Winning znaczy zwyciężać - Jack Welch, Suzy Welch - ebook
Wydawca: Studio Emka Kategoria: Specjalistyczne Język: polski Rok wydania: 2005

Winning znaczy zwyciężać ebook + audiobook

Jack Welch, Suzy Welch

3.79245283018868 (53)

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 16000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Przeczytaj fragment w darmowej aplikacji Legimi na:

Liczba stron: 422 Przeczytaj fragment ebooka

Audiobooka posłuchasz w abonamencie „Legimi bez limitu+” w aplikacji Legimi na:

Androida
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Odtwórz fragment audiobooka:

Posłuchaj fragmentu audiobooka Czas: 14 godz. 32 min Lektor: Michał Maciejewski

Ebooka przeczytasz na:

Kindlu MOBI
e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Zabezpieczenie: watermark Przeczytaj fragment ebooka

Opis ebooka Winning znaczy zwyciężać - Jack Welch, Suzy Welch

Welch stara się trafić do ludzi ze wszystkich szczebli hierarchii organizacyjnej w firmach małych i dużych. Jego odbiorcami są szeregowi pracownicy, menedżerowie projektów, dyrektorzy generalni, absolwenci MBA. "Winning" zaczyna się od rozdziału, w którym Welch przedstawia swoją filozofię biznesu. Wyjaśnia, jak istotną sprawą jest kierowanie się w życiu i pracy wartościami uniwersalnymi jak ważną kwestią jest kultura firmy, otwartość na głosy niosące nowe pomysły, które artykułują ludzie na różnych szczeblach w firmie, jak bardzo per saldo opłaca się darzyć szacunkiem innych. Książka jest podzielona na trzy główne części. Pierwsza opisuje firmę od środka - przywództwo, wyłanianie zwycięzców i doprowadzanie do zmian. Druga otwiera się na zewnątrz opisuje konkurencję, zawiera rozdziały między innymi o strategii, fuzjach i six sigma. Kolejna część dotyczy kariery zawodowej - od szukania dla siebie odpowiedniej pracy po osiąganie równowagi pomiędzy pracą a życiem osobistym. A tak w ogóle książka się świetnie czyta. Znakomicie napisana (wielka zasługa małżonki Susy, wybitnej dziennikarki amerykańskiej) pełna jest ciekawostek, zabawnych anegdot ale i filozoficznych rozważań. Welch potrafi przykuć uwagę swoim optymizmem, bezkompromisową argumentacją i szczerością. Podsuwa niebanalnie praktyczne rozwiązania problemów, które znakomicie wpływającą na zmianę nastawienia.

