Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
W poradniku do Wasteland 2 znajduje się dokładny opis świata i zadań gry. Czytelnik znajdzie w nim mapy Arizony i Kalifornii oraz dokładne mapki głównych lokacji z tych regionów. Na mapach wyszczególnione zostały warte odwiedzenia miejsca, osoby i wszelakie użyteczności oraz ciekawostki, na które można natrafić podczas podróży po pustkowiach, a które czasem bardzo łatwo przegapić, gdyż nie rzucą się od razu w oczy. Z poradnikiem gracz nie będzie miał problemu z przejściem głównego wątku. Oczywiście nie zapomniano także o zadaniach pobocznych, w tym o takich, które nie zostaną oznaczone w dzienniku. Dokładnie opisane zostały wszystkie etapy gry. Przy tworzeniu tychże opisów pod uwagę zostały wzięte kluczowe dla fabuły wybory, momenty i możliwe zakończenia. Poradnik sugeruje jak radzić sobie z problemami, proponuje różne sposoby rozwiązywania zadań i instruuje o następstwach poszczególnych decyzji. Ze względu na niezwykle kompleksową specyfikę gry, Wasteland 2 można przejść nie mając nawet pojęcia o wielu smaczkach, ciekawostkach i wątkach pobocznych, którymi przesiąknięty jest każdy napromieniowany zakątek Arizony i Kalifornii. Z poradnikiem do Wasteland 2 niczego nie przegapisz! Wasteland 2 to kontynuacja gry RPG wydanej pierwotnie w 1988 roku, nazywanej "matką post-apokaliptycznych rolplejów". Tworzony w ćwierć wieku od wydania oryginału sequel rozgrywa się piętnaście lat po wydarzeniach z poprzedniczki. Ponownie wcielamy się w członka oddziału Desert Rangers, jedynych pozostałych przy życiu przedstawicieli armii Stanów Zjednoczonych po tym, jak wojna nuklearna postawiła gatunek ludzki na skraju wyginięcia.
Poradnik do gry Wasteland 2 zawiera:
Opis przejścia gry Wasteland 2 zawiera dokładną solucję gry. W poradniku przedstawiono wszystkie zadania (również poboczne), kluczowe wybory i ich konsekwencje, a także możliwe zakończenia gry. Ponadto załączono szereg ułatwiających nawigację map.
Wasteland 2 - opis przejścia zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 236
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1550
Arizona
Kalifornia
Twierdza zewnątrz
Wnętrze Twierdzy
Zadanie główne - Zdobycie wzmacniaków
Dziennik Asa i zagadka jego śmierci
Robert i Kathy Bowling
Doktor Tideman i lekarstwo na raka
Zbieraj rzadkości dla muzeum strażników
Pozostałe
Zadania
Agrocentrum Pola
Agrocentrum Kompleks Główny
Agrocentrum Piwnica
Agrocentrum Zachodnie Pola
Agrocentrum Wschodnie Pola
Agrocentrum Zniszczone
Zadanie główne - zamontuj wzmacniak / Wyłącz system irygacyjny
Pomóż Kathy Lawson opracować lekarstwo na zarazę
Pozostałe
Highpool Miasto
Highpool Podziemia
Highpool Zniszczone
Zadanie główne - Ochroń Highpool przed Rozwalaczami / Zamontuj wzmacniak na wieży Radiowej w Highpool
Pomóż Kate Preston naprawić system irygacyjny w Highpool / Wybory w Highpool
Pozostałe
Obóz Topekan
Obóz atchisończyków
Znajdź sposób by rozwiązać konflikt między Topekanami, a Atchisończykami
Pomóż Jessie uratować Ralpha
Poszukajcie brakującej dostawy gadziego soku Gorkinovicha
Pozostałe
Radosna Dolina
Więzienie
Zadanie główne - Droga do Damonty i kombinezony antyradiacyjne
Zabij komendanta Danfortha i uwolnij Radosną Dolinę od Czerwonych Skorpionów
Pozostałe
Kanion Tytana
Świątynia Tytana
Świątynia Tytana - Podziemia
Zadanie główne - Droga do Damonty
Tytan, Milicja, Mnisi i Silos 7
Pozostałe
Montaż wzmacniaka i Blaszka (Tinker)
Pomóż Redowi Baychowskiemu
Pozostałe
Baza Strażników w Santa Fe Springs
Ulepszcie kombinezony antyradiacyjne
Odnajdźcie drużynę Foxtrot, która padła celem ataku (zeolit)
Zwiększcie zasięg nadawania Strażników w Los Angeles
Pozostałe
Ocalcie skazańca - albo i nie
