Call of Duty 2 - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas - ebook

Call of Duty 2 - poradnik do gry ebook

Jacek "Stranger" Hałas

0,0

Opis

Poradnik do Call of Duty 2 zawiera szczegółowy opis przejścia wszystkich misji tej gry. Ponieważ skierowany jest przede wszystkim do osób mniej doświadczonych w tego typu rozgrywce, znajdziecie tu wiele podstawowych czynności i zachowań taktycznych.

Call of Duty 2 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Red Army Training (1) (The Winter War)
  • The Battle of Pointe du Hoc (1) (D-Day)
  • The Crossing Point (3) (Crossing the Rhine)
  • Repairing the Wire (1) (Not One Step Backwards!)
  • Bergstein (1) (Hill 400)
  • The Crossing Point (1) (Crossing the Rhine)
  • Red Army Training (2) (The Winter War)
  • The Diversionary Raid (1) (The Battle of El Alamein)
  • Prisoners of War (1) (The Battle for Caen)
  • Demolition (1) (The Winter War)

Informacja o grze

Call of Duty 2 to pełnoprawny sequel wydanej pod koniec 2003 roku strzelanki pierwszoosobowej (gry akcji/FPS), z fabułą osadzoną w realiach II Wojny Światowej, która zdobyła mnóstwo nagród i uznanie graczy na całym świecie.

Gra Call of Duty 2, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2005 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 119

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Call of Duty 2poradnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=452

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

The Winter War

Red Army Training (1)

Red Army Training (2)

Red Army Training (3)

Demolition (1)

Demolition (2)

Demolition (3)

Demolition (4)

Not One Step Backwards!

Repairing the Wire (1)

Repairing the Wire (2)

Repairing the Wire (3)

Repairing the Wire (4)

Repairing the Wire (5)

Railroad Station No. 1 (1)

Railroad Station No. 1 (2)

Railroad Station No. 1 (3)

Railroad Station No. 1 (4)

Fortress Stalingrad

Downtown Assault (1)

Downtown Assault (2)

Downtown Assault (3)

Stalingrad City Hall (1)

Stalingrad City Hall (2)

Comrade Sniper (1)

Comrade Sniper (2)

The Battle of El Alamein

The Diversionary Raid (1)

The Diversionary Raid (2)

The Diversionary Raid (3)

Hold the Line (1)

Hold the Line (2)

Hold the Line (3)

Operation Supercharge (1)

Operation Supercharge (2)

Operation Supercharge (3)

Operation Supercharge (4)

The End of the Beginning (1)

The End of the Beginning (2)

The End of the Beginning (3)

The End of the Beginning (4)

The Tank Squadrons

Crusader Charge

88 Ridge

Rommel's Last Stand

Armored Car Escape (1)

Armored Car Escape (2)

Armored Car Escape (3)

Retaking Toujane (1)

Retaking Toujane (2)

Retaking Toujane (3)

Assault on Matmata (1)

Assault on Matmata (2)

The Battle for Caen

Prisoners of War (1)

Prisoners of War (2)

Prisoners of War (3)

Prisoners of War (4)

The Crossroads (1)

The Crossroads (2)

The Crossroads (3)

The Crossroads (4)

The Tiger (1)

The Tiger (2)

The Tiger (3)

The Tiger (4)

The Tiger (5)

The Brigade Box (1)

The Brigade Box (2)

The Brigade Box (3)

The Brigade Box (4)

D-Day

The Battle of Pointe du Hoc (1)

The Battle of Pointe du Hoc (2)

The Battle of Pointe du Hoc (3)

The Battle of Pointe du Hoc (4)

Defending the Pointe (1)

Defending the Pointe (2)

Defending the Pointe (3)

The Silo (1)

The Silo (2)

The Silo (3)

The Silo (4)

Hill 400

Bergstein (1)

Bergstein (1)

Bergstein (3)

Rangers Lead The Way (1)

Rangers Lead The Way (2)

Rangers Lead The Way (3)

The Battle for Hill 400 (1)

