Bully: Scholarship Edition - poradnik do gry - Daniel "Thorwalian" Kazek - ebook

Bully: Scholarship Edition - poradnik do gry ebook

Daniel "Thorwalian" Kazek

0,0

Opis

Poradnik poświęcony grze „Bully: Scholarship Edition” zawiera informacje wprowadzające w realia rozgrywki, faktyczne rozwiązanie gry, czyli opis każdej napotkanej w grze misji, opis przedmiotów szkolnych, a także przepis na 100% ukończenia gry.

Bully: Scholarship Edition - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • J. angielski (Zajęcia szkolne)
  • Gumki (100%)
  • Geografia (Zajęcia szkolne)
  • Rozdział I (1) (Opis przejścia)
  • Rozdział I (2) (Opis przejścia)
  • Rozdział V (5) (Opis przejścia)
  • Matematyka (Zajęcia szkolne)
  • Szacunek (Podstawy)
  • Fotografia (Zajęcia szkolne)
  • Rozdział II (1) (Opis przejścia)

Informacja o grze

Bully: Scholarship Edition to połączenie gry akcji z elementami zręcznościowymi. Tytuł stanowi wznowienie gry Bully (znanej w Europie pod nazwą Canis Canem Edit) wydanej w 2006 roku na Playstation 2. Swego czasu zgarnęła ona sporo nagród, włącznie z tytułem „Najlepszej Gry 2006 roku”. Za konwersję na platformę PC odpowiedzialne jest studio Rockstar Vancouver.

Gra Bully: Scholarship Edition, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2008 roku i dostępny jest na platformach: PS2, XBX, X360, Wii, PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 153

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




Bully:Scholarship Editionporadnik do gry

autor: Daniel "Thorwalian" Kazek

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=819

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Podstawy

Szacunek

Prawo i porządek

Zdrowie

Zegar

Bronie

Środki transportu

Sklepy

Opis przejścia

Rozdział I (1)

Rozdział I (2)

Rozdział I (3)

Rozdział I (4)

Rozdział II (1)

Rozdział II (2)

Rozdział II (3)

Rozdział II (4)

Rozdział III (1)

Rozdział III (2)

Rozdział III (3)

Rozdział III (4)

Rozdział III (5)

Rozdział IV (1)

Rozdział IV (2)

Rozdział IV (3)

Rozdział IV (4)

Rozdział V (1)

Rozdział V (2)

Rozdział V (3)

Rozdział V (4)

Rozdział V (5)

Zajęcia szkolne

Chemia

J. angielski

Sztuka

Gimnastyka

Biologia

Muzyka

Warsztat

Geografia

Matematyka

Fotografia

100%

Listy

Gumki

Karty G&G

Gnomy

Tranzystory (A Little Help)

Nagrobki

Dynie

Errands (cz.1)

Errands (cz.2)

Errands (cz.3)

Praca

Wyścigi rowerowe

Wyścigi gokartowe

Gry arcade

Wesołe miasteczko

Yearbook (cz.1)

Yearbook (cz.2)

Mini-gry

Room Throphies

Wstęp

Witam w poradniku poświęconym Bully: Scholarship Edition. Powstał on w oparciu o angielską wersję programu i jest kompleksowym przewodnikiem po grze.

Tekst został podzielony na pięć głównych rozdziałów. W pierwszym zapoznasz się z informacjami podstawowymi, mającymi wprowadzić Cię w realia rozgrywki. To tam opowiadam o znaczeniu szacunku, zagrożeniach czyhających na gracza, formach obrony przed nimi, zobaczysz też przegląd broni, środków transportu, poznasz rolę zegara oraz sposoby na wieczną młodość.

Rozdział drugi to faktyczne rozwiązanie gry, czyli opis każdej napotkanej w grze misji. Zadania nie są ułożone w kolejności, ponieważ jest to niemożliwe. Ukończenie jednego czasami odblokowuje nawet kilka kolejnych naraz, a niektóre pojawiają o wybranych porach dnia. Porządek fabularny mimo wszystko postarałem się zachować.

Późniejszy dział to prezentacja przedmiotów szkolnych i stawianych tam wymagań, kluczowego elementu wpływającego na ogólne wrażenia płynące z gry. Na koniec coś dla oddanych graczy - przepis na 100% ukończenia gry.

