Złoty kompas - poradnik do gry - Maciej Jałowiec - ebook

Złoty kompas - poradnik do gry ebook

Maciej Jałowiec

0,0

Opis

Poradnik do gry „Złoty Kompas” zawiera kompletny opis przejścia wszystkich trzynastu etapów, zasady działania Alethiometru i sposób korzystania z niego oraz 108 znaczeń dla wszystkich 36 symboli złotego kompasu.

Złoty kompas - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • [Solucja] Noorderlicht, dzień cz.2
  • [Solucja] Noorderlicht, dzień cz.3
  • [Solucja] Noorderlicht, dzień cz.1
  • [Solucja] Trollesund cz.2
  • [Solucja] Starcie cz.1
  • [Solucja] Kolegium Jordana cz.2
  • [Solucja] Inspektorzy cz.1
  • [Solucja] Kolegium Jordana cz.1
  • [Solucja] Wstęp cz.1
  • [Solucja] Trollesund cz.1

Informacja o grze

Złoty kompas to oparta na motywach książkowej trylogii Philipa Pulmana „The Dark Materials” i wyreżyserowanego przez Chrisa Weitza filmu przygodowa gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Gracz kieruje poczynaniami Lyry Belaqua, 12-letniej mieszkanki równoległego, fantastycznego uniwersum, która rusza na ratunek swemu przyjacielowi, porwanemu przez tajemniczą organizację The Gobblers. Gra wyprodukowana została przez studio deweloperskie Shiny Entertainment.

Gra The Golden Compass, to przedstawiciel gatunku przygodowych gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2007 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS2, PS3, X360, PSP, Wii, NDS. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 58

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Złoty kompasporadnik do gry

autor: "Maciej Jałowiec"

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=732

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

[Solucja] Wstęp cz.1

[Solucja] Wstęp cz.2

[Solucja] Wstęp cz.3

[Solucja] Wstęp cz.4

[Solucja] Kolegium Jordana cz.1

[Solucja] Kolegium Jordana cz.2

[Solucja] Kolegium Jordana cz.3

[Solucja] Londyn cz.1

[Solucja] Londyn cz.2

[Solucja] Noorderlicht, dzień cz.1

[Solucja] Noorderlicht, dzień cz.2

[Solucja] Noorderlicht, dzień cz.3

[Solucja] Inspektorzy cz.1

[Solucja] Inspektorzy cz.2

[Solucja] Trollesund cz.1

[Solucja] Trollesund cz.2

[Solucja] Starcie cz.1

[Solucja] Starcie cz.2

[Solucja] Starcie cz.3

[Solucja] Starcie cz.4

[Solucja] Północ cz.1

[Solucja] Północ cz.2

[Solucja] Północ cz.3

[Solucja] Północ cz.4

[Solucja] Północ cz.5

[Solucja] Północ cz.6

[Solucja] Północ cz.7

[Solucja] Zasadzka w obozie cz.1

[Solucja] Zasadzka w obozie cz.2

[Solucja] Bolvangar cz.1

[Solucja] Bolvangar cz.2

[Solucja] Bolvangar cz.3

[Solucja] Bolvangar cz.4

[Solucja] Bolvangar cz.5

[Solucja] Ratunek

[Solucja] Svalbard - dziedziniec cz.1

[Solucja] Svalbard - dziedziniec cz.2

[Solucja] Atak ze sterowca cz.1

[Solucja] Atak ze sterowca cz.2

Alethiometr

Wprowadzenie

Cześć! Miło mi oddać w Wasze ręce poradnik do gry Złoty Kompas (The Golden Compass), będącej osobliwym połączeniem gry przygodowej, platformowej i zręcznościowej. Niniejszy tekst zawiera kompletny opis przejścia wszystkich trzynastu etapów, zasady działania Alethiometru i sposób korzystania z niego oraz 108 znaczeń dla wszystkich 36 symboli złotego kompasu.

Mam nadzieję, że tytuły podrozdziałów tego poradnika okażą się pomocne w wyszukiwaniu interesujących Was fragmentów rozgrywki, a duża liczba obrazków (ponad 350) ułatwi zrozumienie treści poradnika i pomoże w odnajdywaniu interesujących miejsc umieszczonych w grze.

Chciałbym w tym momencie życzyć Wam powodzenia i bezproblemowego prowadzenia bohaterów książki, filmu, a teraz także i gry - Lyry Belaqua, Pantalaimona i Iorka Byrnisona.

Maciej "Sandro" Jałowiec

[Solucja] Wstęp cz.1

Pierwsze kroki

Po przerywniku filmowym obejmiesz kontrolę nad Iorkiem - polarnym niedźwiedziem bojowym. Musisz nauczyć się nim skakać. Podejdź do rozpadliny na tyle blisko, by pojawiła się na ekranie zielona ikona z podpisem "Działanie". Gdy to nastąpi, naciśnij przycisk odpowiedzialny za wykonywanie akcji (domyślnie [E]). Iorek przeskoczy przepaść i będzie można kontynuować podróż.

Skieruj się w prawo (mam tu na myśli Twoje prawo, a zatem jest to jednocześnie lewo Iorka) i przeskocz znajdujący się tutaj statek. Gdy już to zrobisz, skieruj się ścieżką w prawo, w stronę sterczących nieopodal stalagmitów.

Walki z wilkami

W następnej kolejności musisz przeskoczyć kolejną rozpadlinę, po czym pokonać trzy wilki. Pamiętaj - lewy przycisk myszy służy do atakowania, a prawy do blokowania. Możesz zwyczajnie atakować podchodząc do wrogów i wykonując tzw. cięcie, ale możliwe jest również wykonywanie ataków z biegu. By atakować w ten sposób, musisz biec w stronę wilka i tuż przed nim nacisnąć lewy przycisk myszy.

