Brothers in Arms: Earned in Blood - poradnik do gry - Paweł "PaZur76" Surowiec - ebook

Brothers in Arms: Earned in Blood - poradnik do gry ebook

Paweł "PaZur76" Surowiec

0,0

Opis

Poradnik do gry Brothers in Arms: Earned in Blood zawiera dokładny opis przejścia wszystkich rozdziałów poprzedzony licznymi poradami do tyczącymi rozgrywki, przedstawieniem broni dostępnej graczowi oraz tej, którą dysponują przeciwnicy.

Brothers in Arms: Earned in Blood - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Broń amerykańska
  • [Solucja] Rozdział 4 „Hell’s Corners” cz.1
  • [Solucja] Rozdział 6 „Bloody Gulch” cz.1
  • Porady
  • Nieprzyjaciel (przeciwnicy)
  • [Solucja] Rozdział 1 „Roses all the way” cz.1
  • [Solucja] Rozdział 5 „Chateau Colombieres” cz.1
  • [Solucja] Rozdział 9 „Baupte” cz.1
  • [Solucja] Rozdział 13 ”The All Americans Part 2” cz.2
  • [Solucja] Rozdział 2 „Action at St. Martin” cz.2

Informacja o grze

Brothers in Arms: Earned in Blood to kolejna odsłona cyklu taktycznych strzelanin, rozgrywających się w czasie II wojny światowej. Po dużym sukcesie pierwszej gry, zatytułowanej Road to Hill 30, autorzy z Gearbox Software zdecydowali się kontynuować temat. Nowy program ukazał się na rynku zaledwie w kilka miesięcy po pierwowzorze.

Gra Brothers in Arms: Earned in Blood, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2005 roku i dostępny jest na platformach: PC, XBX, PS2. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: patch polonizujący.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 94

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Brothers in Arms:Earned in Bloodporadnik do gry

autor: Paweł "PaZur76" Surowiec

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=446

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Porady

Broń amerykańska

Broń niemiecka

Nieprzyjaciel (przeciwnicy)

