BloodRayne 2 - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas - ebook

BloodRayne 2 - poradnik do gry ebook

Jacek "Stranger" Hałas

0,0

Opis

W poradniku do BloodRayne 2 odnajdziecie szczegółowy opis przejścia tej gry, uwzględniający sposoby pokonania mocniejszych przeciwników (w tym bossów) za pomocą ściśle określonych ruchów.

BloodRayne 2 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • [9] Union Station – Shopping Plaza cz.1
  • [7] Meatpacking District – Alleys and Rooftops cz.1
  • [1] Mansion – Entry cz.2
  • [1] Mansion – Entry cz.1
  • [8] Union Station – Abandoned Train Bay cz.1
  • [10] Union Station – Club Strages cz.1
  • [1] Mansion – Entry cz.3
  • [7] Meatpacking District – Alleys and Rooftops cz.3
  • [7] Meatpacking District – Alleys and Rooftops cz.4
  • [10] Union Station – Club Strages cz.2

Informacja o grze

Sequel świetnej gry akcji/TPP autorstwa zespołu developerskiego Terminal Reality, której rynkowy debiut miał miejsce w maju 2003 roku. Po raz kolejny wcielamy się w postać tytułowej BloodRayne - pół-człowieka, pół-wampira - która walczy z ponadnaturalnymi siłami zagrażającymi światu.

Gra BloodRayne 2, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł premierę światową miał w 2005 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS2, XBX. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 121

