Bioetyka Tom 2 - Szewczyk Kazimierz - książka

Bioetyka Tom 2 książka papierowa

Szewczyk Kazimierz

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.

Dowiedz się więcej.
Opis

Nowoczesny, przystosowany do polskiej specyfiki wykład o bioetyce.
Autor definiuje bioetykę jako etykę systemów opieki zdrowotnej w społeczeństwach demokratycznych. Przywołuje zarówno klasyczne przykłady dające początek bioetyce, jak i kazusy z rodzimej praktyki medycznej, co sprawia, że praca – nic nie tracąc z walorów podręcznika dla studentów medycyny, biologii, filozofii i prawa – staje się także ciekawą lekturą dla lekarzy, biologów, filozofów i prawników oraz szerokiego grona czytelników zainteresowanych moralną stroną uprawiania medycyny. Po raz pierwszy w polskiej literaturze przedmiotu uwzględniono w tak szerokim zakresie kulturalne, społeczne, prawne i ekonomiczne realia Polski, które wpływają na kształt polityki zdrowotnej naszego kraju.

Tom 2. przedstawia: moralne aspekty rozdzielnictwa świadczeń zdrowotnych; etyczne wymogi i prawne regulacje badań naukowych w medycynie; moralną stronę transplantologii; etyczno-prawne zagadnienia błędów medycznych.

Kazimierz Szewczyk, prof. nadzw., kierownik Zakładu Bioetyki Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Autor i współautor prac z immunologii, filozofii biologii i medycyny, tanatologii oraz etyk zawodowych, w tym nagrodzonych nagrodą Ministra Zdrowia podręczników Etyka i deontologia lekarska oraz Dobro, zło i medycyna. Wstęp do bioetyki kulturowej. Współpracownik Komisji Etyki Medycznej PAU, członek założyciel Polskiego Towarzystwa Bioetycznego.

Liczba stron: 304

Rok wydania: 2009

Format (wymiary): 17.0x24.2cm

ISBN: 9788301157968

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.