Brink - poradnik do gry - Piotr "MaxiM" Kulka - ebook

Brink - poradnik do gry ebook

Piotr "MaxiM" Kulka

0,0

Opis

Poradnik przedstawia wszystkie klasy dostępne w grze, ich umiejętności, oraz dostępny arsenał. Znajdziesz tutaj również wskazówki jak skutecznie osiągać cele misji, a także odblokować wszystkie Osiągnięcia oraz krótkie filmy instruktażowe.

Brink - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Poziomy, rangi i rodzaje sylwetki (Podstawy)
  • Misje Ruchu Oporu (1 - 3) (Kampania)
  • Dziesięć przykazań Brinkowicza (Podstawy)
  • Cele misji i koło zadań (Podstawy)
  • Kilka porad na początek (Podstawy)
  • Klasy (Podstawy)
  • Wyzwania (Podstawy)
  • Śmierć i unieruchomienie (Podstawy)
  • System SMART (Podstawy)
  • Interfejs użytkownika (Podstawy)

Informacja o grze

Strzelanka wieloosobowa, stworzona przez autorów Enemy Territory. Gra rozgrywa się w mieście przyszłości, które miało przeistoczyć się w utopię. Tak się nie stało – na ulicach rozgorzała walka o władzę. Każdy z graczy kreuje swojego bohatera i podejmuje szereg misji, składających się na kampanię. W poszczególnych zadaniach spotykają się uczestnicy reprezentujący przeciwne frakcje.

Gra Brink, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2011 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360, PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 71

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Brinkporadnik do gry

autor: Piotr "MaxiM" Kulka

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1119

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Podstawy

Kilka porad na początek

Interfejs użytkownika

System SMART

Klasy

Poziomy, rangi i rodzaje sylwetki

Cele misji i koło zadań

Śmierć i unieruchomienie

Wyzwania

Dziesięć przykazań Brinkowicza

Kampania

Misje Ruchu Oporu (1 - 3)

Misje Ruchu Oporu (4 - 5)

Misje Ruchu Oporu (6 - 8)

Misje Ochrony (1 - 3)

Misje Ochrony (4 - 6)

Misje Ochrony (7 - 8)

Umiejętności

Umiejętności uniwersalne

Żołnierz

Medyk

Technik

Tajniak

Uzbrojenie

Pistolety

Lekkie karabiny

Pistolety maszynowe

Karabiny szturmowe

Strzelby

Karabiny maszynowe

Granatniki

Dodatki

Osiągnięcia

Wprowadzenie

Brink to zespołowa gra z podziałem na klasy, w której największy nacisk położony jest na ścisłą współpracę z członkami drużyny oraz swobodę ruchu. Fragi i statystyki pojedynczych jednostek zostały tutaj zepchnięte na dalszy plan, a najważniejszym celem jest szybkie i skuteczne wykonywanie zadań.

Celem tego poradnika jest przedstawienie wszystkich klas dostępnych w grze, ich umiejętności, dostępnego arsenału oraz przybliżenie mechaniki rozgrywki. Znajdziesz tutaj również wskazówki jak skutecznie osiągać cele misji, a także odblokować wszystkie Osiągnięcia oraz krótkie filmy instruktażowe. Jako, że Brink to gra niezwykle elastyczna i nieprzewidywalna, porady dotyczące wykonywania celów misji zawarte w tym poradniku są czysto informacyjne.

W Brink nie ma jednej metody zwycięstwa, jednego sposobu na pokonanie przeciwnika oraz najlepszych tras dotarcia do celu. Wszystko zależy od danej sytuacji i miejsca. Poza tym jest to gra która wciąż ewoluuje, dlatego wszelkie taktyki, które dzisiaj mogą być skuteczne, jutro mogą się okazać bezużyteczne. Nie znajdziesz tutaj również widoku na mapy z lotu ptaka, ponieważ wszystkie mapy na których toczy się rozgrywka są niezwykle rozbudowane i wielopoziomowe. Na każdej z nich są dziesiątki przejść wymagających różnego poziomu zaawansowania, a nawet odpowiedniej budowy ciała postaci, dlatego płaska mapka z widokiem od góry właściwie nic by tu nie dała. Nawet z poradnikiem w ręku, Brink wciąż wymaga dużo wyobraźni i kreatywności, dlatego potraktuj ten tekst jako zestaw porad i objaśnień, a nie opis przejścia.