[Solucja] Intro

[Solucja] Rozdział 1 "Roses all the way" cz.1

[Solucja] Rozdział 1 "Roses all the way" cz.2

[Solucja] Rozdział 2 "Action at St. Martin" cz.1

[Solucja] Rozdział 2 "Action at St. Martin" cz.2

[Solucja] Rozdział 2 "Action at St. Martin" cz.3

[Solucja] Rozdział 3 "Three Patrol Action" cz.1

[Solucja] Rozdział 3 "Three Patrol Action" cz.2

[Solucja] Rozdział 3 "Three Patrol Action" cz.3

[Solucja] Rozdział 4 "Hell's Corners" cz.1

[Solucja] Rozdział 4 "Hell's Corners" cz.2

[Solucja] Rozdział 4 "Hell's Corners" cz.3

[Solucja] Rozdział 4 "Hell's Corners" cz.4

[Solucja] Rozdział 5 "Chateau Colombieres" cz.1

[Solucja] Rozdział 5 "Chateau Colombieres" cz.2

[Solucja] Rozdział 5 "Chateau Colombieres" cz.3

[Solucja] Drugi film

[Solucja] Rozdział 6 "Bloody Gulch" cz.1

[Solucja] Rozdział 6 "Bloody Gulch" cz.2

[Solucja] Rozdział 6 "Bloody Gulch" cz.3

[Solucja] Rozdział 7 "Eviction Notice" cz.1

[Solucja] Rozdział 7 "Eviction Notice" cz.2

[Solucja] Rozdział 8 "Close Quarters" cz.1

[Solucja] Rozdział 8 "Close Quarters" cz.2

[Solucja] Rozdział 9 "Baupte" cz.1

[Solucja] Rozdział 9 "Baupte" cz.2

[Solucja] Rozdział 10 "Hedgerow Hell" cz.1

[Solucja] Rozdział 10 "Hedgerow Hell" cz.2

[Solucja] Trzeci film

[Solucja] Rozdział 11 "Run of the Mill" cz.1

[Solucja] Rozdział 11 "Run of the Mill" cz.2

[Solucja] Rozdział 11 "Run of the Mill" cz.3

[Solucja] Rozdział 12 "The All Americans Part 1" cz.1

[Solucja] Rozdział 12 "The All Americans Part 1" cz.2

[Solucja] Rozdział 12 "The All Americans Part 1" cz.3

[Solucja] Rozdział 13 "The All Americans Part 2" cz.1

[Solucja] Rozdział 13 "The All Americans Part 2" cz.2

[Solucja] Outro

Wprowadzenie

Witam w poradniku do gry Brothers in Arms: Earned in Blood. Powstał on na podstawie angielskiej wersji 1.0 programu. Grałem na poziomie trudności "difficult", czego rychło zacząłem ... szczerze żałować ;-) - zbyt często obrywałem kulkę wystawiając się na ostrzał w celu zrobienia dobrego screenshota. I nie były to bynajmniej draśnięcia, tylko poważne i trudno gojące się rany ;-P - życie korespondenta wojennego jest ciężkie ;-) ... Ale czego się nie robi dla czytelnika ;-).

Uwaga! Jako że w tej odsłonie BiA na mapach wydaje się być zdecydowanie więcej niż w poprzedniej części gry (Road to Hill 30) różnego rodzaju przeszkód, za którymi można się chować a także wrogowie są "inteligentniejsi" i często zmieniają pozycje reagując na nasze poczynania, przedstawiony w tym poradniku opis przejścia gry jest jedynie moją propozycją. Innymi słowy - w paru misjach jest przynajmniej kilka sposobów na poradzenie sobie z przeciwnikiem, a tutaj podaję tylko jeden z nich. Dla jasności: gra jest liniowa do bólu. Pisząc "kilka sposobów" mam na myśli jedynie subtelności - to, że nieprzyjaciela możesz obejść i wykończyć raz zza tej osłony, raz zza innej. Generalnie jednak wielkiego pola do popisu nie masz.

Dodatkowo proponuję również zapoznać się z poradnikiem do poprzedniej odsłony BiA autorstwa Stranger'a - z pewnością znajdziecie tam kilka cennych porad do gry, które się nie zdezaktualizowały.

Zielone, wytłuszczone fragmenty tekstu to kolejne cele misji, które powinieneś realizować rozgrywając scenariusz. Słowo "sekcja", które często znajdziesz w moim poradniku oznacza u mnie kilku żołnierzy (2-4) a słowo "szturmani" - własną sekcję (element) szturmową, po prostu kilku żołnierzy (Twoich kompanów w grze) uzbrojonych w pistolety maszynowe.

Porady

Przede wszystkim zapoznaj się ze wszystkimi poradami (instrukcjami, podpowiedziami) w grze (graj z włączoną opcją treningu, przynajmniej za pierwszym razem) - po czym odróżnić sekcje (elementy) szturmową i wsparcia, do czego każda z nich służy, etc.

Twoi kompani, jeśli im każesz, "przygwożdżą" ogniem Niemców umożliwiając Ci przemieszczenie się na nową pozycję. Pamiętaj o "zasadzie rewanżu" - jeśli to Ty z kolei każesz swoim ludziom przemieścić się w inne miejsce postaraj się osłonić ich ogniem ostrzeliwując Fryców, którzy mogli by im zagrozić. Nie musisz bawić się w snajpera, po prostu wal ile wlezie gdzieś w pobliże Fryców.

Przy większej ilości Niemców na planszy możesz wykorzystywać do przyduszenia ich ogniem oba swoje elementy (sekcje) - wsparcia i szturmowy a samemu próbować zajść Niemiaszków z boku. Sekcja szturmowa powinna jednak podejść bliżej Szkopów niż sekcja wsparcia ponieważ (mimo, że dysponuje większą gęstością ognia) jej broń jest "słabsza" niż elementu wsparcia.

Pamiętaj, że im mniej Twoich kompanów pozostaje przy życiu tym mniejsza siła ognia (a tym samym "zdolności przygważdżające") elementu (sekcji), do której należeli. W takich sytuacjach (kompani giną) do przyduszenia ogniem jednej grupki (sekcji) Niemiaszków możesz próbować używać obu swoich (przetrzebionych) sekcji. Możesz to także czynić gdy ostrzeliwani przez jeden element Niemcy nie mają najwyraźniej ochoty pochylić główek.

Czasami, gdy każesz kompanom przyduszać ogniem wroga, ich ostrzał stopniowo słabnie. Możesz wówczas powtórzyć komendę położenia ognia na wrogu (jeszcze raz wskazać im ten sam cel).