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



BloodRayne 2poradnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=425

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

[1] Mansion - Entry cz.1

[1] Mansion - Entry cz.2

[1] Mansion - Entry cz.3

[2] Mansion - Courtyard cz.1

[2] Mansion - Courtyard cz.2

[3] Mansion - Roof

[4] Mansion - Ballroom

[5] Mansion - Zerenzki

[6] Meatpacking District - O'Leary's Cow

[7] Meatpacking District - Alleys and Rooftops cz.1

[7] Meatpacking District - Alleys and Rooftops cz.2

[7] Meatpacking District - Alleys and Rooftops cz.3

[7] Meatpacking District - Alleys and Rooftops cz.4

[8] Union Station - Abandoned Train Bay cz.1

[8] Union Station - Abandoned Train Bay cz.2

[8] Union Station - Abandoned Train Bay cz.3

[9] Union Station - Shopping Plaza cz.1

[9] Union Station - Shopping Plaza cz.2

[10] Union Station - Club Strages cz.1

[10] Union Station - Club Strages cz.2

[10] Union Station - Club Strages cz.3

[11] The Sewers - Access Tunnels cz.1

[11] The Sewers - Access Tunnels cz.2

[11] The Sewers - Access Tunnels cz.3

[11] The Sewers - Access Tunnels cz.4

[11] The Sewers - Access Tunnels cz.5

[12] The Sewers - Smuggling Route cz.1

[12] The Sewers - Smuggling Route cz.2

[12] The Sewers - Smuggling Route cz.3

[13] The Sewers - Slezz

[14] Wetworks - Electrification Silos cz.1

[14] Wetworks - Electrification Silos cz.2

[14] Wetworks - Electrification Silos cz.3

[15] Wetworks - Mess Hallcz.1

[15] Wetworks - Mess Hallcz.2

[16] Wetworks - Chemical Processing

[17] Wetworks - Turbine cz.1

[17] Wetworks - Turbine cz.2

[18] Wetworks - Bone crushers and Furnace cz.1

[18] Wetworks - Bone crushers and Furnace cz.2

[18] Wetworks - Bone crushers and Furnace cz.3

[19] Wetworks - Loading Bay cz.1

[19] Wetworks - Loading Bay cz.2

[20] Shroud Tower - Ascent cz.1

[20] Shroud Tower - Ascent cz.2

[20] Shroud Tower - Ascent cz.3

[20] Shroud Tower - Ascent cz.4

[20] Shroud Tower - Ascent cz.5

[21] Shroud Tower - Ferril

[22] Twisted Park - Zoo Entrance cz.1

[22] Twisted Park - Zoo Entrance cz.2

[22] Twisted Park - Zoo Entrance cz.3

[23] Twisted Park - The Aquarium cz.1

[23] Twisted Park - The Aquarium cz.2

[23] Twisted Park - The Aquarium cz.3

[23] Twisted Park - The Aquarium cz.4

[24] Twisted Park - Ephemera

[25] Kagan's Tower - Xerx's Laboratories cz.1

[25] Kagan's Tower - Xerx's Laboratories cz.2

[26] Kagan's Tower - Llewelyn Corporate cz.1

[26] Kagan's Tower - Llewelyn Corporate cz.2

[27] Kagan's Tower - Unraveller

[28] Kagan's Tower - Media Center cz.1

[28] Kagan's Tower - Media Center cz.2

[29] Kagan's Tower - Skybridge

[30] Kagan's Tower - Rooftop

[31] Kagan's Tower - Throne Room

Wprowadzenie

Witaj w nieoficjalnym poradniku do BloodRayne 2. W poniższym tekście odnajdziesz szczegółowy opis przejścia tej gry. Z racji tego, iż zabawa przebiega w dość liniowy sposób, w wielu miejscach będziesz musiał podążać zgodnie z ustaloną przez producentów ścieżką. Korzystając z okazji chciałbym jednocześnie zaznaczyć, iż BloodRayne 2 nie posiada możliwości zapisywania stanu gry w dowolnym momencie. Radziłbym więc uważać na główną bohaterkę, gdyż w przeciwnym przypadku będziesz musiał powtarzać pewien wycinek etapu (zazwyczaj spory). BloodRayne 2 nie jest jednak zbyt trudna. Niemal wszystkich mocniejszych przeciwników (w tym bossów) można pokonać wykorzystując zestaw ściśle określonych ruchów. Elementy te zostały oczywiście dokładnie opisane w poradniku. Jeszcze przed przystąpieniem do właściwej zabawy radziłbym przejrzeć instrukcję obsługi, a także zapoznać się z klawiszologią. Pragnę również dodać, iż poradnik został w głównej mierze nastawiony na sprawne pokonywanie plansz. Sceny związane z głównym wątkiem nie zostały dokładnie opisane, nie chciałem bowiem psuć przyjemności z odkrywania kolejnych elementów fabuły.

Zapraszam do lektury i życzę miłej zabawy. :-)

Jacek "Stranger" Hałas

[1] Mansion - Entry cz.1

Uwaga! Zanim cokolwiek zrobisz wykorzystaj wolną chwilę, aby zapoznać się ze sterowaniem tytułową dhampirzycą. Powinieneś wypróbować wykonywanie następujących czynności:

poruszanie postacią - w wielu sytuacjach będziesz zmuszony do szybkiego przemieszczenia dhampirzycy; zwróć uwagę na to, iż jest bardzo zwinna

wykonywanie skoków - kolejna ważna czynność; jej rozwinięcie poznasz w następnym etapie; teraz dobrze byłoby spróbować wykonać kilka próbnych skoków; zwróć też uwagę na to, iż dwukrotne wciśnięcie klawisza skoku zaowocuje wykonaniem dodatkowego salta i jednocześnie dłuższym lotem

atakowanie ostrzami - na razie popróbuj bez przeciwników (jeśli chcesz możesz zaatakować okoliczne stoły ;-)); warto również przetestować możliwość wykonywania ataków z powietrza

uderzenia nogą - podobnie jak wyżej, popróbuj na okolicznych przedmiotach; warto również połączyć uderzenia nogą z zamachnięciami przy użyciu ostrzy

korzystanie z dodatkowych mocy - szerzej o tym elemencie gry opowiem nieco później; teraz przećwicz jedynie szybkie włączanie i wyłączanie poszczególnych mocy

Zanim skierujesz się do najbliższego pomieszczenia przyjrzyj się jeszcze na chwilę dostępnym mocom tytułowej dhampirzycy. Zdecydowanie najczęściej będziesz korzystał z trybu Aura Vision (screen 1). Moc ta otwiera przed Tobą wiele nowych możliwości. Rayne jest w stanie zauważyć znajdujących się w okolicznych pomieszczeniach przeciwników. Powinieneś również zwracać uwagę na charakterystyczne żółte znaczki. Dają Ci one do zrozumienia w jakim kierunku należy w danym momencie podążać. Druga z najczęściej wykorzystywanych mocy to Dilated Perception (screen 2). Jest to spowolnienie czasu. Powinieneś z niego korzystać w trakcie bardziej wymagających starć. Miej na uwadze to, iż zdolność ta pobiera energię ze znajdującego się na ekranie niebieskiego paska Rage, przy czym po jego wyczerpaniu nie wyłącza się ("blokuje" tylko inne moce). Wskaźnik ten ładuje się w trakcie kolejnych walk. Trzecią z najczęściej wykorzystywanych mocy jest Blood Rage. O tym elemencie zabawy opowiem jednak nieco później.

