Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2013

Cities in Motion 2 - poradnik do gry ebook

Arek "Skan" Kamiński

(0)

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Cities in Motion 2 - poradnik do gry - Arek "Skan" Kamiński

W poradniku do gry Cities in Motion 2 znanej również jako Symulator współczesnej metropolii: Transport i komunikacja miejska oprócz solucji kampanii zawarto informacje na temat pojazdów i budynków, zarządzania budżetem, interfejsu oraz rozbudowy miasta.

Cities in Motion 2 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Rozkład jazdy (Zarabianie)
  • Tworzenie sieci połączeń (Zarabianie)
  • Jak utworzyć linię? (Połączenia)
  • Tory, tunele i estakady (Połączenia)
  • Metro (Środki transportu)
  • Tramwaj (Środki transportu)
  • Autobus (Środki transportu)
  • Autobus (Pojazdy)
  • 1. Światła metropolii (Opis przejścia)
  • Trolejbus (Pojazdy)

Informacja o grze

Cities in Motion 2: The Modern Days jest sequelem wydanej w 2011 roku strategii ekonomicznej studia Colossal Order. Zadanie gracza polega na stworzeniu funkcjonalnej sieci komunikacyjnej dla wirtualnej metropolii. Wraz z postępami w zabawie pojawiają się nowe wyzwania, a miasto zmienia się adekwatnie do podejmowanych decyzji.

Gra Cities in Motion 2: The Modern Days, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2013 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Opinie o ebooku Cities in Motion 2 - poradnik do gry - Arek "Skan" Kamiński

Fragment ebooka Cities in Motion 2 - poradnik do gry - Arek "Skan" Kamiński

Cities in Motion 2poradnik do gry

autor: Arek "Skan" Kamiński

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1317

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Cities in Motion 2 - poradnik do gry

Sterowanie - PC

Interfejs

Środki transportu

Autobus

Trolejbus

Tramwaj

Metro

Tramwaj wodny

Połączenia

Jak utworzyć linię?

Tory, tunele i estakady

Zarabianie

Tworzenie sieci połączeń

Rozkład jazdy

Rozbudowa miasta

Rodzaje dróg

Opcje dróg

Finanse i Reputacja

Bilety i strefy

Pracownicy

Pożyczki

Zadania dodatkowe

Opis przejścia

1. Światła metropolii

2. Zazdrość

3. Malutkie miasteczko

4. Ciężkie czasy

5. Przechwałki

6. Morze fabryk

7. Miasto nagród

8. Potrzebna pomoc

9. Wyobraźnia

10. Wspaniała elegancja

11. Klucz do sukcesu

12. Wielki finał

Pojazdy

Autobus

Trolejbus

Tramwaj

Metro i tramwaje wodne

Budynki

Zajezdnie

Przystanki

Grupy społeczne

Cities in Motion 2 - wymagania sprzętowe

Cities in Motion 2 - poradnik do gry

Cities in Motion 2 porusza niespotykaną w innych produkcjach tematykę zarządzania firmą zajmującą się transportem publicznym. Celem gracza jest rozbudowa swojego imperium i pomnażanie fortuny zbijanej na biletach. Nie jest to jednak tak proste, jak mogłoby się wydawać, a napór wszelkiej maści statystyk, wysokich rachunków za paliwo i skarg pasażerów może łatwo doprowadzić do niemałego bólu głowy. By odnaleźć się w skomplikowanych realiach współczesnej metropolii do ręki graczy oddajemy poniższy poradnik, który wyjaśni wszelkie aspekty rozgrywki takie jak:

Budowa intratnego systemu połączeń

Dopasowanie pojazdów do aktualnego zapotrzebowania

Zarządzanie budżetem i dbanie o markę firmy

Obsługa skomplikowanego interfejsu gry

Rozbudowa miasta

Opis przejścia kampanii

Dokładne informacje o pojazdach i budynkach dostępnych w grze.

Objaśnienia kolorów:

Zielony - środki transportu

Brązowy - drogi, trakcje

Niebieski - grupy społeczne

Pomarańczowy - zakładki interfejsu, klawiszologia

Arek "Skan" Kamiński (www.gry-online.pl)

Sterowanie - PC

Sterowanie w Cities in Motion 2 nie należy do zbyt intuicyjnych i już na starcie może nastręczyć kilka problemów. Przede wszystkim, na dzień dzisiejszy (wersja 1.1.5.), nie można poruszać kamerą przesunięciem kursora na krawędź ekranu. Od początku musisz, więc porzucić ten nawyk i przyzwyczaić się do przesuwania kamery klawiszami W, S, A, D bądź kursorem myszki z przytrzymanym jednocześnie klawiszem CTRL.

