina Kuźni (miejsca odnajdywania głazokęsów odporności)

Królestwo Umarłych (miejsca odnajdywania głazokęsów odporności)

Bezświetle (miejsca odnajdywania głazokęsów odporności)

Kraniec Cieni (miejsca odnajdywania głazokęsów odporności)

Wróć do Czarnopęda

Księga Umarłych

Odblokowanie zadania

Kraina Kuźni

Królestwo Umarłych

Bezświetle

Kraniec Cieni

Kompletowanie rozdziałów

Mauzoleum i zakończenie zadania

Zaginione artefakty

Odblokowanie zadania

Elu Goth (miejsca odnajdywania artefaktów)

Renagoth (miejsca odnajdywania artefaktów)

Khagoth (miejsca odnajdywania artefaktów)

Zakończenie zadania

Zdobycz Kanclerza

Odblokowanie zadania

Królestwo Umarłych (miejsca odnajdywania zwojów Szafarza)

Bezświetle (miejsca odnajdywania zwojów Szafarza)

Kraniec Cieni (miejsca odnajdywania zwojów Szafarza)

Odwiedź Labirynt Szafarza

Odczytaj tajemniczą księgę

Zasady eksploracji poziomów

Poziomy I - V

Poziomy VI - X

Pokonaj Szafarza i wróć do Kanclerza

POZOSTAŁE ZADANIA POBOCZNE

Zguba

Zguba - część II

Zguba - część III

Znajdź Achidnę i zgładź ją

Znajdź Bheithir i zgładź ją

Znajdź Krwibora i zgładź go

Znajdź Obalonego Króla i zgładź go

Życiodajna iskra

DODATKOWE LOKACJE

Grań Płaczu

Zakątek - odszukanie i eksploracja centralnego obszaru lochu

Zakątek - eksploracja dolnych poziomów lochu

Szrama - początkowa i centralna część lochu

Szrama - zdobycie i wykorzystanie szkieletowego klucza

Szrama - dotarcie do miejsca pobytu Ghorna

Strzaskana Kuźnia

Kraina Kuźni - inne

Leże Obalonego Króla

Wyłom - eksploracja Wyłomu

Wyłom - eksploracja ruin

Oko zwiadowcy - eksploracja Oka Zwiadowcy

Oko zwiadowcy - eksploracja Kościarni

INNE

Tygiel

Nauczyciele i handlarze

Osiągnięcia Steam

Darksiders II - wymagania sprzętowe

Darksiders II - poradnik do gry

Nieoficjalny poradnik do gry Darksiders II zawiera bardzo szczegółowy opis jej przejścia. W tekście znalazły się przede wszystkim dokładne wskazówki na temat eksploracji dostępnych obszarów świata, skutecznego eliminowania napotykanych przeciwników, technik pokonywania wielkich bossów orazrozwiązywania krok po kroku trudnych niekiedy zagadek logicznych. Opis przejścia informuje ponadto o możliwych do pozyskania cennych przedmiotach i sekretach,a także odostępnych w danym momencie gry zadaniach pobocznych.

Oznaczenia w poradniku

W niniejszym poradniku zastosowane zostały następujące oznaczenia:

Brązowy

kolor użyty został do oznaczania nazw ataków oraz umiejętności Śmierci (ofensywnych i wykorzystywanych wyłącznie do rozwiązywania zagadek).

Niebieski

kolor użyty został do oznaczania nazw lokacji, które aktualnie się bada lub do których należy się udać.

Zielony

kolor użyty został do oznaczania nazw odnajdywanych przedmiotów (tylko tych, które nie są przyznawane w sposób losowy).

Pomarańczowy

kolor użyty został do oznaczania nazw otrzymywanych głównych i pobocznych zadań.

Pogrubiona

czcionka użyta została do oznaczania nazw postaci niezależnych, przeciwników oraz bossów.

Darksiders II - PORADNIK UKOŃCZONY

Prace nad poradnikiem zostały zakończone, jeżeli jednak masz jakieś uwagi lub własne propozycje rozbudowy poradnika wyślij je na adres [email protected].

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche) wydane po zakończeniu prac nad poradnikiem, mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika.

DZIENNIK ZMIAN

17 września 2012 - posegregowano zadania poboczne, dodano podrozdziały dotyczące zadania Kamień z serca, a także rozdział Inne w którym opisano między innymi nauczycieli, handlarzy i osiągnięcia.

14 września 2012 - dodano dokładne opisy dwóch zadań pobocznych: Zaginione artefakty i Zdobycz Kanclerza

11 września 2012 - dodano kilka nowych zadań pobocznych oraz dodatkowych lokacji.

7 września 2012 - do rozdziałów poświęconych zadaniom głównym dodano trzy nowe: Szalona Królowa, Władca Czarnej Skały i Studnia Dusz oraz uzupełniono rozdział Skaza herezji. Dział zadań pobocznych uzupełniono o sześć nowych wyzwań oraz dodano dodatkową lokację: Grań Płaczu

3 września 2012 - do rozdziałów poświęconych zadaniom głównym dodano cztery nowe: Miasto Umarłych, Klucz do odkupienia, Kostur Arafaela i Skaza herezji oraz zadania poboczne: Blask upadłych

28 sierpnia 2012 - do rozdziałów poświęconych zadaniom głównym doszły cztery nowe - Królewska zapłata, Faryzjoner, Sędzia oraz Bazyleus.

24 sierpnia 2012 - dodano następujące rozdziały do solucji poświęconej zadaniom głównym: Serce Góry, Drzwo Życia, Władca Kości.

21 sierpnia 2012 - dodano obszerny opis początkowej fazy kampanii, zawierający rozwiązania zadań głównych i pobocznych.

Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)

Znajdź sposób na ocalenie Wojny

Znajdź Strażnika Tajemnic

Gra rozpoczyna się w lokacji [Całun], zaś Śmierć domyślnie dosiada już swojego rumaka (Rozpacz). Nie próbuj zawracać, bo wąwóz zostałby zablokowany. Zamiast tego ruszaj na północ, podążając bardzo liniową ścieżką.

