Command  Conquer: Red Alert 3 - Powstanie - poradnik do gry - Daniel "Thorwalian" Kazek - ebook

Command Conquer: Red Alert 3 - Powstanie - poradnik do gry ebook

Daniel "Thorwalian" Kazek

0,0

Opis

W poradniku do gry Command & Conquer: Red Alert 3 – Powstanie, znajdziesz wszelkie niezbędne informacje na temat przejścia czterech kampanii oraz prestiżowego trybu wyzwań.

Command & Conquer: Red Alert 3 - Powstanie - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Rumunia - opis (1) (Sowieci)
  • Szybki lub martwy (Wyzwania poboczne)
  • Jukatan - mapa (Sowieci)
  • Jukatan - opis (1) (Sowieci)
  • Rumunia - opis (2) (Sowieci)
  • Rumunia - mapa (Sowieci)
  • Wyspa Sachalin - mapa (Cesarstwo)
  • Martwe mięso (Wyzwania główne)
  • Gotów do wymarszu (Wyzwania poboczne)
  • Wyspa Sigma - opis (1) (Sowieci)

Informacja o grze

Dodatek do słynnej strategii czasu rzeczywistego. Rozszerzenie zawiera mniejsze kampanie, dzięki którym poznajemy dalsze losy każdej z trzech frakcji występujących w grze. Ważną nowością jest specjalny tryb wyzwań, składający się z 50 misji o rosnącym poziomie trudności. W tych scenariuszach autorzy postawili na bardziej szalone pomysły i zróżnicowane zasady. Standardowo w grze umieszczono przerywniki filmowe z aktorami.

Gra Command & Conquer: Red Alert 3 - Uprising, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2009 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 114

