20 sposobów, które pomogą Ci wygrać ze stresem - Małgorzata Fryszkiewicz - ebook

20 sposobów, które pomogą Ci wygrać ze stresem ebook

Małgorzata Fryszkiewicz

0,0
39,00 zł

lub
Opis

Trudne sytuacje i związany z nimi stres pojawiają się niemal każdego dnia i na różnych płaszczyznach naszego życia – w pracy, w domu, w szkole, podczas choroby.
Nie każdy stres jest negatywny. Pewien optymalny poziom stresu jest niezbędny do efektywnego funkcjonowania. Zbyt niski - powoduje spadek motywacji, znużenie, apatię, poczucie bezużyteczności i braku sensu. Nadmierny stres natomiast powoduje spadek efektywności naszej pracy i negatywnie wpływa na  nasze zdrowie.
Właśnie z tego powodu musimy znaleźć optymalny poziom stresu, który by nas motywował, a nie przytłaczał. Naszym celem nie jest całkowite wyeliminowanie stresu, lecz nauczenie się, jak sobie z nim radzić i jak go wykorzystać, by nam pomagał.
To, jak silny stres odczuwamy, zależy od tego, jakie znaczenie nadajemy temu, co nas spotyka. Jeśli podchodzimy do tego, co się wokół nas dzieje, jako do czegoś, co nam zagraża, to pojawia się instynkt reagowania na zagrożenie. Jeśli na tę samą sytuację patrzymy jak na szansę lub wyzwanie, wtedy zaczynamy myśleć konstruktywnie. Istnieją dwie drogi do zmniejszenia poziomu stresu: jedna to zmiana myślenia, druga to zmiana działania. Wszystkie sposoby opisane w tym e-book'u dotyczą właśnie ich.
Zachęcamy do poznania 20 sposobów, które pomogą Ci wygrać z Twoimi stresorami! Przetestuj je i sprawdź, które z nich okażą się najskuteczniejsze i najbardziej pomocne!

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:

EPUB
MOBI
PDF

Liczba stron: 38




20 SPOSOBÓW, KTÓRE

POMOGĄ CIWYGRAĆ

ZE STRESEM

COPYRIGHT © Małgorzata Fryszkiewicz 2020

Tytuł: 20 sposobów, które pomogą Ci wygrać ze stresem

Wydawca: Europejski Instytut Psychologii Biznesu C.M. Fryszkiewicz Sp.J.

Korekta: Agnieszka Czajka

Skład: Weronika Fryszkiewicz

Nr ISBN: 978-83-958917-1-7

Wszelkie prawa zastrzeżone. Rozpowszechnianie i kopiowanie całości lub części niniejszej publikacji bez pisemnej zgody autora i wydawcy jest zabronione. Zabrania się jej publicznego udostępniania w Internecie oraz odsprzedaży. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie e-booka na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich.

O mnie

Jestem psychologiem, trenerem, coachem, doradcą personalnym. Od ponad 20 lat prowadzę szkolenia i warsztaty z zakresu psychologii biznesu.

 

Od 2000 roku jestem współwłaścicielem Europejskiego Instytutu Psychologii Biznesu. Jestem szczęśliwa, że to nie tylko nazwa, którą lubię, ale też miejsce, które powstało z marzeń. Nasi klienci czują się tutaj bardzo komfortowo i chętnie tu wracają. Lubię się uczyć, a rozwój jest dla mnie jedną z najważniejszych wartości. Doskonaliłam swoje kompetencje u najwybitniejszych trenerów i coachów na świecie, takich jak: Brian Tracy, Robert Dilts, Stephen Gilligan oraz Joseph O’Connor. Jestem Licencjonowanym Praktykiem oraz Mistrzem Neurolingwistycznego Programowania.

Wiedzę z zakresu NLP stosuję na co dzień, a także dzielę się nią z uczestnikami moich warsztatów. Wspieram ludzi w poszukiwaniu potencjału, który w sobie mają i inspiruję ich do znajdowania własnych rozwiązań.

 

 

Największe bogactwo to robienie tego, co kochasz.

