Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik do gry X-Men Legends II: Rise of the Apocalypse, w którym znajdziecie informacje potrzebne do ukończenia gry. Oprócz tego są tu wszystkie odpowiedzi z quizu X-Men Trivia oraz rozmaite porady, jak dobrać sobie mutanta na dalszą drogę życia.
X-Men Legends II: Rise of Apocalypse - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
X-Men Legends II: Rise of Apocalypse to sequel udanej, wydanej pod koniec 2004 roku gry zaliczanej do gatunku action-RPG, będącej idealną propozycją dla miłośników komiksowych czy animowanych przygód Mutantów.
Gra X-Men Legends II: Rise of Apocalypse, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2006 roku i dostępny jest na platformach: PC, GCN, PS2, XBX, PSP. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 55
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=436
Witam wszystkich miłośników mutantów. Jest mi bardzo miło zaprezentować Wam poradnik do gry X-Men Legends II: Rise of the Apocalypse. W niniejszym tekście znajdziecie wszystkie informacje potrzebne do ukończenia gry. Oprócz tego są tu wszystkie odpowiedzi z quizu X-Men Trivia (zawarłem je w pięciu ostatnich rozdziałach) oraz rozmaite porady, jak dobrać sobie mutanta na dalszą drogę życia. Oprócz kompletnego opisu gry oraz metod walki z poszczególnymi bossami, poradnik zawiera też lokalizacje zdecydowanej większości przedmiotów.
Apokalipsę czas zacząć. Do boju.
Każda z postaci legitymuje się różnymi zdolnościami i współczynnikami. Od tych drugich właśnie zależy głównie siła ataku czy też żywotność postaci. Wyróżniamy cztery podstawowe współczynniki, które z kolei modyfikują przypisane im cechy postaci. Są to:
Body
(ciało) - od wysokości tego współczynnika zależy nasza żywotności, czyli ilość obrażeń, jakie nasza postać może otrzymać (HP);
Focus
(moc) - jest to siła psychiczna postaci, od tego współczynnika zależy, jak dużo będziemy posiadali energii na wykonywanie specjalnych czynności (EP);
Strike
(atak) - inaczej siła fizyczna postaci oraz ilość zadawanych obrażeń (DMG);
Speed
(szybkość) - od której zależy umiejętność zarówno atakowania (ATK) jak i obrony (DEF).
Oprócz powyższych cech mutanci posiadają też swoje cechy specjalne. Są one pogrupowane na następujące kategorie:
Ability
(zdolność) - dodaje postaci określoną, specyficzną zdolność;
Beam
(promień) - emituje promień energii w linii prostej;
Blast
(eksplozja);
Charge
(szarża) - atak z rozbiegu;
Debuff
(wyssanie) - odebranie wrogom umiejętności;
Melee
(walka wręcz);
Passive
(cecha pasywna) - zdolność objawia się poprzez wzrost skuteczności określonej w opisie cechy lub innych umiejętności;
Projectile
(pocisk) - pocisk o rozmaitych właściwościach;
Radial
(obszarowy - atak o działaniu obszarowym;
Trap
(pułapka) - efekt podobny do uderzenia obszarowego.
W X-Men Legends 2 mamy do wyboru kilkanaście różnych postaci, z których możemy dowolnie dobierać naszą drużynę. W niniejszym poradniku występuje drużyna niemal zawsze składająca się z Magneto, Cyklopa, Storm i Wolverine'a. Nie jest to bynajmniej żadna specjalna kombinacja i możesz dowolnie dobierać sobie towarzyszy. Generalnie nie jest to istotne, jeśli grasz na poziomie Normal, ale wiedza poniżej może być przydatna w przypadku poziomu Hard.