Piotr "MaxiM" Kulka (www.gry-online.pl)

Podstawy

Kilka porad na początek

Na wstępie ostrzegam, że przechodzenie kampanii w trybie jednego gracza jest najkrótszą drogą do frustracji. Na chwilę obecną sztuczna inteligencja drużyny gracza pozostawia wiele do życzenia i wszystkie zadania gracz musi wykonywać sam. Niejednokrotnie jest to droga przez mękę, która może kosztować wiele nerwów i włosów na głowie. Szczerze polecam przechodzenie kampanii w trybie wieloosobowym (gracze przeciw botom) lub przejście od razu do Gry dowolnej. Niektóre z Osiągnieć [Rozdział 4] w Steam również wymagają kooperacji kilku graczy.

Kiedy już stworzysz swoją postać i wybierzesz preferowaną stronę konfliktu, gra zaproponuje Ci obejrzenie kilku filmów treningowych. Szczerze polecam zrobienie tego jeśli grasz po raz pierwszy. Dodatkowo dostaniesz za to 1000 Punktów Doświadczenia.

Zanim przejdziesz do Kampanii lubGry dowolnej, polecam wykonanie wszystkich Wyzwań [Rozdział 1.6]. Wyzwania w Brinku stanowią jednocześnie tutorial, trening i element współzawodnictwa. Dzięki ich wykonywaniu nie tylko nauczysz się jak skutecznie poruszać się i wykonywać zadania w grze, ale również odblokujesz wiele broni i dodatków do nich.

Interfejs użytkownika

Brink robi wszystko co tylko możliwe, by ułatwić graczowi orientowanie się we wszystkich niuansach rozgrywki. Dlatego też HUD pełen jest informacji i różni się od wielu produkcji tego typu. Jest jednak bardzo dobrze przemyślany, więc zachowuje przejrzystość.

Zacznijmy od lewej strony powyższego obrazka.

1. Obecnie wybrana klasa postaci

Aby gracz nigdy nie musiał zastanawiać się w ferworze walki, jaka klasa została mu przydzielona, w lewym-górnym rogu ekranu znajduje się jedna z czterech ikon klas.

2. Stan zdrowia

Tego chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć. Pasek zdrowia będzie zmieniał swoją początkową długość w zależności od wybranej budowy ciała oraz aktywnych wzmocnień (tzw. Buffów).

3. Wzmocnienia

Tuż pod paskiem zdrowia znajdują się ikonki (może nie być ich wcale lub będzie kilka) wskazujące na to, jakie wzmocnienia pasywne lub aktualnie posiadasz.

4. Pasek dostępnego zaopatrzenia

Drugi po pasku zdrowia najważniejszy element twojego HUD-a. Ten pasek dyktuje jak często możesz używać wszystkich swoich klasowych umiejętności. Pasek ten będzie się automatycznie regenerował, a na czas trwania regeneracji wpływa wiele czynników oraz umiejętności, o których będzie mowa w dalszej części poradnika.

5. Pasek skrótów klawiszowych

Na pasku skrótów zawsze znajduje się ikona reprezentująca Koło zadań wraz z podpowiedzią, jakim klawiszem je wywołać. Jeżeli twoja postać posiada własne umiejętności aktywne, również będą tutaj wyświetlone. Aby użyć takiej umiejętności należy ja aktywować przypisanym do niej przyciskiem. Po pierwszym użyciu umiejętność ta automatycznie się deaktywuje i trzeba ją aktywować ponownie. Jeśli dana umiejętność po użyciu jest wygaszona, oznacza to, że będziesz mógł jej użyć ponownie dopiero po pewnym czasie, lub twój pasek dostępnego zaopatrzenia jest pusty.

Przejdźmy teraz do lewej strony ekranu.

6. Licznik czasu

Ten element HUD-a odmierza czas, jaki pozostał na wykonanie obecnie aktywnego, głównego celu misji. To NIE licznik odmierzający czas do końca rozgrywki. Wyświetlony na nim czas będzie się zmieniał wraz z kolejnymi celami w danej misji. Jedynym wyjątkiem jest tryb gry "Stoper" w którym długość trwania danej mapy jest z góry określona i wynosi 10, 20 lub 30 minut. Licznik ten może również pokazywać ujemne wartości, w sytuacji gry podczas misji dojdzie do dogrywki.

