Benefit 1 2014 -  - darmowy ebook

Benefit 1 2014 ebook

3,0
0,00 zł

lub
-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Początek roku zbiega się z naszymi drugimi urodzinami. Miesięcznik „Benefit” przez ten czas przeczytało kilkaset tysięcy pracowników, na co dzień zajmujących się motywacją, pracą i rozwojem.

To dla Was co miesiąc publikujemy najciekawsze teksty specjalistów z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, trenerów, coachów – praktyków z wieloletnim doświadczeniem, uznanych w Polsce i na świecie. Zachęcam wszystkich Państwa do współpracy z naszą redakcją i podpowiadania nam, jakie tematy są dla Państwa interesujące, co chcecie Państwo czytać na naszych łamach – pragniemy być coraz lepsi, dlatego czekamy na Państwa opinie. Możecie to Państwo zrobić za pośrednictwem specjalnej ankiety, do której link zamieściliśmy w ogłoszeniu z kodem QR (link kieruje respondentów bezpośrednio na adres strony internetowej z ankietą). Zależy nam na tym, by poznać Państwa opinie na temat miesięcznika „Benefit”. Jak oceniają Państwo zmiany, które zaszły na przestrzeni dwóch lat w naszej gazecie, oraz jakie są Państwa oczekiwania co do profilu i tematyki miesięcznika?
W styczniu piszemy o wprowadzaniu zmian w organizacjach, a także o rozmowach oceniających i o informacji zwrotnej. Jak co miesiąc publikujemy również artykuły o motywowaniu i rozliczaniu benefitów.

Zapraszam do lektury.
Bądźcie Państwo z nami przez cały rok!

Jacek Babiel
redaktor naczelny

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:

EPUB
MOBI
PDF

Liczba stron: 91

Oceny
3,0 (1 ocena)
0
0
1
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




reklama

PISZEMY JAK MOTYWOWAĆhttp://www.miesiecznik-benefit.pl

Redakcja: Elwira Cimoch, Rafał Mikołaj Krasucki al. Piłsudskiego 58, lok. 201, 18-400 Łomża tel./faks 86 218 00 74 e-mail:[email protected]://www.miesiecznik-benefit.pl

ISSN 2084-7491

Redaktor naczelny: Jacek Babiel

Redaktor: Jolanta Chrostowska-Sufa

Reklama: Agnieszka [email protected] tel. 22 531 32 75 , tel. kom. 508 548 308

Wydawca: Benefit IP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. ul. Canaletta 4, 00-099 Warszawa

Foto na okładce: Jakub Szymczuk

Nakład: 10 500 egz.

DTP: Pracownia Poligraficzna GRAFIS Zbigniew Jakuć

Druk: Libra-Print Daniel Puławski

Drodzy Czytelnicy

Początek roku zbiega się z naszymi drugimi urodzinami. Miesięcznik „Benefit” przez ten czas przeczytało kilkaset tysięcy pracowników, na co dzień zajmujących się motywacją, pracą i rozwojem. To dla Was co miesiąc publikujemy najciekawsze teksty specjalistów z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, trenerów, coachów – praktyków z wieloletnim doświadczeniem, uznanych w Polsce i na świecie.

Zachęcam wszystkich Państwa do współpracy z naszą redakcją i podpowiadania nam, jakie tematy są dla Państwa interesujące, co chcecie Państwo czytać na naszych łamach – pragniemy być coraz lepsi, dlatego czekamy na Państwa opinie. Możecie to Państwo zrobić za pośrednictwem specjalnej ankiety, do której link zamieściliśmy w ogłoszeniu z kodem QR (link kieruje respondentów bezpośrednio na adres strony internetowej z ankietą). Zależy nam na tym, by poznać Państwa opinie na temat miesięcznika „Benefit”. Jak oceniają Państwo zmiany, które zaszły na przestrzeni dwóch lat w naszej gazecie, oraz jakie są Państwa oczekiwania co do profilu i tematyki miesięcznika?

W styczniu piszemy o wprowadzaniu zmian w organizacjach, a także o rozmowach oceniających i o informacji zwrotnej. Jak co miesiąc publikujemy również artykuły o motywowaniu i rozliczaniu benefitów.

Zapraszam do lektury.

Bądźcie Państwo z nami przez cały rok!

Jacek Babielredaktor naczelny

WARTO TAM BYĆ

Akademia HRnews

Projekt szkoleniowo-doradczy przeznaczony dla specjalistów i menedżerów HR.

Atuty Akademii:

– Specjalizacja tylko i wyłącznie w obszarze HR.

– Doskonale przygotowane programy zajęć oparte na badaniach i obserwacji.

– Konsultacje poszkoleniowe udzielane na każdym etapie wdrażania procedur we własnej organizacji.

