Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik do gry „World of Goo” to bogato ilustrowany przewodnik po wszystkich poziomach, zdradzający sposób na pokonanie każdego z nich, również według rygorystycznych kryteriów OCD.
World of Goo - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
World of Goo to gra logiczno-zręcznościowa wyprodukowana i wydana przez Kyle'a Gablera i Rona Carmela, czyli dwuosobową ekipę deweloperską studia 2D Boy. Zabawa, przeznaczona wyłącznie dla jednego gracza, polega na budowaniu rozmaitych konstrukcji z kulek galaretowatej mazi, czyli tytułowych Goo, w czym permanentnie przeszkadza grawitacja i inne prawa fizyki. Tytuł, odznaczający się specyficzną oprawą wizualną oraz oryginalnym humorem sytuacyjnym, uznany został za jedną z najoryginalniejszych gier 2008 roku.
Gra World of Goo, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier zręcznościowych. Tytuł wydany został w Polsce w 2009 roku i dostępny jest na platformach: PC, Wii. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 67
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=832
Going Up
Small Divide
Hang Low
Impale Sticky
Flying Machine
Fisty's Bog
Tower of Goo
Ivy Towers
Tumbler
Chain
Ode to the Bridge Builder
Regurgitation Pumping Station
Droll
Fly Away Little Ones
Blustery Day
Welcoming Unit
Beauty School
Leap Hole
Whistler
Volcanic Percolator Day Spa
Beauty and the Electric Tentacle
The Red Carpet
Genetic Sorting Machine
Burning Man
Second Hand Smoke
Super Fuse Challenge Time
Upper Shaft
Misty's Long Bony Road
The Third Wheel
Water Lock
You Have To Explode The Head
Incineration Destination
Product Launcher
Hello, World
Bulletin Board System
Grape Vine Virus
Graphic Processing Unit
Road Blocks
Graceful Failure
Alice and Bob and the Third Party
The Server Farm
MOM's Computer
Deliverance
Infesty the Worm
Horizontal Transportation Innovation Committee
Weather Vane
Observatory Observation Station
Poradnik, który widzisz przed sobą, powstał w oparciu o angielską wersję programu. Jest to bogato ilustrowany przewodnik po każdym poziomie gry, zdradzający sposób na ich pokonanie każdego z nich.
Zapamiętaj, że rozwiązania w niektórych przypadkach są tylko proponowane. Gra ma to do siebie, iż czasem przejście danego etapu bardziej zależy od wyobraźni grającego. Niemniej dołożyłem wszelkich starań, by sugerowane działanie było najprostszym z możliwych i przez to godne Twojego zainteresowania.
W każdym levelu należy uratować konkretną liczbę goo, czyli innymi słowy bohaterów rozgrywki, w dalszej części poradnika nazywanych też glutami. Wymagane minimum zawsze widzisz na ekranie, więc zrezygnowałem z podawania takiej informacji.
Każdą planszę można ponadto przejść w sposób niemalże perfekcyjny, co definiują kryteria OCD (skrót od Obsessive Completion Distinction). O wymogach dowiesz się albo z tutejszej lektury, albo podczas gry klikając odpowiednią zakładkę. Zawsze chodzi o uratowanie większej liczby stworków, zmieszczenie się w limicie posunięć lub o zaliczenie zadania w określonym czasie. O powodzeniu świadczy wywieszona chorągiewka. W poradniku znajdziesz szczegółowe opisy tych niewątpliwie prestiżowych osiągnięć.
Niekiedy program rozdwaja drogę na mapie, umożliwiając graczowi wybór następnego poziomu. Jeżeli więc nie widzisz tekstu poświęconego konkretnej planszy, sprawdź w innym miejscu poradnika, być może ja obrałem inna kolejność.
Na każdym etapie można spotkać przynajmniej jeden, łatwo zauważalny znak z istotnymi informacjami na temat fabuły albo z podpowiedziami co do rozwiązania. Choćby dla tych pierwszych wiadomości, warto za każdym razem zapoznać się z jego treścią.
Życzę jak najmniej glutowych masakr i przede wszystkim dobrej zabawy.