7. Postęp i cel misji

W tym miejscu znajdziesz przewijający się cel aktualnego zadania, tak abyś nigdy nie musiał zastanawiać się, co masz w danym momencie robić lub jaką misję w danym momencie musi wykonać twoja drużyna. Dotyczy to tylko zadań głównych. Procentowy wskaźnik pokazuje postęp zadania i w niektórych wypadkach może się cofać z powrotem do zera, jeżeli przeciwnik przerwie twojemu zespołowi wykonywanie zadania.

8. Radar

Ten element zna już chyba każdy. Pobliscy przeciwnicy pokazują się na nim jako czerwone punkty, przyjaciele jako białe punkty. Puste w środku punkty oznaczają unieruchomionych wrogów i przyjaciół. Cele misji są oznaczone odpowiadającymi im ikonami, a żółty rąb na środku radaru oznacza, iż masz przy sobie przedmiot, który jest celem misji typu "dostarcz".

9. Cel misji

Na radarze oraz na ekranie znajdziesz ikony, wskazujące Ci drogę do aktualnie wybranego celu misji. Ikonka pokazująca sie na ekranie pokaże Ci również kierunek oraz odległość do danego celu.

10. Stan magazynka

Tutaj znajdziesz dwie liczby: górna oznacza stan twojego magazynka w aktualnie używanej broni, a dolna zapas amunicji jaki przy sobie posiadasz. Każda broń korzysta z oddzielnego zapasu.

11. Tryb strzału

Jedne bronie strzelają ciągłym ogniem, inne krótkimi seriami a jeszcze inne pojedynczymi strzałami (nie masz na to wpływu). Ta ikonka w jasny sposób poinformuje Cię z jakim typem ognia strzela twoja aktualnie używana broń.

12. Obecnie używane bronie

Ten element wskazuje jaką broń masz aktualnie w ręku, a jaką w zapasie. Górna, większa ikonka zawsze będzie się zmieniała na broń, którą w danym momencie masz w rękach.

13. Wskaźnik gotowości granatu

Podobnie jak w przypadku umiejętności klasowych, granaty możesz rzucać raz na pewien czas. Ten element poinformuje Cię, ile czasu zostało do ponownego użycia granatu. Czas ten można skrócić w niektórych wypadkach za pomocą specjalnych umiejętności.

System SMART

Poruszanie w Brinku bardzo różni się poziomem swobody od innych gier tego typu. Dzięki zastosowaniu systemu SMART (Smooth Movement Across Random Terrain, czyli w luźnym tłumaczeniu Swobodne Przemieszczanie się Po Zróżnicowanym Terenie) możesz wykonywać różne akrobacje, znane z popularnego stylu parkour.

Co to oznacza Ciebie? To, że możesz bez trudu podciągać sie na przeszkody, przeskakiwać nad nimi bez utraty prędkości sprintu, robić wślizgi pod przeszkodami (lub powalać w ten sposób przeciwników), a nawet odbijać się od ścian.

Dzięki temu wszystkiemu możesz przemierzać mapy w Brinku na setki sposobów, a każdą postacią będzie się grało zupełnie inaczej w zależności od budowy ciała (lekka, średnia i ciężka). System SMART doskonale ilustrują załączone obrazki, oraz film przedstawiający jego przykładowe wykorzystanie.

System SMART wykorzystujesz automatycznie, za każdym razem gdy przytrzymujesz przycisk Sprint (domyślnie Shift). W Połączeniu z kucnięciem daje to wślizg lub łagodzenie upadku z dużej wysokości. W połączeniu ze skokiem daje to możliwość podciągnięcia się na wysoką przeszkodę, przeskoczenie przez niską przeszkodę bez spowolnienia sprintu lub odbijanie się od ścian w locie.

Poniżej mały przykład wykorzystania niektórych możliwości SMART-a.

Klasy

W zakładce Postacie i uzbrojenie / Preferowana klasa możesz ustawić klasę, która zostanie