Commandos: Za linią wroga - poradnik do gry - Paweł "PaZur76" Surowiec - ebook

Commandos: Za linią wroga - poradnik do gry ebook

Paweł "PaZur76" Surowiec

0,0

Opis

W poradniku do Commandos: Behind Enemy Lines znajdziesz opis przejścia każdej z 20 misji, zawierający sposoby radzenia sobie praktycznie z każdym z napotkanych wrogów - z każdym niemieckim żołnierzem, czołgiem, etc.

Commandos: Za linią wroga - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Misja 17 „Before Dawn”
  • Misja 1 „Baptism of Fire”
  • Misja 8 „Pyrotechnics”
  • Misja 16 „Stop Wildfire”
  • Misja 2 „A Quiet Blow-up”
  • Misja 4 „Restore Pride”
  • Misja 3 „Reverse Engineering”
  • Misja 19 „Frustrate Retaliation”
  • Misja 10 „Operation Icarus”
  • Misja 15 „The end of the Butcher”

Informacja o grze

Taktyczna strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w czasie II Wojny Światowej. Dowodzisz grupą komandosów, przed którą postawiono szereg zadań dywersyjnych na tyłach wroga. Każdy podwładny ma inne umiejętności i wykorzystanie ich wszystkich jest kluczem do sukcesu. Do wykonania jest 26 misji, każda o odmiennym charakterze i poziomie trudności.

Gra Commandos: Behind Enemy Lines, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 1998 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 134

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




Commandos:Za linią wrogaporadnik do gry

autor: Paweł "PaZur76" Surowiec

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=485

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Porady

Misja 1 "Baptism of Fire"

Misja 2 "A Quiet Blow-up"

Misja 3 "Reverse Engineering"

Misja 4 "Restore Pride"

Misja 5 "Blind Justice"

Misja 6 "Menace of the Leopold"

Misja 7 "Chase of the Wolves"

Misja 8 "Pyrotechnics"

Misja 9 "A Courtesy Call"

Misja 10 "Operation Icarus"

Misja 11 "In the Soup"

Misja 12 "Up on the Roof"

Misja 13 "David and Goliath"

Misja 14 "D-Day Kick off"

Misja 15 "The end of the Butcher"

Misja 16 "Stop Wildfire"

Misja 17 "Before Dawn"

Misja 18 "The Force of Circumstance"

Misja 19 "Frustrate Retaliation"

Misja 20 "Operation Valhalla"

Wprowadzenie

Witam wszystkich w poradniku do stareńkiego "Commandos: Behind Enemy Lines". Grając starałem się przede wszystkim wykonywać powierzone mi zadania (przechodzić misje) i na nich się koncentrować, eksterminacja wszystkich przeciwników i destrukcja wszystkiego wokoło zeszła na drugi plan. W moim "dziełku" znajdziesz jednak opis poradzenia sobie dosłownie z każdym z tych wrogów, którzy mnie weszli w paradę (i Tobie też pewnie staną na drodze) - z każdym niemieckim żołnierzem, czołgiem, etc. z tych wszystkich 20 misji. No, może prawie każdym ... Pewnie nie zawsze podane przeze mnie rozwiązania są w pełni logiczne ;-P (zmęczenie robi swoje) ale jednego możesz być pewien w 100 % - pozwalają na ukończenie gry. Starałem się również grać wykorzystując wszystkich dostępnych w danej misji komandosów choć nie ma co ukrywać - Zielony Beret i Szpieg "rządzą". Chciałbym jednak abyś pamiętał o jednej rzeczy - "Commandos" to naprawdę świetna "łamigłówka" i wysiłek dla szarych komórek a taki jeszcze nikomu nie zaszkodził. Sięgaj więc do mojego poradnika tylko w ostateczności, kiedy trafisz na prawdziwą "zagwozdkę" ... Dodatkowo zwróć uwagę iż w tej grze nie me jedynego słusznego sposobu na rozwiązywanie poszczególnych sytuacji, prawie zawsze jest ich kilka. Miej też na uwadze to, że "Commandos: BEL" to pierwsza część sagi o dzielnych "specjalach" - na GOL'u znajdziesz poradniki do następnych a w nich z pewnością wiele cennych i uniwersalnych porad, które również możesz wykorzystać grając w "jedynkę".

Co do oznaczeń przeze mnie zastosowanych - wydaje mi się, że wszystko powinno być dosyć czytelne. Jeśli chodzi o mapki to podarowałem je sobie w misjach, w których cała plansza zmieściła mi się na jednym obrazku (wszystko jest na nim).