Bardzo często opisowi danego zagadnienia towarzyszy słowo nagroda. W ten sposób zdradzam co dostaniesz za zaliczenie misji, klasy, czy też jakiegokolwiek innego wyzwania. Znaczenie Room Trophies, czyli trofeów stawianych w Twojej szkolnej sypialni, wyjaśniłem na samym końcu, w króciutkim rozdziale piątym.

Daniel "Thorwalian" Kazek

Podstawy

Szacunek

Szacunek

Akademia w Bullworth to miejsce szczególne, przekonasz się o tym już niebawem. Na razie jesteś tu nowy i musisz liczyć się z tym, że z tym szacunkiem to jest teraz ciężko.

W szkole młodzi ludzie zorganizowali się w pięć grup. Każda wyznaje swoje własne zasady i każda z byka patrzy na pozostałe. Pod koniec gry poznasz jeszcze jedną frakcję, czyli łącznie jest ich sześć. W zasadzie przez cały poradnik będę posługiwał się oryginalnym, angielskim oznaczeniem tychże klik, co jak mam nadzieję też przyznasz, z powodu braku sensownych polskich odpowiedników jest najlepszym rozwiązaniem. Oto jak przedstawia się warstwa społeczna Bullworth Academy:

Bullies: szkolni tyrani stale szukający słabszych do dręczenia. To oni na początku lubią się czepiać Jimmiego. Ubrani w białe koszulki najchętniej przesiadują na szkolnym parkingu, niemniej jeżeli masz z nimi na pieńku, to nigdzie nie możesz się czuć bezpiecznie.

Nerds: kujony, frajerzy, zwał jak zwał, wiadomo o kogo chodzi. Ubierają się w zielone kubraczki, uczą się na potęgę i namiętnie grają w RPG pt. Grottos & Gremlins. Ich ostoją jest biblioteka. Szczerze nienawidzą jocków za nieskomplikowane rozumowanie i gnębienie.

Preppies: niemożliwe zdobyć ich względów, jeżeli należy się do klasy pracującej. A że bogaty nie jesteś to szacunek trzeba będzie sobie wywalczyć i to w pełnym tego słowa znaczeniu. Ten zlepek snobów uwielbia organizować między sobą turnieje walk bokserskich. W strojach dominuje niebieskawy odcień.

Greasers: skórzana kurtka i żel we włosach to dla nich prawdziwa wartość człowieka. Czas zabijają na poprawianiu kołnierza najczęściej w pobliżu szkolnych warsztatów. Nienawidzą preppies z wzajemnością pewnie dlatego, że różni ich niemal wszystko.

Jocks: trener do dla nich jedyny autorytet. Sportowa bluza a pod nią miesień na mięśniu, który jak sądzą kujony wyrósł im także pod czaszką. Futboliści gromadzą się w sąsiedztwie kompleksu sportowego, skąd pewnie by najchętniej nigdy nie wychodzili.

Townies: mieszkańcy dzielnicy przemysłowej. Nie chodzą do szkoły, bo albo zostali wyrzuceni albo zwyczajnie nie stać ich na czesne. Chętnie obiją każdego ucznia żeby urozmaić swoją szarą egzystencję. Długo nie będziesz miał z nimi nic wspólnego.

Celem rozgrywki jest podporządkowanie sobie wszystkich grup, czemu służyć ma wypełnianie zadań podstawionych przez program. Aktualny poziom respektu możesz sprawdzić w ostatniej zakładce w menu mapy. Im jest on niższy, tym większa szansa, że nawet bez ostrzeżenia zostaniesz zaatakowany przez jakiegokolwiek reprezentanta danej paczki. Szacunkiem manipulujesz zaliczając misje.

Prawo i porządek

Prawo i porządek

Całe to przedstawione wyżej towarzystwo jak widzisz jest bardzo rozbrykane. W ryzach stara się ich trzymać specjalna komórka powołana do życia przez władze szkoły. To tzw. prefekci, patrolujący placówkę w dzień i w nocy.

Strażników porządku rozpoznasz na podręcznej mapce po czerwonych kropkach. Są to bardzo silne chłopy, które w mig reagują na wszelkie oznaki łamania regulaminu. W mieście taką samą rolę pełnią policjanci.

Lista możliwych do popełnienia wykroczeń, czy nawet pełnoprawnych przestępstw jest bardzo długa. Dla przykładu można wymienić bicie małych uczniów, włamywanie się do szafek kolegów, naciąganie im gumek w majtkach, akty wandalizmu, malowanie graffiti, kradzieże, itp. itd. Szybko zauważysz, że jest jednak jeszcze coś. Nazywa się to znalezieniem się w nieodpowiednim miejscu w nieodpowiednim czasie.