The Battle for Hill 400 (2)

Crossing the Rhine

The Crossing Point (1)

The Crossing Point (2)

The Crossing Point (3)

Wprowadzenie

Witaj w nieoficjalnym poradniku do drugiej części Call of Duty, jednej z najbardziej lubianych pierwszoosobowych strzelanek ostatnich lat. W poniższym tekście odnajdziesz szczegółowy opis przejścia wszystkich misji tej gry. Poradnik został w głównej mierze nakierowany na te osoby, które w przeszłości nie miały zbyt dużego kontaktu z tego typu produkcjami. Opisuję wiele podstawowych czynności i zachowań taktycznych, w miarę przechodzenia kolejnych misji pragnąłbym się jednak bardziej skoncentrować na wykonywaniu postawionych przez dowództwo celów. Odnoszę bowiem wrażenie, iż ciągłe powtarzanie tych samych stwierdzeń mogłoby Was zanudzić. ;-) A więc... zapraszam do lektury życząc jednocześnie udanych pojedynków z siłami wroga!

Jacek "Stranger" Hałas

The Winter War

Red Army Training (1)

CZAS I MIEJSCE AKCJI: 16 grudnia 1941, niedaleko Moskwy

STEROWANA POSTAĆ: Szeregowy Vasili Ivanovich Koslov

Przede wszystkim, pamiętaj o czytaniu wyświetlanych przez grę informacji. Zanim zeskoczysz z ciężarówki powinieneś sprawdzić ekran przeglądania aktualnych celów misji (screen 1). Gra jest wyjątkowo liniowa, aczkolwiek mimo wszystko warto jest tu często zaglądać. Zeskocz z pojazdu i podbiegnij do stojącego kawałek dalej dowódcy (screen 2). Otrzymasz od niego nowe wytyczne. Będziesz musiał udać się do jednego z okolicznych magazynów w celu podniesienia niezbędnych w dalszej części gry broni.

Po wysłuchaniu rozkazów skieruj się w lewo. Pamiętaj, aby zawsze posuwać się zgodnie ze wskazaniami kompasu, na którym niemal zawsze zaznaczone są aktualne cele misji. Idź przed siebie (screen 1). Do celu prowadzi wyłącznie jedna ścieżka. Po chwili wejdziesz do zniszczonego budynku. Podejdź do stołu i podnieś leżące na nim przedmioty (klawisz F) - pistolet oraz karabin (screen 2).

Możesz już wrócić się do stojącego niedaleko ciężarówki dowódcy. Teraz będziesz miał okazję przetestować zdobyte giwery. W pierwszej kolejności "zastrzel" zawieszone na słupie pluszowe misie (screen 1). Do tego celu możesz użyć pistoletu, ale nie jest to konieczne. Teraz przygotuj karabin i zacznij niszczyć znajdujące się kawałek dalej talerze. Aby pomóc sobie w celowaniu dobrze byłoby wcisnąć prawy przycisk myszy (screen 2).

Następne w kolejce są butelki (screen 1). Pamiętaj o tym, iż niejednokrotnie lepiej jest przeznaczyć nieco więcej czasu na oddanie celnego strzału. Na koniec będziesz musiał zająć się znajdującymi nieco dalej hełmami (screen 2). Teoretycznie na wykonanie tej czynności masz 15 sekund, ale nie musisz się na szczęście niczego obawiać.

Korzystając z okazji będziesz mógł przetestować wykonywanie jeszcze jednej czynności. Podejdź do podświetlonego manekina (screen 1) i wciśnij SHIFT, aby go uderzyć. Zapamiętaj sobie ten ruch, gdyż w wielu sytuacjach będziesz miał okazję z niego skorzystać. Teraz udaj się za dowódcą do skrzyni z ziemniakami, mającymi zastąpić prawdziwe granaty. Będziesz musiał rzucać tymi obiektami w stronę podświetlonych dziur (screen 2). Nie martw się, dysponujesz praktycznie nielimitowanym zapasem tych przedmiotów, tak więc bez żadnych obaw możesz się z tym elementem gry zapoznać.