Życzę przyjemnej lektury.

Paweł "PaZur76" Surowiec

P.S. Jeśli zdarzy Ci się w trakcie gry puścić jakąś soczystą wiązankę po której Twe lico obleje się soczystym rumieńcem wiedz, że nie tylko Tobie to się zdarzało ;-P ...

Porady

Pamiętaj w trakcie gry, że pod klawiszem F1 masz info nt. wszelkich akcji jakie mogą podejmować poszczególni komandosi wraz z bardzo przydatnymi skrótami klawiszowymi przypisanymi do tych akcji - naucz się owych skrótów na pamięć, znacznie ułatwiają rozgrywkę. Pamiętaj również, że przed rozpoczęciem właściwej gry możesz zapoznać się z krótkimi filmikami prezentującymi możliwości poszczególnych żołnierzy a także rozegrać krótkie scenariusze treningowe (po jednym dla każdego komandosa).

Kiedy jakiś Niemiec zauważył jednego z Twoich ludzi często możesz swojego człowieka jeszcze uratować innym komandosem. Niemiec nie zawsze od razu strzela (jeśli Twój komandos, którego Fryc ma na muszce się nie porusza) tylko stoi celując i gapiąc się na Twojego żołnierza a wówczas masz szansę zajść wroga od tyłu drugim komandosem i poderżnąć mu gardło.

Czasami opłaca się nie chować trupów zabitych Niemców. Kiedy ciało jednego ze Szkopów zauważy któryś z jego kompanów zaalarmowany podbiega do trupa - pozostawianie trupków jest więc czasami dobrym sposobem na ściągnięcie na miejsce Frycka z którego likwidacją mógłbyś mieć wcześniej trochę kłopotów bo np. zajmował on pozycję na której ciężko go było podejść. Kiedy podbiegnie do truchła swojego kolegi masz zazwyczaj kilka chwil na jego usunięcie zanim podniesie raban.

Dobrym pomysłem jest też - oprócz zostawienia na widoku zwłok Niemca - pozostawienie gdzieś w pobliżu brzęczyka (

Zielony Beret

). Kiedy drugi Fryc podbiega do trupa włączasz brzęczyk co odwraca uwagę Szkopiny od ścierwa. Szwab gapi się tylko na brzęczyk (stojąc przy trupie rozglądałby się na wszystkie strony), przez dłuższy czas nie podnosi alarmu a wtedy rozprawiasz się z nim jak wcześniej z jego kolegą.

Niemieckie patrole najlepiej jest likwidować rzucając im granat

Sapera

bądź testując na nich pistolet maszynowy

Kierowcy

albo ustawiając w pobliżu ich trasy beczkę

Zielonym Beretem

(a potem wystarczy w nią strzelić z pistoletu). Tyczy się to szczególnie 3- i 4-osobowych patroli. Dwuosobowe możesz wykańczać z pistoletu. Pamiętaj jednak, że wszystkie te sposoby są głośne (szczególnie granat i beczka) więc likwiduj z ich pomocą Fryców kiedy masz pewność, że nikt nie usłyszy (czyli w ustronnym miejscu). Porywanie się na patrol z nożem to samobójstwo albo ciężkie rany (jedynie "dwójkę" można ewentualnie tak wykończyć). Zwróć uwagę, że brzęczyk

Zielonego Bereta

w przypadku patroli działa trochę inaczej niż w wypadku pojedynczych szwejków - owszem, odwróci ich uwagę ale kiedy podejdziesz wówczas do wroga z nożem i dziabniesz nim pierwszego z Niemiaszków reszta obróci się, podniesie raban i zacznie strzelać (przy pojedynczych Szkopach, nawet jeśli przy wabiku stoi ich trzech, wszystkich trzech da się w wielu sytuacjach bezgłośnie załatwić nożem).

Najlepszym sposobem na wyeliminowanie zawczasu potencjalnych patroli wroga, które mogą pojawić się na planszy kiedy nieopatrznie wywołasz alarm jest zniszczenie wartowni, z których to owe patrole wówczas wybiegają w teren. Do rozwalania budynków wartowni wykorzystuj eksplodujące beczki - przenoś je

Zielonym Beretem

i ustawiaj w pobliżu wejść do budynków. Potem wystarczy w nie strzelić z pistoletu.