W pełna bezwzględnością będziesz więc ścigany za wagarowanie, czyli świadome opuszczanie zajęć lekcyjnych. Karalne jest również przybywanie w miejscach dla Ciebie zakazanych, czyli np. w żeńskich sypialniach, czy w budynku szkoły kiedy ta jest już zamknięta. Obowiązuje ponadto godzina policyjna, za której lekceważenie również Ci się dostanie.

Sankcje jakie mogą Cię spotkać, to w zależności od sytuacji doprowadzenie do klasy albo sypialni. Pamiętaj, że policja współpracuje z akademią i przy wpadce od razu doprowadzi Cię przed jej bramy. Za przewinienia wymienione wcześniej, typu niszczenie mienia, atakowanie uczniów czy przechodniów, wędrujesz do dyrektora na rozmowę, ewentualnie na posterunek policji. W takim przypadku tracisz wszystkie bronie poza procą i kilkoma gadżetami. Jeżeli będziesz notorycznie łapany przez prefektów na czynach zabronionych, w końcu zostaniesz skazany na przymusową pracą społeczną jak koszenie trawnika lub odśnieżanie - taka ciekawostka.

Naturalnie możesz się bronić. Nie zalecam bić się z władzą, bo bardzo trudno tu wygrać ale można skutecznie uciec i ukryć się przed sprawiedliwością. W grze za kryjówki służą kosze na śmieci, szafki, szafy, a nawet mobilne toalety widoczne w niektórych częściach miasta. Rzecz jasna musisz dopilnować, aby ścigający Cię nie zauważyli jak się chowasz, bo wiadomo jak to się skończy. Prześladowcy w przeciwieństwie do Jimmiego po pewnym czasie lubią przystanąć i złapać oddech, co powinieneś wykorzystać do oddalenia się w bezpieczne miejsce, albo do skoku w śmieci. Skutecznym azylem są ponadto sklepy, ewentualnie inne pomieszczenia do których nikt za Tobą nie wejdzie.

Kiedy zostaniesz złapany przez prefekta albo policjanta możesz spróbować mu się wyrwać. Do tego musi być spełniony jeden warunek. Mianowicie wskaźnik kłopotów widziany po prawej stronie mini-mapki, nie może być koloru czerwonego. Jeżeli niestety jest o takim zabarwieniu, zostajesz natychmiast powalony na ziemię.

Zdrowie

Zdrowie

Ah być młodym i nie mieć wykrzywionego palca od grania, marzenie. Programiści Bully przewidzieli trzy sposoby na poprawieniu kondycji naszego bohatera.

Pierwszy polega na wlewanie w siebie orzeźwiającego napoju, do kupienia w licznie rozmieszczonych automatach. Czasami puszkę z Beam Colą można znaleźć rzuconą na ulicy i już częściej przy znokautowanych wrogach. To najbardziej rozpowszechniony sposób wpływania na siły witalne. Drugim rozwiązaniem jest udanie się po ciężkim dniu rozrabiania do lóżka. Rano z całą pewnością odzyskasz siły więc jakiekolwiek połykanie bąbelków przed snem mija się z celem.

Najatrakcyjniejszą formą poprawienia wigoru jest jednak całowanie dziewcząt (albo rzadziej chłopców, jak kto woli). Najpierw jednak trzeba zasłużyć na sympatie takiej niewiasty dając jej prezent od serca. Do wyboru są czekoladki, zalegające w niektórych szafkach lub na półkach sklepowych. Lepiej chyba jednak podejść pod żeński internat i pozrywać kilka rosnących tam kwiatków. W zamian dostaniesz buziaka i pozwolenie na macanie pupy. Takim podejściem zyskujesz też dodatkowy pasek zdrowia, bo miłość przecież uskrzydla. Skala gratisu uzależniona jest jednak od liczby zdanych lekcji ze sztuki. Zaliczając ostatni egzamin przedmiotu, będziesz mógł też wymieniać się śliną bez żadnej zachęty.

Zegar

Zegar

Życie w Bullworth toczy się własnym torem, nikt tu nie czeka na Jimmiego, na to co zrobi, czy ma coś do powiedzenia. Zegar i wszystkie wydarzenia z nim związane uaktywnisz praktycznie na samym początku rozgrywki.

