Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
W poradniku znajdziecie maksymalnie dokładny opis rozbudowy portu lotniczego, metody negocjacji kontraktów na przewozy lotnicze, wyjaśnienia wszelkich kwestii związanych z finansami oraz przegląd dostępnych budynków.
Airport Tycoon 2 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Gra strategiczna, w której wcielamy się w zarządcę współczesnego portu lotniczego. Produkcja stawia wiele wyzwań przed graczem (tzw. zdarzenia losowe, np. śnieżyce) i oferuje niemałą swobodę w kreowaniu wyglądu i działania lotniska. Do dyspozycji oddano 60 różnych budynków, 25 olbrzymich miast oraz mnóstwo elementów wyposażenia.
Gra Airport Tycoon 2, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł premierę światową miał w 2003 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 55
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=172
Wybór miejsca
Wykupienie powierzchni
Pierwsze konstrukcje (1)
Pierwsze konstrukcje (2)
Zabudowanie terminalu
Pierwszy kontrakt
Awans technologiczny
Kolejne konstrukcje
Pierwsze kontrakty biznesowe
Drugi poziom technologiczny
Trzeci poziom technologiczny
Nowe biznesy
Czwarty poziom technologiczny
Kolejne poziomy technologiczne
Porady na koniec
Pierwsze kontrakty
Negocjacje
Kontrakty biznesowe
Przedłużanie kontraktów
Wymagania przewoźników
Zakup pierwszych budynków
Rozbudowa lotniska
Odpowiedni balans
Większe inwestycje
Problemy techniczne i pogodowe
Problemy z przewoźnikami
Część 1
Część 2
Część 3
Na początek drobna uwaga. Pomimo pozornie innego tytułu opisywana gra jest kontynuacją znanej w Polsce strategii "Airport Inc.". Przydomek Tycoon dodano jej w innych państwach, sequel występuje już natomiast tylko w takiej postaci. Jeśli więc miałeś do czynienia ze wspomnianą przed chwilą gierką to śmiało możesz startować, ponieważ zmian jest tu jak na lekarstwo. Dokładnie przyjrzałem się obu grom i doszedłem do wniosku, że "AT2" to tak naprawdę tylko bardziej dopracowany "Airport Inc.". Osoby, które skończyły wspomnianą grę od razu powinny odpalić jej kontynuację i przystąpić do rozbudowy lotniska. Jeśli jednak nie miałeś kontaktu z żadną podobną grą (od razu uprzedzam, że nie jest to produkt robiony w stylu przyjemnego w obsłudze "Airline Tycoona"), a chciałbyś zbudować swoje własne lotnisko to zapraszam.
Zaręczam, że po przeczytaniu tego poradnika każdy poradzi sobie z "Airport Tycoon 2" i to zarówno poprzez trafne dobieranie elementów w trakcie rozbudowy lotniska jak i w kwestii eliminowania wszelkich nieprzyjemnych sytuacji, które co jakiś czas atakują niczego nie spodziewającego się gracza. Na początek postaram się maksymalnie dokładnie, krok po kroku, opisać rozbudowę lotniska. Będzie to najważniejszy element poradnika. Zacznę od tak oczywistych rzeczy jak wybór miejsca oraz wykupienie ziemi a skończę na dopasowaniu mniej ważnych elementów, tak aby wszystko możliwie jak najbardziej wydajnie mogło funkcjonować.
W drugim rozdziale poradnika skupię się na podpisywaniu kontraktów, które stanowią główne źródło pozyskiwania środków finansowych. Opiszę dokładnie rodzaje pozyskiwanych kontraktów a także metody negocjacji. Trzeci rozdział będzie w głównej mierze opierał się na kwestiach związanych z finansami, czyli jak nie zbankrutować mając przy tym stale rozwijające się lotnisko. Kolejny etap, dość krótki, opisze pojawiające się w grze awarie i kataklizmy dokładnie mówiąc jak sobie z nimi radzić. Ostatni rozdział przeznaczę natomiast na bardzo dokładny przegląd wszystkich pojawiających się w grze budynków. A więc zaczynajmy!