Colin Sisson

 

Z tematyki radzenia sobie ze stresem przeprowadziłam ponad 5000 godzin szkoleniowych. Do grona moich klientów należy około 200 polskich i międzynarodowych organizacji. Cieszę się, gdy wiedza, którą się dzielę, pomaga ludziom osiągać cele, rozwijać się, wzrastać i zmieniać swoje życie.

 

Jestem Licencjonowanym coachem ICC (certyfikat International Coaching Community), akredytowanym coachem, superwizorem i członkiem Komisji Akredytacyjnej Izby Coachingu. Przeprowadziłam ponad 1500 sesji coachingowych. Pracując indywidualnie, pomagam ludziom rozwiązywać problemy, z jakimi się spotykają, i osiągać cele, jakie sobie stawiają. Lubię ludzi i jestem wdzięczna za zaufanie, jakim mnie obdarzają.

 

Pracuję również jako doradca personalny. Specjalizuję się w ocenie kompetencji i potencjału pracowników metodą Assessment/Development Center (zrealizowałam ponad 300 sesji, głównie w działach handlowych).

 

Prywatnie pasjonują mnie podróże, rozwijanie nowych umiejętności oraz ciekawe i inspirujące książki. Uwielbiam kontakt z naturą, jazdę na rowerze i las. Najbardziej taki, w którym mogę znaleźć dużo grzybów. Mam poczucie humoru, uwielbiam się śmiać. Otaczam się pozytywnymi ludźmi, a wampiry energetyczne skuteczne eliminuję ze swojej drogi. Uważam, że wszystko, co w życiu nas spotyka, jest po coś. Traktuję trudności jak wyzwania, porażki jak lekcje, a wrogów jak nauczycieli.

 

Moją dewizą życiową są słowa Colina Sissona: „Największe bogactwo to robienie tego, co kochasz”.

 

 

Są dwie drogi, aby przeżyć życie.Jedna to żyć tak, jakby nic nie było cudem.Druga żyć tak, jakby cudem było wszystko.

Albert Einstein

 

 

Wstęp

 

Czy zastanawiałeś się kiedyś, co powodowało stres u człowieka pierwotnego? Nawał obowiązków, presja czasu, nadmiar celów, brak priorytetów czy może zrzędliwy szef? Zdecydowanie nie. Każdego dnia musiał walczyć o siebie i życie swojej rodziny. Dookoła spotykał wiele zagrożeń – nagłe zmiany warunków atmosferycznych i duże drapieżniki. Jak reagował? Co mógł zrobić, by nie skończyć w paszczy jednego z nich? Miał dwa wyjścia: po pierwsze mógł walczyć, a po drugie uciekać. Pojawiające się zagrożenia natychmiast pchały go do działania. Stres pozwalał mu te przeciwności pokonywać. Jak reagował jego organizm w obu przypadkach? Mięśnie się napinały, serce biło szybciej, ciśnienie wzrastało, oddech był szybszy – organizm otrzymywał potrzebną energię do walki lub ucieczki.

 

Jakie są współczesne stresory? Czy masz na co dzień do czynienia z dzikimi zwierzętami?

 

Obecnie najczęściej wymieniane czynniki wywołujące stres to: pośpiech, lęk przed utratą pracy oraz brakiem środków do życia. Ostatnio koronawirus zajmuje pierwsze miejsce. Mimo że nasze stresory się zmieniły, to czyzmieniły się nasze reakcje? Czy ktoś w sytuacji stresu ucieka lub bierze dzidę i walczy? Nawet jeśli mamy ochotę komuś przyłożyć, to w większości przypadków powstrzymujemy się przed tym. Co się dzieje z naszym organizmem? Czy reaguje inaczej niż organizm człowieka pierwotnego?

Otóż nie. Następuje mobilizacja organizmu do czegoś, czego nie ma, czyli do reakcji na stres jaką jest walka lub ucieczka (aktywność fizyczna). Napinamy mięśnie, często tak mocno, że odczuwamy ból. Oddech jest szybki i płytki, a organizm niedotleniony. Krew zamiast do jelit transportowana jest do mięśni. Trawienie zostaje wstrzymane, a do krwioobiegu wydzielany jest kortyzol, który powoduje podniesienie ciśnienia krwi. Zwalnia układ odpornościowy. Towarzyszy temu szereg innych zmian fizjologicznych, które są dla nas niekorzystne.

 

Skutkiem