Pomóż Panu Kulturze znaleźć alternatywne źródło mięsa
Pomóżcie Jonathanowi Gitlinowi udowodnić swoją niewinność
Pozostałe
Kontrola nad Rodią
Pomóżcie doktorowi Horchacie wyleczyć nękającą Rodię chorobę
Dante i Beatrice
Pozostałe
Hollywood
Hollywood Kanały
Wojna między HIH, a Bastionem Wiary
Pozostałe
Park Griffith
Obserwatorium Griffith
Władza nad Kościołem
Szturm na Twierdzę strażników
W poradniku do Wasteland 2 znajduje się dokładny opis świata i zadań gry. Czytelnik znajdzie w nim mapy Arizony i Kalifornii oraz dokładne mapki głównych lokacji z tych regionów. Na mapach wyszczególnione zostały warte odwiedzenia miejsca, osoby i wszelakie użyteczności oraz ciekawostki, na które można natrafić podczas podróży po pustkowiach, a które czasem bardzo łatwo przegapić, gdyż nie rzucą się od razu w oczy. Z poradnikiem gracz nie będzie miał problemu z przejściem głównego wątku. Oczywiście nie zapomniano także o zadaniach pobocznych, w tym o takich, które nie zostaną oznaczone w dzienniku. Dokładnie opisane zostały wszystkie etapy gry. Przy tworzeniu tychże opisów pod uwagę zostały wzięte kluczowe dla fabuły wybory, momenty i możliwe zakończenia. Poradnik sugeruje jak radzić sobie z problemami, proponuje różne sposoby rozwiązywania zadań i instruuje o następstwach poszczególnych decyzji. Ze względu na niezwykle kompleksową specyfikę gry, Wasteland 2 można przejść nie mając nawet pojęcia o wielu smaczkach, ciekawostkach i wątkach pobocznych, którymi przesiąknięty jest każdy napromieniowany zakątek Arizony i Kalifornii. Z poradnikiem do Wasteland 2 niczego nie przegapisz! Wasteland 2 to kontynuacja gry RPG wydanej pierwotnie w 1988 roku, nazywanej "matką post-apokaliptycznych rolplejów". Tworzony w ćwierć wieku od wydania oryginału sequel rozgrywa się piętnaście lat po wydarzeniach z poprzedniczki. Ponownie wcielamy się w członka oddziału Desert Rangers, jedynych pozostałych przy życiu przedstawicieli armii Stanów Zjednoczonych po tym, jak wojna nuklearna postawiła gatunek ludzki na skraju wyginięcia.
Poradnik do gry Wasteland 2 zawiera:
opis przejścia gry;
informacje o zadaniach pobocznych - zarówno tych standardowo występujących w dzienniku gry, jak i sytuacyjnych momentów, w których będziesz mógł użyć konkretnej umiejętności, któregoś z członków drużyny;
informacje o kluczowych wyborach i ich wpływie na wygląd gry;
spis możliwych zakończeń gry;
mapy Arizony i Kalifornii;
mapy poszczególnych lokacji wraz z ich opisem i zaznaczeniem interesujących miejsc;
Arek "Skan" Kamiński (www.gry-online.pl)
Siedziba gangu Rozwalaczy
- gang, który
trzeba
zniszczyć by wykonać zadanie dla Highpool (quest dostajesz od Seana Begina zarówno w ocalonym jak i zniszczonym Highpool).
Destylarnia Gornikovicha
- Destylarnia
powiązana jest z zadaniem rozwiązania problemu Gornikovicha z dostawami trunków. Lokacja pojawi się na mapie, gdy przekonasz barmana do przydzielenia ci tego zadania.
Zarażony obszar
- zadanie
związane z Agrocentrum (ocalonym lub nie). W Ag Center zdobywasz serum na zarazę, które następnie musisz wlać do zbiornika z wodą w tej lokacji. Czekają cię tu walki z grupkami strąkoludzi, którzy wybuchają w momencie śmierci.
Kopalnia Lewe L'owanie
- Wędrując
w
okolicy dostaniesz z niej wezwanie o pomoc. W kopalni miał miejsce zawał. Musisz przebić się przez tunele do zasypanych. W tunelach będzie sporo miodożerów, które mają 6 pancerza, więc bądź na to przygotowany. Na końcu kopalni zamontuj zapalnik, który dostałeś na zewnątrz do materiałów wybuchowych i wysadź ścianę, by uwolnić górników.
Za
wykonanie zadania dostaniesz 3 granaty i 100$. Po wszystkim możesz też dołączyć do drużyny
Takayuki
, który
stoi
przed wejściem do kopalni.
