Wydawca: Siedmioróg Kategoria: Dla dzieci i młodzieży Język: polski Rok wydania: 2012

100 zabaw dla dzieci 2-letnich ebook

Opracowanie zbiorowe

(0)

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Zabezpieczenie: watermark Przeczytaj fragment ebooka

Opis ebooka 100 zabaw dla dzieci 2-letnich - Opracowanie zbiorowe

Dzięki opisanym w książeczce zabawom dziecko zdobywa nową wiedzę i rozwija różne umiejętności: poznaje własne ciało, ćwiczy ruch i kształci umiejętności wysławiania się, a także uczy się budować więź emocjonalną z rodzicami i rówieśnikami. Ze „100 zabawami” dzieci z pewnością nie będą się nudzić: wyszaleją się, wyśmieją, zrelaksują i poeksperymentują.

Przedstawione tu propozycje zabaw nie wymagają specjalnych rekwizytów ani warunków - można je wykorzystać o każdej porze roku i niemal w każdym miejscu: w domu, na podwórku, w poczekalni u lekarza, w samochodzie czy w pociągu.

Książeczka zawiera 100 ciekawych i jednocześnie łatwych do zrealizowania pomysłów na mądrą, twórczą i wesołą zabawę z 2-letnim dzieckiem. Na każdej stronie zamieszczono opis jednej zabawy, wesoły rysunek, który ją ilustruje oraz ikonki graficzne informujące, jakie umiejętności ćwiczy i rozwija dziecko dzięki tej zabawie. Wśród propozycji znajdują się gry i zabawy ruchowe, artystyczne, słowne i  towarzyskie.

Opinie o ebooku 100 zabaw dla dzieci 2-letnich - Opracowanie zbiorowe

Fragment ebooka 100 zabaw dla dzieci 2-letnich - Opracowanie zbiorowe

Siedmioróg

Opracowanie

Anna Jackowska

Mariola Langowska

Beata Szcześniak

Ilustracje

Kasia Kołodziej

Skład

Barbara Wieczorek

©by Siedmioróg, 2012

Żaden fragment książki nie może być powielany ani reprodukowany w jakiejkolwiek formie bez zgody wydawcy.

ISBN 978-83-7568-980-8

Wydawnictwo Siedmioróg

ul. Krakowska 90

50-427 Wrocław

Księgarnia wysyłkowa Wydawnictwa Siedmioróg

www.siedmiorog.pl

Wrocław 2012

Wstęp

Gdy dziecko skończy dwa lata,nie jest jużbezradnym maleństwem,alemałym człowiekiem, który potrafi samodzielnie, choć jeszcze niezdarnie, chodzićibiegać, ma coraz sprawniejsze rączki, coraz więcej rozumieimówi. Przede wszystkim jednakjestbardzo ciekawe świataizawsze gotowedozabawy. Ten entuzjazmdowspólnej zabawy trzeba koniecznie wykorzystać, aby dziecko zdobywało nowe umiejętności, rozwijało wyobraźnię i inwencję twórczą, a przede wszystkim – było szczęśliwe.

Nasze propozycje dostosowanesą dopotrzebimożliwości dwulatka. Dzięki nim wesprzesz naturalny rozwój dziecka,ajednocześnie połączysz przyjemnezpożytecznym: poprzez zabawę nauczyszjenp. nazw kolorówiczęści ciała, poćwiczysz ruchimowę, wzmocnisz więzi rodzinneipokażesz, jak współpracowaćwgrupie rówieśników. Aby pobawić sięzdzieckiem, wystarczą jedynie: chęć, czasiinwencja – tak niewiele trzeba,bysprawić maluchowi,atakże sobie, mnóstwo radości. Wesołej zabawy!!

Stopień trudności zabawy: * Łatwa** Średnia*** Trudna

1

Nos do nosa

Dziecko stoi naprzeciwko ciebie, a ty kucasz. Kiedy powiesz: „Nos do nosa”, zbliżacie się do siebie i dotykacie nosami. Wtedy można też zamknąć oczy, a potem jednocześnie je otworzyć: oczy widziane z bliska są duże jak u sowy! Później dotykacie się innymi częściami ciała i porównujecie na przykład ich wielkość (dłonie) czy długość (ręce).

*Zabawa, która poprzez dotyk wzmacnia poczucie bliskości między dzieckiem a rodzicem.

