Benefit 2 2014 -  - darmowy ebook

Benefit 2 2014 ebook

3,0
0,00 zł

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Dlaczego biznes nie ma zaufania do działów personalnych? Dlaczego w Polsce działy personalne są nadal tylko administratorami i wykonawcami poleceń?

Na te i inne pytania w tekście otwierającym dyskusję odpowiada Magdalena Kozłowska. Pomagania trzeba się uczyć – to temat z okładki, zapowiedź rozmowy z Janiną Ochojską, szefową Polskiej Akcji Humanitarnej, która mówi o tym, co nas, Polaków, motywuje do pomagania innym. Wywiad ukazuje trochę inne spojrzenie na 1 procent, który często przekazujemy organizacjom pożytku publicznego. W lutym nieco więcej miejsca poświęcamy coachingowi. Jest on coraz bardziej popularny i powoli staje się też benefitem – dodatkiem do wynagrodzenia za pracę i motywatorem, który pracodawcy proponują swoim pracownikom. Jak się okazuje, coachów na rynku jest coraz więcej, a w związku z tym trzeba zwrócić większą uwagę na jakość usług proponowanych przez trenerów.

W cyklu dotyczącym benefitów w innych krajach w tym miesiącu prezentujemy tekst o świadczeniach i benefitach we Francji.

Zapraszam do lektury.

Jacek Babiel
redaktor naczelny

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:

EPUB
MOBI

Liczba stron: 103

Oceny
3,0 (2 oceny)
0
0
2
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




reklama

Redakcja: Elwira Cimoch, Rafał Mikołaj Krasucki al. Piłsudskiego 58, lok. 201, 18-400 Łomża tel./faks 86 218 00 74 e-mail:[email protected]://www.miesiecznik-benefit.pl ISSN 2084-7491

Redaktor naczelny: Jacek Babiel

Redaktor: Jolanta Chrostowska-Sufa

Reklama: Agnieszka [email protected] tel. 22 531 32 75 , tel. kom. 508 548 308

Wydawca: Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa

Foto na okładce: Danuta Węgiel

Nakład: 10 500 egz. DTP:

PISZEMY JAK MOTYWOWAĆhttp://www.miesiecznik-benefit.pl

Drodzy Czytelnicy

Dlaczego biznes nie ma zaufania do działów personalnych? Dlaczego w Polsce działy personalne są nadal tylko administratorami i wykonawcami poleceń? Na te i inne pytania w tekście otwierającym dyskusję odpowiada Magdalena Kozłowska.

Pomagania trzeba się uczyć – to temat z okładki, zapowiedź rozmowy z Janiną Ochojską, szefową Polskiej Akcji Humanitarnej, która mówi o tym, co nas, Polaków, motywuje do pomagania innym. Wywiad ukazuje trochę inne spojrzenie na 1 procent, który często przekazujemy organizacjom pożytku publicznego.

W lutym nieco więcej miejsca poświęcamy coachingowi. Jest on coraz bardziej popularny i powoli staje się też benefitem – dodatkiem do wynagrodzenia za pracę i motywatorem, który pracodawcy proponują swoim pracownikom. Jak się okazuje, coachów na rynku jest coraz więcej, a w związku z tym trzeba zwrócić większą uwagę na jakość usług proponowanych przez trenerów.

W cyklu dotyczącym benefitów w innych krajach w tym miesiącu prezentujemy tekst o świadczeniach i benefitach we Francji.

Zapraszam do lektury.

Jacek Babiel redaktor naczelny

WARTO TAM BYĆ

Akademia HRnews

Projekt szkoleniowo-doradczy przeznaczony dla specjalistów i menedżerów HR.

Atuty Akademii:

Specjalizacja

wyłącznie w obszarze HR

Doskonale

przygotowane programy zajęć oparte na badaniach i obserwacji

Konsultacje

poszkoleniowe udzielane na każdym etapie wdrażania procedur we własnej organizacji

3

lutego 2014 –

Outplacement

– pozytywnie o zmianach.