[WSKAZÓWKA: W trakcie jazdy konnej możesz korzystać z kilku dodatkowych klawiszy. ALT aktywuje galop, ale każda taka akcja pobiera punkt wytrzymałości Rozpaczy i po ich wyczerpaniu trzeba zaczekać aż ponownie się zregenerują. Dodatkowo możesz wykonywać skoki (SPACJA) oraz wyprowadzać ataki kosami (lewy przycisk myszy), ale akcje te chwilowo w ogóle Ci się nie przydadzą.]

Zatrzymaj się po dotarciu do pionowej ściany. Odeślij konia (klawisz C), podbiegnij do ściany i przytrzymaj SPACJĘ żeby się po niej automatycznie wspiąć.

Wykonaj kilka kroków do przodu i przystąp do atakowania grupy lodowych szkieletów. Standardowe ataki kosami wyprowadza się wciskając lewy przycisk myszy. Dodatkowo przećwicz wykonywanie uników, odpalanych poprzez wciskanie klawisza ALT.

[WSKAZÓWKA: Dokładnie potrenuj uniki, bo bardzo przydają się one w każdej walce. Do czasu odblokowania lepszych umiejętności radzę ograniczyć się do wykonywania prostych uników na boki (wciśnięcie ALT oraz A lub D).]

[WSKAZÓWKA: Za każdym razem gdy zauważysz niewielką ikonę nad głową przeciwnika będziesz mógł wykonać na nim egzekucję. W tym celu podbiegnij do niego i wciśnij klawisz E.]

Po wygranej bitwie zainteresuj się ciałami pokonanych szkieletów, odnajdując złoto oraz losowe przedmioty, które podnosi się wciskając klawisz E. Na koniec skieruj się do dużej bramy prowadzącej do lokacji [Mroczna Twierdza].

[WSKAZÓWKA: Losowe skarby można podzielić na dwie zasadnicze kategorie. Pierwsza z nich to eliksiry - zdrowia (aktywacja klawiszem 1) oraz gniewu (aktywacja klawiszem 2). Warto wiedzieć, że Śmierć w danym momencie może mieć przy sobie maksymalnie pięć eliksirów danego typu. Druga kategoria to bronie i elementy pancerza. W obu przypadkach dobiera się je z poziomu inwentarza, czyli po naciśnięciu klawisza O i otwarciu drugiej zakładki. Radzę dbać o to żeby w danym momencie mieć wybrane najlepsze przedmioty. Korzystając z okazji dobrze jest też wspomnieć, że gra informuje różnymi kolorami o ich jakości - biały kolor to zwykłe przedmioty, zielony to zaklęte przedmioty, niebieski to rzadkie przedmioty, fioletowy to znakomite przedmioty, a złoty to najcenniejsze opętane przedmioty (można je ulepszać).]

Dotrzyj na szczyt Mrocznej Twierdzy (1)

Dotrzyj na szczyt Mrocznej Twierdzy

Ruszaj prosto. Po dotarciu do dużej dziury ustaw się pod kątem do lewej ściany. Wyrusz w jej stronę i w odpowiednim momencie wciśnij SPACJĘ żeby przebiec po ścianie.

[WSKAZÓWKA: Nie przejmuj się jeśli przebiegnięcie po ścianie Ci się nie uda, bo wpadniesz do niewielkiej dziury, z której łatwo można się wydostać. Warto jednak przećwiczyć bezproblemowe bieganie po ścianach, bo gra w dalszej części zabawy nie będzie już tak tolerancyjna.]

Zatrzymaj się w pokazanym na powyższym screenie miejscu i przystąp do atakowania zamrożonego lodowego szkieleta. Po rozmrożeniu potwora rozpraw się z nim, a następnie zbadaj obszar, do którego blokował dostępu, odnajdując skrzynię.

[WSKAZÓWKA: W skrzyniach również przechowywane są losowo wybrane obiekty. Jedynym wyjątkiem są skrzynie skrywające klucze i inne przedmioty fabularne.]

Powróć do głównego przejścia i ruszaj dalej. Teraz dla odmiany musisz przebiec po prawej ścianie. Nie próbuj samodzielnie doskakiwać do interaktywnej krawędzi, bo Śmierć złapie się jej po tym jak się do niej dostatecznie zbliży. Po złapaniu się krawędzi przesuń się w lewo i następnie wciśnij SPACJĘ. Wykonanie tej akcji doprowadzi do złapania się górnej krawędzi i tym samym będziesz mógł kontynuować eksplorację twierdzy.

W okolicy znajduje się kilka kolejnych lodowych szkieletów i zdecydowanie warto się z nimi rozprawić, zyskując punkty doświadczenia oraz nowe przedmioty. Zbliż się do krawędzi półki i doskocz do pokazanego na powyższym screenie drewnianego słupa, którego Śmierć automatycznie się chwyci.

Kolejna nowa akcja to przeskakiwanie na sąsiednie słupy. Zacznij od dwukrotnego obrócenia się w lewo (klawisz A) lub w prawo (klawisz D). Po znalezieniu się we właściwej pozycji odchyl się do tyłu (przytrzymanie klawisza SHIFT; powyższy screen) i wciśnij SPACJĘ w celu wykonania skoku. Powtarzaj teraz te czynności do momentu dotarcia do nowej bezpiecznej półki.

Wznów eksplorację jaskiń, eliminując kolejne zamrożone lodowe szkielety. Zachowaj ostrożność, bo w jednym z sąsiednich obszarów zaatakuje Cię ich większa grupka. Po wygranej bitwie podejdź do pionowej ściany i rozpocznij wspinaczkę, używając oczywiście SPACJI. Doskocz do znajdującego się nad jedną z krawędzi drewnianego słupa, a następnie przebiegnij po ścianie do sąsiedniego prawego słupa (powyższy screen). Kontynuuj przesuwanie się ku górze, powtarzając po kilku chwilach opisany wyżej ruch (dobiegnięcie do prawego słupa). Na koniec puść się słupa, wciskając klawisz E.