Opinie o ebooku Winning znaczy zwyciężać - Jack Welch, Suzy Welch

Cytaty z ebooka Winning znaczy zwyciężać - Jack Welch, Suzy Welch

Trzymają buzię na kłódkę, by inni mogli się lepiej czuć lub by uniknąć konfliktu i  osładzają złe wiadomości, by utrzymać pozory. Informacje zatrzymują dla siebie, skrywając je przed innymi. To wszystko oznacza brak otwartości i  jest absolutnie szkodliwe. Brak
Brak otwartości blokuje kreatywność, szybkie działanie i  potencjał zdolnych ludzi. To prawdziwy zabójca. W  trakcie moich podróży na przestrzeni ostatnich kilku lat usłyszałem historie od ludzi pracujących w  setkach różnych firm, którzy twierdzili, że braku otwartości doświadczają po prostu na co dzień, podczas narad na jakikolwiek temat, począwszy od budżetu, poprzez analizy
końcu stwierdzamy, że ludzie nie mówią, co myślą, bo tak jest prościej. Mówiąc prosto z  mostu, możesz łatwo narobić bałaganu – wywołać gniew, ból, zamęt, smutek, oburzenie. Co gorsza, czujemy się później odpowiedzialni za posprzątanie tego bałaganu, co bywa okropne, niezręczne i  czasochłonne. Dlatego też brak otwartości z  naszej strony usprawiedliwiamy tym, że w  ten sposób nie wywołujemy u  innych ludzi smutku czy bólu, a  milczenie lub wypowiedzenie białego kłamstwa jest czymś dobrym i  uczciwym. Nancy twierdzi jednak, ze
ponieważ nie patrzą z  szerszej perspektywy. Obawiają się, że jeśli zaczną otwarcie mówić to, co myślą, a  będzie to niemiłe, grozi im alienacja. Nie rozumieją jednak, że najwyższą formą alienacji jest brak otwartości. „Dla
Aby w  firmie zapanowała otwartość, trzeba wynagradzać tych, którzy się nią kierują, żywo ją propagować, głośno o  niej mówić. Ludzi okazujących otwartą postawę należy ogłaszać bohaterami. Co najważniejsze, ty sam powinieneś odznaczać się otwartą postawą i  entuzjastycznie, wręcz przesadnie ją demonstrować, nawet jeśli nie jesteś szefem. Wyobraź sobie, że jesteś na naradzie, której
Każdy pracownik należący do tej grupy winien jednak być odpowiednio motywowany i  mieć poczucie przynależności do firmy. Nie chcesz przecież utracić ogromnej większości tej najliczniejszej grupy, lecz pragniesz ich rozwoju. Jeżeli chodzi o  10 procent najmniej wydajnych pracowników, nie ma dla nich litości – po prostu muszą odejść. Łatwiej to powiedzieć, niż zrobić. Okropnie jest zwalniać ludzi.
CO ROBIĄ LIDERZY 1. Liderzy uparcie usprawniają pracę swojego zespołu, wykorzystując każde spotkanie jako okazję do oceny, szkolenia i  budowania zaufania. 2. Liderzy dbają o  to, by ludzie nie tylko znali wizję firmy, ale żyli nią na co dzień. 3. Liderzy oddziałują na wszystkich, emanując pozytywną energią i  optymizmem. 4. Liderzy zdobywają zaufanie dzięki otwartości, przejrzystości i  uznaniu. 5. Liderzy mają odwagę podejmować niepopularne decyzje i  odwoływać się do intuicji. 6. Liderzy sondują i  dopytują z  dociekliwością graniczącą ze sceptycyzmem, dbając o  to, by na ich pytania odpowiadano czynami. 7. Liderzy swoim własnym przykładem inspirują do podejmowania ryzyka i  uczenia się. 8. Liderzy świętują sukces.
Oczywiście, że życie byłoby łatwiejsze, gdyby przywództwo było po prostu listą prostych zasad, lecz paradoksy są nieodłącznym jego elementem. To część przyjemności bycia przywódcą – każdy dzień to wyzwanie. Zupełnie nowa szansa, by stać się lepszym w  swojej pracy, w  której – cokolwiek by nie powiedzieć i  nie zrobić – nigdy nie będziemy doskonali. Możesz tylko oddać pracy wszystko, co masz.
każdym sezonie zdarzają się wzloty i  upadki, zwykle zwycięża jednak drużyna z  najlepszymi zawodnikami. Dlatego właśnie jako lider powinieneś poświęcić znakomitą większość czasu i  energii trzem działaniom. ■ Musisz oceniać – dbając o  to, by odpowiedni ludzie znajdowali się na odpowiednich stanowiskach, wspierając i  promując tych właściwych, a  usuwając tych, którzy się nadają do danej pracy. ■ Musisz szkolić – kierując, konstruktywnie krytykując i  pomagając ludziom osiągać lepsze wyniki na każdym polu. ■ I  wreszcie, musisz rozbudzać poczucie pewność siebie – udzielając zachęty, okazując troskę i  uznanie. Pewność siebie dostarcza energii i  dodaje ludziom odwagi, by przekraczać granice, podejmować ryzyko i  osiągać wyniki, o  jakich nawet nie marzą. To siła napędowa zespołów ukierunkowanych na zwycięstwo.