Red Army Training (2)

Po wykonaniu niezbędnych czynności zacznij biec za dowódcą. Po chwili zjawi się tu żołnierz, aby oznajmić o pojmaniu jednego z wrogów (screen 1). Biegnij dalej. Po dotarciu do zniszczonego budynku wysłuchaj przesłuchania (screen 2). Okaże się, iż wróg planuje zaatakować sojusznicze oddziały z zaskoczenia. Trzeba będzie temu zapobiec.

Wysłuchaj kolejnych rozkazów dowódcy. Będziesz musiał przedostać się do okolicznego magazynku, tak aby uzbroić się w nieco lepszą broń. Biegnij za pozostałymi żołnierzami (screen 1). W pewnym miejscu będziesz musiał przeskoczyć przez niewielki murek. Aby to zrobić wciśnij SPACJĘ (screen 2). Kawałek dalej gra wymusi też na Tobie, aby się nieco schylić. Nie powinno Ci to jednak sprawić żadnych problemów.

Jeśli chcesz możesz odczekać aż działania wojenne w okolicy ustaną, bądź też od razu skierować się w stronę kolejnej ścieżki. Tak czy siak, będziesz musiał zeskoczyć do znajdującego się tu wąskiego przejścia (screen 1). Biegnij przed siebie. W pewnym miejscu będziesz musiał przykucnąć. Po chwili dotrzesz do kolejnego budynku (screen 2).

Znajdujący się tu żołnierz poinformuję Cię o konieczności podniesienia leżącego na stole karabinu maszynowego (oraz kilku granatów). Aby to zrobić wciśnij F (screen 1). Miej na uwadze to, iż będziesz musiał odłożyć aktualnie trzymaną giwerę. Skorzystaj z teraz z rozstawionej przez żołnierzy drabiny, aby wyjść na górę (screen 2).

Kawałek dalej Twoja drużyna wpadnie na pojazd opancerzony. Aby móc przebiec dalej będziesz musiał rzucić granatem dymnym w oznaczone przez grę miejsce (screen 1). Odczekaj teraz na rozkaz stojącego przy murze żołnierza. Dopiero gdy sam skieruje się na ulicę zacznij za nim biec (screen 2).

Biegnij cały przed siebie. Po chwili Twoja drużyna znajdzie się w kolejnym zniszczonym budynku (screen 1). Przygotuj się na pierwsze poważne walki. Miej też na uwadze to, aby przypadkowo nie postrzelić jednego z sojuszników, gdyż będziesz wtedy musiał zaczynać zabawę od ostatniego savepointu. Zacznij strzelać do nadbiegających przeciwników, pozostając jednak w ukryciu (screen 2).

Red Army Training (3)

Po zlikwidowaniu pierwszej grupi Nazistów zacznij biec za pozostałymi członkami ekipy (screen 1). Po chwili wpadniecie na nowych przeciwników. Pamiętaj o tym, aby nie pozostawać dłużej na otwartym polu. Przebiegaj pomiędzy kolejnymi zasłonami, zabijając jednocześnie widocznych oponentów. Będziesz świadkiem ciekawiej eksplozji, w wyniku której jeden z Nazistów automatycznie zginie (screen 2). Osobiście radziłbym ustawić się niedaleko ściany tego budynku.

Załatw gostków stojących niedaleko zniszczonego jeepa i wróć się do reszty drużyny. Okaże się, iż brama prowadząca do dalszej części miasta jest zamknięta (screen 1). Będziesz musiał skorzystać z innej drogi. Po dotarciu do nieco większych ruin (screen 2) możesz pozostawić wolną rękę pozostałym żołnierzom, bądź też spróbować dołączyć do mających tu miejsce walk.

W tym drugim przypadku proponowałbym zajść wrogów od flanki, korzystając ze zniszczonych fragmentów budynków, za którymi mógłbyś się bezproblemowo schować (screen 1). Możesz ruszać dalej. Co kilka chwil będziesz wpadał na nowych wrogów (screen 2). Pamiętaj o dokładnym badaniu okolicy, gdyż Naziści mogą skrywać się za skrzyniami czy innymi większymi obiektami.