Wabik (brzęczyk)

Zielonego Bereta

to świetne urządzenie. Zwróć uwagę, że ustawiając go na wyższej/niższej kondygnacji niż ta na której znajduje się wróg jest w stanie przyciągnąć do siebie Niemców z dołu/góry (nie przyciąga tylko tych z tego piętra na którym jest ustawiony). Staraj się wykorzystywać to "zjawisko" - naprawdę czasami możesz "wyciągać" Niemców z takich miejsc, że sam się zdziwisz ;-).

Misja 1 "Baptism of Fire"

Misja 1 "Baptism of Fire"

Data: 20 luty 1941 r.

Miejsce: Sola, Stavenger.

Komandosi: Zielony Beret, Nurek, Kierowca.

Zadanie: wysadzić w powietrze niemiecką radiostację.

Legenda

1 - Zielony Beret

3 - Nurek

5 - Kierowca

C - ckm

M - mur

P - ponton

R - radiostacja

Kiedy pierwszy Niemiaszek (1) po lewej stronie ekranu ruszy w kierunku ulicy (czerwona strzałka) podbiegnijZielonym Beretem(1) i schowaj się za pobliskim murkiem. Możesz też pobiec jeszcze dalej (zielona strzałka) i zakopać swojego żołnierza w śniegu w miejscu gdzie Frycek (1) kończy swój patrol (gdzie go widzisz na obrazku). Poczekaj aż Szwab znowu wejdzie na śnieg, odwróci się i ponownie ruszy w stronę ulicy a wtedy wybiegnij swoim Zielonym Beretem zza murku/wykop się i załatw majchrem Fryca od tyłu. Potem podbiegnij do muru (M na mojej mapie) , poczekaj aż patrol dwóch Niemców (P) ruszy z powrotem na południowy wschód w kierunku Kierowcy(5) a wtedy szybko przejdź przez mur na drugą stronę (zielona strzałka z literą M na obrazku)i schowaj się za budynkiem w miejscu oznaczonym X1. Zaczekaj aż patrol wróci a kiedy ruszą znowu w stronę Kierowcy biegnijBeretem sprintem do stojącego wartownika (2), załatw go nożem, podnieś ciało i schowaj je za budynkiem (w X1). Teraz przełącz się na Kierowcę(5). Możesz się nim podczołgać ostrożnie pod pobliskie drzewo (w miejsce X2) ale uważaj aby nie zauważyli cię patrolujący żołnierze. Kiedy patrol Fryców (P) ruszy tym razem w kierunku budynku i chowającego się za nim Zielonego Bereta podnieś się Kierowcą z ziemi i pobiegnij za Niemcami. Załatw ich jedną celną serią z pistoletu maszynowego. Następnie podejdź oboma komandosami do pomostu przy rzece w miejsce X. [obrazek poniżej]

Przełącz się teraz na Nurka(3). Poczekaj aż pobliski Adolfik (1) odwróci się plecami i ruszy w stronę rzeki a wtedy wyskocz na niego z majchrem. Następnie szybko ukryj się za skałą w miejscu oznaczonym X1. Jeśli dwóch pozostałych Niemiaszków (2 i 3) nie zauważy trupa (1) i nie podbiegnie do niego zaczekaj aż (3) odwróci się i ruszy w górę rzeki a wtedy sprintem wyskocz zza skały i zadźgaj nożem Fryca stojącego przy pontonie P. Piorunem wróć za skałę, poczekaj aż trzeci Adolfik zauważy zwłoki kolegi, podbiegnie do nich zaniepokojony a kiedy mu przejdzie i wróci na swoją trasę znowu wybiegnij zza skałki i załatw go podobnie jak poprzednika. Jeśli na samym początku obaj Niemcy (2 i 3) zauważą trupa pierwszego Fryca (1) i ruszą zbadać sytuację poczekaj na nich za skałą X1 a kiedy się zbliżą zastrzel obu z pistoletu.Teraz wskocz do wody, załóż aparat oddechowy, zanurkuj i przepłyń na drugą stronę rzeki. Podpłyń do miejsca X2, poczekaj aż przechadzający się Frycek (4) odwróci się plecami i wtedy szybko wyskocz z wody i podbiegnij do niego z kosą. Potem wróć do rzeki i popłyń do drugiego Niemca (5). Wyjdź na brzeg w X3, cicho podejdź do wroga i załatw go harpunem. Teraz wróć do strumienia i popłyń do pontonu P po drugiej stronie. Wejdź do niego i powiosłuj do kolegów czekających na pomoście. Załaduj całą ekipę do pontonu, popłyń w górę rzeki i dobij do brzegu na południe od budynku w miejscu oznaczonym X. Wysadź Zielonego Bereta i Kierowcę. Ukryj się tym drugim za rogiem budynku w X4, poczekaj aż 3-osobowy patrol Niemców (P) minie budynek a wówczas szybko wybiegnij swoim żołnierzem i zastrzel ich z pistoletu maszynowego. Uważaj aby nie wbiec w pole ostrzału karabinu maszynowego (C) ! (Alternatywnie możesz podłożyć Beretem jedną z beczek B w miejsce oznaczone X przy trasie patrolu (P) (nie włażąc w pole ostrzału (C) !) i potem strzelić w nią z pistoletu kiedy patrol przechodzi obok niej jednak jest to trudniejsza opcja do wykonania) Zielonym Beretem zaś poczekaj w X5 aż Kierowca zlikwiduje patrol (P) a potem obiegnij budynek, zajdź od tyłu strzelca cekaemu (C) i zabij go nożem.Potem podnieś Beretem jedną z beczek B z ziemi, przenieś ją w pobliże stacji radiowej R, odejdź na bezpieczną odległość i strzel w beczkę z pistoletu (Zielony Beret) lub z cekaemu (Kierowca). Eksplozja zakończy misję. [obrazek poniżej]