Kamper Ricka
- Tu
znajdziesz kombinezony antyradiacyjne, w których będziesz mógł udać się do Damonty (główny wątek gry). Lokację poznasz od Baychowskiego z więzienia w Twierdzy Strażników. Kod do sejfu, w którym są kombinezony to 733.
Opuszczona stacja kolejowa
- lokacja
znana także jako "Roboty!", a to stąd całkowicie opanowały ten region. Jeśli zamierzasz się tu wybrać, musisz być bardzo dobrze przygotowany, bo czeka cie nie lada przeprawa. Nie jest to lokacja związana z zadaniami, ale znajdziesz tu
robota Vaxa
z
pierwszej części gry w kontenerze na końcu mapy. Użyj na nim Komputerów, a zacznie podążać za zespołem.
Tajemnicza Kapliczka
- Tu
znajdziesz specjalne posągi, które dadzą +1 punkt umiejętności lub trochę doświadczenia dla każdej postaci w drużynie.
Silos 7
- Tu
znajduje się pocisk nuklearny, związany z wątkiem Świętyni Tytana
Główne
lokacje
- powiązane z fabułą
Lokacje
opcjonalne
Arizona to główny obszar działań Desert Rangers, w obrębie którego znajduje się m.in. ich siedziba główna. To tutaj spędzisz pierwszą połowę gry, której głównym celem będzie zamontowanie wzmacniaków (Repeater Units) na wieżach radiowych w Agrocentrum/Highpool i w Damoncie.
Zielone oznaczenia na mapie to pomniejsze lokacje w grze. Wszystkie pozostałe obszary to większe osady, których mapki i szczegółowe informacje o zadaniach w nich dostępnych znajdziesz w kolejnych rozdziałach. Jeśli zależy ci tylko na szybkim przejściu głównego wątku gry, nie musisz odwiedzać wszystkich miejsc - wizyty w Darwin, w Obozie Kolejarzy (Rail Nomad Camp) i częściowo w Więzieniu są całkowicie opcjonalne. Pamiętaj też, że Wasteland 2 gracz dysponuje wolną wolą i nawet głównego wątku możesz nie wykonywać, jeśli zwyczajnie nie chcesz, a w to miejsce możesz opowiedzieć się przeciwko Strażnikom (nie będziesz jednak wówczas mógł opuścić Arizony).
Podczas wędrówek po pustkowiu zawsze pamiętaj o uzupełnianiu wody. Warto odwiedzić też Tajemne Kapliczki (Shrine), które dają +1 punktów umiejętności. Pojawiają się na mapie po wykonaniu drobnych zadań (często nie zaliczanych do misji, a bardziej w formie "dobrych uczynków"). Bez takiej informacji nawet stając w miejscu, w którym znajdować się powinna kapliczka na mapie, nie będziesz mógł jej odwiedzić.
Baldwin Hills
- Walczyć
tu
będziesz z Dziećmi Twierdzy, za co możesz otrzymać książkę +1 Zakapior, jeśli będziesz uprzejmy. W sejfie na końcu drogi znajdziesz
koci żwirek
, a
w tosterze w zachodnim rogu -
Rozkład jazdy autobusu miejskiego 761
. Lokacja
zostanie podana przez radio.
Burdel
jest pod ostrzałem. Nie musisz się tam udawać, lecz po pokonanych przeciwnikach znajdziesz wartościowe przedmioty. Znajduje się tu także
statua
. Lokacja
podana przez radio.
U
dentysty znajdziesz
klej do protez
oraz
krowy, które Pan Kultura może odkupić i zerwać z kanibalizmem. Znajdziesz tu także handlarza. O lokacji dowiesz się od Pana Paladino z Angelorium, który to poszukuje owego kleju.
Znajdziesz
tu Milicję Boga dokonującą egzekucji - możesz obronić mieszkańców, lub być neutralnym. Jeden z kapłanów posiada
torbę zeolitu
, a
w tosterze znajdziesz
naszyjnik z muszelek
. Lokację
poznasz
przez radio.
Milicja
Boga dokonuje egzekucji. Jeden z księży posiada
torbę zeolitu
. W
północnej częsci mapy znajdziesz toster z gitarą
A. D. Wealthy Battlemonster Bomber
. Lokację
poznasz
poprzez komunikat radiowy.
Znajdziesz
tu oddział manierytów, z którymi będziesz musiał walczyć. Znajduje się tu także
worek kociego żwirku
oraz
rękawiczki
w
tosterze na kontenerze. Znajdziesz tu także GPS, na którym możesz zamontować
Ekran
i
poznać lokację Tajemniczej Kapliczki. Lokację poznasz przez radio.
