Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2007

Colin McRae: DiRT - poradnik do gry ebook

Paweł "PaZur76" Surowiec

(0)

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Colin McRae: DiRT - poradnik do gry - Paweł "PaZur76" Surowiec

Poradnik do wyścigów Colin McRae: DIRT zawiera liczne rady dotyczące ścigania, stanu technicznego pojazdów, konfiguracji rajdówki, współpracy z pilotem, a także opis dostępnych samochodów i tras.

Colin McRae: DiRT - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Konfiguracja rajdówki (1)
  • Klasa „Classic” (Samochody)
  • Klasa „4WD" (Samochody)
  • Garść porad
  • Klasa „Hill Climb Big Rig” (Samochody)
  • Klasa „RWD” (Samochody)
  • Klasa „FWD” (Samochody)
  • Klasa „FWD” (Samochody)
  • Współpraca z pilotem
  • Konfiguracja rajdówki (2)

Informacja o grze

DIRT: Colin McRae Off-Road jest de facto kolejną odsłoną bestsellerowej rajdowej serii, zapoczątkowanej w 1998 roku i firmowanej przez słynnego szkockiego kierowcę. Tym razem jednak developerzy zrezygnowali z tradycyjnego nazewnictwa, aby podkreślić nową jakość rozgrywki, traktującej teraz wyłącznie o jeżdżeniu po bezdrożach w błocie, kurzu etc.

Gra DiRT, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku wyścigi i rajdy. Tytuł wydany został w Polsce w 2007 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS3, X360. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Opinie o ebooku Colin McRae: DiRT - poradnik do gry - Paweł "PaZur76" Surowiec

Fragment ebooka Colin McRae: DiRT - poradnik do gry - Paweł "PaZur76" Surowiec

Colin McRae: DiRTporadnik do gry

autor: Paweł "PaZur76" Surowiec

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=659

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Wprowadzenie

Garść porad

Konfiguracja rajdówki (1)

Konfiguracja rajdówki (2)

Współpraca z pilotem

Stan techniczny pojazdu

Samochody

Klasa "Class 1 Buggy"

Klasa "Classic"

Klasa "CORR Pro 4"

Klasa "CORR Super Buggy"

Klasa "FWD"

Klasa "Hill Climb Big Rig"

Klasa "Rally Raid T4"

Klasa "Rallycross Modified"

Klasa "Rally Raid T1"

Klasa "Rallycross Supercars"

Klasa "RWD"

Klasa "Hill Climb Unlimited"

Klasa "FWD"

Klasa "4WD"

Trasy

Wstęp

CORR & Rally Raid & Rallycross

Japonia

Hiszpania

Niemcy

Włochy

Wielka Brytania

Australia

Wprowadzenie

A pamiętasz, Zdzichu, jak w zeszłym roku na rajdzie w tym miejscu była blokada i jak takiego jednego pociągnęliśmy spoilerem za krawat w paski dobre pół OSa? Ech, się bidulek wytarmosił w tym błocie, że jak Mulat potem wyglądał...

Witam w poradniku do Colin McRae: DIRT. Bez zbędnych ceregieli zapraszam do lektury oraz oglądania dołączonych filmików. Na początek jeden, który jest tylko małym żartem (chciałem się pochwalić co lepszymi crashami ;-). Tak dla zbudowania właściwego klimatu, powiedzmy...

Paweł "PaZur'76" Surowiec

Garść porad

Grafika i dźwięk

Po zainstalowaniu gry (zajmuje ponad 10 GB na HD!) warto zdefragmentować sobie "twardziela" by przyspieszyć czasy ładowania się poszczególnych Odcinków Specjalnych/wychodzenia do menusów, etc.

W "ścigałkach" ważna jest przede wszystkim płynność gry. Należy tak ustawić opcje graficzne i dźwiękowe by wyciągać min. 25 klatek/sekundę w grze - więcej na dobrą sprawę nie trzeba gdyż już przy tej wartości ludzkie oko postrzega ruchomy obraz płynnie. Przede wszystkim warto obniżyć detale cieni, lub wręcz całkiem owe cienie wyłączyć (jako najbardziej "zasobożerne"), edytując plik konfiguracyjny gry (o nazwie: hardware_settings_config), który znajdziemy w (domyślnym) katalogu: C:\Documents and Settings\All Users\Dokumenty\Codemasters\DiRT\hardwaresettings. Otwieramy ten plik z pomocą Wordpada, odnajdujemy w nim linijkę: shadows enabled="true" size="1024" maskQuality="1" i zamieniamy "true" na "false" a "1" na "0" (zero). Zapisujemy zmiany i odpalamy grę: cienie powinny zniknąć a my powinniśmy się cieszyć sporym wzrostem wydajności. Można także spróbować pobawić się (na własną odpowiedzialność!) tym programikiem: http://www.cmr-dirt.de/downloads.php?view=detail&id=13 by wyłączyć z jego pomocą efekty realistycznego oświetlenia HDR (High Dynamic Range) - paradoksalnie gra wygląda po tym zabiegu bardziej... realistycznie (ostrzej, kolory mniej jaskrawe) i dodatkowo również powinniśmy doświadczyć skoku wydajnościowego. Pamiętajcie też, iż rozdzielczość ekranu jest jednym z najskuteczniejszych morderców framerate: ostatecznie można ścigać się w rozdziałce 800x600 a gra nadal wygląda ładnie. Proponuję także wyłączyć w opcjach grafiki rozmycie (blur), które może utrudniać dostrzeganie tego co czai się w oddali na trasie (poprzez właśnie owo rozmywanie szczegółów): obraz powinien zyskać na ostrości. Warto zredukować także liczbę widzów na trasie bo do niczego nie są nam oni potrzebni. Można również wyłączyć lusterka bo zwykle podczas pokonywania oesa nie ma się na co oglądać, nikt nas przecież nie ściga, a w ten sposób zwolnimy grę od "przerabiania" tego obrazu, który "generuje" lusterko wsteczne. Podczas ścigania się z innymi rajdowcami na tym samym torze również można pozbyć się lusterek, a za siebie oglądać się tylko czasami, korzystając z odpowiedniego klawisza.

Wygląda na to, iż

DIRT

do sobie tylko znanych celów potrzebuje mieć aktywne (włączone) na czas rozgrywki połączenie internetowe. Ja osobiście po odkryciu tego faktu doświadczyłem potężnego kopa wydajnościowego w grze: to dziwne ale NAPRAWDĘ nic tak nie pomogło jak to. Mam tylko nadzieję, że gra nie wysyła w tym czasie do Mistrzów Kodu numerów naszych kont bankowych ;-)... Spróbujcie tej opcji, jeżeli macie kłopoty z grafiką, a nuż wam to też pomoże. Wyłączenie "wygładzania krawężników" (antyaliasing) i filtrowania anizotropowego oraz przesunięcie wydajności z "jakości" na "(wysoką) wydajność" w ustawieniach karty graficznej (by gra nie używała ich wg własnego "widzimisię") również może sporo dać.