Chmury i pogoda - Matuszko Dorota - książka

Chmury i pogoda książka papierowa

Matuszko Dorota

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

45,00 zł
od 22,50 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Monografia jest uzupełnieniem wcześniejszych publikacji: Chmury - klasyfikacja, rozpoznawanie, pogoda (2003) oraz Chmury i pogoda (2006, 2009). Niniejszą książkę poprawiono i zaktualizowano, uwzględniając nową międzynarodową klasyfikację chmur, wprowadzoną przez Światową Organizację Meteorologiczną w 2017 roku. Opisano nowy gatunek chmur - volutus - oraz pięć nowych zjawisk szczególnych: asperitas, fluctus, cavum, murus, cauda. Scharakteryzowano nowo wprowadzoną chmurę towarzyszącą flumen, a także przedstawiono chmury orograficzne i szczególne: flammagenitus, silvagenitus, cataractagenitus, homogenitus, homomutatus. Dodano poglądowe schematy ułatwiające rozpoznawanie chmur w poszczególnych piętrach wysokościowych. Monografię wzbogacono o kolejne rozdziały ilustrowane barwnymi fotografiami, aby jeszcze lepiej służyła wszystkim osobom zainteresowanym poszerzeniem wiedzy o pogodzie, której wizualnym, kompleksowym wskaźnikiem są właśnie chmury.

„Ta niewielka, skromnie wyglądająca książka zasługuje na uwagę z wielu względów: jest źródłem formalnej wiedzy o chmurach i zarazem atlasem chmur, zawiera wiedzę naukową o chmurach i zachmurzeniu oraz bibliografię z tego zakresu, a także wzbudza wrażliwość na urodę zmieniających się widoków nieba. Książka może być interesująca właściwie dla każdego, a przydatna na pewno dla studentów i nauczycieli geografii".
Urszula Kossowska-Cezak, fragment recenzji poprzedniego wydania („Przegląd Geofizyczny", XLIX, 1-2, 2004)

Liczba stron: 167

Format (wymiary): 16.0x23.0cm

ISBN: 9788323344780

Wydanie: 3

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.