Po wygranej podejdź do zablokowanej skałami ścieżki. Dowolnymi uderzeniami rozwal stojące Ci na drodze głazy (dzielą się one na dwie warstwy, tak więc musisz uderzyć dwa razy). Zaraz za nimi napotkasz kolejne wilki, którym trzeba stawić czoła. Jest ich na tyle dużo, że można w trakcie walki z nimi naładować pasek gniewu wyświetlany w lewym górnym rogu. Gdy wypełni się w całości, kolejny cios zadany przeciwnikom będzie mocniejszy. Co więcej, naciskając klawisz [Spacja] możesz uwolnić falę uderzeniową, która narazi na uszczerbek na zdrowiu wszystkich otaczających Cię wrogów.

Po pokonaniu wilków, udaj się kamienną ścieżką w stronę urwiska. Włączy się przerywnik filmowy.

Po filmiku skieruj się w lewo. Uruchomisz w ten sposób kolejny przerywnik, tym razem mówiący o działaniu Krwawego Mchu. Ma właściwości lecznicze, tak więc warto go zbierać.

Olbrzymie schody

Ruszaj dalej. Dojdziesz do półek skalnych, które - jak zauważy Lyra - przypominają olbrzymie schody. By zejść po nich, musisz podchodzić do krawędzi każdego kolejnego stopnia. Iorek zsunie się z półki skalnej i szczęśliwie wyląduje na platformie znajdującej się niżej. Zadbaj o to, by podchodzić do tych krawędzi, pod którymi znajduje się kolejny stopień!

Gdy już znajdziesz się na dole, rusz przed siebie i przeskocz kolejną rozpadlinę. Zaraz po niej natkniesz się na sidła zastawione na niedźwiedzie. Możesz albo je omijać, albo niszczyć uderzeniami łapą. Wybór należy do Ciebie. Przeskocz następną rozpadlinę i ruszaj dalej.

Dopiero teraz dostaniesz oficjalne informacje o wykonywaniu ataków z biegu. Zaatakuje Cię zgraja wilków, więc jeśli chcesz, możesz po raz kolejny przetestować ten rodzaj atakowania.

Po pokonaniu wrogów uzupełnij poziom zdrowia i rusz w kierunku stalagmitów blokujących drogę. Zniszcz je jednym uderzeniem i idź dalej. Wpadniesz do jaskini.

[Solucja] Wstęp cz.2

Niestabilne chodniki

Chodnik przed Tobą jest wyjątkowo niestabilny. By móc po nim bezpiecznie przejść przez jaskinię, nie możesz się zatrzymywać, gdyż chodnik będzie się zawalał tuż po przejściu po nim. Biegnij cały czas naprzód, a gdy na ekranie zobaczysz ikonę działania, kliknij klawisz akcji, by przeskoczyć kolejną przepaść. Trafisz na stały grunt i będzie można chwilkę odetchnąć przed kolejnym takim biegiem.

By zapoczątkować kolejny szaleńczy bieg, przeskocz Iorkiem na niestabilny chodnik przed Tobą. Tym razem maraton będziesz urozmaicony spadającymi kawałkami stropu. Przez nie, w chodniku tworzyć się będą dziury, które oczywiście trzeba będzie przeskakiwać.

Na końcu biegu znowu czeka Cię przeskok na stabilny chodnik. Przejdź nim do wyjścia z jaskini, i dalej, wzdłuż urwiska. Przeskocz kolejną przepaść i ruszaj dalej, aż wyjdziesz na otwartą przestrzeń i ujrzysz skuty lodem okręt.

Niebiańskie żelazo

Włączy się przerywnik filmowy, a zaraz po nim kamera ustawi się tak, że bez problemu zauważysz blokadę złożoną z przeróżnych głazów. Zniszcz ją i ruszaj przed siebie. Znajdziesz kilka kawałków niebiańskiego żelaza dla Iorka. Oczywiście polecam je zebrać :)

By móc kontynuować podróż, musisz przeskoczyć dwie znajdujące się nieopodal rozpadliny. Gdy to zrobisz, dostaniesz informacje o tym, jak można chwytać i rzucać przeciwnikami. Do wykonywania tych czynności służą lewy i prawy przycisk myszy. Zaraz natkniesz się na dość duże stado wilków, więc będzie można potrenować nowe chwyty i ciosy.

[Solucja] Wstęp cz.3

Seria minigier

Po walce przeskocz rozpadlinę i ruszaj korytarzem przed siebie. Wyjdziesz na otwartą przestrzeń i po raz kolejny dostrzeżesz okręt. Podejdź Iorkiem do pionowo sterczącego głazu. Na ekranie powinna pojawić się zielona ikona opatrzona tytułem "Interakcja". Naciśnij klawisz akcji.

Rozpoczniesz w ten sposób krótką minigierkę. Polega ona na tym, że na ekranie wyświetlane będą strzałki, natomiast Ty musisz naciskać przyciski im odpowiadające. Według domyślnej klawiszologii, poruszasz się za pomocą układu WASD, zatem:

Strzałka do góry to

[W]

;

Strzałka w dół to

[S]

;

Strzałka w lewo to

[A]

;

Strzałka w prawo to

[D]

.

Gdy Iorek przewróci skałę, wejdź po niej i skieruj się w pobliże zniszczonych łódek, leżących koło okrętu. Po krótkiej scence przerywnikowej czeka Cię kolejna minigierka. Zapoczątkuj całą zabawę klikając