– 6–7

lutego

2014 –

Zarządzanie projektami.

13

lutego 2014 –

WORK

OUT Employer Branding.

Miejsce: Warszawa

Organizator: HRNews.pl

Informacje:http://www.akademiahrnews.pl

Wyzwania HR

W trakcie konferencji uczestnicy dowiedzą się m.in., jak budować zaangażowanie pracowników firmy, jakie przemiany zachodzą w polskich firmach, jak proaktywnie budować kulturę organizacyjną, jak zrekrutować 170 finansistów, jak identyfikować talenty wewnątrz organizacji i czy jest możliwa integracja narzędzi i procesów w HR.

W trakcie 6 sesji zaproszeni eksperci zaprezentują najlepsze praktyki, najnowsze trendy i rozwiązania oraz opowiedzą o wyzwaniach, jakie stoją przed działami HR.

Wśród prelegentów na konferencji będą m.in. psycholog biznesu – Jacek Santorski, międzynarodowi eksperci i najlepsi polscy praktycy, z którymi uczestnicy konferencji będą mogli także porozmawiać.

12 lutego 2014 – Warszawa, Hotel Sheraton

Organizator: Pracuj.pl

Informacje:http://www.wyzwaniahr.pl/

Brian Tracy po raz kolejny w Polsce

„Konflikt idei – rozwiąż dylematy i obierz właściwy kierunek” – III edycja konferencji poświęcona przywództwu.

Jeden dzień spędzony ze światowej klasy ekspertem daje czasami możliwość zaoszczędzenia miesięcy, a nawet lat nauki. Wielu uczestników seminariów relacjonuje, że po zastosowaniu tylko kilku elementów omawianych na wykładzie przez Briana Tracy zmiany w ich nastawieniu, zaangażowaniu i oczywiście rezultatach były ogromne.

Na konferencji wystąpią również tacy znani mówcy, jak: Marek Stelmaszak oraz prof. Andrzej Blikle. Uczestnicy uzyskają wiele informacji i rozwiązań, dzięki którym każdy menedżer, lider, prezes czy dyrektor dostanie silną dawkę inspiracji, które pomogą mu skuteczniej i efektywniej prowadzić biznes.

2 kwietnia 2014 – Warszawa

Organizator: Brian Tracy International

Informacje:http://www.btigroup.pl/przywodztwo

Kongres Sprzedaż

Prestiżowe wydarzenie dla branży sprzedaży. Gośćmi specjalnymi Kongresu będą Brian Tracy, Robert Krool i Urmil Gohil. Kongres Sprzedaż to 20 case study prezentowanych przez liderów polskiego rynku, 6 ścieżek tematycznych, 3 praktyczne warsztaty.

2 – 4 kwietnia 2014 –Warszawa

Organizator: Nowoczesna Firma S.A.

Informacje:http://www.kongressprzedaz.pl

Pełna MOC możliwości

Seminarium szkoleniowe Jacka Walkiewicza z udziałem wyjątkowych gości: Marka Skały, Marcina Prokopa, Kamila Cebulskiego oraz Wiktorii Jermoljewej.

Podczas seminarium Jacek Walkiewicz odpowie m.in. na pytania:

po

czym poznać, że osiągnęliśmy sukces;

dlaczego

warto wierzyć w siebie i wychodzić ze znanej „sfery komfortu”;

dlaczego

„bezemocjonalne” podejście do biznesu grozi nudą, szybko prowadzi do rutyny i wypalenia;

dlaczego

warto kreować śmiałe wizje przyszłości osobistej i zawodowej;

jak

rozwijać w sobie gotowość do odważnego działania;

dlaczego

upór, konsekwencja i regularność pomagają osiągać cele.

