Cold Fear - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas - ebook

Cold Fear - poradnik do gry ebook

Jacek "Stranger" Hałas

0,0

Opis

Poradnik do gry z gatunku survival-horror - Cold Fear dokładnie opisuje jak ukończyć całą rozgrywkę wykonując kolejne zadania, w taki sposób by zminimalizować konieczność ponownego odwiedzania tych samych pomieszczeń.

Cold Fear - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Accompany Anna to the radio room (Statek)
  • Find Kamsky’s laptop (3) (Platforma)
  • Get the C4 and place the charges in the right order (4) (Platforma)
  • Find Kamsky’s laptop (2) (Platforma)
  • Find the room with the C4 (1) (Platforma)
  • Get the C4 and place the charges in the right order (1) (Platforma)
  • Deactivate the magnetic field (2) (Platforma)
  • Find Kamsky’s laptop (1) (Platforma)
  • Get the C4 and place the charges in the right order (2) (Platforma)
  • Get the C4 and place the charges in the right order (3) (Platforma)

Informacja o grze

Cold Fear to typowy przedstawiciel gatunku survival-horror, czyli dynamicznej gry akcji, w której istotną rolę odgrywa nastrój grozy. Warto przy tym dodać, iż jest to pierwsza tego typu produkcja wydana przez giganta UbiSoft.

Gra Cold Fear, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku przygodowych gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2005 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS2, XBX. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: patch polonizujący.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 72

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Cold Fearporadnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=382

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Statek

Find the emergency radio code (1)

Find the emergency radio code (2)

Find the emergency radio code (3)

Find the emergency radio code (4)

Find the emergency radio code (5)

Find the radio room (1)

Find the radio room (2)

Find the radio room (3)

Find the radio room (4)

Find Yusupov (1)

Find Yusupov (2)

Free Anna (1)

Free Anna (2)

Free Anna (3)

Free Anna (4)

Accompany Anna to the radio room

Find the autopilot unlocking code (1)

Find the autopilot unlocking code (2)

Find the autopilot unlocking code (3)

Find the autopilot unlocking code (4)

Reach Anna in the look-out post

Platforma

Find the medicine cabinet (1)

Find the medicine cabinet (2)

Find Anischenko (1)

Find Anischenko (2)

Find Anischenko (3)

Find Anischenko (4)

Find Anischenko (5)

Find Anischenko (6)

Find Anischenko (7)

Find Anischenko (8)

Deactivate the magnetic field (1)

Deactivate the magnetic field (2)

Find the antidote for Anna (1)

Find the antidote for Anna (2)

Find the antidote for Anna (3)

Find the antidote for Anna (4)

Find the antidote for Anna (5)

Find the antidote for Anna (6)

Find the antidote for Anna (7)

Administer the antidote to Anna (1)

Administer the antidote to Anna (2)

Administer the antidote to Anna (3)

Administer the antidote to Anna (4)

Find Kamsky's laptop (1)

Find Kamsky's laptop (2)

Find Kamsky's laptop (3)

Find the room with the C4 (1)

Find the room with the C4 (2)

Get the C4 and place the charges in the right order (1)

Get the C4 and place the charges in the right order (2)

Get the C4 and place the charges in the right order (3)

Get the C4 and place the charges in the right order (4)

Wprowadzenie

Witaj w nieoficjalnym poradniku do Cold Fear. W poniższym tekście odnajdziesz dokładny opis przejścia tej gry. Z racji tego, iż jest to stosunkowo liniowy survival-horror w wielu miejscach będziesz niestety musiał podążać zgodnie z ustaloną przez producentów ścieżką. Poradnik został skonstruowany w taki sposób, aby zminimalizować konieczność ponownego odwiedzania tych samych pomieszczeń. Jednocześnie postarałem się zadbać o to, aby wszystkie ciekawsze scenki i wydarzenia (także te nieobowiązkowe) zostały omówione. Oznaczenia zostały ograniczone do minimum a to dlatego, iż nie przewidziano możliwości dowolnego zapisywania stanu gry. Jeśli zaś chodzi o cele poszczególnych etapów, zalicza się je właściwie na bieżąco. Aby ułatwić proces odszukiwania określonych zadań poszczególne rozdziały nazwałem identycznie do wytycznych pojawiających się w notatniku głównego bohatera. Przedmioty, z których korzysta się bezpośrednio w trakcie walk (apteczki, amunicja, nowe bronie itp.) oznaczyłem kolorem zielonym. Ciekawe dokumenty, dzięki którym można dowiedzieć się więcej na temat fabuły gry a także inne ważne obiekty (klucze itp.) oznaczyłem z kolei na niebiesko.