Akademia HRnews zaprasza na szkolenia otwarte:

– 20–21 stycznia 2014 – Zarządzanie wynagrodzeniami w organizacji.

– 24 stycznia 2014 – WORK OUT Employer Branding.

– 3 lutego 2014 – Outplacement – pozytywnie o zmianach.

Miejsce: Warszawa

Organizator: HRNews.pl

Informacje:http://www.akademiahrnews.pl

Pełna MOC możliwości

Seminarium szkoleniowe Jacka Walkiewicza z udziałem wyjątkowych gości: Marka Skały, Marcina Prokopa, Kamila Cebulskiego oraz Wiktorii Jermoljewej.

Podczas seminarium Jacek Walkiewicz odpowie m.in. na pytania:

– po czym poznać, że osiągnęliśmy sukces;

– dlaczego warto wierzyć w siebie i wychodziś ze znanej sfery „komfortu˝;

– dlaczego „bezemocjonalne˝ podejście do biznesu grozi nudą, szybko prowadzi do rutyny i wypalenia;

– dlaczego warto kreować śmiałe wizje przyszłości osobistej i zawodowej;

– jak rozwijać w sobie gotowość do odważnego działania;

– dlaczego upór, konsekwencja i regularność pomagają osiągać cele.

11 kwietnia 2014 – Centrum Konferencyjne EXPO XXI w Warszawie

Organizator: 360 SMART BUSINESS CONSULTING

Informacje:http://www.pelnamocmozliwosci.pl/

Quo Vadis Szkolenia

MONIKA [email protected]

„Zaklęty krąg” relacji HR i kadry menedżerskiej – wyniki II edycji Badania Benchmarków Efektywności Polityki Szkoleń w polskich firmach

Tegoroczna edycja konferencji Quo Vadis Szkolenia kończąca drugą edycję badania benchmarkingowego polityki szkoleniowej w polskich organizacjach dotyczyła budowania partnerstwa HR z biznesem. Podczas konferencji mieliśmy okazję zapoznać się z perspektywą zarówno przedstawicieli HR, którym udało się zbudować właściwą pozycję w firmie, jak i perspektywą zarządu i jego oczekiwaniami. Zobaczyliśmy wyniki badania w obszarze partnerstwa na rzecz działań rozwojowych.

Od kilku lat w prasie branżowej, w różnorodnych badaniach, na konferencjach jest mowa o oczekiwanej roli HR-u jako partnera biznesowego. Temat ten pozostaje wciąż aktualny, ponieważ wiele polskich firm właśnie rozpoczęło transformację działu HR lub też stoi przed taką decyzją.

Zdaniem Zbigniewa Brzezińskiego, członka zarządu Holdingu Complex, nie postrzega się HR jako partnera biznesowego głównie ze względu na brak szerszego oglądu sytuacji w firmie. Działania podejmowane przez HR, zdaniem Brzezińskiego, są często postrzegane jako „zasypywanie dziur w drodze” i z tego też powodu bardzo rzadko HR-owcy zapraszani są do zarządów polskich firm.

Wystąpienie to wzbudziło duże emocje u uczestników konferencji, rozgorzała dyskusja, czy realny wpływ na biznes może mieć tylko HR, który formalnie obejmuje takie stanowisko?

Hanna Macyra, dyrektor zarządzający ds. HR w firmie Animex, odpowiadając na to pytanie, zaprezentowała właśnie taki model współpracy, w której postawa samego dyrektora HR może spowodować włączenie tego działu do procesu podejmowania strategicznych decyzji dla firmy. – Nie można czekać, żeby to biznes nas zaprosił do współpracy, trzeba im to zaproponować. Oczywiście aby tak się stało, trzeba spełnić wiele wymagań. Jako podstawowy Hanna Macyra wskazała znajomość biznesu. Reprezentanci HR wiedzą, jakie są kluczowe czynniki sukcesu firmy, znają jej otoczenie, założenia, a także posługują się językiem biznesu, czyli celami i wskaźnikami, a ich działania koncentrują się na wspieraniu realizacji celów biznesowych menedżerów.

Wyniki tegorocznego badania benchmarkingowego TDI w obszarze „Partnerstwo na rzecz szkoleń” potwierdzają konieczność zmian. Warto wspomnieć, że jest to perspektywa samych przedstawicieli HR, ponieważ to oni byli głównymi respondentami badania.

W badaniu, podobnie jak w zeszłym roku, dość wysoko wypadły wyniki zaangażowania w partnerstwo kadry naczelnej oraz działu szkoleń. Ci partnerzy są postrzegani jako znacznie lepiej odgrywający swoją rolę niż na przykład menedżerowie liniowi.

Szczególnie dobra ocena zarządu przypadła roli polegającej na „komunikowaniu swojego poparcia dla polityki szkoleń” oraz „traktowaniu inwestowania w rozwój ludzi jako elementu rozwoju organizacji”, a najsłabsza ocena dotyczy „wymagania ocen i raportów o efektach szkoleń”.