Uważaj również na gostka skrywającego się na wyższym piętrze (screen 1). Może on bowiem spróbować zaskoczyć członków Twojej ekipy. Stopniowo posuwaj się do przodu, korzystając przy tym ze wszelkich możliwych osłon (screen 2). Nie zapominaj również o kolegach z zespołu, na których często warto zaczekać!

Przeciwników znajdujących się niedaleko oznaczonego przez grę pojazdu opancerzonego najlepiej załatwić wyskakując zza zaparkowanej obok ciężarówki (screen 1). Przy odrobinie szczęścia nie zdążą się nawet odwrócić w Twoją stronę. Podejdź do podświetlonego miejsca i wciśnij F, aby założyć ładunek (screen 2).

Wycofaj się na bezpieczną odległość i obserwuj efektownie zrealizowaną eksplozję (screen 1). Po chwili zjawi się tu spotkany już wcześniej dowódca oddziału (screen 2). Warto byłoby do niego podbiec i wysłuchać dodatkowych komentarzy. Po chwili gra zaliczy tę misję.

Demolition (1)

CZAS I MIEJSCE AKCJI: 2 grudnia 1942, Stalingrad

STEROWANA POSTAĆ: Szeregowy Vasili Ivanovich Koslov

Etap zaczynasz w niewielkim magazynie (screen 1). Przygotuj się na to, iż w tej misji będziesz już musiał brać udział w bezpośrednich walkach z siłami wroga. Zeskocz na dół i skieruj się do najbliższego korytarza. Po kilku chwilach powinieneś zauważyć chowającego się za słupem wrogiego żołnierza. Spróbuj w miarę szybko się go pozbyć (screen 2).

Za rogiem powinieneś zauważyć kolejnych przeciwników (screen 1). Starannie wybieraj sobie nowe cele. Radziłbym też często się rozglądać, gdyż w słabo oświetlonym pomieszczeniu nie wszystkich wrogów od razu będziesz w stanie zauważyć. Po zlikwidowaniu wszystkich oponentów zacznij biec za innymi żołnierzami w stronę wyjścia prowadzącego do znajdującej się kawałek dalej uliczki (screen 2).

Ustaw się za dowolnym murkiem, a następnie zacznij strzelać do nadbiegających przeciwników (screen 1). Pamiętaj o tym, aby zbytnio się nie wychylać. Broń przeładowuj w ukryciu. Warto również często zmieniać swoją pozycję, tak aby móc skuteczniej atakować wybiegających z przeciwległego budynku Nazistów (screen 2).

Jeśli chcesz możesz sobie pomagać rzucając w oponentów posiadanymi granatami (screen 1), aczkolwiek nie jest to wymagane do osiągnięcia końcowego sukcesu. Po kilkunastu sekundach sojuszniczy żołnierze zaczną stopniowo przebijać się do przodu. Ruszaj za nimi, przez cały czas szukając jednak osłon w postaci murków i innych tego typu obiektów (screen 2).

Docelowo powinieneś się oczywiście zbliżać do wejścia prowadzącego do okupowanego przez wrogów budynku (screen 1). Zanim się tam skierujesz koniecznie przeładuj broń, warto też zaczekać na kolegów z drużyny. W środku wpadniesz na nowych przeciwników (screen 2). Jeśli chcesz odpowiednio wcześniej możesz podnieść karabin maszynowy, tak aby skuteczniej sobie z nimi radzić.

Demolition (2)

Dokładnie badaj kolejne pomieszczenia kompleksu (screen 1). Chwilowo nie powinieneś jednak wpaść na żadnych nowych przeciwników. Po kilku chwilach dotrzesz do niewielkiego pomieszczenia prowadzącego na znajdujący się obok plac (screen 2). Dobrze byłoby się tu na chwilę zatrzymać, choćby w celu przeładowania broni.

Jeśli chcesz