Miłego grania i czytania. :-)

Jacek "Stranger" Hałas

Statek

Find the emergency radio code (1)

Find the emergency radio code

Na początek obejrzyj sobie dość ciekawie zrealizowane intro, w trakcie trwania którego poznasz głównego bohatera gry. Tom Hansen jest członkiem straży przybrzeżnej USA. Jego aktualne zadanie obejmuje zbadanie dryfującego na morzu statku wielorybniczego.

Po znalezieniu się na okręcie załączy się krótka scenka. Z racji tego, iż nie musisz się śpieszyć dobrze byłoby do końca wysłuchać komentarzy pozostałych członków drużyny. Musisz przyznać, iż ich okrzyki oraz wyraźne odgłosy bitwy nie nastrajają zbyt optymistycznie do dalszej zabawy. ;-) Podejdź nieco do przodu. Na ziemi odnajdziesz notatkę (A note about ammunition conservation). Aby przeczytać tekst znajdujący się na kartce wejdź do notatnika (ESC) a następnie kliknij na zakładkę Documents. Z notatki dowiesz się kilku przydatnych rzeczy dotyczących broni, toczenia walk czy też przeżycia w niekorzystnych warunkach. Możesz ruszać dalej.

Jeśli chcesz możesz obejrzeć ekran celów misji. Dowiesz się, iż aktualnie powinieneś odnaleźć Lansinga. Jest on w posiadaniu radiowego kodu ewakuacyjnego. Idź przed siebie. Po raz pierwszy spotkasz się z problemami możliwości wypadnięcia za burtę (jeżeli bohater nie chwyci się - koniec gry) oraz "spotkania" z uderzającymi w okręt ogromnymi falami. W tym drugim przypadku najlepiej zaczekać na odpowiedni moment i w przerwie pomiędzy "uderzeniami" przebiec na drugą stronę (domyślnie klawisz spacji). Po drodze wpadniesz zapewne na pojedynczego przeciwnika, który zginie w wyniku uderzenia fali. Zignoruj go i idź dalej. Uważaj na ukazaną na drugim screenie skrzynię (pozostaje ona w ciągłym ruchu).

Jeśli chcesz możesz udać się do miejsca, w którym została zapalona raca, ale nie jest to konieczne (do tej części statku powrócisz w przyszłości). Wpadniesz tu na pojedynczego żołnierza. Niestety, jest już martwy. Jeśli chcesz możesz przeszukać jego ciało a odnajdziesz trochę amunicji do pistoletu. Możesz również skierować się do ukazanego na drugim screenie pomieszczenia. Poza jedną "scenką", która miała Cię nieco wystraszyć nie odnajdziesz tu jednak nic ciekawego. Wracaj na dół.

Zignoruj chwilowo zapaloną skrzynię (również zawieszoną na linie) i wróć się do tej, którą próbowałeś unikać nieco wcześniej. Odnajdziesz tu prowadzące na dół schody (pierwszy screen), z których powinieneś oczywiście skorzystać. Idź przed siebie. Uważaj ponieważ wpadniesz tu na kolejne obiekty, które mogą wyrzucić Cię za burtę (lub poważnie zranić). Najlepiej byłoby wykonywać niewielkie, ale dobrze zaplanowane kroki. Ponownie radziłbym również uważać na uderzające w okręt fale. Posuwaj się stopniowo dio przodu.

Find the emergency radio code (2)

Po znalezieniu się w ukazanym na pierwszym screenie miejscu Hansen doda od siebie, iż dobrze byłoby czytać znajdujące się przy poszczególnych drzwiach oznaczenia. Aby to zrobić najlepiej przejdź do widoku TPP (prawy przycisk myszki) a następnie najedź celownikiem na napis. Dowiesz się, iż drzwi, przy których stoisz prowadzą na główny pokład (Main Deck). Niestety, są zamknięte. Będziesz je musiał jakoś otworzyć.

Sprawa jest prosta: aby móc otwórzyć drzwi będziesz musiał strzelić w ukazaną na pierwszym screenie puszkę pod napięciem. Po znalezieniu się w nowym pomieszczeniu automatycznie załączy się scenka przerywnikowa. Hansen wpadnie na dwóch Rosjan, którzy bez żadnego ostrzeżenia zaczną do niego strzelać. Przygotuj się, gdyż czeka Cię pierwszy poważny pojedynek.

Proponowana przeze mnie taktyka zakłada wychylenie się zza rogu a następnie oddanie POJEDYNCZEGO strzału w stronę beczki, za którą chowa się jeden z wrogów. Odpowiedniego oponenta ukazałem na pierwszym screenie. Beczka powinna się zapalić. Uwaga! Musisz się teraz ponownie schować albowiem eksplozja nastąpi dopiero po upływie kilku (2-3) sekund. Wybuchająca beczka powinna pozbawić życia obu wrogów. Po zakończonej walce zbadaj ciała poległych oponentów. Przy jednym z nich odnajdziesz amunicję do pistoletu. Zanim ruszysz dalej skorzystaj z ukazanego na drugim screenie niebieskiego zaworu.