Niezależnie w jakich okolicznościach, Twój dzień zaczyna się punktualnie o 8. Za godzinę zaczynają się poranne zajęcia w akademii, na które trzeba zdążyć w przeciągu pół godziny, czyli do 9:30. Jeżeli tego nie uczynisz, a zostaniesz złapany przez prefekta/policjanta, marny Twój los. Lekcje trwają do 11:30, po czym rozpoczyna się przerwa obiadowa. O 13 znowu trzeba iść do klasy i pozostać tam do 15:30. Gdyby Cię to interesowało, przyjrzyj się rozkładowi przedmiotów na jakie będziesz uczęszczał z podziałem na dnie. Cykl cały czas się powtarza. Cztery ostatnie zajęcia zaznaczone kursywą, odblokowane zostaną w drugim rozdziale gry.

Zajęcia poranne

Zajęcia popołudniowe

Dzień 1

Chemistry

English

Dzień 2

Art

Gym

Dzień 3

Biology

Music

Dzień 4

Shop

Photography

Dzień 5

Geography

Math

W późniejszych godzinach jest czas wolny i możesz harcować do woli. Zmrok nad Bullworth zapada punkt 19, udostępniając Ci możliwość udania się na spoczynek. Nie jest to jednak obowiązkowe jako, że wiele zdarzeń ma miejsce dopiero po zmierzchu. Mowa tu zwłaszcza o głównych misjach gry, mini-grach i szeregu innych wydarzeń w jakich Jimmy jest w stanie czynnie uczestniczyć. Dlatego też jeśli na mapie nie widzisz pozycji startowej zadania, a jesteś przekonany że powinno się pojawić, odczekaj kilka godzin albo idź spać.

19 to także pora zamknięcia budynku akademii. Przebywanie wówczas uczniów na korytarzach jest zabronione. Szaleć możesz aż do 23. Od tej godziny jesteś zobowiązany do zamknięcia się w pokoju i pokorne wskoczenie pod kołdrę. Jeśli nie masz na to ochoty, musisz wystrzegać się wzroku porządkowych, wypatrujących nocnych maków.

Jimmy to jednak nie maszyna i jego organizm w końcu upomni się o odpoczynek. Graniczną godziną jest druga w nocy. Jeśli do tego czasu nie znajdziesz się w łóżku, nasz bohater padnie w miejscu w którym stoi, a rano może obudzić się lżejszy o pewną cześć garderoby. Zmęczenie daje o sobie znać o pierwszej, kiedy to nasz bohater z braku sił pochyla na dół głowę.

Bronie

Bronie

Podstawowym środkiem obrony, a często i ataku, są niezastąpione pięści i nogi. Pierwszych kombinacji nauczysz się już wstępie. Wiedzy na temat pozostałych combosów dostarczą zajęcia pana Burtona z gimnastyki oraz trening u bezdomnego, skrycie mieszkającego na terenie szkoły. O szczegółach dowiesz się w swoim czasie.

Istnieje ponadto możliwość poprawy siły uderzenia. Ćwiczenia z tego zakresu zapewnia ring bokserski preppies, osiągalny w mieście w drugim epizodzie od 15:30. Będziesz miał tam kilka misji więc z łatwością go odnajdziesz.

Żeby powstrzymać idące na Ciebie w złości pół szkoły lub w chwilach kryzysu ułatwić sobie ucieczkę, czasami zdolności kickbokserskie mogą jednak nie wystarczyć. Oto lista oręża możliwego do skompletowania na przestrzeni całej gry.

Slingshot

Świetny zmiękczacz szarżującego z oddali przeciwnika. Problem może być natomiast w walce z bliskiej odległości. Procę dostajesz stosunkowo szybko, bo już po misji The Setup. Pamiętaj, że im mocniej ją naciągniesz, tym z większą siłą pocisk uderzy w cel. Dokładność w ostrzelaniu uzyskasz chodząc na gimnastykę.

Super Slingshot

Lepsza wersja w/w zabawki. Edycja super dodaje funkcję zbliżania widoku w trybie ręcznego celowania. To tak gdyby zachodziła potrzeba snajperskiego podejścia do sprawy. Upgrade dostępny zaraz po zadaniu The Candidate.

Fire Cracker

Petarda. Rzucona w przeciwnika natychmiast wybucha wyrządzając mu niemałe szkody. Nie trzymaj za długo zapalonego lontu, bo sam za chwilę zaczniesz cierpieć. Można nią rzucać jeżdżąc na rowerze. To pierwsza broń miotana na jaką sobie pozwolisz, wyciągniesz ją bowiem ukradkiem z pierwszej lekcji chemii.