Kiedy uznasz, iż jesteś gotowy skieruj się do jedynych możliwych drzwi (screen 1). Jeśli chcesz możesz uaktywnić moc Aura Vision. Powinieneś zauważyć wspomniany wcześniej żółty znak. Oznacza to, iż musisz udać się we wskazywane miejsce. Pamiętaj o tym, aby możliwie jak najczęściej korzystać z tej zdolności. Podejdź do balustrady i zeskocz na dół (screen 2). Nie musisz się obawiać śmierci głównej bohaterki. Rayne jest wyjątkowo wytrzymała i tego typu skoki nie robią na niej żadnego wrażenia. Jeśli dobrze wycelujesz powinieneś wylądować na fortepianie. ;-)

Załączy się dość krótka scenka przerywnikowa (screen 1). Będziesz sobie musiał poradzić z kilkoma ochroniarzami. Przeciwnicy Ci nie są zbyt wymagający (screen 2). Dobrze byłoby więc przećwiczyć na nich dostępne ruchy (ostrza i kopnięcia). Nie masz się co martwić, na bardziej wymagające i dłuższe starcia przyjdzie jeszcze czas. Po zakończonej bitwie ruszaj przed siebie.

[1] Mansion - Entry cz.2

Skieruj się do najbliższego korytarza. Po chwili powinieneś zauważyć nadbiegającą kobietę (screen 1). To świetna okazja do tego, aby "przetestować" wysysanie krwi z mniej lub bardziej niewinnych ofiar. Poczekaj aż kobieta zbliży się i wciśnij odpowiedni przycisk. Miej jednocześnie na uwadze to, iż w dalszej części gry wysysanie krwi niekoniecznie musi się powieść. Dzieje się tak między innymi wtedy, gdy atakowana postać jest uzbrojona w broń białą. Ruszaj dalej (możesz sobie pomagać odpalając co jakiś czas tryb Aura Vision). Po znalezieniu się w nowym pomieszczeniu (screen 2) gra zaproponuje opcję namierzania przeciwników. W moim przekonaniu w "standardowych" walkach z ułatwienia tego nie trzeba korzystać. Jeśli chcesz możesz je jednak sprawdzić. W przypadku walk z większą liczbą wrogów cele możesz zmieniać ALT-em. Załatw wszystkich gostków, którzy wybiegną Ci na powitanie. Pamiętaj o regularnym wysysaniu krwi z napotykanych osób! Tylko w ten sposób zregenerujesz pasek zdrowia.

Po zakończonych walkach możesz ruszać dalej. Jeśli chcesz załącz sobie Aura Vision, aby odnaleźć prawidłową drogę do celu (screen 1). W jednym z następnych pomieszczeń będziesz musiał stoczyć kolejną bitwę z grupą składającą się z kilku ludzi. Jeśli chcesz możesz przetestować omówioną opcję namierzania i wybierania celów ataku. Korzystając z okazji warto również przyjrzeć się kilku efektownym ciosom wykańczającym (Fatalities; screen 2). Warto zaznaczyć, iż wykonuje się je dopiero po złapaniu ofiary (w trakcie wysysania krwi). W takiej sytuacji wciśnij jeden z dostępnych przycisków (atak mieczem, kopniak itp.). Generalnie chodzi o to, aby zapoznać się ze sterowaniem Rayne. Każdego z napotykanych przeciwników próbuj eliminować w nieco inny sposób, tak aby wypracować sobie kilka ulubionych kombinacji, z których będziesz korzystał w przyszłości. Pełna lista uderzeń (odblokowanych) znajduje się w opcjach gry.