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS



Command & Conquer:Red Alert 3 - Powstanieporadnik do gry

autor: Daniel "Thorwalian" Kazek

Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

ISBN: 978-83-8054-657-8

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=866

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Sowieci

Rumunia - mapa | Sowieci

Rumunia - opis (1) | Sowieci

Rumunia - opis (2) | Sowieci

Murmańsk - mapa | Sowieci

Murmańsk - opis (1) | Sowieci

Murmańsk - opis (2) | Sowieci

Jukatan - mapa | Sowieci

Jukatan - opis (1) | Sowieci

Jukatan - opis (2) | Sowieci

Wyspa Sigma - mapa | Sowieci

Wyspa Sigma - opis (1) | Sowieci

Wyspa Sigma - opis (2) | Sowieci

Alianci

Prowincja Shin Iga - mapa | Alianci

Prowincja Shin Iga - opis (1) | Alianci

Prowincja Shin Iga - opis (2) | Alianci

Osaka - mapa | Alianci

Osaka - opis (1) | Alianci

Osaka - opis (2) | Alianci

Miyako - mapa | Alianci

Miyako - opis (1) | Alianci

Miyako - opis (2) | Alianci

Cesarstwo

Wyspa Sachalin - mapa | Cesarstwo

Wyspa Sachalin - opis (1) | Cesarstwo

Wyspa Sachalin - opis (2) | Cesarstwo

Wyspa Oki - mapa | Cesarstwo

Wyspa Oki - opis (1) | Cesarstwo

Wyspa Oki - opis (2) | Cesarstwo

Władywostok - mapa | Cesarstwo

Władywostok - opis (1) | Cesarstwo

Władywostok - opis (2) | Cesarstwo

Yuriko

Shiro - mapa | Yuriko

Shiro - opis (1) | Yuriko

Shiro - opis (2) | Yuriko

Dakota - mapa | Yuriko

Dakota - opis (1) | Yuriko

Dakota - opis (2) | Yuriko

Shiro II - mapa | Yuriko

Shiro II - opis (1) | Yuriko

Shiro II - opis (2) | Yuriko

Wyzwania główne

Martwe mięso | Wyzwania główne

Krwawa waśń | Wyzwania główne

Obrona archipelagu | Wyzwania główne

Cmentarzysko satelitów | Wyzwania główne

Symfonia stali | Wyzwania główne

Gniew Ateny | Wyzwania główne

Szabrownik | Wyzwania główne

Śmierć na morzu | Wyzwania główne

Chrono ty chyba nie... | Wyzwania główne

Zamek Tesli | Wyzwania główne

Dwie lufy | Wyzwania główne

Ni stąd, ni zowąd | Wyzwania główne

Gniew cesarstwa | Wyzwania główne

Wyzwania poboczne

Przyczajona śmierć | Wyzwania poboczne

Wysoki poziom wody | Wyzwania poboczne

Ognia z wszystkich dział | Wyzwania poboczne

Skrzynia i czerwona beczka | Wyzwania poboczne

Wojna kotów | Wyzwania poboczne

Program Omega | Wyzwania poboczne

Pokaz siły | Wyzwania poboczne

Masz doświadczenie? | Wyzwania poboczne

Wszystko ma dwie strony | Wyzwania poboczne

Brudne sztuczki | Wyzwania poboczne

Uwięziony w krzyżowym ogniu | Wyzwania poboczne

Przeklęci Mongołowie! | Wyzwania poboczne

Największe zagrożenie dla Ameryki | Wyzwania poboczne

Gotów do wymarszu | Wyzwania poboczne

Za żelazną kurtyną | Wyzwania poboczne

Krwawe żniwo | Wyzwania poboczne

Groźne niebo | Wyzwania poboczne

Zawaliła się twoja kopalnia złota | Wyzwania poboczne

Nie ma się gdzie ukryć | Wyzwania poboczne

Końcowe odliczanie | Wyzwania poboczne

Żadne wyzwanie dla strażnika | Wyzwania poboczne

Zbierz co zasiałeś | Wyzwania poboczne

Król potworów | Wyzwania poboczne

Krąg jadu | Wyzwania poboczne

Roboty i nindża | Wyzwania poboczne

Szybki lub martwy | Wyzwania poboczne

Strefa S.H.R.I.N.K. | Wyzwania poboczne

Nadzwyczajny dowódca | Wyzwania poboczne

Królewska bitwa | Wyzwania poboczne

Przyjdź i weź co ci się należy | Wyzwania poboczne

Lodołamacz | Wyzwania poboczne

Czerwona miazga | Wyzwania poboczne

Sala bitew | Wyzwania poboczne

Pojedynek na morzu | Wyzwania poboczne

Wyścig zbrojeń | Wyzwania poboczne

Matuszka rasija | Wyzwania poboczne

Wojna przyszłości | Wyzwania poboczne

Wstęp

W poradniku do gry Command & Conquer: Red Alert 3 - Powstanie, znajdziesz wszelkie niezbędne informacje na temat przejścia czterech kampanii oraz prestiżowego trybu wyzwań.

W pierwszych rozdziałach poznasz szczegóły misji fabularnych, które opowiadają o dalszych losach trzech supermocarstw z podstawowej wersji gry oraz przybliżają postać Yuriko. Dowiesz się m.in. o planowanych posunięciach wroga, nadchodzących wydarzeniach mających wpływ na przebieg rozgrywki, czy też zapoznasz się z radami odnośnie defensywy oraz sugerowanego ataku. Misje rozgrywane były na średnim poziomie trudności. Każdemu opisowi towarzyszy mapka, której oznaczenia zostały szerzej skomentowane w tekście pod postacią [1]. Z kolei znacznik [#1] odpowiada obrazkom, które jak sądzę również mogą okazać się dobrym źródłem wiedzy.

W trakcie rozgrywania kampanii gracz zobowiązany jest do wypełniania szeregu celów podstawowych. Na mapce - podobnie jak w grze - zostały one oznaczone kolorem zielonym. Barwa żółta natomiast przypisana została zadaniom drugorzędnym, jakich można ale nie trzeba się podejmować. Cyfry na czerwono wskazują lokacje istotne z innych przyczyn.

Tryb wyzwań tworzy pięćdziesiąt misji, które zostały podzielone na 13 głównych i 37 pobocznych. W poradniku zostały przybliżone wszystkie. Podstawowych informacji na temat czekających tu scenariuszy dostarcza zakładka "pomoc" z poziomu gry. Od siebie tylko dodam, że ukończenie wyzwania daje 1% ukończenia trybu, natomiast wykonanie tego przed wymaganych czasem, gwarantuje kolejny punkt procentowy. W każdej misji chodzi o całkowite wyeliminowanie przeciwnika niszcząc wszystkie jego budynki.