Przed Tobą kolejna potyczka z lodowymi szkieletami i z racji tego, że jest to dość liczna grupka pamiętaj o częstym korzystaniu z uników. Po zakończonych walkach odszukaj interaktywne pnącza i doskocz do nich, automatycznie się ich chwytając. Po dotarciu na samą górę złap się pnączy znajdujących się na suficie (powyższy screen). Pozostało Ci już tylko przemieścić się nad górną półkę i następnie puścić się żeby na niej wylądować.

Zabij kolejne lodowe szkielety i zlokalizuj nowe pnącza, które pozwolą Ci kontynuować eksplorację twierdzy. Zatrzymaj się w pokazanym na powyższym screenie miejscu, doskakując do górnej interaktywnej krawędzi i następnie przebiegając po lewej ścianie. Przygotuj się, bo przed Tobą walka z pierwszym bossem gry!

Boss 1 - Lodowy gigant

Boss 1 - Lodowy gigant

Pojedynek z lodowym gigantem jest bardzo prosty, choć oczywiście będziesz się musiał bardziej pilnować niż w przypadku potyczek ze standardowymi przeciwnikami. Bossa warto przede wszystkim namierzyć, przytrzymując klawisz SHIFT.

[WSKAZÓWKA: Namierzenie lodowego giganta nie jest obowiązkowe. Jeśli lepiej czujesz się swobodnie biegając po polu bitwy, to możesz z tego zrezygnować. Osobiście polecam jednak korzystać z namierzania, szczególnie że gra powinna wtedy oddalić kamerę i ułatwić tym samym monitorowanie poczynań bossa.]

Lodowy gigant dysponuje jedynie kilkoma powolnymi atakami, które nie tylko bezproblemowo można przewidzieć, ale również przed którymi łatwo jest uciekać. Polecam oczywiście wykonywanie uników na boki.

Wyszukuj okazji do atakowania bossa, wyprowadzając serie ataków z użyciem broni podstawowej (lewy przycisk myszy) lub dodatkowej (prawy przycisk myszy). Pamiętaj o tym żeby nie przesadzić i za każdym razem gdy zauważysz, że gigant przygotowuje się do nowego ataku wznawiaj wykonywanie uników. Kontynuuj atakowanie bossa do momentu pozbawienia go całego paska energii.

Dotrzyj na szczyt Mrocznej Twierdzy (2)

Dotrzyj na szczyt Mrocznej Twierdzy #2

Możesz już wybrać nowo odblokowane przejście. Po dotarciu do dużej dziury zdecyduj się na przebiegnięcie po lewej ścianie. Śmierć po raz kolejny zadziała w sposób automatyczny, korzystając z niewielkiego występu w celu wydłużenia biegu. Wszystko to powinno doprowadzić do bezproblemowego dotarcia do widocznej w oddali półki.

[WSKAZÓWKA: Pamiętaj o tym, że w trakcie biegu po ścianie nie musisz ponownie wciskać SPACJI. Na taki krok należy decydować tylko w wyjątkowych sytuacjach, a konkretnie gdy Śmierć ma za zadanie odbić się do sąsiedniej ściany. Chwilowo nie musisz sobie tym problemem zaprzątać głowy.]

Wejdź do nowej sali i skorzystaj z interaktywnego przełącznika (klawisz E), wprawiając tym samym windę w ruch.

Po tym jak winda awaryjnie zatrzyma się zlokalizuj ścianę, na której znajdują się interaktywne krawędzie i przystąp do wspinaczki, przesuwając się w prawo i docierając do niewielkiej półki. Podejdź teraz do dowolnej z dwóch pionowych ścian. Założeniem tej części wspinaczki jest odbijanie się od sąsiednich ścian i w tym celu musisz we właściwych momentach (gdy Śmierć już zwalnia w trakcie pionowego biegu) wciskać SPACJĘ.

Dotarcie na nową półkę nie powinno Ci sprawić żadnych problemów. Kolejna sekcja to powtórka z rozrywki, albowiem należy przebiec po lewej ścianie, wykorzystując po drodze niewielki występ. Sterowana postać powinna automatycznie złapać się nowych pnączy.

Wykorzystuj pnącza w dalszej wspinaczce. Gra za kilka chwil wymusi na Tobie doskoczenie do pokazanego na powyższym screenie występu i już po jego minięciu złapiesz się kolejnych pnączy.

Zatrzymaj się po zauważeniu spadających bloków i dopiero gdy sytuacja się uspokoi kontynuuj wspinaczkę. Po dotarciu do końcowej części pnączy wychyl się w prawo i przebiegnij po ścianie (powyższy screen), chwytając się na koniec drewnianego słupa.

Ruszaj ku górze. Po znalezieniu się przy zniszczonym fragmencie słupa wychyl się do góry i doskocz do jego mniejszej części (powyższy screen). Obróć się teraz na słupie w prawo, odchyl się do tyłu (przytrzymanie klawisza SHIFT) i doskocz do sąsiedniego słupa. Dwukrotnie obróć się na słupie, przesuń maksymalnie w górę, wychyl w prawo i przebiegnij po ścianie z zamiarem dotarcia do nowej stabilnej półki.

Bądź gotowy do rozprawienia się z grupką lodowych szkieletów, uważając na to żeby nie zostać przypadkiem zepchnięty w przepaść. Po wygranej bitwie przebiegnij po pokazanej na powyższym screenie prawej ścianie, docierając tym samym do nowych pnączy. Tym razem dla odmiany musisz przemieszczać się w dół.

Po dotarciu do końcowej części pnączy wychyl się w prawo i ponownie przebiegnij po ścianie, tym razem dążąc do złapania się interaktywnej krawędzi. Przesuwaj się w prawo, wykonując po drodze pojedynczy skok do sąsiedniej krawędzi (powyższy screen). Na sam koniec zeskocz na nową skalną półkę.

Przejdź dalej i doskocz (SPACJA) do znajdującej się na wprost od Ciebie poziomego drewnianego słupa. Przeskakuj po kolejnych słupach (powyższy screen), z czym na szczęście nie wiąże się żadne ryzyko upadku. Po dotarciu do ostatniego ze słupów doskocz do nowych pnączy i skieruj się ku górze.