Przede wszystkim pamiętaj, by w drużynie był ktoś o wysokiej zdolności Leadership. Idealnym przykładem takiej postaci jest Magneto - jego umiejętności przydają się niezwykle często, a przy okazji jest stosunkowo silny i żywotny. Jakby tego było mało, potrafi jeszcze latać. Resztę postaci możesz dobrać kierując się osobistymi preferencjami lub korzystając z poniższego zestawienia różnych grup. Dzięki takim składom otrzymasz dodatkowe bonusy, ale powtarzam, na poziomie Normal nie ma to zwykle żadnego znaczenia.
New X-Men
(Bishop, Nightcrawler, Storm, Colossus, Wolverine, Sunfire) + 15% maks. Health;
Old School
(Cyklop, Proffesor X, Iceman, Magneto, Jean Grey) +15% maks. Energy;
Family Affair
(Scarlet Witch, Magneto, Professor X, Juggernaut) +5 do regeneracji Health;
Bruiser Brigade
(Rogue, Colossus, Wolverine, Juggernaut) za każde K.O. +20 Energy;
Special Ops
(Nightcrawler, Deadpool, Gambit, Bishop) +5% DMG;
Heavy Metal
(Iron Man, Magneto, Colossus, Juggernaut) +10 do wszystkich współczynników;
Double Date
(Gambit, Jean Grey, Cyklop, Rogue) +20 Health za K.O.;
Forces of Nature
(Sunfire, Magneto, Storm, Iceman) +10 do wszystkich odporności;
New Avengers
(Iron man, Scarlet Witch, Bishop, Wolverine) +10% maks. Health;
Agile Warriors
(Toad, Sunfire, Deadpool, Nightcrawler) +5% do pkt. Doświadczenia;
Racen Knights
(Iceman, Professor X, Iron Man, Deadpool) +60% gotówki po wrogach;
Brotherhood od Evil
(Magneto, Scralet Witch, Juggernaut, Toad) +5% do pkt. Doświadczenia;
Dark Past
(Gambit, Wolverine, Deadpool, Rogue) +5% z zadanych obrażeń zamienia się w Health.
Age of Apocalypse
(cała drużyna w nowych strojach dostępnych dopiero od połowy gry) +100% do ataku.
Przede wszystkim, w grze nie ma kompasu, dlatego w poradniku raczej nie ma mowy o tym, w jakim kierunku pójść, by coś znaleźć. Smutnym obowiązkiem gracza jest zwiedzić cały obszar i dokładnie węszyć po wszystkich zaułkach w poszukiwaniu forsy i przedmiotów.
Grając natkniesz się na kilka rodzajów przedmiotów. Są to:
Techbits
czyli pieniądze, za które możesz kupować u Forge'a rozmaite przedmioty;
Health Packs
- czerwone kapsułki, dzięki którym odzyskujesz żywotność;
Energy Packs
- błękitne kapsułki służące do przywracania mocy;
Data Disc
- zebranie czterech dyskietek zwiększa maksymalną ilość posiadanych kapsułek z mocą;
Danger Room Disc
- dodatkowe misje treningowe;
Homing Beacons
- zebranie czterech w każdym etapie otwiera dodatkowy portal z bonusowym etapem - w każdym z nich możesz znaleźć rozmaite przedmioty dla Iron Man'a. Samego Iron Mana odblokowujesz, gdy zdobędziesz wszystkie cztery w każdym akcie.
Gear czyli uzbrojenie osobiste: Możesz je definiować w ustawieniach parametrów postaci. Uzbrojenie dzieli się na pas, rękawice i zbroję. Zwykle nie musisz dokładnie przepatrywać wszystkich przedmiotów, gdyż najlepszy ustawia się na samej górze listy. Na dodatek w nawiasie, zieloną czcionką pokazane są modyfikacje dodatnie, a czerwoną ujemne.
W każdym etapie masz swoją bazę, w której zawsze znajdziesz te same powtarzające się pomoce. Masz więc komputer, który służy do dokładnego przeglądu misji, salę treningową (tzw. Danger Room), X-Men Trivia czyli quiz z zestawem pytań, za które otrzymujesz punkty doświadczenia (odpowiedzi na pytania znajdują się na końcu tego poradnika).
Rozpoczynasz