9 pułk strzelców konnych - Dudziński Tomasz - książka

9 pułk strzelców konnych książka papierowa

Dudziński Tomasz

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

W 2009 roku staraniem Towarzystwa Przyjaciół 9 PSK w Grajewie ukazało się pierwsze monograficzne opracowanie poświęcone 9 Pułkowi Strzelców Konnych. Spotkało się ono z zainteresowaniem z Państwa strony, czego najlepszym wyrazem był szereg skierowanych do autora i wydawcy pozytywnych głosów, ale też uwag, sprostowań i nowych materiałów źródłowych i ikonograficznych oraz spływających od jakiegoś czasu do wydawnictwa próśb o jego wznowienie. Dzięki między innymi motywacji z Państwa strony dalsze prace nad historią grajewskiego pułku pozwoliły na uzupełnienie i rozszerzenie poruszanych wątków, a niejednokrotnie również na korektę wcześniejszych ustaleń.

Niniejsze opracowanie analogicznie jak pierwsze jego wydanie składa się z trzech zasadniczych części. Pierwsza, najobszerniejsza dotyczy okresu pokojowej służby 9 Pułku Strzelców Konnych. Druga część monografii została poświęcona tzw. esprit de corps, w związku z czym omówiono w niej zagadnienia pułkowej barwy. Ostatnia część opisuje szlak bojowy pułku w kampanii wrześniowej 1939 roku. Całość tekstu dopełnia obszerny materiał ikonograficzny oraz aneksy, zawierające wybrane fragmenty materiałów źródłowych.

Głównym celem tej pracy jest przedstawienie w możliwie kompletny sposób dziejów, barwy i tradycji 9 Pułku Strzelców Konnych w okresie jego istnienia, a więc latach 1921–1939. Zawarto w niej również znaczną ilość informacji dotyczących zwykłej, szarej codziennej służby, z której w głównej mierze składało się pokojowe życie żołnierzy pułku.

Liczba stron: 619

Format (wymiary): 18.0x24.5cm

ISBN: 9788394931483

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.