Daniel "Thorwalian" Kazek

Sowieci

Rumunia - mapa | Sowieci

Rumunia

Rajd na zapomniany zamek

Legenda:

1. Wrogowie zabarykadowani w domku.

2. To samo co wyżej.

3. Drużyny zwiadu.

4, 6. Niszczyciel szturmowy.

5, 7, 8. Działo Atena.

9. Skupisko alianckich czołgów Strażnik.

10. Główna brama.

11. Położenie naukowców.

12. Problematyczny Rozjemca.

13. Punkt ewakuacyjny.

Niebieskie kółka wskazują lokalizację obcej artylerii (pod koniec scenariusza).

Cele podstawowe:

- Spotkaj się z drużynami zwiadu

- Uratuj naukowców

- Bezpiecznie ewakuuj przynajmniej jednego naukowca

Cel dodatkowy:

- Ewakuuj wszystkich naukowców

Rumunia - opis (1) | Sowieci

Opis

Spotkaj się z drużynami zwiadu

Rozpoczynając pierwszą kampanię w dodatku do Red Alert 3, trafiamy do Rumunii, gdzie siły Aliantów ponoć przetrzymują wbrew swej woli radzieckich naukowców. Musimy ich uratować i przy okazji dowiedzieć się, do czego byli im potrzebni.

Startujemy na nabrzeżu tuzinem poborowych. Jednostki wroga na tym terenie są dość nieliczne ale wraz z pokonywaniem kolejnych metrów ich aktywność wzrasta. Pierwsze problemy napotkasz już po wejściu schodami na wzniesienie [1]. W lokacji tej zauważysz chroniących się w budynku Aliantów. Wykurz ich stamtąd koktajlami Mołotowa i samemu zajmij cywilne konstrukcje odganiając się od zaalarmowanych strażników [#1].

[#1] - Nie bądź tak ślepy jak ja i wykorzystaj też domek z drugiej strony placu

Dojdziesz do mostu, na którego drugim końcu znajduje się kolejny zespół budynków obładowanych wrogami [2]. Ponownie chwyć w dłoń koktajle [#2] albo wyceluj w zaskakująco dobrze rozlokowane beczki. W dotarciu do pierwszej drużyny zwiadu nic Ci już nie stanie na drodze. Zyskasz brygadę kanonierów [3a].

[#2] - Ponadczasowe koktajle Mołotowa

Mkniemy dalej. Zdobyte przed momentem wsparcie okaże się bardzo pomocne w starciu z niszczycielem szturmowym [4], którego szybko zauważysz na ścieżce [#3]. Rozkaż swoim kanonierom złapać za miny przeciwpancerne i dokonaj dzieła zniszczenia. Mur natomiast rozbij standardowym uzbrojeniem.

[#3] - Niebieska poświata "zassysa" wystrzeliwane pociski kierując je na wytrzymałego niszczyciela.

Chwilę potem zaczną się systematyczne zrzuty alianckich żołnierzy i psów - dość niegroźne jeśli zawczasu je zauważysz. Ścieżka prowadząca do drugiego punktu zbiórki wiedzie przez posterunek z działem Atena (aktywuje osłonę przed pociskami) [5], most, lokację z niszczycielem [6] oraz kolejne dwie Ateny z lichą obstawą [7, 8]. Ostatecznie przybijesz piątkę z grupą szturmowców Tesli [3b], których możliwości za moment przetestujesz.

[#4] - Strażnicy w starciu ze szturmowcami są bez szans

Lokalizacja[9] jaka przed Tobą się otworzyła została opanowana przez czołgi typu Strażnik. Nie jest to wielkie wyzwanie dla naszych teslomaniaków, więc zwyczajnie zbij ich w zwartą grupę i sukcesywnie niszcz podjeżdżające jednostki wiązkami elektrycznymi [#4]. Pamiętaj także o specjalnej możliwości unieruchomienia mechanicznego pojazdu. Ostatni zwiadowcy nie są w żaden sposób dodatkowo chronieni. Znajdziesz ich w przycmentarnym kościółku [3c].

