Blitzkrieg - poradnik do gry - Szymon "Wojak" Krzakowski - ebook

Blitzkrieg - poradnik do gry ebook

Szymon "Wojak" Krzakowski

0,0

Opis

Poradnik do strategii wojennej „Blitzkrieg”, w którym znajdziecie m.in. uzupełniony dodatkowo o mapy taktyczne opis przejścia wszystkich misji historycznych dostępnych w grze, a także wskazówki dotyczące większości misji losowych.

Blitzkrieg - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • OPERACJA „OVERLORD” (7) (ALIANCI)
  • OPERACJA KRZYŻOWIEC (4) (ALIANCI)
  • PLAN D (3) (ALIANCI)
  • OPERACJA „DIADEM” (6) (ALIANCI)
  • BITWA O ARDENY (8) (ALIANCI)
  • BITWA O BERLIN (9) (ZSRR)
  • Porady ogólne (PODSTAWY)
  • OPERACJA POCHODNIA (5) (ALIANCI)
  • OPERACJA FALL WEISS (1) (NIEMCY)
  • OPERACJA JOWISZ (1) (ALIANCI)

Informacja o grze

Rozbudowana strategia czasu rzeczywistego, w której bierzemy udział w bitwach z II wojny światowej. Twórcy przygotowali trzy kampanie zawierające w sumie 21 misji oraz ponad 15 typów jednostek. Rozgrywka przypomina serię Sudden Strike. Produkcja zawiera także tryb multiplayer oraz generator map.

Gra Blitzkrieg, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2003 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 65

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.


Podobne


Blitzkriegporadnik do gry

autor: Szymon "Wojak" Krzakowski

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=266

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

PODSTAWY

Porady ogólne

Jednostki

ALIANCI

OPERACJA JOWISZ (1)

OPERACJA JOWISZ (2)

PLAN D (3)

OPERACJA KRZYŻOWIEC (4)

OPERACJA POCHODNIA (5)

OPERACJA "DIADEM" (6)

OPERACJA "OVERLORD" (7)

BITWA O ARDENY (8)

NIEMCY

OPERACJA FALL WEISS (1)

OPERACJA FALL WEISS (2)

OPERACJA FALL GELB (3)

PIERWSZA OFENSYWA AFRIKA KORPS (4)

OPERACJA BARBAROSSA (5)

OPERACJA TAJFUN (6)

CHARKÓW, ROK 1942 (7)

CHARKÓW, ROK 1943 (8)

STRAŻ NA RENIE (9)

ZSRR

WOJNA ZIMOWA W FINLANDII (1)

WOJNA ZIMOWA W FINLANDII (2)

OPERACJA BARBAROSSA (3)

OPERACJA TAJFUN (4)

BITWA O STALINGRAD (5)

BITWA O KURSK (6)

UKRAINA ZACHODNIA (7)

OFENSYWA RUMUŃSKA (8)

BITWA O BERLIN (9)

MISJE LOSOWE cz.1

MISJE LOSOWE cz.2

Wprowadzenie

"Blitzkrieg" to znakomita strategia czasu rzeczywistego, w której niemal nigdy nie da się osiągnąć sukcesu przez frontalny atak. Czy Ci się to podoba czy nie, zazwyczaj to wróg kontroluje początkowo większość mapy i każdy nieprzemyślany ruch zakończy się natychmiastową utratą jednostek, a co za tym idzie - porażką. Nie ma też możliwości rekrutowania wojsk, więc tych poległych w boju nijak nie da się zastąpić nowymi.

W poradniku niniejszym znajdziecie m.in. uzupełniony dodatkowo o mapy opis przejścia wszystkich misji historycznych dostępnych w grze. A dlaczego nie znajdziecie tutaj dokładnego opisu misji losowych? Z dwóch powodów. Po pierwsze, zazwyczaj ich ukończenie nie jest konieczne do kontynuowania rozgrywki. Po drugie i najważniejsze zaś, każda z nich posiada co prawda z góry ustalone cele, ale sama mapa generowana jest losowo i nijak nie mogę przewidzieć, czy w danym momencie misja wyglądać będzie tak samo. Zdecydowałem się więc przedstawić na samym końcu poradnika jak największą liczbę tych misji (aczkolwiek nie mogę w stu procentach stwierdzić, że są tam wszystkie) i opisać ogólnie, co Was w nich czeka i jak możecie sobie z nimi poradzić. Pamiętajcie, że ich zaliczenie nagradzane jest za każdym razem ciekawą premią w postaci nowej jednostki, którą można później wykorzystać w walce. Czasami taki bonus to jedynie nieznaczący dodatek, ale bywa i tak, że zdobyte w ten sposób jednostki pozwolą Wam na zwycięstwo w misji, która bez nich okazuje się być wręcz niewykonalna.

Po zakończeniu każdej większej operacji dostaniecie możliwość przejścia do kolejnej. Jeśli się na to nie zdecydujecie, będziecie mogli powrócić do wykonywania misji losowych, ale w dowolnym momencie możliwe będzie "przeskoczenie" do następnej operacji. Jeżeli jednak już to zrobicie, nie będziecie mogli wrócić, więc dobrze się nad tym zastanówcie.