Twoją rolą jako lidera jest jednak walka z  pesymizmem. Nie oznacza to, że należy upiększać wyzwania, jakie stoją przed zespołem. Oznacza to, że powinieneś emanować energią i  pozytywnym nastawieniem, próbując stawić im czoło. Oznacza to, że powinieneś wyjść ze swojego gabinetu i  dotrzeć do wszystkich, prawdziwie troszcząc się o  to, co robią i  jak sobie radzą w  waszej wspólnej wspinaczce.
Człowiek dojrzały potrafi znosić napięcia, radzić sobie ze stresem i  niepowodzeniami, a  gdy przychodzą cudowne chwile, cieszyć się sukcesem z  radością i  pokorą. Dojrzali ludzie szanują uczucia innych. Są pewni siebie, ale nie aroganccy. Dojrzali ludzie mają poczucie humoru, zwłaszcza w  odniesieniu do siebie samych!
Mówię to, ponieważ za każdym razem, gdy prosiliśmy jednego z  naszych najbardziej wydajnych menedżerów o  odejście, ponieważ nie postępował zgodnie z  wartościami firmy – co było powiedziane publicznie – firma reagowała w  niesłychanie pozytywny sposób. W  corocznych ankietach przeprowadzanych na przestrzeni dziesięciu lat pracownicy wyrażali opinię, że jesteśmy firmą, która w  coraz większym stopniu działa zgodnie z  przyjętymi wartościami. To sprawiło, że ludzie stali się jeszcze bardziej oddani tym wartościom. Wraz z  większym zadowoleniem naszego personelu poprawiły się nasze wyniki finansowe.
CO ROBIĄ LIDERZY 1. Liderzy uparcie usprawniają pracę swojego zespołu, wykorzystując każde spotkanie jako okazję do oceny, szkolenia i  budowania zaufania. 2. Liderzy dbają o  to, by ludzie nie tylko znali wizję firmy, ale żyli nią na co dzień. 3. Liderzy oddziałują na wszystkich, emanując pozytywną energią i  optymizmem. 4. Liderzy zdobywają zaufanie dzięki otwartości, przejrzystości i  uznaniu. 5. Liderzy mają odwagę podejmować niepopularne decyzje i  odwoływać się do intuicji. 6. Liderzy sondują i  dopytują z  dociekliwością graniczącą ze sceptycyzmem, dbając o  to, by na ich pytania
Większość ludzi nawet gdy podejmuje ryzyko, stara się je ograniczyć. Jak na ironię, takie ograniczenia mogą spowodować niepowodzenie nowego przedsięwzięcia. Wprowadzając coś nowego, trzeba iść na całość. Tu nie można „grać tak, aby nie przegrać”.
istnieją. Bądź pozytywnie nastawiony do pracy i  zarażaj optymizmem wszystkich dookoła; nigdy nie pozwól zrobić z  siebie ofiary i  – na miłość boską – baw się dobrze. W  poszczególnych rozdziałach przedstawiono jednak wiele wskazówek, którymi można się kierować, zasad, które powinno się wziąć pod uwagę, założeń, które warto przyjąć, a  także błędów, jakich należy unikać. W  rozdziale poświęconym strategii omawiam ją jako proces składający się z  trzech etapów; rozdział
utrzymaj ich przy sobie; nie popełniaj błędów, które doprowadzą cię do impasu; bez względu na branżę, w  jakiej pracujesz, dziel się swoją wiedzą niestrudzenie; bądź pozytywnie nastawiony do pracy i  zarażaj optymizmem wszystkich dookoła; nigdy nie pozwól zrobić z  siebie ofiary i  –  na miłość boską – baw się dobrze. Tak, baw się dobrze. Biznes jest grą. Zwyciężać w  tej grze to czysta przyjemność!
Jedną z  przedstawianych osób jest prezes firmy, który mówiąc o  przedsiębiorstwie, wymienia listę szlachetnych wartości, takich jak jakość, obsługa klienta i  szacunek, nigdy jednak nie wyjaśnia, co znaczy kierować się nimi na co dzień. Jest też menedżer średniego
Jim ruszył do boju z  dnia na dzień. Jedynym sposobem na szybkie zastąpienie gwiazdy jest posiadanie listy kandydatów gotowych się tego podjąć. Tu właśnie dużą rolę odgrywają dobre systemy oceny, a  zwłaszcza planowanie rozwoju kariery. W  procesie tym można wyłonić jednego lub dwóch wewnętrznych kandydatów, którzy mogą zastąpić jakąkolwiek odchodzącą gwiazdę. Po prostu nie czekaj z  procesem poszukiwania kogoś na miejsce gwiazdy do momentu jej odejścia. Wówczas jest już na to za późno. Trzecią skomplikowaną relacją służbową jest relacja z  ludźmi, których nazywam rutyniarzami . To pracownicy,