Uratuj naukowców

Ewakuuj wszystkich naukowców

Nowi towarzysze broni to pustoszyciele - ciężka, wytrzymała piechota wyposażona w truciznę zdolną rozpuścić cele organiczne jak i urządzenia (atak specjalny). Nie przejmuj się zbytnio widoczną na animacji mobilizacją sił wroga. Wprawdzie Alianci wyruszyli w Twoją stronę ale jeżeli zbytnio nie zbliżysz się do okolicznego miasteczka, przykucną oni w jego obrębie, czekając na Twój ruch. Polecam wykorzystać podarowanych pustoszycieli, którzy w okamgnieniu rozprawią się z jednostkami przeciwnika, zwłaszcza z poziomu okupowanego budynku [#5].

[#5] - Let's drink

Rumunia - opis (2) | Sowieci

Z oddziałem poborowych, kanonierów, szturmowców i toksykologów-amatorów, zamelduj się za bramą prowadzącą do naukowców [10]. W chwili jej przekroczenia, zostanie ona permanentnie zamknięta [#6].

Sprawa wygląda tak, że jajogłowi (potrafiący leczyć) przetrzymywani są w lokacjach w miarę dobrze chronionych, choć największe zagrożenie stwarzać będą maruderzy, wysyłani z okolicznych fabryk/koszar. Z tego też względu eksplorując bazę, staraj się mieć oczy naokoło głowy. Dotyczy to szczególnie sytuacji, w której będziesz miał już pod opieką przynajmniej jednego naukowca. Trzymanie go na tyłach grupy uderzeniowej, może okazać się niezbyt rozsądne.

[#6] - Czy to nie czasem Transylwania?

Najpierw zalecam zgarnąć uczonego z centralnej części kompleksu [11a] - jest do niego najbliżej i najwygodniej ustawić się z tego punktu do kolejnych. Następnie proponowałbym powędrować po mądralę z północno-wschodniego rogu mapy [11b][#7], a dopiero na samym końcu oswobodzić naukowca oznaczonego [11c]. W trakcie walk polegaj przede wszystkim na pustoszycielach i szturmowcach Tesli.

[#7] - Charakterystyczna strefa wokół naukowca to zakres działania jego medykamentów

Bezpiecznie ewakuuj przynajmniej jednego naukowca

Mam nadzieje, że postarasz się uratować wszystkich trzech, co zaliczy też misję poboczną. Punkt zbiórki to ten sam, w którym rozpoczynałeś zmagania w Rumunii. Na pewno nie dostaniesz się do niego dróżką, którą doczłapałeś się do kompleksu wroga, gdyż ta jak pamiętasz została zablokowana. Musisz skierować się do środka twierdzy (patrz strzałka), zabezpieczonej alianckimi haubicami o wdzięcznej nazwie - Rozjemca.

Artyleria ostrzeliwuje cele z daleka, przy czym o planowanym zrzucie pocisków świadczy pojawiający się ziemi znacznik. Rozlokowanie śmiercionośnych pojazdów widać na poradnikowej mapie w formie niebieskich punktów. Jak sobie z nimi poradzić? Przede wszystkim nie słuchaj pięknego zwierzchnika, sugerującego ignorowanie wroga. Postąpimy zgoła odmiennie i jednak ukończymy tą misję.

[#8] - Opisana strategia działania w pełnej okazałości

Najlepszą według mnie metodą jest posłanie z jednego szturmowca Tesli w kierunku Rozjemcy, a następnie włączenie w jego bezpośrednim sąsiedztwie specjalnej funkcji unieruchamiającej wehikuł. Wtenczas wystarczy dobić resztką wybranego towarzystwa zamieniając bezbronną haubicę w pył [#8]. Pamiętaj jednak, że pierwsza faza akcji powinna być przeprowadzona stosunkowo szybko, tak aby artyleria nie zdążyła skorzystać ze swoich zabójczych dla szturmowca karabinów maszynowych.

[#9] - Zrzucanych piechurów wroga eliminuj z głową, często stoją w obrębie aktywności artylerii

Manewr powtarzaj przy każdej okazji, zahaczając także o cel, do którego na mapce prowadzi cyferka [12]. To bardzo ważne, inaczej w późniejszej fazie spaceru możesz zostać ostrzelany bez możliwości przeprowadzenia odwetu. Krok po kroku zdobywaj teren uważając na kilka nieprzyjemnych zrzutów spadochroniarzy [#9]. Jestem przekonany, że z minimalnymi stratami, a już na pewno z trójką naukowców zameldujesz się tam gdzie trzeba [13] [#10].