Niektórych z Was może też dziwić nazewnictwo kolejnych części solucji. W nawiasach podane zostały po prostu numery misji historycznych, losowe - jak napisałem przed chwilą - zostały zupełnie oddzielone i umieszczone na końcu poradnika.

Cele danych misji zostały zaczerpnięte z gry, ale te, które nic nie wnoszą (a jest ich dużo, bowiem twórcy zdecydowali się dodawać różne porady i wskazówki właśnie jako cele) zupełnie pominąłem. Dzięki temu jasne jest chyba, czego się w danej misji od Was wymaga, a na co można nie zwracać uwagi (choć raczej akurat wskazówki polecam czytać).

Zielonymi symbolami {1}, {2}, etc. oznaczone został punkty, w których początkowo znajdują się grupy jednostek. Liczby w nawiasach kwadratowych, czyli np. [1] lub [2],to kolejne cele misji, zaś zielone litery (np. A czy B) to kluczowe miejsca na mapie.

PODSTAWY

Porady ogólne

Ukończ "Samouczek". Jest całkiem obszerny i pokazuje, w jaki sposób korzystać z poszczególnych rodzajów jednostek, a bardzo Ci się ta wiedza przyda w późniejszej rozgrywce.

Naciskając

[Spację]

wstrzymujesz grę, czyli uruchamiasz aktywną pauzę. Możesz wówczas spokojnie wydawać rozkazy swoim oddziałom i nie musisz martwić się, że w międzyczasie wróg wybije połowę Twoich jednostek.

Naciskając

[+]

i

[-]

na klawiaturze numerycznej zwiększasz i zmniejszasz szybkość gry. Przydatne okazuje się to szczególnie wtedy, gdy poruszasz się jakąś wolną jednostką (np. zwiadowcą) i chcesz dostać się na drugi koniec mapy.

Możesz sprawdzić zasięg jednostek przytrzymując jednocześnie klawisze

[ALT]

i

[R]

. Bardzo przydaje się to, gdy trzeba się dowiedzieć, czy artyleria dosięgnie wroga.

Chroń swoją artylerię i wszelkie inne działa. O ile w walce na dużą odległość są to jednostki niezastąpione, to raczej nie poradzą sobie w bezpośrednim starciu z czołgami czy piechotą, a ich utrata może przesądzić o niepowodzeniu misji.

Możesz grupować jednostki zaznaczając je i wciskając jednocześnie klawisz

[CTRL]

oraz cyfrę od

1

do

9

. Dzięki temu zawsze będziesz mieć pełną kontrolę nad swoimi oddziałami i niewiele czasu zajmie Ci przełączanie się między nimi.

Warto przewozić piechotę ciężarówkami i ukrywać ją w budynkach. Pamiętaj jednak, że żołnierze w trakcie wchodzenia i wychodzenia są zupełnie bezbronni, więc wróg może wykorzystać ten moment i zdziesiątkować Twoje wojsko.

Jeśli masz taką możliwość, staraj się atakować wrogie jednostki pancerne od tyłu bądź przynajmniej z boku. Zazwyczaj dużo łatwiej je w ten sposób zniszczyć.

Pamiętaj, że często dostajesz do dyspozycji zwiadowcę. Jeśli każesz mu się kamuflować, będzie właściwie zupełnie niewidoczny dla wrogich jednostek, więc możesz odkrywać ich położenie i dzięki temu zrobić dobry użytek z artylerii. Zwiadowca dysponuje też lornetką, która umożliwia mu widzenie na większą odległość, a także karabinem snajperskim, przydatnym szczególnie przy eliminowaniu załogi działa.

Po wyeliminowaniu wrogiej załogi możesz przejąć działo - skorzystaj w tym celu z grupy żołnierzy lub ciężarówki zaopatrzeniowej. Pamiętaj tylko, że pojazdy tego typu ma również wróg, więc niszcz je, gdy tylko zobaczysz.

Czołgi i artylerię możesz okopywać. Trudniej je wtedy trafić, ale też nie mogą się poruszać. Każdą niemal jednostkę możesz też ustawić w trybie zasadzki, aby strzelała do przeciwnika dopiero wtedy, gdy ten ją zauważy. Często nie warto wdawać się w otwartą walkę i lepiej zdziesiątkować wroga w ten właśnie sposób.

Artyleria może używać zarówno ostrzału zaporowego, jak i precyzyjnego. By skorzystać z pierwszego, użyj klawisza

[Z]

, a do drugiego

[X]

. Oczywiście trybu zaporowego używaj wówczas, gdy nie znasz położenia wrogich jednostek, a precyzyjnego, gdy je odkryjesz.

Staraj się najpierw odkrywać położenie wrogich jednostek, a dopiero potem wkraczać do akcji czołgami. Pamiętaj też, aby nigdy nie wjeżdżać jednostkami pancernymi do niezabezpieczonego jeszcze miasta, bo piechota może je unieszkodliwić, a to nic przyjemnego.