Możesz ruszać dalej. Po kilku chwilach zjawisz się w znacznie większym pomieszczeniu (screen 1). Zauważ, iż gra wyświetli nową podpowiedź. Będziesz mógł skorzystać z innej "zabawki" dhampirzycy - harpuna. Zanim jednak do tego dojdzie podejdź nieco do przodu. Po chwili załączy się krótka scenka przerywnikowa (screen 2).

Harpun jest dość ciekawym narzędziem, z którego warto w niektórych sytuacjach korzystać. Polecam go szczególnie wtedy, gdy walczysz z 1-2 przeciwnikami. Po namierzeniu wroga (CTRL) wciskasz dodatkowo E, aby go złapać. To jeszcze nie koniec. Przeciwnika nie możesz niestety do siebie przyciągnąć (w celu wyssania krwi). Możesz go natomiast rzucić w jedną z kilku stron, wciskając odpowiedni klawisz kierunkowy. Zauważ, iż w pomieszczeniu znajdują się głowy nosorożców. Oponentów będziesz mógł w efektowny sposób na nie nabijać (screen 1). Nie martw się, gra pomoże Ci w odpowiednim wycelowaniu. Tak jak wcześniej, chodzi o to, aby zapoznać się z nowymi ruchami dhampirzycy. Korzystając z okazji możesz również przetestować wspomniany już tryb Blood Rage (screen 2). Rayne staje się wtedy znacznie silniejsza, porusza się też nieco szybciej. Uważaj jednak, gdyż nie może pozostawać w tym stanie zbyt długo. Z Blood Rage i innych superataków (odblokowywanych w miarę postępów w rozgrywce) korzystaj więc wyłącznie w trakcie bardziej wymagających starć.

[1] Mansion - Entry cz.3

Po wykończeniu wszystkich okolicznych przeciwników załączy się krótka scenka przerywnikowa (screen 1). Ruszaj na piętro (z odnalezieniem schodów nie powinieneś mieć większych problemów ;-)). Zauważ, iż przeciwnicy są uzbrojeni w różnorakie giwery. Aby się do nich bezpiecznie zbliżyć dobrze byłoby skorzystać z trybu Dilated Perception (screen 2). Spowolnienie czasu pozwoli Ci wyminąć większość kul (szczególnie jeśli będziesz dużo skakał lub biegł slalomem ;-)). Przeciwników wykańczaj tradycyjnymi metodami (ostrza lub kopniaki). Na ostatnim z nich możesz się dodatkowo pożywić.

Przed Tobą najtrudniejszy jak dotąd pojedynek. Po zbliżeniu się do kolejnego korytarza (screen 1) załączy się scenka przerywnikowa. Będziesz musiał uporać się z kolejną grupą wrogo nastawionych ludzi. Biegnij przed siebie (screen 1). Po drodze dobrze byłoby ponownie skorzystać z trybu Dilated Perception (przeciwnicy są uzbrojeni). W trakcie walk korzystaj z poznanych do tej pory ruchów (kopniaki, ostrza, harpun). Nie zapominaj również o regularnym wysysaniu krwi z osłabionych wrogów (screen 2). Uważaj jednak, gdyż na miejsce poległych przeciwników będą się pojawiali nowi. W sumie będziesz musiał odeprzeć kilka takich "fal".

Po zakończonych walkach załączy się krótka scenka przerywnikowa. Jest to podpowiedź, która ma Ci dać do zrozumienia, iż w niektórych miejscach będziesz mógł skorzystać z mocy Aura Vision, aby dostrzec "wampirze przejścia". Nie inaczej jest w tym przypadku (screen 1). Po zregnerowaniu zdrowia będziesz musiał przystąpić do pojedynku z pierwszym bossem (na całe szczęście niezbyt wymagającym). Swojego przeciwnika ujrzysz na filmiku przerywnikowym, będzie to dhampir (screen 2).

UWAGA! Gdy tylko załączy się bitwa uaktywnij tryb Blood Rage. Analogicznie powinieneś postępować w trakcie innych walk z bossami, do których przystąpisz w dalszej części rozgrywki. Wrogiego dhampira najlepiej byłoby poćwiartować posiadanymi ostrzami (screen 1). Jeśli chcesz możesz wykonywać uskoki bądź też atakować z powietrza, ale nie jest to konieczne. Boss jest wyjątkowo słaby. Atakuj go aż do skutku. Po kilkunastu sekundach powinieneś zwyciężyć (screen 2).