Przesuń się w prawo, ustawiając się w miejscu, w którym możliwe będzie przebiegnięcie po ścianie z zamiarem złapania się prawego pionowego słupa. Po wykonaniu tej akcji przesuń się do góry i doskocz do pokazanego na powyższym screenie fragmentu słupa. Kolejny krok to doskonale znane Ci już przeskakiwanie na sąsiednie słupy. Za każdym razem musisz się więc wychylić, znajdując się oczywiście we właściwej pozycji.

Po dotarciu do ostatniego z pionowych słupów odchyl się do tyłu (SHIFT) i doskocz do pokazanego na powyższym screenie nowego poziomego słupa. Pamiętaj o tym żeby odbić się z możliwie jak najwyższego punktu, tak aby skok nie zakończył się porażką.

Obróć się teraz w prawo, przejdź kawałek po słupie i doskocz do pokazanego na powyższym screenie jego drugiego fragmentu. Po udanej akcji zbliż się do pionowej ściany i rozpocznij wspinaczkę, korzystając oczywiście ze SPACJI. Po dotarciu na samą górę skieruj się prosto, wkraczając do dużej sali, w której czeka Cię dłuższe spotkanie z Wroniarzem. Gdy tylko scena ta dobiegnie końca przystąpisz do pojedynku z drugim bossem gry.

Boss 2 - Wojna

Boss 2 - Wojna

Analogicznie do pojedynku z poprzednim bossem warto rozpocząć od przytrzymania klawisza SHIFT, czyli namierzenia Wojny. Tym razem jest to już bardzo wskazane, gdyż łatwiej Ci będzie w ten sposób unikać jego ataków.

Podstawowy atak Wojny to wyprowadzenie trzech uderzeń w serii. Cechują się on dość dużym zasięgiem i każdy kolejny atak jest coraz silniejszy. Zdecydowanie nie radzę podejmować prób przerywania tych ataków, tylko wykonywać nieustannie uniki, czekając cierpliwie na to aż dana seria dobiegnie końca.

Do Wojny podbiegaj dopiero wtedy gdy wyprowadził ostatni trzeci atak z serii. Jeśli tylko masz taką możliwość radzę atakować go dwuręczną bronią dodatkową (prawy przycisk myszy), tym bardziej, że boss potrzebuje trochę czasu na to żeby "pozbierać się" i rozpocząć kolejną serię ataków.

Niezależnie od wybranej broni wyprowadzaj maksymalnie dwa ataki. Nie radzę przesadzać z ich ilością, bo Wojna może wtedy sparować jeden z Twoich ciosów. Sprawi to, że sterowana postać stanie się na chwilę bezbronna, zaś Wojna bezlitośnie to wykorzysta, wyprowadzając potężny cios.

Kontynuuj wykonywanie opisanych powyżej czynności do momentu pozbawienia Wojny około połowy paska zdrowia. Przygotuj się, bo przed Tobą interaktywna cut-scenka, w trakcie której musisz rytmicznie wciskać lewy przycisk myszy.

Druga część pojedynku z Wojną nie wyróżnia się już niczym szczególnym. Unikaj więc kolejnych serii ataków bossa, wyczekując okazji do wyprowadzania własnych ciosów. Pozbawienie Wojny całego paska energii doprowadzi do zakończenia pojedynku.

Zakończenie zadania

Gra już teraz przydzieli Ci nagrodę za wykonanie tego zadania (40 punktów doświadczenia i 1200 sztuk złota), ale zanim oficjalna odblokowana zostanie kolejna misja będziesz musiał wykonywać kilka dodatkowych czynności. Na początek podejdź do ciężko rannego Wroniarza i wciśnij klawisz E, doprowadzając do wyświetlenia dłuższej cut-scenki.

Już po tym jak Śmierć przeniesiony zostanie do lokacji [Trójskale] wysłuchaj rozmowy z Eideardem. Przygotuj się, bo już za chwilę czeka Cię nowa próba.

Przystąp do atakowania pojedynczego konstrukta wojownika. Istoty te są stosunkowo powolne, ale nie należy ich lekceważyć, albowiem ich ataki zabierają duże ilości energii. Uważaj w szczególności wtedy gdy konstrukt zaczyna się ładować, odpowiednio wcześniej odskakując i unikając jego najpotężniejszego ataku.

Po zlikwidowaniu pierwszego konstrukta wojownika w okolicy pojawią się kolejne. Jako że przeciwnicy ci są dość wytrzymali warto atakować ich po kolei, pomagając sobie funkcją namierzania.

Po wygranej bitwie czeka Cię kolejna, zdecydowanie dłuższa rozmowa z Eideardem. W zależności od upodobań możesz ją maksymalnie skrócić lub wyczerpać wszystkie opcje dialogowe. Po zakończeniu rozmowy gra automatycznie doda do Twojego dziennika nowe główne zadanie [Górski Ogień].

[WSKAZÓWKA: Gra nie przewiduje kar za przedwczesne kończenie rozmów, choć warto zawsze wybierać wszystkie dostępne opcje dialogowe, więcej dowiadując się na temat otaczającego świata i niekiedy otrzymując poboczne misje. Warto też wiedzieć, że wszystkie najważniejsze tematy (związane z zaliczaniem zadań) oznaczane są kolorem niebieskim.]

Górski Ogień

Pomów z Alyą

Zauważ przede wszystkim, że Śmierć awansowała na wyższy poziom doświadczenia, tak więc wciśnij klawisz O i po otwarciu trzeciej zakładki wydaj pierwszy punkt umiejętności. Dodatkowo radziłbym zbadać okolicę w poszukiwaniu przedmiotów pozostawionych przez zlikwidowane niedawno konstrukty oraz nowej skrzyni.