[#10] - Screen z Twojej gry.

Murmańsk - mapa | Sowieci

Murmańsk

Knowania najeźdźców

Legenda:

1. Docelowy punkt obserwacyjny.

2. Wioska.

3. W to miejsce dobrze jest przesunąć obronę.

4. Wzgórze z wieżą obserwacyjną i kopalnią.

5. Główna baza niebieskich.

6. Akcelerator protonowy.

7. Radzieckie oddziały.

8. Cele główne.

Cele podstawowe:

- Przeprowadź rekonesans kompleksu badawczego FutureTech

- Przegrupuj swoje oddziały w wiosce

- Zniszcz kompleks badawczy FutereTech

Cel dodatkowy:

- Wyzwól radzieckie oddziały

Murmańsk - opis (1) | Sowieci

Opis

Przeprowadź rekonesans kompleksu badawczego FutureTech

Wydało się. Za wszystkim stoi korporacja FutureTech, która jak się okazuje, ma nawet bazę badawczą na terytorium ZSRR. Twoje pierwsze zadanie to przeprowadzić zwiad i dowiedzieć się co tam się dzieje.

Dasza wprawdzie radzi unikać patroli, ale ja już po raz drugi namawiam do działania zgodnie z duchem wojny. Zabijaj pojawiające się grupki, choćby z tego względu, że za niedługo i tak będziesz wracał tą samą drogą. Mogę zresztą zapewnić, że stado alianckich wojsk nie spadnie Ci na głowę w chwili podjęcia się dekapitacji tutejszych strażników, co mogłoby tłumaczyć tak zachowawczą postawę.

[#11] - Po prostu most

Generalnie masz takie siły, że nic strasznego nie powinno Ci się stać. Co jakiś czas występują budynki, więc zawsze można prowadzić ostrzał z nich. W rejonie mostu [#11] mijają się dwie formacje patrolowe. Zrób z nimi co chcesz - omiń, idź na żywioł, wciągnij w pułapkę. Po przejściu przez przeprawę skręć w prawo. Idąc prosto natkniesz się tylko na drobną koncentrację sił niebieskich, co nie jest teraz potrzebne. Prawidłową dróżkę pilnuje kolejna grupka wrogów, a ta prowadzi wprost na docelowe wzgórze [1] [#12].

[#12] - Z góry z pewnością będzie lepszy widok

Przegrupuj swoje oddziały w wiosce

No proszę, FutureTech eksperymentuje na cywilach. Kirowy oczywiście nie dały rady, więc to my będziemy musieli zrównać z ziemią ich bazę. Najpierw jednak ratuj swoich towarzyszy! Zaraz bowiem po wygaśnięciu animacji ostrzał artyleryjski rozpoczną Rozjemcy [#13]. W tę pędy opuść więc wzgórze i wróć w rejon lokacji startowej. Jeśli wcześniej wybiłeś w pień patrole, podróż do wioski [2] będzie bardzo spokojna.

[#13] - Celowniczek, który zwiastuje kłopoty

Po znalezieniu się w otoczeniu znajomych struktur dostaniesz rozkaz przetrwania niespełna trzech minut. Zajmij poborowymi wysunięcie domki, nie zapominając o szkoleniu też nowych. Wróg zaatakuje bardzo szybko i będzie szarżował zarówno piechotą (uwaga na zamrażających kriolegionistów) jak i pojazdami. Na tych drugich trzymaj np. kanonierów z minami, choć nie licz na wiele. Spróbuj także postawić cewkę Tesli albo chociaż działo strażnicze. Mniej więcej w połowie desperackiej obrony, dostaniesz kilka motomoździerzy [#14]. W tym momencie życie stanie się łatwiejsze, jako że te nad wyraz szybkie jednostki posługują się koktajlami Mołotowa oraz potrafią zmienić się w mini artylerię.

[#14] - Szanse się wyrównują

Zniszcz kompleks badawczy FutereTech

Wyzwól radzieckie oddziały