Uwaga! Zanim w ogóle uruchomisz grę radziłbym, abyś DOKŁADNIE przeczytał instrukcję obsługi! To bardzo ważne!! Gra od razu zrzuca na głęboką wodę!
Pierwsza decyzja, którą każdy gracz musi podjąć to wybór miejsca do postawienia swego pierwszego lotniska. W przypadku "Airport Tycoona 2" do dyspozycji gracza oddano kilkanaście największych miast na całym świecie. Sam wybór nie ogranicza się jednak do zmiany podpisów w niektórych menu tak jak miało to miejsce chociażby w "Airline Tycoon". Każda decyzja pociąga za sobą określone skutki. Niektóre rejony regularnie nawiedzane są przez trzęsienia ziemi, inne charakteryzują się niestabilną pogodą albo niewielkim zainteresowaniem odbywania lotów. W trakcie wyboru lokacji na postawienie lotniska radziłbym więc zwracać na to szczególną uwagę. Mniej doświadczeni gracze powinni szczególną uwagę zwrócić na szalejącą pogodę. Radziłbym na początek wybierać miejsca słoneczne. Dodatkowy czynnik to stopień zaludnienia a także przewidywana ilość lotów lokalnych oraz międzynarodowych. Dobrze jest wybierać te miejsca, w których dwa ostatnie wskaźniki są symbolizowane przez możliwie jak największą ilość samolocików. Zapewni to wiele ciekawych kontraktów a więc i stałe przychody.
Dla lepszego zobrazowania opłacalności wyboru konkretnego miejsca radzę zerknąć na poniższą tabelkę. Z każdego kontynentu wybrałem jedno miejsce, które świetnie nadaje się do postawienia swojego pierwszego lotniska a także te, które przeznaczono dla bardziej zaawansowanych graczy. Tylko oni poradzą sobie bowiem z licznymi, dotkliwymi w skutkach katklizmami oraz niewielką ilością podróżujących.
Kontynent
gdzie warto
dlaczego warto
gdzie nie warto
dlaczego nie warto
Ameryka Północna
Seattle
najlepsza pogoda z całej Ameryki, dość dużo podróżujących (głównie loty lokalne)
Honolulu, Orlando
bardzo liczne i dotkliwe w skutkach trzęsienia ziemi, kiepska pogoda - przede wszystkim gwałtowne burze, które mogą paraliżować ruch powietrzny
Ameryka Południowa
Buenos Aires
świetna pogoda, największa liczba podróżujących spośród lotnisk umiejscowionych w Amerycie Południowej
Lima
niewiele słabsza lokalizacja, jedyna większa wada to znacznie mniejsza przewidywana liczba lotów lokalnych
Afryka
Cairo
wspaniała pogoda, największa liczba podróżujących spośród lotnisk umiejscowionych w Afryce
Johannesburg
kiepska pogoda (jak na Afrykę), bardzo mało lotów lokalnych oraz międzynarodowych
Europa
Athens
najlepsza pogoda spośród stolic europejskich, przyzwoita liczba lotów lokalnych i międzynarodowych
Rome
beznadziejna pogoda - bardzo częste burze, które uniemożliwią loty, niewielka liczba planowanych lotów
Azja
Moscow
pogoda niespecjalna, ale w porównaniu do innych miejsc w Azji znośna, znaczna liczba przewidywanych lotów
Singapore
jedyne miejsce w Azji, które jest zagrożone trzęsieniami ziemi, oprócz tego mało lotów międzynarodowych i gwałtowne burze
Australia
Melbourne
nie ma innego wyboru :-) jedyna wada tego miasta to częste burze, liczba lotów jest zadowalająca
brak
brak innych miast do wyboru
Podsumowując to