World of Goo - poradnik do gry - Daniel "Thorwalian" Kazek - ebook

World of Goo - poradnik do gry ebook

Daniel "Thorwalian" Kazek

0,0

Opis

Poradnik do gry „World of Goo” to bogato ilustrowany przewodnik po wszystkich poziomach, zdradzający sposób na pokonanie każdego z nich, również według rygorystycznych kryteriów OCD.

World of Goo - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • The Red Carpet (Rozdział 2)
  • Impale Sticky (Rozdział 1)
  • Hang Low (Rozdział 1)
  • Small Divide (Rozdział 1)
  • Going Up (Rozdział 1)
  • Tower of Goo (Rozdział 1)
  • Fly Away Little Ones (Rozdział 2)
  • Blustery Day (Rozdział 2)
  • MOM's Computer (Rozdział 4)
  • Deliverance (Rozdział 4)

Informacja o grze

World of Goo to gra logiczno-zręcznościowa wyprodukowana i wydana przez Kyle'a Gablera i Rona Carmela, czyli dwuosobową ekipę deweloperską studia 2D Boy. Zabawa, przeznaczona wyłącznie dla jednego gracza, polega na budowaniu rozmaitych konstrukcji z kulek galaretowatej mazi, czyli tytułowych Goo, w czym permanentnie przeszkadza grawitacja i inne prawa fizyki. Tytuł, odznaczający się specyficzną oprawą wizualną oraz oryginalnym humorem sytuacyjnym, uznany został za jedną z najoryginalniejszych gier 2008 roku.

Gra World of Goo, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier zręcznościowych. Tytuł wydany został w Polsce w 2009 roku i dostępny jest na platformach: PC, Wii. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 67

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



World of Gooporadnik do gry

autor: Daniel "Thorwalian" Kazek

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=832

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Rozdział 1

Going Up

Small Divide

Hang Low

Impale Sticky

Flying Machine

Fisty's Bog

Tower of Goo

Ivy Towers

Tumbler

Chain

Ode to the Bridge Builder

Regurgitation Pumping Station

Rozdział 2

Droll

Fly Away Little Ones

Blustery Day

Welcoming Unit

Beauty School

Leap Hole

Whistler

Volcanic Percolator Day Spa

Beauty and the Electric Tentacle

The Red Carpet

Genetic Sorting Machine

Rozdział 3

Burning Man

Second Hand Smoke

Super Fuse Challenge Time

Upper Shaft

Misty's Long Bony Road

The Third Wheel

Water Lock

You Have To Explode The Head

Incineration Destination

Product Launcher

Rozdział 4

Hello, World

Bulletin Board System

Grape Vine Virus

Graphic Processing Unit

Road Blocks

Graceful Failure

Alice and Bob and the Third Party

The Server Farm

MOM's Computer

Deliverance

Epilog

Infesty the Worm

Horizontal Transportation Innovation Committee

Weather Vane

Observatory Observation Station

Wstęp

Poradnik, który widzisz przed sobą, powstał w oparciu o angielską wersję programu. Jest to bogato ilustrowany przewodnik po każdym poziomie gry, zdradzający sposób na ich pokonanie każdego z nich.

Zapamiętaj, że rozwiązania w niektórych przypadkach są tylko proponowane. Gra ma to do siebie, iż czasem przejście danego etapu bardziej zależy od wyobraźni grającego. Niemniej dołożyłem wszelkich starań, by sugerowane działanie było najprostszym z możliwych i przez to godne Twojego zainteresowania.

W każdym levelu należy uratować konkretną liczbę goo, czyli innymi słowy bohaterów rozgrywki, w dalszej części poradnika nazywanych też glutami. Wymagane minimum zawsze widzisz na ekranie, więc zrezygnowałem z podawania takiej informacji.

Każdą planszę można ponadto przejść w sposób niemalże perfekcyjny, co definiują kryteria OCD (skrót od Obsessive Completion Distinction). O wymogach dowiesz się albo z tutejszej lektury, albo podczas gry klikając odpowiednią zakładkę. Zawsze chodzi o uratowanie większej liczby stworków, zmieszczenie się w limicie posunięć lub o zaliczenie zadania w określonym czasie. O powodzeniu świadczy wywieszona chorągiewka. W poradniku znajdziesz szczegółowe opisy tych niewątpliwie prestiżowych osiągnięć.

Niekiedy program rozdwaja drogę na mapie, umożliwiając graczowi wybór następnego poziomu. Jeżeli więc nie widzisz tekstu poświęconego konkretnej planszy, sprawdź w innym miejscu poradnika, być może ja obrałem inna kolejność.