11 kwietnia 2014 – Centrum Konferencyjne EXPO XXI w Warszawie

Organizator: 360 SMART BUSINESS CONSULTING

Informacje:http://www.pelnamocmozliwosci.pl/

XIX Kongres Kadry

Największe wydarzenie w branży HR. Towarzyszyć mu będzie ogólnopolski konkurs HR Innovator 2014. Zostaną zaprezentowane najnowsze trendy ZZL oraz firmy, dla których pracownicy są największą wartością. Wśród prelegentów: Wayne F. Cascio, Jerzy Bralczyk, Mirosław Godlewski oraz Krystyna Janda.

7 – 9 maja 2014 –Warszawa, Hotel Intercontinental

Organizator: Nowoczesna Firma SA

Informacje:http://www.kongreskadry.pl

Innowacyjne projekty poszukiwane

W czasach permanentnych zmian, globalizacji i destabilizacji gospodarczej innowacje w każdym aspekcie zarządzania organizacją stają się niezbędne. Dotyczy to także projektów w obszarze zarządzania ludźmi.

Ciągle jeszcze projekty personalne nie są postrzegane jako innowacje wspierające realnie działania biznesowe. Ale to postrzeganie ulega zmianie. Odwaga we wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań z obszaru HR wymaga dużego zaangażowania, ale jest wyjątkowo opłacalna. By osiągać cele organizacji, dział personalny musi sięgać po nowe rozwiązania i szukać innowacji, by udowodnić własną przydatność. Potrzeba stałego udowadniania przez działy personalne własnej przydatności i przekładalności ich działań na wyniki organizacji powoduje, że innowacyjne rozwiązania personalne powinny być w centrum zainteresowania dyrektorów tych działów.

Nowoczesna Firma SA, która jest organizatorem wydarzenia dla menedżerów zarządzających ludźmi w firmie – Kongresu Kadry – postanowiła poszukiwać i nagradzać innowacyjne projekty z zakresu polityki personalnej.

Po raz pierwszy w tym roku podczas XIX edycji kongresu odbędzie się finał ogólnopolskiego konkursu HR INNOVATOR 2014.

Uczestnicy konkursu będą rywalizować w dwóch kategoriach:

projekty wdrażane z inspiracji zewnętrznych, tj. realizowane na podstawie wytycznych, wskazówek, projektów pochodzących z centrali firmy,

projekty indywidualne – realizowane na podstawie pomysłów jednego lub kilku członków zespołu.

HR INNOVATOR to konkurs dla odważnych, nowoczesnych firm, które wdrażają niestandardowe rozwiązania z obszaru HR – mówi Anna Włudarczyk, menedżer Kongresu Kadry. – Chcemy wyłaniać innowacyjne działy personalne, które w swojej codziennej pracy wychodzą poza utarte schematy. Nasze doświadczenia w organizacji kongresu pokazują, że takich firm jest w Polsce coraz więcej, warto ich doświadczenia pokazywać i przede wszystkim nagradzać.

Uczestnicy konkursu powalczą o statuetkę i tytuł HR INNOVATOR 2014. Zwycięzca otrzyma prawo do posługiwania się tytułem HR INNOVATOR we wszystkich przekazach marketingowych i employer brandingowych firmy. Dodatkowo laureaci otrzymają zaproszenia do udziału w jesiennej edycji Kongresu Kadry oraz nagrody rzeczowe.

Zgłoszenie projektu jest bardzo proste, wystarczy wypełnić formularz, który znajduje się na stronie www.kongreskadry.pl/hrinnovator – mówi Anna Włudarczyk. Na zgłoszenia czekamy do 25 marca 2014 r. Jury konkursu wyłoni sześciu finalistów, którzy zaprezentują swoje projekty uczestnikom wiosennej edycji Kongresu Kadry. Drugiego dnia kongresu odbędzie się wręczenie statuetek zwycięskim firmom. A to wszystko w dniach 7–8 maja 2014 r. w Warszawie.