Stink Bomb

Co robi śmierdzącą bomba? Oczywiście cuchnie i to tak bardzo, że trzeba przystanąć i złapać się za nos. Jakiekolwiek inne czynności staną się dostępne dopiero po wyjściu z trującej chmury. Ulubiona broń kujonów. Można z niej korzystać z poziomu roweru ale wcześniej należy uporać się z drugim egzaminem z chemii.

Itching Powder

Inny sposobem na zatrzymanie pościgu albo na osłabienie koncentracji wroga jest swędzący proszek. Nauczysz się go produkować tym razem na trzecich zajęciach pana Wattsa. Rzuć nim w delikwenta, żeby ten zaczął się drapać bez opamiętania.

Bag of Marbles

Drobne kuleczki, wiadomo po co. Wystarczy wrzucić je ofierze pod nogi i obserwować efektowną wywrotkę. Rozwiązanie przydatne przy próbach ucieczki czy zyskania przewagi w walce. Torebeczki trzeba będzie samemu znaleźć albo kupić w którymś ze sklepów.

Carton of Eggs

Jajka wprawdzie nie wyrządzają żadnych szkód ale mogą służyć do prowokacji albo do przeszkadzania rowerzystom, np. Tobie, kiedy się śpieszysz. Najważniejsze, że możesz ich sam użyć siedząc na własnym bicyklu. Po misji The Eggs (niesamowite) w Twoich lokacjach-sejwach zawsze będzie czekał darmowy karton.

Bottle Rocket Launcher

Butelkowa wyrzutnia rakiet bardzo popularna w kręgach nerdów. Zresztą to po ich wyzwaniu (Nerd Challenge) zabierzesz tą broń jako trofeum. Rakietnica beznadziejnie spisuje się na długich dystansach ale za to znakomicie na średnich i małych.

Spud Gun

Na potężnych jocków potrzebny jest potężny oręż. Takim właśnie jest działo na ziemniaki wynalezione w laboratoriach kujonów. Z miejsca potrafi powalić największego nawet wroga zadając mu ogromną ilość obrażeń. Do wyposażenia dodasz je sobie dopiero w czwartym rozdziale po Stronghold Assault.

Oprócz wymienionych, w dłoni będziesz mógł jeszcze dzierżyć deskorolkę, spray oraz aparat fotograficzny. Do tego po zebraniu wszystkich gumek-recepturek dojdzie broń specjalna ale pozwolisz, że nie zdradzę w tym miejscu jaka to jest. Jeśli chcesz się dowiedzieć, rzuć okiem na początek odpowiedniego działu.

Naturalnie za rynsztunek mogą również służyć elementy otoczenia. Przeróżne przedmioty znajdowane w skrzynkach jak deski, kije bejsbolowe, dekoracje ścienne, pokrywy od koszów na śmieci, cegły, co tylko nawinie Ci się pod rękę. Nawet jabłka czy kulki śniegu. Wybór jest naprawdę spory, wystarczy się rozejrzeć.

Środki transportu

Środki transportu

Pomimo tego, że chodzenie ani bieganie w żaden sposób nie męczy Jimmiego, z czasem może się znudzić. Na szczęście można skorzystać z alternatywnych niż nogi środków transportu. W tym dziale przybliżymy sobie wszystkie.

Deskorolka

Już po kilku pierwszych misjach wpadnie Ci w łapska (Help Bucky). Niezastąpiona w początkowej fazie gry kiedy brak innych rozwiązań na szybsze dotarcie do celu. Deskorolkę zawsze masz przy sobie, a aktywujesz ja najprościej naciśnięciem scrolla myszki.

Jazda na desce nie należy do rzeczy łatwych. Istnieje sporo terenowych utrudnień jak krawężniki nie wspominając już nawet o rzeczach większych typy schody. Pamiętaj, że zawsze możesz podskoczyć zęby ominąć przeszkodę. Nie ma sensu wjeżdżać na piasek, trawę, czy inne naturalne i nie ubite podłoże.

Dopuszczalne jest chwycenie się zderzaka przejeżdżającego samochodu ale oczywiście sam wówczas nie wiesz gdzie pojedziesz.