Tu
znajdziesz Starca - handlarza. Możesz dać mu kasetę
VHS Sanford & Sons
z
Los Alamitos. W tosterze znajdziesz
gwizdek na psy
, które możesz zanieść
do
Los Alamitos.
Farma
zaatakowana przez miodożery. Możesz pohandlować z Alexem i przynieść mu
Teleskop Galileusza
oraz
skórę miodożera - dostaniesz za nią rabat. Możesz również znaleźć
żwirek dla kota
.
Stara
farma. Wezwanie na fałszywy alarm, przez co wpadasz w pułapkę. Poza syntkami nie znajdziesz tu jednak nic interesującego. Lokalizacja usłyszana w radiu.
Roboty
kradną krowy starej farmerki. Kiedy je zwrócisz otrzymasz w nagrodę książkę +1 Cwaniak. Przy martwym ciele pomiędzy budynkami znajdziesz unikalny karabin szturmowy. W lokacji znajduje się również handlarz.
Znajdziesz
tu Dekkara Firehawka. Jest ranny - możesz go uleczyć używając Chirurgii. Możesz mu także przynieść
gwizdek na psy
, oraz
możesz otrzymać 200$ za zwrócenie mu jego psów, które pobłądziły wokół placu. Znajdziesz tu także
żwirek dla kotów
w
północnej części placu, a także tostr z
kasetą VHS Sanford & Sons
, którą możesz zanieść
do
handlarza z Long Beach.
Lokalizacja
Tajemniczej Kapliczki (+1 punkt umiejętności).
W
tej lokacji znajdziesz zbiegłych Tori Robbinson/Pana Kulturę, po tym, jak pozbędziesz się ich z Angelorium i zdecydujesz przynieść obecnemu liderowi głowę przeciwnika. Znajdziesz tu również
Grzałkę do toster
w
tosterze dla Pana Kultury (zanieś do Sama kucharza).
Santa Fe Springs
-
Angelorium
-
Rodia
-
Hollywood
-
Los Feliz i Bastion
-
Seal Beach
-
Główne
lokacje
- powiązane z fabułą
Kalifornia to druga, a zarazem ostatnia mapa w grze. Nową siedzibą staje się Santa Fe Springs, znacznie uboższa niż Twierdza Strażników. Podobnie jak wcześniej głównym zadaniem jest zamontowanie wzmacniaków na wieżach radiowych w lokacjach Angelorium, Rodia oraz w Griffith. Dodatkowo należy skupić się na poszukiwaniu worków kociego żwirku, a później toreb zeolitu, by móc dostać się do Hollywood i finalnie do Seal Beach, które to leżą za obszarami zwiększonego promieniowania.
Na czerwono zaznaczono lokacje kluczowe powiązane z głównymi zadaniami i obowiązkowe do odwiedzenia. Zielonym zaś kolorem lokacje całkiem poboczne i opcjonalne oraz kapliczki. By móc dostać się do Hollywood musisz wcześniej odwiedzić przynajmniej jedną lokację główną (Rodia/Angelorium), by zebrać wymagane worki kociego żwirku - jeśli będzie ci ich brakować znajdziesz je w niektórych lokacjach pobocznych.
Charakterystyczną cechą dla Kalifornii jest duża ilość lokacji pobocznych, a tylko kilka niewielkich, choć złożonych miasteczek. Większość kolejnych lokacji pobocznych będą zaznaczane na twojej mapie po usłyszeniu komunikatów radiowych z wezwaniami o pomoc. Po zamontowaniu wzmacniaka lokacje będziesz otrzymywał częściej.
Cmentarz
- Groby strażników. To tu rozpoczniesz grę rozmową z Vargasem. Dostaniesz od niego dwa zadania: 1. Odnaleźć wzmacniaki, które miał przy sobie As (zadanie główne) i 2. Odnaleźć jego dziennik. Obie te misje wykonasz w okolicy
Wieży Radiowej
.Oprócz tego przy grobach znajdziesz
łopatę
, z pomocą której możesz rozkopywać kupki piachu i groby. Możesz od razu spróbować rozkopać grób Asa, ale Vargas i inni nie będą ku temu zbyt przychylni... Gdy wrócisz do tej lokacji później Vargasa już tu nie będzie, więc swobodnie możesz wówczas rozkopać mogiłę (jeśli masz w drużynie Angelę to każ jej stać bardzo daleko od grobów, inaczej zwróci się przeciwko tobie).
