Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik przedstawia wszystkie klasy dostępne w grze, ich umiejętności, oraz dostępny arsenał. Znajdziesz tutaj również wskazówki jak skutecznie osiągać cele misji, a także odblokować wszystkie Osiągnięcia oraz krótkie filmy instruktażowe.
Brink - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Strzelanka wieloosobowa, stworzona przez autorów Enemy Territory. Gra rozgrywa się w mieście przyszłości, które miało przeistoczyć się w utopię. Tak się nie stało – na ulicach rozgorzała walka o władzę. Każdy z graczy kreuje swojego bohatera i podejmuje szereg misji, składających się na kampanię. W poszczególnych zadaniach spotykają się uczestnicy reprezentujący przeciwne frakcje.
Gra Brink, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2011 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360, PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 71
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1119
Kilka porad na początek
Interfejs użytkownika
System SMART
Klasy
Poziomy, rangi i rodzaje sylwetki
Cele misji i koło zadań
Śmierć i unieruchomienie
Wyzwania
Dziesięć przykazań Brinkowicza
Misje Ruchu Oporu (1 - 3)
Misje Ruchu Oporu (4 - 5)
Misje Ruchu Oporu (6 - 8)
Misje Ochrony (1 - 3)
Misje Ochrony (4 - 6)
Misje Ochrony (7 - 8)
Umiejętności uniwersalne
Żołnierz
Medyk
Technik
Tajniak
Pistolety
Lekkie karabiny
Pistolety maszynowe
Karabiny szturmowe
Strzelby
Karabiny maszynowe
Granatniki
Dodatki
Brink to zespołowa gra z podziałem na klasy, w której największy nacisk położony jest na ścisłą współpracę z członkami drużyny oraz swobodę ruchu. Fragi i statystyki pojedynczych jednostek zostały tutaj zepchnięte na dalszy plan, a najważniejszym celem jest szybkie i skuteczne wykonywanie zadań.
Celem tego poradnika jest przedstawienie wszystkich klas dostępnych w grze, ich umiejętności, dostępnego arsenału oraz przybliżenie mechaniki rozgrywki. Znajdziesz tutaj również wskazówki jak skutecznie osiągać cele misji, a także odblokować wszystkie Osiągnięcia oraz krótkie filmy instruktażowe. Jako, że Brink to gra niezwykle elastyczna i nieprzewidywalna, porady dotyczące wykonywania celów misji zawarte w tym poradniku są czysto informacyjne.
W Brink nie ma jednej metody zwycięstwa, jednego sposobu na pokonanie przeciwnika oraz najlepszych tras dotarcia do celu. Wszystko zależy od danej sytuacji i miejsca. Poza tym jest to gra która wciąż ewoluuje, dlatego wszelkie taktyki, które dzisiaj mogą być skuteczne, jutro mogą się okazać bezużyteczne. Nie znajdziesz tutaj również widoku na mapy z lotu ptaka, ponieważ wszystkie mapy na których toczy się rozgrywka są niezwykle rozbudowane i wielopoziomowe. Na każdej z nich są dziesiątki przejść wymagających różnego poziomu zaawansowania, a nawet odpowiedniej budowy ciała postaci, dlatego płaska mapka z widokiem od góry właściwie nic by tu nie dała. Nawet z poradnikiem w ręku, Brink wciąż wymaga dużo wyobraźni i kreatywności, dlatego potraktuj ten tekst jako zestaw porad i objaśnień, a nie opis przejścia.
Piotr "MaxiM" Kulka (www.gry-online.pl)
Na wstępie ostrzegam, że przechodzenie kampanii w trybie jednego gracza jest najkrótszą drogą do frustracji. Na chwilę obecną sztuczna inteligencja drużyny gracza pozostawia wiele do życzenia i wszystkie zadania gracz musi wykonywać sam. Niejednokrotnie jest to droga przez mękę, która może kosztować wiele nerwów i włosów na głowie. Szczerze polecam przechodzenie kampanii w trybie wieloosobowym (gracze przeciw botom) lub przejście od razu do Gry dowolnej. Niektóre z Osiągnieć [Rozdział 4] w Steam również wymagają kooperacji kilku graczy.
Kiedy już stworzysz swoją postać i wybierzesz preferowaną stronę konfliktu, gra zaproponuje Ci obejrzenie kilku filmów treningowych. Szczerze polecam zrobienie tego jeśli grasz po raz pierwszy. Dodatkowo dostaniesz za to 1000 Punktów Doświadczenia.
Zanim przejdziesz do Kampanii lubGry dowolnej, polecam wykonanie wszystkich Wyzwań [Rozdział 1.6]. Wyzwania w Brinku stanowią jednocześnie tutorial, trening i element współzawodnictwa. Dzięki ich wykonywaniu nie tylko nauczysz się jak skutecznie poruszać się i wykonywać zadania w grze, ale również odblokujesz wiele broni i dodatków do nich.
Brink robi wszystko co tylko możliwe, by ułatwić graczowi orientowanie się we wszystkich niuansach rozgrywki. Dlatego też HUD pełen jest informacji i różni się od wielu produkcji tego typu. Jest jednak bardzo dobrze przemyślany, więc zachowuje przejrzystość.
Zacznijmy od lewej strony powyższego obrazka.
Aby gracz nigdy nie musiał zastanawiać się w ferworze walki, jaka klasa została mu przydzielona, w lewym-górnym rogu ekranu znajduje się jedna z czterech ikon klas.
Tego chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć. Pasek zdrowia będzie zmieniał swoją początkową długość w zależności od wybranej budowy ciała oraz aktywnych wzmocnień (tzw. Buffów).