2

Książeczka o zwierzątkach

Przygotuj kilka tekturek jednakowej wielkości, cienką wstążeczkę, klej, nożyczki i kolorowe czasopisma. Wspólnie z maluchem wybierz obrazki ze zwierzątkami, wytnij je i naklej na tekturę. Później zrób dziurki w tekturze, przewlecz przez nie wstążeczkę i zawiąż. Książeczka gotowa! Teraz możecie razem ją oglądać i wymyślać imiona dla zwierząt, naśladować ich głosy lub opisywać, jak wyglądają.

*Rozbudzanie aktywności twórczej i rozwijanie wyobraźni.

3

Zgadnij, co to jest

W zgadywanie można bawić się wszędzie: w domu, na spacerze, w poczekalni u lekarza czy w pociągu. Rozglądasz się i szukasz dość dużego przedmiotu w jednolitym kolorze. Gdy go znajdziesz, mówisz głośno i wyraźnie: „Widzę czerwony przedmiot! Zgadnij, co to jest”. Wtedy maluszek patrzy uważnie na wszystko wokół i odgaduje, o jaką rzecz chodzi.

**Dziecko poznaje i utrwala nazwy kolorów, a także rozwija zmysł obserwacji.

4

Biedroneczka

Dwulatek jest bardzo ciekawy świata: chce wszystko obejrzeć, wszystkiego dotknąć. Zabierz go do parku lub nałąkęipokaż drobne zwierzątka, które tam mieszkają: motyle, ślimaki, biedronki… Nazwij je i opisz. Aby dziecko mogło dokładnie przyjrzeć się na przykład biedronce, posadź mu ją na rączce. To na pewno będzie ogromna radość! A jeszcze większa – gdy dmuchnie na zwierzątko, a ono rozłoży skrzydełka i pofrunie… chociaż maluszek może się też zasmucić z tego powodu. Wtedy naucz go króciutkiej rymowanki i zachęć, żeby powiedział ją biedronce na pożegnanie.

Biedroneczko, biedroneczko,

lećdonieba.

Przynieśmikawałek chleba.

*Prosta zabawa, dzięki której dziecko uczy się szanować przyrodę i przebywać w jej otoczeniu.

5

Kręgle na plaży

Napełnij wodą kilka plastikowych butelek i ustaw je na piasku. Usuń wszystkie przeszkody i wygładź piasek przed „kręglami”. Teraz pokaż dziecku, jak ma rzucić piłką, aby przewrócić butelki. Kiedy się uda, będzie można je znów napełnić wodą – to dodatkowa atrakcja dla malucha.

*Ćwiczenie celności rzutu i umiejętności manualnych.

6

Kogo kochasz, tego bierz!

W tej zabawie bierze udział kilkoro dzieci, spośród których trzeba wybrać różyczkę – żeby było sprawiedliwie, najlepiej za pomocą prostej wyliczanki. Dzieci chwytają się za rączki i tworzą koło, a do środka wchodzi różyczka. Wszyscy krążą wokół niej i śpiewają:

Stoi różyczkawczerwonym wieńcu,

my się kłaniamy jako książęciu

(dzieci kłaniają się nisko).

Ty, różyczko, dobrze wiesz, dobrze wiesz,

kogo kochasz, tego bierz!

Różyczka wybiera jedno dziecko, z którym wspólnie skacze w środku koła. Później zajmuje jego miejsce, a wybrane dziecko zostaje w kole i, gdy skończy się piosenka, wybiera kolejną osobę.

*Nauka podejmowania decyzji i zaspokojenie dziecięcej próżności.

7

Wydzieranka

Potrzebny ci będzie kolorowy i biały papier oraz klej, najlepiej w sztyfcie. Na kartce rysujesz granatowe chmury i prosisz swojego szkraba, żeby dokończył rysunek, naklejając deszcz. Jeśli dziecku trudno będzie wydzierać kawałki papieru z całego arkusza, możesz go pociąć w paski – wtedy łatwiej je przedrzeć.

**Dziecko doskonali umiejętności manualne; odczuwa też zadowolenie z samodzielnie wykonanej pracy plastycznej.

8

Klap, klap, klap!

Zaproponuj tę zabawę zwłaszcza wtedy, gdy widzisz, że malucha rozpiera energia. Ty recytujesz wierszyk, a