Wejście do Cytadeli
- Nie będziesz mógł dostać się do środka dopóki nie załatwisz sprawy z Wieżą Radiową. Jednak jeśli masz w drużynie kogoś ze Cwaniak lub Zakapior, możesz dostać od strażnika niezły shotgun "Muł z Missisipi" wraz z amunicją. Opcja zdobycia tej zabawki dostępna jest tylko na początku gry, więc warto tworząc oddział mieć kogoś z którąś z tych zdolności.
Nie
wybieraj natomiast opcji przedarcia się siłą do środka. Strażnicy zwrócą się przeciwko tobie i szybko zakończysz swoją przygodę z grą.
Angela Deth
- Angela to bohaterka pierwszej części gry. Możesz z nią porozmawiać o wydarzeniach sprzed 15 lat. Jeśli masz w drużynie kogoś z Percepcją, to zauważysz także jej tatuaż, o który możesz zapytać. Angela będzie chciała dołączyć do drużyny. Stanowi bardzo duże wzmocnienie, ale nie zostanie w drużynie na stałe, więc dołączenie jej to trochę marnotrawstwo doświadczenia. Niemniej bardzo ułatwi i uprzyjemni rozrywkę. Jeśli będziesz miał Angelę w drużynie i wrócisz porozmawiać z Vargasem, ten zapyta co ona z tobą robi. Jeśli powiesz mu prawdę, Vargas rozkaże Angeli zostać w Cytadeli.
"Zapasowi" strażnicy
- Ashley Brygo, La Roca i Rook. Pełnią rolę rezerwowych strażników, którymi możesz uzupełnić stan osobowy swojego oddziału. Generalnie są dość słabi, gdyż zaczynają na 1 poziomie doświadczenia.
Handlarz
- Kapral Solveig Sefors oferuje pancerze i amunicję dobre w pierwszych etapach gry. Możesz u niej uzupełniać zapasy dopóki nie uzyskasz wstępu do Cytadeli.
Strażnik Khass Tet
- Możesz mu dać spray, który znajdziesz w Tosterze na terenie Wieży Radiowej.
Zakopany schowek
-
Miejsca, przedmioty, postacie - wątek główny
Ciekawe miejsca, elementy nie powiązane z fabułą
Miejsca, przedmioty postacie - zadania poboczne
Skarby (skrzynie, sejfy, zakopane schowki)
Niedaleko wejścia do Twierdzy Strażników rozpoczyna się zabawa w Wasteland 2. To tutaj Vargas przydzieli oddziałowi pierwsze główne zadanie gry - odnalezienie wzmacniaków, a następnie montaż ich na wieżach radiowych w okolicy. Znajdziesz tu także Angelę Deth, której dołączenie do drużyny mocno wesprze jej siłę ognia. Wejście do samej Twierdzy będzie zamknięte dopóki nie zamontujesz pierwszego wzmacniaka w Highpool lub Agrocentrum. Możesz co prawda spróbować siłą wedrzeć się do środka, ale na tym etapie skończy się to po prostu masakrą twoich ludzi i końcem gry.
Od lokalnego handlarza możesz tu także kupić pierwsze kombinezony antyradiacyjne na poziomie 2 (będziesz mógł przemierzać bez ubytku na zdrowiu pola z radiacją 1 i 2), więc warto je szybko kupić.
Stojący przy gramie strażnik Nur Giebitz nie będzie chciał cię wpuścić do środka, dopóki się nie "wykażesz" wykonując pierwsze zadanie. Używając jednak negocjacji możesz przekonać go, by ci pomógł - przekaże w twoje ręce unikalną strzelbę Muł z Missisipi wraz z garścią amunicji.
Miejsca, przedmioty, postacie - wątek główny
Ciekawe miejsca, elementy nie powiązane z fabułą
Miejsca, przedmioty postacie - zadania poboczne
Skarby (skrzynie, sejfy, zakopane skrytki)
Jest to główna baza Strażników. Oprócz jej oczywistego związku z głównymi zadaniami w grze, stanowi doskonale miejsce uzupełnienia amunicji, medykamentów i wody. Możesz tu także kupić kombinezony antyradiacyjne czy materiały wybuchowe. U kapitan Mercaptain będziesz miał też dostęp do unikalnych przedmiotów za wykonywanie zadań dla dowództwa Desert Rangers i za przynoszenie jej unikalnych przedmiotów. Twierdza jest świetnym źródłem gotówki, jeśli będziesz sprzedawał odpowiednie przedmioty odpowiednim handlarzom (części z demontażu broni Melsonowi, odchody zwierząt Tanowi i środki przeciwbólowe Tidemanowi - do czasu aż nie przyniesiesz mu leku na raka.
Każdą przyłączoną do oddziału postać możesz też tu oficjalnie przyłączyć do Desert Rangers u Evana Hauce