W ocenie działu szkoleń najsłabiej wypada „raportowanie do zarządu”, co prawdopodobnie jest wynikiem braku takiego oczekiwania z ich strony.

Wniosek, jaki się nasuwa, dotyczy trwania HR i biznesu w „zaklętym kręgu” – zarząd nie wymaga od pracowników HR-u raportów o efektywności ich działań, wobec tego HR ich nie prezentuje. Z kolei trudno jest postrzegać jako biznesowy dział, który takich raportów nie przedstawia.

Zmiana może się dokonać tylko wtedy, kiedy jeden z partnerów przerwie ten „krąg”. Zarząd zacznie wymagać raportów o efektywności działań HR-u albo HR skorzysta z rady, przygotuje się do transformacji i sam wyjdzie z inicjatywą.

Monika Ziajakonsultant SEB w firmie 2C Consulting Sp. z o.o.koordynator badania TDI w PSTD

Wywiad

Fot. Jakub Szymczuk

Artur Partyka, lekkoatleta, skoczek wzwyż, trzykrotny olimpijczyk. Przedsiębiorca, mówca motywacyjny.

Motywujący skok wzwyż

Z Arturem Partyką rozmawia Jacek Babiel

Jest pan rekordzistą Polski w skoku wzwyż z wynikiem 2,38 metra. Jak pan sądzi, dlaczego od 1996 r. nikomu nie udało się pobić pana rekordu?

Po pierwsze dlatego, że jest to dość wysoki wynik. Po drugie – i tutaj muszę się uderzyć w piersi – nie zatroszczyłem się o to, aby wytrenować swojego następcę. Owszem, było kilku sportowców, którzy również skakali bardzo wysoko, po 2,36, 2,34, 2,32 metra, i mieli szansę na to, żeby skoczyć 2,40 metra. Chociażby w ostatnich latach Sylwester Bednarek, brązowy medalista Mistrzostw Świata w Berlinie, miał wszelkie warunki do tego, aby przeskoczyć rekord Polski.

Sport, jak wiemy, to nie tylko trening i dążenie do osiągania doskonałych wyników, ale też kontuzje i urazy, które sprawiają, że zawodnik nie może pokazać pełni swoich możliwości. Trochę żałuję, że to tak długo trwa – już siedemnasty rok.

Czy ja dobrze rozumiem, że pan czuje się trochę odpowiedzialny za to, że nie wyuczył swoich następców?

Trochę tak. Szkoda, że żadnemu zawodnikowi z generacji młodych skoczków osiągających dobre wyniki nie udało się pobić mojego rekordu. Tak jak wspomniałem, kilku zawodników skakało bardzo wysoko, ale, jak to w sporcie wyczynowym bywa, ważne są niuanse – pogoda, samopoczucie. Żadnemu z tych chłopaków nie udało się podczas podejmowanych prób przeskoczyć 2,39 metra.

Inna sprawa, że po dekadzie sukcesów z moim udziałem bardzo trudno jest oczekiwać, że w kolejnej dekadzie pojawią się rekordy w tej samej konkurencji. To się zdarza na świecie niezwykle rzadko. Przez ostatnich sześć, siedem lat zanotowaliśmy bezkrólewie w światowym skoku wzwyż. Odszedł Javier Sotomayor, pojawił się Stefan Holm, rotacja wśród najlepszych skoczków była dość duża.

Co jest w sporcie najważniejsze?

Z perspektywy czasu, bo czas nie tylko leczy rany, ale też uczy spojrzenia z dystansu, uważam, że najważniejsze w sporcie wyczynowym jest wyznaczenie sobie konkretnego celu i konsekwentna realizacja zadań, które mają nas do tego celu przybliżać, przestrzeganie planu, który ustaliliśmy. To są warunki, bez których osiągnięcie sukcesu w sporcie nie jest możliwe. Z tego wynikają sprawy pośrednie: konsekwencja w realizacji treningów, podporządkowanie całego życia pozasportowego temu, aby cel został osiągnięty.

W pierwszych latach kariery, kiedy nie byłem jeszcze dojrzały, nie miałem wystarczającej wiedzy na temat możliwości swojego ciała, etapów treningu, kwestii związanych z przygotowaniami do największych imprez sportowych. Tę rolę brał na siebie trener. Przed każdym sezonem informował mnie, do czego się przygotowujemy, co chcemy osiągnąć i jakie mamy założenia, jeżeli chodzi o wynik, i od razu przedstawiał mi plan, który będziemy realizować. Taka strategia sprawdza się również w wielu innych dziedzinach.

A jeśli realizacja misternie opracowanego planu jednak się nie powiedzie? Szok, demotywacja, porażka?

Oczywiście że tak. Przywołam słowa osoby, którą bardzo