Na każdym etapie można spotkać przynajmniej jeden, łatwo zauważalny znak z istotnymi informacjami na temat fabuły albo z podpowiedziami co do rozwiązania. Choćby dla tych pierwszych wiadomości, warto za każdym razem zapoznać się z jego treścią.

Życzę jak najmniej glutowych masakr i przede wszystkim dobrej zabawy.

Rozdział 1

Going Up

Going Up

Oto pierwsze wyzwanie jakie przygotowali dla Ciebie twórcy programu. Tak proste (1, 2), że aż wstyd cokolwiek tu opisywać. Misja zgodnie z jej przeznaczeniem, służy do nauki kompletnych podstaw World of Goo.

Z racji iż do uratowania masz tylko cztery goo, a na dole hasa sobie ich dobre kilkanaście, elementów składowych na pewno Ci nie zabraknie. Możesz więc sobie spokojnie poeksperymentować.

Czarne gluty mają to do siebie, że są jednokrotnego użytku. Oznacza to, że przedstawiciele tego pospolitego gatunku, na stałe wchodzą w skład budowanych struktur. Niech więc Twoje decyzje będą dobrze przemyślane.

OCD

Warunek: Uratowanie co najmniej 11 glutów

Oj tak, brzmi groźnie, ale tylko z pozoru. W rzeczywistości, abyś mógł zapisać na konto swój pierwszy idealny, wspaniale poprawny, fenomenie ukończony level, musisz ograniczyć się do trzech ruchów w górę.

Łączenia kulek powinny być jak najdłuższe, mniej więcej według przedstawionych obrazków (3, 4, 5). Zauważ, że gluta da się złączyć z pozostałymi także kiedy takiej możliwości właściwie już nawet nie widać na ekranie. Powinieneś tylko wyczuć odpowiedni moment aby nie przesadzić z odległością. Popróbuj, niczego tu nie ryzykujesz. W razie braku styku goo przecież i tak opadną na wieżę, czyli dalej będą do Twojej dyspozycji.

Small Divide

Small Divide

Gluty na swej drodze napotykają pierwszą terenową przeszkodę. To dziura w ziemi, która blokuje dostęp do rury. Zwróć uwagę na kilka śpiących goo po drugiej stronie ekranu. Stworki są oczywiście do wykorzystania ale najpierw trzeba je aktywować, zbliżając się do nich.

Zacznij budować konstrukcję kierując czub trochę bardziej pod kątem, na północny-wschód. Po stworzeniu kilku glutowych segmentów wieża zacznie opadać, więc dobrze by było gdyby jej koniec znalazł się na przeciwległym brzegu (6). Tam już pozostanie zagarnięcie obudzonych Goo i wyjście z krainy (7).

OCD

Warunek: Uratowanie co najmniej 16 glutów

Ciężka sprawa. Oprócz wykazania się dokładnością, musisz mieć odrobinę szczęścia. Żeby wygrać, trzeba ograniczyć się do ośmiu ruchów.

Przede wszystkim wypada dobrze zacząć. Pierwszego goo postaw dokładnie na skraju (8), tak aby cała budowla miała jak najlepiej wzmocnione podstawy i nie opadła. W fazie końcowej most powinien bujać się nad zeskokiem, a właściwie jego odpowiednio spreparowana końcówka. Dzięki takiemu wyglądowi jak na zdjęciu (9), będziesz mógł postawić w dogodnym miejscu siódmego gluta. Ostatnim doskocz do rury (10).

Hang Low

Hang Low

Bardzo proste zadanie, jeśli nie polujesz na OCD. Na trzecim poziomie poznajesz gluty albinosy. Od czarnych różni je w zasadzie jedynie fakt, że mogą łączyć się z pozostałymi nie dwoma ale czterema odnóżami.

Wystarczy zbudować drabinkę na dno jamy i zabrać ze sobą stadko obudzonych goo (11). Teraz wzorem pierwszego levelu wybuduj wieżę do góry (12), po czym ciesz się aktywowaniem korporacji World of Goo. To tam trafiają wszystkie dodatkowo uratowane stworki, które możesz budować kiedy tylko chcesz i jak tylko chcesz, ku chwale oficjalnego rankingu.

OCD

Warunek: Uratowanie co najmniej 22 glutów

Poświecić możesz wyłącznie sześć glutów, więc wybij sobie z głowy na starcie jakiekolwiek konstrukcje. Jak zatem ożywić albinosów na dole? Złap wybrańca z otwartymi oczkami i szybkim ruchem myszki rzuć nim o ziemię (13). W zależności od siły uderzenia, kąta, czy też zwykłego fartu, być może jakaś śpiąca kulka wystrzeli w górę i ocknie się przelatując obok glutowej linii. Próbuj aż do skutku, aktywując wszystkie goo.

Jeśli masz