[WSKAZÓWKA: Gra zaoferuje Ci możliwość przypisania skrótu do nowo odblokowanej umiejętności i dokonuje się tego poprzez wywołanie okrągłego okna menu klawiszem TAB. Nie musisz jednak niczym takim się zajmować, albowiem poszczególne zdolności można też aktywować klawiszami numerycznymi. Pełna klawiszologia znajduje się w ostatniej zakładce menu wywoływanego wciśnięciem klawisza O - Przypisanie klawiszy.]

Po załatwieniu wszystkich spraw wybierz jedyną możliwą ścieżkę, która prowadzi na zachód (dokładna mapa wywoływana jest wciśnięciem O i wybraniem czwartej zakładki). Wkrótce powinieneś dotrzeć do głównej części lokacji [Trójskale].

Zanim spotkasz się z Alyą dobrze byłoby odbyć rozmowy z dwoma innymi Pradawnymi obecnymi w tej lokacji. Than przebywa w północnej części Trójskala. Możesz go wyzwać na pojedynek, aktywując tym samym poboczne zadanie [Wojowniczy Twórca], a także poprosić go o szkolenie. Co ciekawe, w tym drugim przypadku pierwsza z oferowanych umiejętności, czyli OdwetKosiarza, jest dostępna za darmo. Zdecydowanie radzę już teraz ją odblokować, bo jest przydatna w niemal każdej walce.

[WSKAZÓWKA: Zdolność Odwet Kosiarza uaktywnia się w dość prosty sposób, a mianowicie wykonując unik do przodu (ALT + W) oraz wciskając jednocześnie lewy przycisk myszy. Radzę korzystać z niej zawsze wtedy gdy na wprost od Śmierci w niewielkiej odległości pojawi się jeden lub kilku przeciwników.]

[WSKAZÓWKA: Zauważ, że w pobliżu miejsca, w którym stoi Than znajduje się mnóstwo beczek i innych przedmiotów, które można łatwo niszczyć. Warto o tym pamiętać w dalszej części gry, albowiem wiele takich obiektów skrywa złoto i eliksiry.]

Kolejny z Pradawnych to szamanka Muria i przebywa ona w południowo-zachodniej części Trójskala. Od Murii możesz otrzymać poboczne zadanie [Szamańska sztuka]. Handluje ona też talizmanami i eliksirami.

Na sam koniec odszukaj Alyę, która przebywa w południowo-wschodniej części Trójskala. Zainicjuj z nią rozmowę, otrzymując dalsze wytyczne. Podobnie jak w przypadku innych rozmów, warto wyczerpać wszystkie dostępne opcje dialogowe.

Pomów z Thanem

Udaj się ponownie do północnej części lokacji [Trójskale]. Than powinien przebywać na górnym balkoniku, przy czym zanim z nim porozmawiasz możesz odbyć jeszcze jedną rozmowę ze spotkanym wcześniej Eideardem. Zaczekaj aż Than odblokuje Ci przejście, z którego należy oczywiście skorzystać.

[WSKAZÓWKA: Do Thana oraz innych Pradawnych przebywających w tej lokacji możesz powracać dowolną ilość razy i najlepiej jest tego dokonywać korzystając z opcji szybkiej podróży. W tym celu należy wywołać mapę świata (klawisz O i czwarta zakładka), a następnie kliknąć na lokacji Trójskale.]

Znajdź Kocioł

Ruszaj jedyną możliwą ścieżką. Po dotarciu do lokacji ze zbiornikiem wskocz do wody i zanurkuj (prawy przycisk myszy), odnajdując pierwszą Monetę Przewoźnika.

[WSKAZÓWKA: Monety Przewoźnika są zazwyczaj bardzo dobrze poukrywane i wykorzystuje się je w trakcie zakupów dokonywanych u demonicznego kupca Vulgrima. Zdecydowanie radzę się za nimi rozglądać, bo zakup najlepszych przedmiotów od demona wiąże się z koniecznością poświęcenia nawet kilkunastu monet.]

Wypłyń na powierzchnię (SPACJA) i odszukaj pionową ścianę z interaktywnymi krawędziami, których można się chwytać. Po dotarciu na nową półkę zlokalizuj jeszcze jedną krawędź po lewej stronie i się jej złap. Powrót do miejsca startu nie powinien Ci już sprawić żadnych problemów.

Dla odmiany udaj się teraz w prawo, chwytając się pokazanej na powyższym screenie krawędzi. Dalsza część przemarszu jest już bardzo liniowa, ale uważaj żeby nie wpaść ponownie do zbiornika, który już wcześniej zbadałeś. Docelowo powinieneś dotrzeć do lokacji [Dolina Skalmistrza].

[WSKAZÓWKA: Od tego miejsca dysponujesz już bardzo dużą swobodą eksploracji krainy. Jeżeli nie chcesz od razu zajmować się zaliczeniem opisywanego zadania, to możesz udać się w inne miejsca. Warto jednak wiedzieć, że nie dysponując określonymi umiejętnościami dostęp do wielu lokacji może być utrudniony czy całkowicie zablokowany.]

Na początek proponuję otworzyć mapę świata (klawisz O i czwarta zakładka), tak by ustalić cel podróży (powyższy screen). Jak zapewne zauważyłeś, musisz wybrać się na wschód do Grani Płaczu i Lasu Zguby, a następnie skręcić na południe, zmierzając w stronę Płomiennej Przełęczy. Przez cały czas warto oczywiście korzystać z Rozpaczy, przyzywając go sobie klawiszem C.

Ruszaj na wschód, a konkretnie w stronę przejścia prowadzącego do lokacji [Grań Płaczu]. Zignoruj mijany po drodze opuszczony fort. Rozglądaj się z kolei za rozwidleniem, wybierając lewą ścieżkę i docierając do miejsca pobytu demona Vulgrima. Jako że Vulgrim jest handlarzem warto dokonać u niego zakupów. Od Vulgrima dostaniesz też poboczne zadanie [Księga Umarłych].

Wznów podróż na wschód, docierając do lokacji [Las Zguby]. Radzę się tu pilnować, albowiem w okolicy przebywają konstrukty wojownicy. Podążaj główną ścieżką na wschód, odnajdując pokazane na powyższym screenie przejście.