Misja 2 "A Quiet Blow-up"

Misja 2 "A Quiet Blow-up"

Data: 1 marzec 1941 r.

Miejsce: Stamsund, Lofoten Islands.

Komandosi: Zielony Beret, Snajper, Nurek, Saper, Kierowca.

Zadanie: wysadzić w powietrze skład paliwa.

Wszyscy Twoi ludzie zaczynają misję w jednym miejscu, schowani za budynkiem (S na obrazku poniżej). Musisz przeprawić ich przez rzekę i wysadzić w powietrze niemiecki skład paliwa X. Najpierw jednak zlikwiduj Niemców po tej stronie rzeki uważając też na przepływającą od czasu do czasu łódź patrolową. Fryca z numerem (1) może załatwić Twój Saper. Kiedy Niemiaszek odwraca się plecami i rusza w stronę rzeki wybiegnij Saperem na zaśnieżoną drogę pomiędzy budynkiem a płotem (po lewej stronie ekranu) tak aby zostawić na śniegu kilka śladów stóp, które zwabią Szwaba w pułapkę i zaraz wróć. W wejściu w płocie X1 natychmiast podłóż sidła i schowaj się za płotem, przy kolegach. Frycek powinien zauważyć Twoje ślady na śniegu i zaniepokojony pobiec ich tropem ładując się prosto w sidła. Jeśli źle zastawiłeś te ostatnie przygotuj Zielonego Bereta aby w razie konieczności nim szybko wykończyć Niemca z pomocą majchra. Podnieś i ukryj ciało Szkopa, zabierz sidła. Teraz przebiegnij Zielonym Beretem przez drogę i ukryj się w miejscu oznaczonym X1 na obrazku (za budynkiem). Musisz wybrać odpowiedni moment do ataku na Niemca (2) - poczekaj aż (3) ruszy w dół rzeki a (2) odwróci się tyłem i ruszy w stronę pobliskiego muru. Być może będziesz musiał trochę poczekać aż obaj Szkopy znajdą się w odpowiedniej "konfiguracji". Wtedy sprintem podbiegnij do (2) swoim Zielonym Beretem i zadźgaj go nożem, piorunem podnieś ciało i ukryj je w miejscu X1 gdzie przed chwilą stałeś. Wróć do budynku gdzie cały czas chowają się kompani i ustaw Zielonego Bereta w miejscu X2, przy wejściu do domu (w kącie). Poczekaj aż trzeci wróg (3) odejdzie kawałek nie widząc miejsca, w którym się ukrywasz a wtedy szybko podbiegnij do niego swoim komandosem i poderżnij mu majchrem gardło. Piorunem podnieś ciało i ukryj w pobliżu startu. Teraz możesz wysłać wszystkich swoich komandosów oprócz Snajpera w załom muru, koło którego spacerował (2). Snajperem zaś (uważając na pływającą po rzece niemiecką łódź patrolową L) podczołgaj się do brzegu rzeki w miejsce oznaczone Sn na obrazku i zdejmij stamtąd z karabinu wyborowego Fryca przechadzającego się po murze otaczającym skład paliwa (5) i Niemca patrolującego okolicę rzeki (4). Tego ostatniego zlikwiduj kiedy zejdzie ze śniegu po prawej stronie ekranu i wejdzie na "czysty" teren za skałkami tak aby jego trupa nie zauważył niemiecki patrol (P1)