Rayne nauczy się nowego typu ataku (screen 1). Z Twisted Wind najlepiej korzysta się w trakcie walk z większymi grupami przeciwników. Z racji tego, iż na tej planszy nie znajdziesz już żadnych wrogów przetestujesz go nieco później. Załączy się bardzo krótka scenka przerywnikowa. Ruszaj na piętro (jedyne możliwe schody). Załącz Aura Vision i skieruj się do oznaczonego przejścia (screen 2), aby zakończyć pierwszy etap. UWAGA! Nie zapomnij zapisać stanu gry!!

[2] Mansion - Courtyard cz.1

Na początek załączy się krótka scenka przerywnikowa (screen 1). Po chwili zjawią się kolejni przeciwnicy, z którymi będziesz się musiał uporać. Wrogowie będą nadbiegali praktycznie w nieskończoność. Cała zabawa polega na tym, aby co najmniej dwóch z nich zepchnąć w stronę okolicznego kominka. Jak to zrobić? Już wyjaśniam. Przede wszystkim, musisz wskoczyć na gostka i zacząć wysysać z niego krew. Ustaw się tak, aby w tle widać było ognisko lub przynajmniej sam kominek (screen 2). Teraz pozostaje Ci jedynie wykonanie odpowiedniego ciosu wykańczającego (Fatality). Uwaga! Radziłbym dobrze przećwiczyć sobie te ruchy, gdyż w przyszłości z podobnych zachowań będziesz musiał dość często korzystać.

Po kilku udanych próbach załączy się nieco dłuższa scenka przerywnikowa (screen 1). Ogień zostanie ugaszony odsłaniając jednocześnie przejście do dalszej części posiadłości. Ruszaj przed siebie. Znajdziesz się w nowym pomieszczeniu (screen 2). Jeśli chcesz możesz skorzystać z podpowiedzi gry i przejrzeć aktualne cele, ale nie jest to konieczne. Ruszaj dalej.

W kolejnych pomieszczeniach będziesz wpadał na niezbyt wymagających przeciwników (screen 1). Jeśli chcesz możesz sobie pomagać włączając spowolnienie czasu. Nie jest to jednak absolutnie wymagane. Dobrze byłoby natomiast wypróbować poznany jakiś czas temu atak Twisted Wind (screen 2). Aby go uaktywnić będziesz musiał jednocześnie wcisnąć klawisze C oraz F. W trakcie jego odpalania w okolicy powinni się oczywiście znajdować przeciwnicy.

W jednym z następnych pomieszczeń po raz pierwszy wpadniesz na wrogów uzbrojonych w kije (screen 1). Powinieneś wiedzieć o kilku zasadach, których będziesz się musiał trzymać. Przede wszystkim, nie próbuj na nich wskakiwać (w celu wyssania krwi) albowiem zostaniesz odepchnięty i uderzony. Jedyny wyjątek stanowi atak od tyłu, aczkolwiek jest on dość ciężki do wykonania. Przeciwników atakuj głównie kopniakami a być może uda Ci się zniszczyć trzymaną przez nich broń białą. Warto również skorzystać ze spowolnienia czasu, tak aby mieć pewność, iż wszystkie kopniaki dosięgną celu. Po skończonych walkach ruszaj dalej. Jeśli chcesz możesz sobie pomagać odpalając co pewien czas tryb Aura Vision (screen 2).

Dotrzesz w końcu do miejsca, w którym załączy się scenka przerywnikowa (screen 1). Po raz pierwszy będziesz musiał skorzystać z akrobatycznych zdolności tytułowej dhampirzycy. Z racji tego, iż ten element zabawy może początkowo sprawić Ci trochę problemów postaram się go dość dokładnie opisać. Przede wszystkim, aby ujrzeć interaktywne obiekty powinieneś mieć załączony tryb Aura Vision. Interesujące Cię przedmioty będą otoczone charakterystyczną żółtą poświatą (screen 2). Na początek skieruj się do wystającego ze ściany drążka.

Aby