[WSKAZÓWKA: Las Zguby to jedna z wielu lokacji zamieszkiwanych przez potwory. Ich zabijanie nie jest wymagane, tym bardziej, że regularnie odradzają się. Jest to jednak oczywiście dobry sposób na pozyskanie dodatkowego doświadczenia i skarbów.]

Kieruj się teraz na południe i następnie na południowy-zachód, przemierzając lokację [Płomienna Przełęcz]. Docelowo musisz wybrać pokazane na powyższym screenie wąskie przejście. Wkrótce dotrzesz do celu podróży i otrzymasz dalsze wytyczne.

[WSKAZÓWKA: Nie przejmuj się tym, że główny bohater automatycznie odesłał konia, albowiem korzystanie z Rozpaczy w zamkniętych lokacjach nie jest możliwe.]

Pomóż Karnowi pokonać konstrukty

Ruszaj w stronę areny, na której walczy Karn i pomóż mu w pozbyciu się dość licznej grupy konstruktów wojowników. Nie licz na to, że konstrukty skupią się wyłącznie na Pradawnym, tak więc graj ostrożnie, umiejętnie unikając ich ataków (szczególnie tych ładowanych). Walcz do momentu pozbycia się wszystkich przeciwników.

Gra automatycznie zainicjuje rozmowę z Karnem i warto wyczerpać wszystkie dostępne tematy, albowiem nie tylko dowiesz się więcej na temat aktualnej wyprawy, ale także zaliczysz jedną z części pobocznego zadania [Szamańska sztuka] i odblokujesz zupełnie nową opcjonalną misję [Zguba].

Przywróć Górski Ogień (1)

Przywróć Górski Ogień

Pozbieraj skarby od pokonanych konstruktów i skieruj się do wejścia do lokacji [Kocioł], przy czym zanim otworzysz główne wrota zbadaj niewielką ścieżkę po prawej stronie, docierając do ukrytej na jej końcu skrzyni. Możesz już powrócić do drzwi i wejść do lochu.

Po znalezieniu się w środku wejdź w interakcję z przełącznikiem w celu odblokowania sobie dostępu do zachodniego pomieszczenia. Tu na początek zajmij się eliminacją przebywających w okolicy konstruktów wojowników. Nie zapominaj o tym żeby konstrukty atakować po kolei oraz unikać ich najpotężniejszych ciosów. Po wygranej bitwie podejdź do pokazanego na powyższym screenie cieniobucha i zabierz go wciskając klawisz E.

Zgodnie z sugestią gry przystąp do trybu celowania poprzez wciśnięcie klawisza Q. Na początek wyceluj w pokazany na powyższym screenie żółty twór blokujący dostępu do jednej z tutejszych skrzyń. Rzuć cieniobuchem poprzez wciśnięcie środkowego przycisku myszy. Po eksplozji splądruj obie okoliczne skrzynie, przy czym zachowaj ostrożność, bo w okolicy mogły pojawić się nowe konstrukty.

[WSKAZÓWKA: Jeżeli źle wycelujesz, to nic złego się nie stanie, albowiem na miejsce wykorzystanego cieniobucha po chwili pojawi się kolejny do wzięcia. Uwaga ta tyczy się także tych zagadek, w których trzeba rzucić cieniobuchami w więcej niż jedno miejsce.]

Powróć do miejsca, z którego zabrałeś pierwszego cieniobucha i weź ze sobą kolejny. Teraz dla odmiany wyceluj w pokazany na powyższym screenie niedostępny fizycznie przełącznik. Eksplozja doprowadzi do odblokowania północnego przejścia, z którego należy oczywiście skorzystać.

Wejdź do nowej sali i zacznij od rozprawienia się z kolejną grupą konstruktów wojowników. W trakcie staczanych w tej lokacji walk pilnuj się żeby przez przypadek nie wpaść do lawy, bo jest to równoznaczne z przegraną. Zignoruj chwilowo zamknięte zachodnie drzwi i skorzystaj z północnego przejścia.

Na początek wykonaj kilka kroków do przodu i podnieś Monetę Przewoźnika. Teraz skieruj się w lewo i skorzystaj z tutejszej interaktywnej krawędzi. Po złapaniu się krawędzi musisz mianowicie przesunąć się maksymalnie w prawo, a następnie odchylić się do tyłu (SHIFT) i wykonać skok (SPACJA; powyższy screen). Po wylądowaniu na półce wznów przemarsz przez to pomieszczenie, przeskakując nad niewielką dziurą.

Przed Tobą kolejna porcja wspinaczki. Ustaw się przy odpowiedniej ścianie i dotrzyj do znajdującej się nad Tobą interaktywnej krawędzi. Powtórz teraz ten ruch, ale po osiągnięciu najwyższego punktu odbij się od ściany (SPACJA), co sprawi, że Śmierć doskoczy do znajdującego się za jego plecami pionowego drewnianego słupa (powyższy screen).

Przedostań się do górnej części pionowego słupa, a następnie odpowiednio się obróć, tak by po odchyleniu się móc doskoczyć do pierwszego spośród kilku poziomych słupów (powyższy screen). Przeskakuj na kolejne słupy, a na koniec doskocz do interaktywnej krawędzi. Przesuń się maksymalnie w prawo i przebiegnij po ścianie. Nadal przesuwaj się w prawo. Kolejny bieg po ścianie zakończy się dotarciem do pnączy. Pozostało Ci już tylko dotrzeć na sam dół i się puścić.

Podejdź do nowego cieniobucha, zabierz go (E), przejdź do trybu celowania (Q) i wymierz w pokazany na powyższym screenie przełącznik. Rzuć cieniobuchem (środkowy przycisk myszy), dzięki czemu odblokujesz sobie dostęp do wschodniego pomieszczenia. Zeskocz na znajdującą się pod Tobą półkę (uwaga na lawę!), a następnie udaj się w stronę nowo odblokowanych drzwi.

Gra wyświetli za chwilę krótki filmik informujący Cię o tym, że oprócz dotychczasowych konstruktów wojowników będziesz także od tej pory spotykał konstrukty pomocników. Przeciwnicy ci różnią się tym, że potrafią atakować Śmierć z dystansu, tak więc w miarę możliwości warto zabijać ich w pierwszej kolejności. Pozbądź się wszystkich przeciwników przebywających w tym pomieszczeniu.

