Airport Tycoon 2 - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas - ebook

Airport Tycoon 2 - poradnik do gry ebook

Jacek "Stranger" Hałas

0,0

Opis

W poradniku znajdziecie maksymalnie dokładny opis rozbudowy portu lotniczego, metody negocjacji kontraktów na przewozy lotnicze, wyjaśnienia wszelkich kwestii związanych z finansami oraz przegląd dostępnych budynków.

Airport Tycoon 2 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Zabudowanie terminalu (Rozbudowa lotniska)
  • Pierwsze konstrukcje (1) (Rozbudowa lotniska)
  • Pierwszy kontrakt (Rozbudowa lotniska)
  • Pierwsze konstrukcje (2) (Rozbudowa lotniska)
  • Wybór miejsca (Rozbudowa lotniska)
  • Pierwsze kontrakty biznesowe (Rozbudowa lotniska)
  • Kolejne konstrukcje (Rozbudowa lotniska)
  • Drugi poziom technologiczny (Rozbudowa lotniska)
  • Nowe biznesy (Rozbudowa lotniska)
  • Problemy techniczne i pogodowe (Problemy)

Informacja o grze

Gra strategiczna, w której wcielamy się w zarządcę współczesnego portu lotniczego. Produkcja stawia wiele wyzwań przed graczem (tzw. zdarzenia losowe, np. śnieżyce) i oferuje niemałą swobodę w kreowaniu wyglądu i działania lotniska. Do dyspozycji oddano 60 różnych budynków, 25 olbrzymich miast oraz mnóstwo elementów wyposażenia.

Gra Airport Tycoon 2, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł premierę światową miał w 2003 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 55

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Airport Tycoon 2poradnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=172

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Rozbudowa lotniska

Wybór miejsca

Wykupienie powierzchni

Pierwsze konstrukcje (1)

Pierwsze konstrukcje (2)

Zabudowanie terminalu

Pierwszy kontrakt

Awans technologiczny

Kolejne konstrukcje

Pierwsze kontrakty biznesowe

Drugi poziom technologiczny

Trzeci poziom technologiczny

Nowe biznesy

Czwarty poziom technologiczny

Kolejne poziomy technologiczne

Porady na koniec

Kontrakty

Pierwsze kontrakty

Negocjacje

Kontrakty biznesowe

Przedłużanie kontraktów

Wymagania przewoźników

Porady

Zakup pierwszych budynków

Rozbudowa lotniska

Odpowiedni balans

Większe inwestycje

Problemy

Problemy techniczne i pogodowe

Problemy z przewoźnikami

Budynki

Część 1

Część 2

Część 3

Wstęp

Na początek drobna uwaga. Pomimo pozornie innego tytułu opisywana gra jest kontynuacją znanej w Polsce strategii "Airport Inc.". Przydomek Tycoon dodano jej w innych państwach, sequel występuje już natomiast tylko w takiej postaci. Jeśli więc miałeś do czynienia ze wspomnianą przed chwilą gierką to śmiało możesz startować, ponieważ zmian jest tu jak na lekarstwo. Dokładnie przyjrzałem się obu grom i doszedłem do wniosku, że "AT2" to tak naprawdę tylko bardziej dopracowany "Airport Inc.". Osoby, które skończyły wspomnianą grę od razu powinny odpalić jej kontynuację i przystąpić do rozbudowy lotniska. Jeśli jednak nie miałeś kontaktu z żadną podobną grą (od razu uprzedzam, że nie jest to produkt robiony w stylu przyjemnego w obsłudze "Airline Tycoona"), a chciałbyś zbudować swoje własne lotnisko to zapraszam.

Zaręczam, że po przeczytaniu tego poradnika każdy poradzi sobie z "Airport Tycoon 2" i to zarówno poprzez trafne dobieranie elementów w trakcie rozbudowy lotniska jak i w kwestii eliminowania wszelkich nieprzyjemnych sytuacji, które co jakiś czas atakują niczego nie spodziewającego się gracza. Na początek postaram się maksymalnie dokładnie, krok po kroku, opisać rozbudowę lotniska. Będzie to najważniejszy element poradnika. Zacznę od tak oczywistych rzeczy jak wybór miejsca oraz wykupienie ziemi a skończę na dopasowaniu mniej ważnych elementów, tak aby wszystko możliwie jak najbardziej wydajnie mogło funkcjonować.