Rower

Oj tak, esencja podróży w grze. Rowerami w Bullworth jeżdżą niemal wszyscy i można chyba śmiało postawić tezę, że jest to najpopularniejszy w mieście środek transportu. Na rower zasłużysz dopiero w drugim rozdziale. Swój własny możesz złożyć w pracowni warsztatu, do czego poniekąd zmuszają Cię nowe zajęcia. Bicykl jest też do kupienia w sklepach znaczonych na mapce białym kołem.

Wiele jednośladów zobaczysz również na ulicy. W akcie desperacji możesz więc dopuścić się bezczelnej kradzieży. Wszystkie Twoje rowery automatycznie przechowywane są w specjalnych garażach z ikoną kłódki. Dowiesz się o tym po pierwszym teście z warsztatów (Shop).

Skuter

Skuter zastępuje kupiony rower w garażu więc dobrze się zastanów co wybrać. Wehikuł można pozyskać tylko w namiocie z pamiątkami w wesołym miasteczku (rozdział gry numer 2) za 75 biletów, które wygrywa się w okolicznych konkurencjach.

Przyznam, że skuter nie należy do moich faworytów. Przede wszystkim dziwacznie się prowadzi, szczególnie przy skrętach. Drugie to obowiązek noszenia kasku. Jeżeli nie masz go na głowie, to za chwilę możesz mieć na niej policję.

Do wyboru są cztery ochraniacze: Bike Helmet (zwycięstwo w pierwszym wyścigu rowerowym), Crash Helmet (zwycięstwo w pierwszym wyścigu gokartowym), BMX Helmet (zaliczenie wszystkich czternastu wyścigów rowerowych), Viking Helmet - Plastic (zebranie wszystkich kolekcji w grze).

Gokart

Wspaniała sprawa. Mknie z prędkością światła przez ulicę przez co życie staje się piękniejsze. Żeby jednak permanentnie wyjechać poza sportowy tor, należy ukończyć osiem wyścigów gokartowych, a to dopiero w piątym rozdziale.

Kiedy przyjdzie co do czego, pędź na szkolny parking. To tam stoi zaparkowany gokart.

Autobus

Zgadza się, tak też możesz się przemieszczać ale tylko w jednym kierunku niestety. Wystarczy dobiec do jakiegoś przystanku autobusowego (ikona z B w środku) i wcisnąć klawisz akcji. W okamgnieniu znajdziesz się przed bramą szkoły.

Sklepy

Sklepy

Obiektów handlowych w Bullworth nie ma za dużo, a te które są, zasadniczo dzielą się na cztery grupy. Sklepy ogólnospożywcze, tzw. Yum Yum Markety oznaczone zostały na mapie ikonką pomarańczowego wózka. Możesz w nich kupić czekoladki, bukiet kwiatów, puszkę z napojem poprawiającym kondycję, jajka, a w późniejszym czasie także farbę w sprayu i amunicję do spud guna.

Zazwyczaj niedaleko znajdziesz też sklepy z odzieżą symbolizowane niebieska koszulką. Tam rzecz jasna możesz pozwolić sobie na nowe ciuszki, a nawet wykupić cały stan magazynowany, jeśli liczysz na 100% ukończenia gry. Podobnym obiektem jest namiot z pamiątkami w lunaparku, z różnymi, niekoniecznie poważnymi elementami garderoby.

Trzecia grupa to fryzjerzy. Nic nie stoi bowiem na przeszkodzie aby za odpowiednią opłatą zafundować sobie nową fryzurę, nawet jeśli w domyśle Jimmy Hopkins włosów nie ma.

Są ponadto lokale, w których można sobie kupić jeden z trzech wystawionych rowerów ale o tym pisałem już wcześniej.

Zrezygnowałem z pokazywania tego wszystkiego na mapce, ponieważ sklepów jest bardzo mało i na dodatek są skoncentrowane w jednym miejscu, co tez jest technicznym utrudnieniem. Zapewniam Cię, że bardzo szybko zorientujesz się w temacie.

Na koniec zwrócę jeszcze uwagę na dwa rarytasy - sklep z komiksami i salon tatuaży. Ten pierwszy to namiastka Yum Yum Marketu, do którego zaprowadzi Cię fabuła. Rozpadająca się przyczepa ze specjalistycznym sprzętem do malowania skóry, zlokalizowana została w Blue Skies Industry Park, okręgu otwartym w rozdziale numer 4. Na mapie zobaczysz ją pod postacią niebieskiej ikony

Opis przejścia

Rozdział I (1)

Welcome to Bullworth

Pierwszym