Anarchosyndykalizm w Europie - Drabiński Maciej - książka

Anarchosyndykalizm w Europie książka papierowa

Drabiński Maciej

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Anarchosyndykalizm był fenomenem na mapie politycznej świata, który u szczytu swego rozwoju – swym zasięgiem, wpływami oraz znaczeniem – zdołał przyćmić nawet rewolucyjny marksizm, kształtując świadomość, postawy oraz wartości milionów robotników, którym podarował sens życia oraz nadzieję na wyzwolenie i lepsze jutro. Nigdy wcześniej ani nigdy później idee anarchistyczne nie były tak szeroko rozpowszechnione oraz akceptowane.

Książka stanowi próbę odpowiedzi na pytanie o znaczenie anarchosyndykalizmu – zarówno w wymiarze praktycznym, jak teoretycznym – dla XIX i XX wiecznego ruchu robotniczego w dobie procesu industrializacji, rozwoju świadomości narodowej oraz narodzin reformizmu. Z tej właśnie przyczyny analizie poddane zostały konstytutywne elementy teorii i praktyki anarchosyndykalistycznej – aksjologia, pryncypia, cele, analiza zastałej rzeczywistości wraz z wizją przyszłego porządku oraz proponowaną strategia mającą ją urzeczywistnić. Autor pragnie również uporządkować oraz wyklarować, kwestie terminologiczne, a także wyłożyć relacje pomiędzy ruchem syndykalistycznym, rewolucyjno-syndykalistycznym oraz anarchosyndykalistycznym, jak również stosunek ruchu anarchistycznego wobec anarchosyndykalistycznego, co implikuje konieczność dokonania analizy genezy i procesu kształtowania się anarchosyndykalizmu jako odpowiedzi na brutalną i nieskuteczną strategię „propagandy czynem”, której upowszechnienie stanowiło asumpt dla marginalizacji ruchu anarchistycznego.

Liczba stron: 252

Format (wymiary): 15.0x21.0cm

ISBN: 9788393308286

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.