Inną charakterystyczną "abstrakcją" w stosunku do standardów znanych z innych gier strategicznych jest zmiana kąta, pod jakim planujemy wybudować nowy budynek. I tak, by przykładowo wybudować zajezdnię z drogą dojazdową skierowaną na wschód, należy klikać PPM, by przełączać się między domyślnymi kątami, aż uzyskamy żądany efekt, bądź dopasować nachylenie ręcznie używając Num+ / Num-

Poniżej pełna rozpiska sterowania:

Akcja

Klawisz

Akcja główna

LPM

Akcja dodatkowa

PPM

Zbuduj wyższy/niższy poziom

Page Up / Page Down

Obróć obiekt w lewo/w prawo

Num- / Num+

Obróć kamerę myszką

ŚPM lub lewy Alt

Obróć kamerę

Strzałki kierunkowe

Porusz kamerą za pomocą myszki

Lewy Ctrl

Przybliż/oddal widok

Kółko myszki lub Q / E

Przesuń kamerę

W, S, A, D

Wyśrodkuj kamerę

C

Szybszy ruch kamery

Lewy Shift

Pauza

0 lub spacja

Ustaw prędkość gry

1, 2, 3

Pokaż panel wiadomości

T

Zrzut ekranu

F8

Interfejs

1. Pasek reputacji - odwzajemnia szacunek i sympatię mieszkańców miasta do twojej firmy, które bezpośrednio przekładają się na liczbę pasażerów. Reputację podnosisz dbając o punktualność pojazdów, komfortowe warunki podróży oraz dobrze opłacany pion pracowniczy. Analogicznie, spóźniające i psujące się autobusy prowadzone przez opryskliwych kierowców będą skutecznie zmniejszać jej poziom, a zarazem liczbę klientów.

2. Poziom finansów - znajdziesz tu szczegółowe informację o finansach swojego przedsiębiorstwa, stanie posiadanej gotówki, zadłużenia oraz całkowitą wartość firmy.

3. Panel wiadomości - gra będzie przekazywać tu istotne informacje o wydarzeniach z życia firmy i miasta, takie jak wzrost populacji, awarię pojazdu, czy skargi pasażerów na ceny biletów. Kliknięcie LPM na panel wiadomości automatycznie przeniesie cię na miejsce zdarzenia, by móc natychmiast podjąć odpowiednie środki.

4. Minimapa - w okienku tym znajdziesz mapę miasta wraz z zaznaczonymi na niej swoimi liniami, bądź zbliżenie na zaznaczony aktualnie budynek/osobę/pojazd w zależności od wyboru. Ponadto są tu podstawowe informację o aktualnym dniu i godzinie; możliwość przyspieszenia lub spowolnienia upływu czasu, a także opcję włączenia podglądu na linie podziemne i strefy biletowe.

5. Panele - tutaj, oprócz menu gry, znajdziesz cztery główne panele zarządzające rozgrywką w Cities in Motion 2. Kolejno od lewej są to:

-Panel budowy - panel, w którym postawisz podstawową infrastrukturę jak przystanki czy zajezdnie, a także zbudujesz nowe drogi, wyburzysz budynki oraz wyznaczysz strefy biletowe

-Panel transportu - główne centrum dowodzenia. Utworzysz tu nowe połączenia, zakupisz nowe pojazdy, a także uzyskasz szybki dostęp do wszystkich swoich zajezdni i przystanków.

-Panel danych - baza danych o mieście i ruchu w nim panującym. Dowiesz się stąd m.in. gdzie mieszkają i pracują określone grupy społeczne oraz jakie jest natężenie ruchu na drogach

-Panel finansów - źródło wiedzy o finansach przedsiębiorstwa. Znajdziesz tu bilans przychodów i rozchodów, weźmiesz pożyczkę, ustawisz poziom wypłat oraz ceny biletów.

Środki transportu

Autobus

Autobusy to podstawowy środek transportu. Są tanie w zakupie i nie wymagają specjalnej infrastruktury, więc do otwarcia linii potrzebujesz tylko zajezdni i przystanków. Mogą się również poruszać po specjalnych buspasach, dzięki czemu nie będą musiały stać w korkach. Mimo wszystko są jednak dość powolne, małe i zawodne, a na dodatek stosunkowo drogie w eksploatacji. Dlatego sprawdzą się głównie na początku rozgrywki, np. do dowożenia pracowników fizycznych z mieszkań do miejsc pracy. W późniejszym czasie powinny zostać zdominowane przez inne, bardziej dochodowe, formy transportu i działać głównie na przedmieściach, jako dojazd do przystanków