Wzory Pism Biznesowych w Języku Angielskim - Anna Piekarczyk - ebook
Wydawca: EPROFESS Kategoria: Języki obce Język: polski Rok wydania: 2009

Wzory Pism Biznesowych w Języku Angielskim ebook

Anna Piekarczyk

(0)

Ebooka przeczytasz na:

Kindlu MOBI
e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze PDF
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Zabezpieczenie: watermark Przeczytaj fragment ebooka

Opis ebooka Wzory Pism Biznesowych w Języku Angielskim - Anna Piekarczyk

Chcesz prowadzić interesy z partnerami zagranicznymi? Tworzyć prawidłową korespondencję w swojej firmie? Być wizytówką firmy dla której pracujesz? Ta książka na pewno ułatwi ci to zadanie.

Duże zainteresowanie znajomością zasad korespondencji w języku angielskim to nie moda, ale potrzeba naszych czasów, a ponadto istotny wymóg w wielu przedsiębiorstwach i instytucjach. Z niniejszej książki mogą korzystać głównie osoby znające język angielski na poziomie średniozaawansowanym i wyżej. Również osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z językiem na gotowych przykładach będą mogły napisać podobne pisma.

Nabierz pewności w pisaniu pism biznesowych

Książka zawiera gotowe do wykorzystania przykłady najważniejszych dokumentów, pism, zapytań, itp. Jednym słowem wszystko to, co korespondencyjny świat biznesu oczekiwać będzie od Ciebie.

Dzięki tej publikacji będziesz z łatwością mógł napisać korespondencję w języku angielskim eliminując ryzyko popełnienia kłopotliwych błędów. Warto więc mieć taką pozycję pod ręką.

Opinie o ebooku Wzory Pism Biznesowych w Języku Angielskim - Anna Piekarczyk

Fragment ebooka Wzory Pism Biznesowych w Języku Angielskim - Anna Piekarczyk






OD AUTORKI

Chcesz prowadzić interesy z partnerami zagranicznymi? Tworzyć prawidłową korespondencję w swojej firmie? Być wizytówką firmy dla której pracujesz? Ta książka na pewno ułatwi ci to zadanie.

Duże zainteresownie znajomością zasad korespondencji w języku angielskim to nie moda, ale potrzeba naszych czasów, a ponadto istotny wymóg w wielu przedsiębiorstwach i instytucjach. Z niniejszej książki mogą korzystać głównie osoby znające język angielski na poziomie średniozaawansowanym i wyżej. Również osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z językiem na gotowych przykładach będą mogły napisać podobne pisma.

Książka zawiera gotowe do wykorzystania przykłady najważniejszych dokumentów, pism, zapytań, itp. Jednym słowem wszystko to, co korespondencyjny świat biznesu oczekiwać będzie od Ciebie.

Dzięki tej publikacji będziesz z łatwością mógł napisać korespondencję w języku angielskim eliminując ryzyko popełnienia kłopotliwych błędów. Warto więc mieć taką pozycję pod ręką.


1. Wstęp

Układ listu oficjalnego

Przykład I

twój adres (bez nazwiska)

nazwisko lub stanowisko
adresata


data


wstęp


zakończenie

podpis




Przykład II

(twoje imię i nazwisko)
(adres)
(telefon)
(data)

Re: (temat listu/wiadomości)

(imię i nazwisko adresata)
(nazwa firmy)
(adres)

Dear (adresat),

(treść listu/wiadomości)
......................................................................................................................................................................................

Sincerely,
(twój podpis)
(twoje imię i nazwisko/tytuł/stanowisko)

Enclosures: (załączniki/liczba załączników)


2. Określenia oraz skróty używane w korespondencji

addressee - adresat

air mail - pocztą lotniczą

asap - jak najszybciej

Co. - firma

c / o = care of - pod adresem

C.O.D = cash on delivery - za zaliczeniem

confidential - poufny

Dept. - dział / wydział

Do not bend! - Proszę nie zginać!

e.g. - na przykład

excess to pay - dopłata

express - ekspres

p. (page) - strona

parcel - paczka

PO - poczta

POB - skrytka pocztowa

postage paid - opłata pocztowa zapłacona

printed papers - druki

private - dostarczyć osobiście

recorded delivery - przesyłka polecona

registered - polecony

return postage - zwrot do nadawcy

RSVP - proszę o odpowiedź

sample - próbka

second class letter - list zwykły

sender - nadawca

urgent - pilny

value - wartość

via courier - kurierem

with care! - ostrożnie!


3. Pisma oficjalne - podstawowe zwroty i wyrażenia

Powitanie

  • Dear Mr Howard
  • Dear Ms Erin
  • Dear Sir
  • Dear Sirs
  • Dear Madam
  • Dear Sir or Madam

Zaczynamy

I am writing to inform you that ... / to tell you about ... to confirm ... to request ... / to enquire about ...

Aby przeczytać tę książkę w całości, kup ją w księgarni www.legimi.com.