Po wygranej bitwie wybierz północne drzwi. Przejdź przez wąski korytarz. Po drodze natrafisz na skrzynię i zdecydowanie warto ją otworzyć, albowiem skrywa ona mapę lochów. Udaj się teraz na zachód i przygotuj się do stoczenia zdecydowanie trudniejszej bitwy.

W sąsiednim pomieszczeniu konstrukty walczą z tyranem i jeżeli nie napotkałeś jeszcze w trakcie swobodnej eksploracji świata tego typu potwora, to warto potraktować go jako mini-bossa. Wykorzystaj okazję i przystąp do atakowania tyrana, starając się go osłabić zanim zdoła wyeliminować wszystkie konstrukty i skupić całą swoją uwagę na Tobie. Oczywiście musisz w międzyczasie unikać ataków tyrana (opisane poniżej) i konstruktów, bo nie możesz liczyć na to, że wrogowie nigdy się Tobą nie zainteresują.

Jak już wspomniałem, do właściwego pojedynku przystąpisz po tym jak tyran rozprawi się ze wszystkimi konstruktami. Musisz przede wszystkim wiedzieć o tym, że bestia ta jest bardzo zwinna, tak więc niezmiernie istotne jest to żeby umiejętnie wykonywać uniki. Tyran atakuje pazurami oraz wyprowadza zdecydowanie silniejszy atak z doskoku i w obu przypadkach trafienie oznacza utratę dużej ilości punktów zdrowia.

Szukaj okazji do szybkich uderzeń i pomagaj sobie specjalnymi atakami odblokowanymi dzięki punktom umiejętności, walcząc do momentu pozbawienia tyrana całego paska energii. Po wygranej bitwie oprócz losowych przedmiotów powinieneś także pozyskać kość tyrana, potrzebną do zaliczenia jednej z części pobocznego zadania [Szamańska sztuka].

[WSKAZÓWKA: Jeżeli chcesz poćwiczyć walkę z tyranem jeszcze przed rozpoczęciem tego zadania, to możesz wybrać się między innymi do fortu w Grani Płaczu. Uważam, że nie jest to jednak konieczne.]

[WSKAZÓWKA: Dobrym pomysłem jest poniszczenie okolicznych obiektów jeszcze przed zakończeniem bitwy z tyranem, albowiem istnieje duża szansa odnalezienia eliksirów zdrowotnych pomocnych w utrzymaniu sterowanej postaci przy życiu. Na taki krok proponuję oczywiście zdecydować się tylko jeśli nie dysponujesz pełnym zapasem eliksirów.]

Rozejrzyj się po pomieszczeniu w poszukiwaniu Monety Przewoźnika, a następnie zajrzyj do skrzyni, odnajdując w niej szkieletowy klucz.

Musisz teraz powrócić do mijanych wcześniej zamkniętych drzwi, znajdujących się na południe stąd. Nie musisz na szczęście wybierać okrężnej drogi, bo do południowego pomieszczenia możesz przedostać się przebiegając po pokazanej na powyższym screenie lewej ścianie. Kawałek dalej doskocz z kolei do niżej położonej półki (tej, na której wcześniej znajdowała się Moneta Przewoźnika).

Przywróć Górski Ogień (2)

Po dotarciu do zamkniętych drzwi przywita Cię nowa grupa konstruktów, z którymi należy się oczywiście rozprawić. Po odniesieniu zwycięstwa podejdź do drzwi i wejdź z nimi w interakcję, automatycznie używając szkieletowego klucza.

W nowo odblokowanym pomieszczeniu czeka Cię bardzo prosta zagadka. Podejdź do dużej interaktywnej kuli i wciśnij klawisz E. Musisz teraz przetoczyć kulę do pokazanej na powyższym screenie dziury.

Skorzystaj z nowo odblokowanych obiektów na ścianie. Po dotarciu do najwyżej położonej interaktywnej krawędzi warto wykonać dwie opcjonalne czynności. Na początek odchyl się do tyłu (SHIFT) i wykonaj skok, łapiąc w locie Monetę Przewoźnika (nie musisz wciskać żadnych dodatkowych klawiszy). Po powrocie do tej samej krawędzi przebiegnij z kolei po prawej ścianie (powyższy screen), docierając do ukrytej za statuą skrzyni.

Po raz ostatni powróć do górnej interaktywnej krawędzi, tyle że tym razem zacznij przesuwać się w lewo. Przebiegnij po ścianie z zamiarem dotarcia do nowych pnączy. Skieruj się tu ku górze, docierając na wyższy poziom lochu. Wybierz jedyne dostępne przejście, odnajdując po drodze jeszcze jedną skrzynię.

Po dotarciu do zawalonego przejścia wbiegnij na lewą pionową ścianę, łapiąc się krawędzi. Pozostań w takiej pozycji, odchyl się do tyłu i doskocz do znajdującej się za plecami Śmierci półki, na której znajduje się skrzynia (powyższy screen). Po zbadaniu zawartości skrzyni powróć do wspomnianej wcześniej krawędzi i dla odmiany zacznij przemieszczać się w lewo.

Kontynuuj przesuwanie się w lewo aż do momentu, w którym będziesz mógł dobiec do nowych pnączy. Ostrożnie przedostań się na dół, zeskakując na znajdującą się pod Tobą półkę. Skorzystaj tu z jedynego możliwego przejścia i wejdź w interakcję z przełącznikiem z zamiarem odblokowania dostępu do południowego korytarza.

Rozpraw się z konstruktami zgromadzonymi w pobliżu zamkniętych drzwi, po czym skieruj się do zachodniego pomieszczenia. Także i tu spotkasz dobrze znanych przeciwników, w tym konstrukty pomocników, które jak już wspomniałem warto eliminować w pierwszej kolejności. W pomieszczeniu tym czeka Cię nieco bardziej skomplikowana zagadka, ale zanim się nią zajmiesz dokładnie rozejrzyj się w poszukiwaniu stronicy Księgi Umarłych (w narożniku gdzie znajduje się jedna z dużych kul), powiązanej z pobocznym zadaniem [Księga Umarłych].