W drugim rozdziale poradnika skupię się na podpisywaniu kontraktów, które stanowią główne źródło pozyskiwania środków finansowych. Opiszę dokładnie rodzaje pozyskiwanych kontraktów a także metody negocjacji. Trzeci rozdział będzie w głównej mierze opierał się na kwestiach związanych z finansami, czyli jak nie zbankrutować mając przy tym stale rozwijające się lotnisko. Kolejny etap, dość krótki, opisze pojawiające się w grze awarie i kataklizmy dokładnie mówiąc jak sobie z nimi radzić. Ostatni rozdział przeznaczę natomiast na bardzo dokładny przegląd wszystkich pojawiających się w grze budynków. A więc zaczynajmy!

Uwaga! Zanim w ogóle uruchomisz grę radziłbym, abyś DOKŁADNIE przeczytał instrukcję obsługi! To bardzo ważne!! Gra od razu zrzuca na głęboką wodę!

Rozbudowa lotniska

Wybór miejsca

1. Wybór miejsca na postawienie lotniska

Pierwsza decyzja, którą każdy gracz musi podjąć to wybór miejsca do postawienia swego pierwszego lotniska. W przypadku "Airport Tycoona 2" do dyspozycji gracza oddano kilkanaście największych miast na całym świecie. Sam wybór nie ogranicza się jednak do zmiany podpisów w niektórych menu tak jak miało to miejsce chociażby w "Airline Tycoon". Każda decyzja pociąga za sobą określone skutki. Niektóre rejony regularnie nawiedzane są przez trzęsienia ziemi, inne charakteryzują się niestabilną pogodą albo niewielkim zainteresowaniem odbywania lotów. W trakcie wyboru lokacji na postawienie lotniska radziłbym więc zwracać na to szczególną uwagę. Mniej doświadczeni gracze powinni szczególną uwagę zwrócić na szalejącą pogodę. Radziłbym na początek wybierać miejsca słoneczne. Dodatkowy czynnik to stopień zaludnienia a także przewidywana ilość lotów lokalnych oraz międzynarodowych. Dobrze jest wybierać te miejsca, w których dwa ostatnie wskaźniki są symbolizowane przez możliwie jak największą ilość samolocików. Zapewni to wiele ciekawych kontraktów a więc i stałe przychody.

Dla lepszego zobrazowania opłacalności wyboru konkretnego miejsca radzę zerknąć na poniższą tabelkę. Z każdego kontynentu wybrałem jedno miejsce, które świetnie nadaje się do postawienia swojego pierwszego lotniska a także te, które przeznaczono dla bardziej zaawansowanych graczy. Tylko oni poradzą sobie bowiem z licznymi, dotkliwymi w skutkach katklizmami oraz niewielką ilością podróżujących.

Kontynent

gdzie warto

dlaczego warto

gdzie nie warto

dlaczego nie warto

Ameryka Północna

Seattle

najlepsza pogoda z całej Ameryki, dość dużo podróżujących (głównie loty lokalne)

Honolulu, Orlando

bardzo liczne i dotkliwe w skutkach trzęsienia ziemi, kiepska pogoda - przede wszystkim gwałtowne burze, które mogą paraliżować ruch powietrzny

Ameryka Południowa

Buenos Aires

świetna pogoda, największa liczba podróżujących spośród lotnisk umiejscowionych w Amerycie Południowej

Lima

niewiele słabsza lokalizacja, jedyna większa wada to znacznie mniejsza przewidywana liczba lotów lokalnych

Afryka

Cairo

wspaniała pogoda, największa liczba podróżujących spośród lotnisk umiejscowionych w Afryce

Johannesburg

kiepska pogoda (jak na Afrykę), bardzo mało lotów lokalnych oraz międzynarodowych

Europa

Athens

najlepsza pogoda spośród stolic europejskich, przyzwoita liczba lotów lokalnych i międzynarodowych

Rome

beznadziejna pogoda - bardzo częste burze, które uniemożliwią loty, niewielka liczba planowanych lotów

Azja

Moscow

pogoda niespecjalna, ale w porównaniu do innych miejsc w Azji znośna, znaczna liczba przewidywanych lotów

Singapore

jedyne miejsce w Azji, które jest zagrożone trzęsieniami ziemi, oprócz tego mało lotów międzynarodowych i gwałtowne burze

Australia

Melbourne

nie ma innego wyboru :-) jedyna wada tego miasta to częste burze, liczba lotów jest zadowalająca

brak

brak innych miast do wyboru

Podsumowując to