Twoim ludziom (i Tobie zresztą też) nie jest łatwo "przygwoździć" ogniem stanowisko karabinu maszynowego MG42 (często jest to wręcz niemożliwe) czy armaty polowej w przeciwieństwie do przyduszenia "zwykłych" żołnierzy wroga. Staraj się więc koncentrować ogień tylko na tych ostatnich. Czołgu wroga rzecz jasna Twoi kompani nie są w stanie w ogóle "przygwoździć" ogniem broni ręcznej ;-).

Czasami może ci się przytrafić sytuacja kiedy jedna sekcja Niemiaszków (kilku ludzi) znajduje się pomiędzy Twoimi ludźmi a drugą sekcją niemiecką (tzn. na linii ognia Twoich żołnierzy). Ba, powinieneś sam próbować stwarzać takie sytuacje ustawiając swoich żołnierzy w jednej linii z dwoma grupkami Fryców. Często możesz wówczas przy odrobinie szczęścia upiec dwie pieczenie na jednym ogniu czyli przydusić ogniem obydwa oddziały niemieckie jednocześnie, każąc swoim chłopakom ostrzeliwać jeden z nich. Kule latające wówczas nad głowami Szkopków, których formalnie nie wyznaczyłeś jako cel ostrzału a także uderzające gdzieś w pobliżu nich (ogień "zaporowy" Twoich ludzi nie jest zbyt celny ;-), nie musi taki być) często również potrafią ich skutecznie przydusić do ziemi.

Możesz spokojnie ustawiać swoich ludzi za drewnianymi płotkami, są tam bezpieczni tak jak za murkami (kule w "BiA" nie przebiją desek :-( W drugą stronę to nie działa tak dobrze - Fryców pochowanych za drewnianymi płotkami możesz "zdjąć" strzelając w szpary pomiędzy deskami (sprawdza się szczególnie jeśli Twoja broń to karabin z lunetą). Kiedy sam strzelasz chowając się za płotem często możesz prowadzić ostrzał pomiędzy deskami - pamiętaj o tym i nie wychylaj się niepotrzebnie.

Kiedy dostajesz pod swoją komendę czołg rób z niego dobry użytek, jest on wart tyle co obie Twoje sekcje (wsparcia i szturmowa) razem wzięte. Świetnie się nadaje do "przygważdżania" ogniem wroga, nawet stanowisk karabinów maszynowych i do zabijania Niemców, przede wszystkim właśnie owych upierdliwych MG42, które nie są w stanie nic mu zrobić. Jedynym zagrożeniem dla Twojego czołgu są Szwaby z Panzerfaustami, czołgi nieprzyjaciela i jego armaty polowe, chroń go więc przed nimi za wszelką cenę.

Pamiętaj, że możesz wdrapać się na amerykański czołg (od tyłu) i użyć jego karabinu maszynowego (często wkmu - wielkokalibrowego kaemu) do zabijania nieprzyjaciół czy "przygważdżania" ich jego ogniem (świetnie działa na MG42). Czołg to również doskonała ruchoma osłona przed kulami wroga.

Jeśli masz kłopoty z ustaleniem skąd strzelają Niemcy włącz widok taktyczny (domyślnie [

V

]) - nie będziesz w tym czasie obrywał (bo gra jest pauzowana) i zorientujesz się skąd idzie ogień (gdzie są Szwaby). Lepiej też będziesz widział możliwości przemieszczenia się.

Jeśli spotkasz gdzieś na mapie skrzynkę z Panzerfaustami lub znajdziesz jednego przy zabitym Frycu poświęć (wyrzuć) jeden ze swoich karabinów i zamiast niego zabierz tą broń przeciwpancerną. Nigdy nie wiadomo czy nie trafisz potem na jakiś niemiecki czołg (jeśli Panzerfausty są na mapie to jest to całkiem prawdopodobne) albo czy nie przyda Ci się on do innych celów (patrz porada niżej) ... Jeśli zachodzisz w głowę "gdzie jest do jasnej ch***y skrzynka z Panzerfaustami na tej mapie" włącz widok taktyczny - często (zawsze ?) jej lokalizacja jest w tym widoku oznaczona.

Panzerfausty w "BiA: EiB" służą przede wszystkim do niszczenia czołgów. Jednak świetnie się również nadają do zabijania większych grup żołnierzy lub do "przygwożdżenia" (albo zabicia) obsady karabinu maszynowego MG42 czy armaty polowej (PaK'a lub Flak'a, obojętnie jakiego kalibru). Możesz zabrać ze sobą jednak tylko jednego Panzerfausta więc jeśli jesteś pełen złych przeczuć (czyt. spodziewasz się pojawienia niemieckiego czołgu na scenie) to lepiej nie marnuj go na MG42/armatę polową tylko zachowaj ...

