Anno 1701 - poradnik do gry - Marcin "jedik" Terelak - ebook
PROMOCJA

Anno 1701 - poradnik do gry ebook

Marcin "jedik" Terelak

0,0
7,90 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 7,90 zł

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Poradnik do strategii ekonomicznej Anno 1701. Po przeczytaniu tego poradnika, zapoznaniu się z instrukcją gry i przejściu samouczka powinniście dysponować już wiedzą całkowicie wystarczającą do samodzielnego przeprowadzenia skutecznej kolonizacji.

Anno 1701 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Pionierzy (Rozbudowa)
  • Kupcy (Rozbudowa)
  • Arystokraci (Rozbudowa)
  • Logistyka i drogi (Ogólne zasady gry)
  • Zasięg budowy (Ogólne zasady gry)
  • Wybór wyspy
  • Obywatele (Rozbudowa)
  • Wojny
  • Handel
  • Badania realizowane w szkole

Informacja o grze

Anno 1701 to pozycja, która zainteresuje przede wszystkim miłośników mozolnego rozwijania i rozbudowywania zamorskich posiadłości oraz rośnięcia w potęgę poprzez zręczne, ekonomiczne manewry.

Gra Anno 1701, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2006 roku i dostępny jest na platformach: PC, NDS. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:

EPUB

Liczba stron: 37

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Anno 1701poradnik do gry

autor: Marcin "jedik" Terelak

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=591

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Wybór wyspy

Ogólne zasady gry

Zasięg budowy

Zasięg produkcyjny i fabryczny

Rozbudowa

Logistyka i drogi

Łańcuchy produkcyjne i zaopatrzenie

Podatki

Rozbudowa

Pionierzy

Osadnicy

Obywatele

Kupcy

Arystokraci

Handel

Badania realizowane w szkole

Badania realizowane na uniwersytecie

Dyplomacja

Wojny

Podsumowanie

Wstęp

Ahoj zapite mordy! Niechaj dunder Was świśnie, a zardzewiała kotwica poharata! Morskich podróży wam się zachciało? Portowych panienek? Straszliwych stworów i nieznanych lądów? Widzę dobrze, o czym marzycie! Te podarte koszule i brudne łapska. Tylko worki pełne złota w tych łbach macie! Myślicie, że to tak prosto? Nie kiwajcie tymi makówkami jak Tukany na rozgrzanym dachu! Tak łatwo się nie da! Nie wystarczy ogołocić w nocy pół osiedla z drzwi, zbić sobie okręt i ruszyć w morze! Tak to się robi pokarm dla rekinów, a nie wielkie fortuny! Tu trzeba się trochę poduczyć. Głową ruszyć! Skąd to wiem? Bo zaczynałem jak wy! Macie szczęście. Ja już swojego się nachapałem. Już nawet z kim handlować nie mam. Może któremuś się uda i skończy się ta przeklęta nuda. Siadajcie i słuchajcie jako rzecze Jedik Czarnobrody nim zdanie swe zmieni i po rapier sięgnie!

Wybór wyspy

Wybór wyspy

Najpierw musicie skombinować łajbę. Nie powiem wam jak. Jeśli nawet tego nie potraficie, to i moich rad nie zrozumiecie. Co się tak patrzy, jeden z drugim? Te drzwi to wcale nie taki głupi pomysł. Możecie się też wepchać do łoża jakieś służki, co by wam królewską drewutnię pozwoliła ogołocić. Jak jakiś sprytniejszy i jurniejszy będzie to nawet na komnaty się i dostanie. Nieważne. Statek macie mieć i już.

Jak już go skombinujecie to będziecie musieli załatwić dojście do królowej. Zresztą i ona może wam krypę przekazać. Gdy już ją jakoś uprosicie to wyśle was na zachód. Tam czeka wiele dni rejsu i ogrom niebezpieczeństw. Kiedyś jednak obudzicie się niedaleko wyspy niezależnego kupca. To taki skurczybyk, co to handluje fantami dziwnego pochodzenia. Kiedy już tam będziecie to żarty się skończą. Trzeba będzie podejmować poważne decyzje.

Fortuna spłynie tylko na tego, który będzie potrafił wybrać odpowiednią wyspę, a potem jeszcze odpowiedniej ją wykorzystać. Wyspy są różne. Większe, mniejsze. Z rudami i bez nich. Z glebami żyznymi lub jałowymi. Wybrać musicie tę, która będzie największa, najbardziej płaska, będzie miała rudę żelaza, złoże gliny, żyłę złota, łowiska i gleby zdatne do uprawy trzciny, tytoniu i jeśli się da to i zboża. Pamiętajcie łby zakute, że dobra wyspa to taka, która posiada jak najwięcej złóż i dobrych gleb. Jeśli nie traficie na takową to zacznijcie swą wyprawę od nowa, aż do skutku.

Wyspę możecie wybrać bądź z fartem, bądź z głową. Jeśli w czepku żeście się urodzili to płyńcie przed siebie, węchem tylko się kierując. Niektórym się to udaje i wyspy piękne znajdują nie płacąc za to złamanej monety. Jeśli jednak w szczęście swe nie wierzycie to rozsądku użyjcie i zapłaćcie kupcowi za mapę całej okolicy. Łajdak wyciągnie z was ponad połowę tego, co na start da królowa, ale za to będziecie mogli osiedlić tam gdzie naprawdę warto. Czas też gra tu dużą rolę. Nie tylko was królowa wyśle. Zazwyczaj robi to grupowo. Sami widzicie, kto pierwszy ten lepszy.

Acha. Jeszcze coś. Zacznijcie się budować niedaleko kupca. Góra 5-8 centymetrów morskich od niego. Jego magazyny będą wam bardziej niż potrzebne. Starajcie się też wybrać taką wyspę w pobliżu, której będzie kolejny ląd z innymi surowcami.

Ogólne zasady gry

Zasięg budowy

Kiedy już wybierzecie odpowiedni kawałek mniej lub bardziej żyznej skały to przyjdzie czas na budowę magazynu nabrzeżnego. Nie jest to nic trudnego. Wystarczy pójść do pierwszego oficera, nakazać mu aktywację statku i wybór opcji budowy magazynu. Że co? Nie! Magazyn nabrzeżny nie może być w głębi lądu. Musi stanąć na plaży, dlatego właśnie nazywa się nabrzeżny. Niestety za friko go nie postawicie. Pierwszy już wam powie ile narzędzi i drewna to będzie kosztować.

Zasięg budowy

Po