Możemy już na dobre zająć się zagadką. Na początek odszukaj miejsce, z którego zabiera się cieniobuchy, weź jeden z nich i wyceluj w żółty twór blokujący dostępu do jednej z dużych kul (powyższy screen).

Po eksplozji podejdź do kuli i zacznij ją przetaczać. Musisz ją mianowicie umieścić w dziurze znajdującej się niedaleko kraty, za którą schowana jest druga duża kula (powyższy screen).

[WSKAZÓWKA: Jeżeli umieściłeś kulę w niewłaściwym miejscu, to musisz ją wyrwać z dziury poprzez rzucenie w nią kolejnym cieniobuchem.]

Zauważ, że krata, za którą znajdowała się druga duża kula, opuściła się. Podejdź do tej kuli i przystąp do jej przetaczania. Umieść ją w dowolnej spośród dwóch niezajętych dziur (znajdują się one na lewo oraz na prawo od wnęki, w której jest skrzynia).

To jeszcze nie koniec. Zabierz nowego cieniobucha i rzuć nim w pierwszą kulę, czyli w tę, którą użyłeś wcześniej do odblokowania sobie dostępu do drugiej kuli. Po wyrwaniu pierwszej kuli przystąp do jej ponownego przetaczania, umieszczając ją w jedynej niewykorzystanej jeszcze dziurze (znajdują się one na lewo oraz na prawo od wnęki, w której jest skrzynia).

Jeżeli wszystko wykonałeś zgodnie z planem, to duża krata zostanie całkowicie opuszczona i będziesz mógł otworzyć tutejszą skrzynię, odnajdując w niej szkieletowy klucz. Powróć z tym kluczem do poprzedniego obszaru i użyj go do otwarcia drzwi, które wcześniej ochraniały konstrukty.

W pomieszczeniu tym czeka Cię kolejna zagadka, tym razem czasowa. Skorzystanie z przełącznika doprowadza mianowicie do wyłonienia się kotła, który pozostaje w górnym pomieszczeniu tylko przez określony czas. Tuż po wejściu w interakcję z przełącznikiem pobiegnij w rezultacie w prawo. Złap się pierwszej interaktywnej krawędzi, a następnie szybko przeskocz do lewej i dopiero po dotarciu na jej koniec opuść się na niższą półkę.

Szybko podbiegnij do kotła, który wyłonił się z lawy i doskocz do pierwszej interaktywnej krawędzi. Po przesunięciu się maksymalnie w lewo doskocz do drugiej, górnej krawędzi. Ponownie przesuń się w lewo. Na koniec odchyl się do tyłu (SHIFT) i wykonaj skok, lądując w niedostępnym wcześniej miejscu. Możesz już odpocząć, bo nie musisz się ścigać dalej z czasem.

Przejdź do sąsiedniego pomieszczenia i zacznij chwytać się kolejnych występów, przemieszczając się ku górze. Po dotarciu do górnej krawędzi przesuń się maksymalnie w lewo i przebiegnij po ścianie. Kontynuuj przesuwanie się w lewo i następnie ponownie ku górze. Musisz dotrzeć do najwyżej położonej krawędzi, przesunąć się w lewo i dopiero wtedy zeskoczyć na bezpieczną półkę.

Udaj się prosto, obróć się w lewo i podnieś cieniobucha. Na początek proponuję wycelować w pokazany na powyższym screenie żółty twór. Po eksplozji zeskocz na niższą półkę i przedostań się do niedostępnego wcześniej miejsca, odnajdując skrzynię. Musisz teraz pokonać nowe konstrukty oraz niestety powtórzyć wszystkie opisane powyżej czynności, a więc "wyścig z czasem" i wspinaczkę.

[WSKAZÓWKA: Zdecydowanie nie radzę ignorować wspomnianej wyżej skrzyni, bo jest duża szansa na to, że skrywa ona jakiś rzadki i tym samym bardzo cenny przedmiot.]

Ponownie podnieś cieniobucha, przy czym teraz wyceluj w pokazany na powyższym screenie przełącznik. Przebiegnij po nowo utworzonym mostku, nie zatrzymując się, albowiem po kilkunastu sekundach zostanie on opuszczony.

Zanim wyruszysz dalej zbadaj obszar na lewo od przełącznika, odnajdując półmisek czeladnika potrzebny do zaliczenia pobocznego zadania [Zguba]. Dopiero teraz skorzystaj ze schodów prowadzących do miejsca stoczenia pojedynku z nowym bossem.

Boss 3 - Gharn

Boss 3 - Gharn

Gharn nie jest szczególnie trudnym przeciwnikiem, ale musisz uważać na jego ataki, gdyż potrafią one odebrać Śmierci dużą ilością punktów energii. Pierwszy z ataków Gharna to szarża (powyższy screen) i warto w tym miejscu dodać, że boss nie wykonuje jej zawsze dokładnie w linii prostej, tak więc może nieznacznie skręcić jeżeli wcześniej odskoczysz.

[WSKAZÓWKA: Z racji tego, że pomieszczenie, w którym walczy się z Gharnem jest stosunkowo małe, nie musisz za wszelką cenę dążyć do namierzanie bossa poprzez przytrzymywanie klawisza SHIFT. Powinieneś sobie bezproblemowo poradzić bez tej funkcji.]

Drugi z ataków Gharna to użycie wiertła i to właśnie ono jest w stanie zadawać najpoważniejsze obrażenia. Boss na szczęście wyraźnie sygnalizuje chęć użycia tego ataku, tak więc nie powinieneś mieć dużych problemów z wykonaniem poprawnego uniku.

Gharna atakuj za każdym razem gdy jeden z jego ataków spudłuje. Jako że jest on nieco mniej mobilny od spotkanego wcześniej tyrana możesz sobie pozwolić na co najmniej kilka ciosów przed wznowieniem uników.