Oto pierwsze wyzwanie jakie przygotowali dla Ciebie twórcy programu. Tak proste (1, 2), że aż wstyd cokolwiek tu opisywać. Misja zgodnie z jej przeznaczeniem, służy do nauki kompletnych podstaw World of Goo.
Z racji iż do uratowania masz tylko cztery goo, a na dole hasa sobie ich dobre kilkanaście, elementów składowych na pewno Ci nie zabraknie. Możesz więc sobie spokojnie poeksperymentować.
Czarne gluty mają to do siebie, że są jednokrotnego użytku. Oznacza to, że przedstawiciele tego pospolitego gatunku, na stałe wchodzą w skład budowanych struktur. Niech więc Twoje decyzje będą dobrze przemyślane.
OCD
Warunek: Uratowanie co najmniej 11 glutów
Oj tak, brzmi groźnie, ale tylko z pozoru. W rzeczywistości, abyś mógł zapisać na konto swój pierwszy idealny, wspaniale poprawny, fenomenie ukończony level, musisz ograniczyć się do trzech ruchów w górę.
Łączenia kulek powinny być jak najdłuższe, mniej więcej według przedstawionych obrazków (3, 4, 5). Zauważ, że gluta da się złączyć z pozostałymi także kiedy takiej możliwości właściwie już nawet nie widać na ekranie. Powinieneś tylko wyczuć odpowiedni moment aby nie przesadzić z odległością. Popróbuj, niczego tu nie ryzykujesz. W razie braku styku goo przecież i tak opadną na wieżę, czyli dalej będą do Twojej dyspozycji.
Gluty na swej drodze napotykają pierwszą terenową przeszkodę. To dziura w ziemi, która blokuje dostęp do rury. Zwróć uwagę na kilka śpiących goo po drugiej stronie ekranu. Stworki są oczywiście do wykorzystania ale najpierw trzeba je aktywować, zbliżając się do nich.
Zacznij budować konstrukcję kierując czub trochę bardziej pod kątem, na północny-wschód. Po stworzeniu kilku glutowych segmentów wieża zacznie opadać, więc dobrze by było gdyby jej koniec znalazł się na przeciwległym brzegu (6). Tam już pozostanie zagarnięcie obudzonych Goo i wyjście z krainy (7).
OCD
Warunek: Uratowanie co najmniej 16 glutów
Ciężka sprawa. Oprócz wykazania się dokładnością, musisz mieć odrobinę szczęścia. Żeby wygrać, trzeba ograniczyć się do ośmiu ruchów.
Przede wszystkim wypada dobrze zacząć. Pierwszego goo postaw dokładnie na skraju (8), tak aby cała budowla miała jak najlepiej wzmocnione podstawy i nie opadła. W fazie końcowej most powinien bujać się nad zeskokiem, a właściwie jego odpowiednio spreparowana końcówka. Dzięki takiemu wyglądowi jak na zdjęciu (9), będziesz mógł postawić w dogodnym miejscu siódmego gluta. Ostatnim doskocz do rury (10).
Bardzo proste zadanie, jeśli nie polujesz na OCD. Na trzecim poziomie poznajesz gluty albinosy. Od czarnych różni je w zasadzie jedynie fakt, że mogą łączyć się z pozostałymi nie dwoma ale czterema odnóżami.
Wystarczy zbudować drabinkę na dno jamy i zabrać ze sobą stadko obudzonych goo (11). Teraz wzorem pierwszego levelu wybuduj wieżę do góry (12), po czym ciesz się aktywowaniem korporacji World of Goo. To tam trafiają wszystkie dodatkowo uratowane stworki, które możesz budować kiedy tylko chcesz i jak tylko chcesz, ku chwale oficjalnego rankingu.
OCD
Warunek: Uratowanie co najmniej 22 glutów
Poświecić możesz wyłącznie sześć glutów, więc wybij sobie z głowy na starcie jakiekolwiek konstrukcje. Jak zatem ożywić albinosów na dole? Złap wybrańca z otwartymi oczkami i szybkim ruchem myszki rzuć nim o ziemię (13). W zależności od siły uderzenia, kąta, czy też zwykłego fartu, być może jakaś śpiąca kulka wystrzeli w górę i ocknie się przelatując obok glutowej linii. Próbuj aż do skutku, aktywując wszystkie goo.
Jeśli masz