WYWIAD

Janina Ochojska – założycielka i prezes Polskiej Akcji Humanitarnej. Liderka i specjalistka w kwestiach udzielania pomocy.

Fot. Krzysztof Gumul

Pomagania trzeba się uczyć

Z Janiną Ochojską rozmawia Jacek Babiel

Naczelna zasada Polskiej Akcji Humanitarnej brzmi: „Asertywne działanie z poszanowaniem ludzkiej godności człowieka”. Jak to rozumieć?

Pomoc musi być asertywna, to znaczy nie może być związana z emocjami, bo musi przede wszystkim dawać rezultaty. I to nie takie, jakich oczekujemy, ale takie, jakich oczekują beneficjenci. Pomoc, której niesienie godzi w poszanowanie godności człowieka, jego indywidualności, różnic kulturowych, nie jest dobrą pomocą. To są rzeczy niby oczywiste, ale trzeba o nich mówić, ponieważ często o nich zapominamy. Zapominamy o tym, czym jest tak naprawdę pomaganie. Najczęściej traktuje się je jako odruch serca, a powinien to być „odruch” rozumu. Pomoc musi być dobrze przemyślana, zarówno co do przedmiotu, jak i sposobu jej udzielenia. Odruch serca to w naszym wydaniu najczęściej albo niepotrzebna odzież – albo wrzucenie pieniędzy do jakiejkolwiek skarbonki.

W takim razie co to znaczy pomagać?

Pomaganie przede wszystkim musi być mądre i jak powiedziałam wcześniej, dobrze przemyślane, musi być dostosowane do rzeczywistych potrzeb beneficjentów. Nie pomagamy, kierując się naszymi wyobrażeniami. Pomoc musi być dostosowana do potrzeb osób, którym jej udzielamy, powinna opierać się na dokładnym rozpoznaniu sytuacji oraz możliwości. Organizując np. pomoc na Filipinach, najpierw zbieraliśmy pieniądze w Polsce, gromadziliśmy informacje o sytuacji oraz nawiązywaliśmy kontakty z lokalnymi organizacjami. Później dopiero wysłaliśmy team PAH na Filipiny. Jego zadaniem było zrobienie dokładniejszego rozeznania, znalezienie miejsc oraz grup społecznych, do których nasza pomoc powinna dotrzeć, określenie formy i zakresu pomocy oraz możliwości rozwiązania problemów lokalnej społeczności. Są to działania wymagające dużej pracy. Nie chodzi o to, by pomagać gdziekolwiek i jakkolwiek, tylko o to, by pomagać tam, gdzie tej pomocy nie ma. W rezultacie znaleźliśmy się na wyspie Bantayan, w 90 proc. zniszczonej przez cyklon. Nie ma sensu rozdawać tam żywności i wody, ponieważ z tym problemem ludzie sobie jakoś poradzą. Czego nie mają? Domów, więc budujemy domy. Są one bardzo proste, niedrogie, co pozwoli nam zbudować ich tyle, ile potrzeba (około 1000). Problemem jest np. to, że większość z tych ludzi nie ma swojej ziemi, więc budują domy tam, gdzie jest to możliwe. Gdy ktoś każe im się przenieść, po prostu składają dom i przenoszą go gdzie indziej. To w większości ludzie bardzo biedni, wcześniej domy niektórych z nich były sklecone z kawałków desek, szmat, papy – tego, co tylko dało się znaleźć.

Wszelka pomoc musi być dostosowana do stylu życia potrzebujących oraz infrastruktury społecznej. W tak zorganizowany i przemyślany sposób działamy np. w Sudanie Południowym. Najbardziej potrzebny jest dostęp do wody, więc wiercimy studnie. Budowanie np. szkoły wyposażonej w baterie słoneczne czy komputery jest bez sensu, lepiej dać materiały na budowę zadaszenia, pod którymi dzieci mogą się uczyć.

Znalazłem informację, że budowa jednego domu na Filipinach wynosi 850 zł.