Jeśli odpalasz Panzerfausta do czołgu staraj się grzać w jego bok lub jeszcze lepiej "w tyłek" (gdzie jego pancerz jest cieńszy). Z reguły do zniszczenia czołgu będziesz potrzebować kilku (co najmniej dwóch Panzerfaustów). Panzerfaustem możesz także zniszczyć transporter SdKfz 251 (jeden powinien Ci wystarczyć) ale pamiętaj, że strzelca karabinu maszynowego w tym transporterze możesz wykończyć ogniem broni ręcznej (bo jest w połowie odsłonięty) więc zmarnowanie (użycie) Panzerfausta to ostateczność ... Powinno się także dać wrzucić do transportera granat (od góry ten pojazd jest odkryty) ale szczerze powiedziawszy ja nie osiągnąłem takiej celności w rzucaniu granatami ;-) ...

Wygląda na to, że w tej grze można też czasem Panzerfaustem unieruchomić czołg wroga (przed jego zniszczeniem) - trzeba trafić w przedział silnikowy (tył czołgu). A może w gąsienicę - nie przetestowałem dokładnie. Ale jest to na pewno możliwe - parę razy zdarzyło mi się, że czołg przestawał jeździć po całej planszy i również się nie obracał mimo, że mu się pokazywałem na wabia. Na pewno też (ale również nie zawsze) po trafieniu czołgu Panzerfaustem puszczają włazy, można się wówczas wdrapać na "puszkę" i wrzucić granat do środka (nie trzeba biec po drugą rakietę). Tak więc celujta dobrze odpalając pierwszego Panzerfausta bo jeśli uda wam się od razu unieruchomić nim tanka i odblokować właz to potem dobicie rannego zwierza to czysta formalność.

Walcząc z czołgiem albo armatą nieprzyjaciela wykorzystuj swoich ludzi do odwrócenia jego/jej uwagi od Ciebie (każąc im przebiec w polu widzenia wroga, w ostateczności np. ostrzelać czołg z broni ręcznej - taki akt rozpaczy ;-) a potem biegnij po Panzerfausta lub użyj go jeśli już masz (czołg) albo szturmuj stanowisko armaty. W przypadku czołgu pamiętaj jednak, że jeśli każesz swoim ludziom przebiec przed nim dla odwrócenia jego uwagi to może się to dla nich bardzo źle skończyć (karabiny maszynowe czołgu ich posiekają). Jeśli rozkażesz im przebiec przed armatą niech to zrobią po jej strzale, kiedy obsada działa ładuje. Sam też możesz "wykiwać" czołg w ten sposób - pokaż mu się na chwilę z jednej strony, schowaj a potem przebiegnij z drugiej. Pamiętaj - gdy czołg/armata koncentruje już swoją uwagę i swój ogień na Twoich ludziach masz mało czasu aby coś z tym zrobić, reaguj więc szybko bo inaczej Twoi kompani zostaną wybici.

Jest jeszcze jeden sposób na zniszczenie czołgu, pozwalający zaoszczędzić Panzerfausta, jednak trudniejszy trochę niż zniszczenie "puszki" z pomocą tego ostatniego. Przede wszystkim wygląda na to, że sposób ten działa tylko na czołg z dowódcą, który lubi sobie od czasu do czasu otworzyć właz i wychylić się na zewnątrz. Jeżeli walczysz z czołgiem i widzisz, że właz jest cały czas zamknięty (dowódca się nie wychyla) to prawdopodobnie (głowy sobie za to nie dam uciąć) tej "puszki" nie zniszczysz w ten sposób. A teraz do sedna - co trzeba zrobić. Musisz zajść czołg od tyłu, podejść do niego bardzo blisko, poczekać aż jego dowódca otworzy właz i się wychyli, zastrzelić go (wpakuj mu dłuższą serię bo wydaje się jakiś odporniejszy - nadczłowiek ?) i wówczas powinna pojawić się opcja wrzucenia granatu do środka pojazdu. Wrzuca się go tak samo jak się podkłada ładunki wybuchowe (klawisz

F

). Twój bohater wdrapie się na czołg i "ciepnie" do środka niespodziankę. Potem zeskocz z pojazdu i odejdź na bezpieczną odległość (będą dwie eksplozje w krótkim odstępie czasu).