Tuż pod paskiem zdrowia znajdują się ikonki (może nie być ich wcale lub będzie kilka) wskazujące na to, jakie wzmocnienia pasywne lub aktualnie posiadasz.
Drugi po pasku zdrowia najważniejszy element twojego HUD-a. Ten pasek dyktuje jak często możesz używać wszystkich swoich klasowych umiejętności. Pasek ten będzie się automatycznie regenerował, a na czas trwania regeneracji wpływa wiele czynników oraz umiejętności, o których będzie mowa w dalszej części poradnika.
Na pasku skrótów zawsze znajduje się ikona reprezentująca Koło zadań wraz z podpowiedzią, jakim klawiszem je wywołać. Jeżeli twoja postać posiada własne umiejętności aktywne, również będą tutaj wyświetlone. Aby użyć takiej umiejętności należy ja aktywować przypisanym do niej przyciskiem. Po pierwszym użyciu umiejętność ta automatycznie się deaktywuje i trzeba ją aktywować ponownie. Jeśli dana umiejętność po użyciu jest wygaszona, oznacza to, że będziesz mógł jej użyć ponownie dopiero po pewnym czasie, lub twój pasek dostępnego zaopatrzenia jest pusty.
Przejdźmy teraz do lewej strony ekranu.
Ten element HUD-a odmierza czas, jaki pozostał na wykonanie obecnie aktywnego, głównego celu misji. To NIE licznik odmierzający czas do końca rozgrywki. Wyświetlony na nim czas będzie się zmieniał wraz z kolejnymi celami w danej misji. Jedynym wyjątkiem jest tryb gry "Stoper" w którym długość trwania danej mapy jest z góry określona i wynosi 10, 20 lub 30 minut. Licznik ten może również pokazywać ujemne wartości, w sytuacji gry podczas misji dojdzie do dogrywki.
W tym miejscu znajdziesz przewijający się cel aktualnego zadania, tak abyś nigdy nie musiał zastanawiać się, co masz w danym momencie robić lub jaką misję w danym momencie musi wykonać twoja drużyna. Dotyczy to tylko zadań głównych. Procentowy wskaźnik pokazuje postęp zadania i w niektórych wypadkach może się cofać z powrotem do zera, jeżeli przeciwnik przerwie twojemu zespołowi wykonywanie zadania.
Ten element zna już chyba każdy. Pobliscy przeciwnicy pokazują się na nim jako czerwone punkty, przyjaciele jako białe punkty. Puste w środku punkty oznaczają unieruchomionych wrogów i przyjaciół. Cele misji są oznaczone odpowiadającymi im ikonami, a żółty rąb na środku radaru oznacza, iż masz przy sobie przedmiot, który jest celem misji typu "dostarcz".
Na radarze oraz na ekranie znajdziesz ikony, wskazujące Ci drogę do aktualnie wybranego celu misji. Ikonka pokazująca sie na ekranie pokaże Ci również kierunek oraz odległość do danego celu.
Tutaj znajdziesz dwie liczby: górna oznacza stan twojego magazynka w aktualnie używanej broni, a dolna zapas amunicji jaki przy sobie posiadasz. Każda broń korzysta z oddzielnego zapasu.
Jedne bronie strzelają ciągłym ogniem, inne krótkimi seriami a jeszcze inne pojedynczymi strzałami (nie masz na to wpływu). Ta ikonka w jasny sposób poinformuje Cię z jakim typem ognia strzela twoja aktualnie używana broń.
Ten element wskazuje jaką broń masz aktualnie w ręku, a jaką w zapasie. Górna, większa ikonka zawsze będzie się zmieniała na broń, którą w danym momencie masz w rękach.
Podobnie jak w przypadku umiejętności klasowych, granaty możesz rzucać raz na pewien czas. Ten element poinformuje Cię, ile czasu zostało do ponownego użycia granatu. Czas ten można skrócić w niektórych wypadkach za pomocą specjalnych umiejętności.
Poruszanie w Brinku bardzo różni się poziomem swobody od innych gier tego typu. Dzięki zastosowaniu systemu SMART (Smooth Movement Across Random Terrain, czyli w luźnym tłumaczeniu Swobodne Przemieszczanie się Po Zróżnicowanym Terenie) możesz wykonywać różne akrobacje, znane z popularnego stylu parkour.
Co to oznacza Ciebie? To, że możesz bez trudu podciągać sie na przeszkody, przeskakiwać nad nimi bez utraty prędkości sprintu, robić wślizgi pod przeszkodami (lub powalać w ten sposób przeciwników), a nawet odbijać się od ścian.
Dzięki temu wszystkiemu możesz przemierzać mapy w Brinku na setki sposobów, a każdą postacią będzie się grało zupełnie inaczej w zależności od budowy ciała (lekka, średnia i ciężka). System SMART doskonale ilustrują załączone obrazki, oraz film przedstawiający jego przykładowe wykorzystanie.
System SMART wykorzystujesz automatycznie, za każdym razem gdy przytrzymujesz przycisk Sprint (domyślnie Shift). W Połączeniu z kucnięciem daje to wślizg lub łagodzenie upadku z dużej wysokości. W połączeniu ze skokiem daje to możliwość podciągnięcia się na wysoką przeszkodę, przeskoczenie przez niską przeszkodę bez spowolnienia sprintu lub odbijanie się od ścian w locie.
Poniżej mały przykład wykorzystania niektórych możliwości SMART-a.
W zakładce Postacie i uzbrojenie / Preferowana klasa możesz ustawić klasę, która zostanie