Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - poradnik do gry - Konrad "Ferrou" Kruk - ebook

Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - poradnik do gry ebook

Konrad "Ferrou" Kruk

2,0

Opis

Poradnik do gry Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów jest opisem wszystkich najważniejszych elementów rozgrywki. Niniejszy poradnik jest opisem całości rozgrywki od strony stricte praktycznej. Jego celem jest zobrazowanie jak grać by wygrać.

Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Rody podległe Cesarzowi (Mapa kampanii, rody, kalendarz)
  • Armia klasyczna (Bitwa na lądzie)
  • Rody podległe Szogunowi (Mapa kampanii, rody, kalendarz)
  • Armia nowoczesna - Piechota (Bitwa na lądzie)
  • Rozwój państwa (1)
  • Armia nowoczesna - Artyleria (Bitwa na lądzie)
  • Rody dostępne jako dodatki DLC (Mapa kampanii, rody, kalendarz)
  • Rozwój państwa (2)
  • Kampanie (Mapa kampanii, rody, kalendarz)
  • Oblężenia (Bitwa na lądzie)

Informacja o grze

Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów to pierwszy samodzielny (niewymagający podstawowej wersji) dodatek do bardzo ciepło przyjętej przez graczy i krytyków gry strategicznej Total War: SHOGUN 2. Oferuje nową kampanię, bazującą na wydarzeniach związanych z wojną domową Boshin, która stanowiła starcie tradycyjnej kultury siogunów z nowoczesną armią wykorzystującą broń palną.

Gra Total War: SHOGUN 2 - Fall Of The Samurai, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2012 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 69

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
2,0 (1 ocena)
0
0
0
1
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność



Podobne


Total War: SHOGUN 2Zmierzch Samurajówporadnik do gry

autor: Konrad "Ferrou" Kruk

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1232

[email protected]

Spis treści

Poradnik do gry - Total War - SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów

Mapa kampanii, rody, kalendarz

Rody podległe Cesarzowi

Rody podległe Szogunowi

Rody dostępne jako dodatki DLC

Kampanie

Pory roku

Dyplomacja

Handel i przemysł

Finanse

Agenci

Rozwój państwa (1)

Rozwój państwa (2)

Wzmocnienie armii

Generał

Budynki w mieście

Budynki w prowincji

Bitwa na lądzie

Armia nowoczesna - Artyleria

Armia nowoczesna - Kawaleria

Armia nowoczesna - Piechota

Armia klasyczna

Oblężenia

Bitwa na morzu

Teoria

Praktyka

Poradnik do gry - Total War - SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów

Poradnik do gry Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów jest opisem wszystkich najważniejszych elementów rozgrywki wraz z ich charakterystyką a przede wszystkim praktycznym zastosowaniem podczas kampanii. W poradniku znajdziemy:

Przedstawienie wszystkich dostępnych rodów

, w

tym położenia na mapie oraz najważniejszych ich cech.

Opis systemu turowego

, podziału

na

pory roku wraz przedstawieniem następstw każdej z nich

Szczegółowy opis dyplomacji

wraz

z wyjaśnieniem rodzajów zależności międzypaństwowych, przyczyn i konsekwencji ich występowania oraz praktycznego zastosowania tych informacji podczas rozgrywki

Opis

segmentu związanego z szeroko rozumianym

handlem

,

przemysłem i finansami

Szczegółowe zaprezentowanie wszystkich agentów

, ich

możliwości, cech, opcji działania oraz opis praktycznego korzystania z ich talentów.

Opis zarządzania państwem

, w

tym początkową rozbudowę i rozwój w kontekście infrastruktury prowincji, dyplomacji, opracowywanych technologii, stosunków społecznych, handlowych oraz działań militarnych

Opis postaci generała

oraz

budynków oferujących zwiększenie możliwości naszych oddziałów

Opis lądowych działań militarnych

z

uwzględnieniem podziału na armię nowoczesną oraz klasyczną

Szczegółowe zestawienie wszystkich klas oraz typów jednostek morskich

wraz

z opisem działań podczas bitwy morskiej

Niniejszy poradnik jest jednym wielkim opisem całości rozgrywki od strony stricte praktycznej. Oczywiście tekst zawiera również tabelki wraz z opisem, charakterystyką, zdolnościami, parametrami, statystykami czy wreszcie cechami poszczególnych rodów, agentów, jednostek, budynków oraz opracowanych technologii. Jednak jego sednem jest pokazanie i podpowiedzenie jak grać by wygrać. Służyć temu mają liczne zdjęcia oraz ilustracje zawarte w tekście.

Poradnik powstał w oparciu o rozgrywkę na normalnym poziomie trudności.

Dla lepszej orientacji w tekście zastosowałem następujące oznaczenia kolorystyczne:

Brązowy - opisy cech postaci oraz technologii

Niebieski - jednostki, agenci

Zielony - budynki

Pomarańczowy - nazwy frakcji

Konrad "Ferrou" Kruk (www.gry-online.pl)

Mapa kampanii, rody, kalendarz

Rody podległe Cesarzowi

W Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów mapa Japonii z grywalnymi rodami przedstawia się następująco

Rody podległe Cesarzowi

SATSUMA

Cechy rodu

Administracja (+5% obniżenia kosztów administracyjnych)

Wpływ Zachodu (-10% do kosztów działań Zamorskich weteranów)

Przywództwo (+15% do zasięgu wpływu generała)

Potęga (włada dwiema prowincjami)

CHOSHU

Cechy rodu

Żarliwość (-10% do kosztu działań Ishin Shishi)

Łupiestwo (+25% do zysku z plądrowania)

Wszechstronność (-10% do kosztów nowoczesnych budynków i jednostek wojskowych)

Impet (+3 premii do szarży dla wszystkich jednostek)

TOSA

Cechy rodu

Takt (+10 do stosunków dyplomatycznych)

Ogień zaporowy (+2 do zasięgu ostrzału okrętowego)

Szacunek (+1 do redukcji oporu wobec okupanta we wszystkich prowincjach)

Żeglarstwo (+2 do doświadczenia dla załóg wszystkich okrętów)

Rody podległe Szogunowi

NAGAOKA

Cechy rodu

Przedsiębiorczość (+10% do przychodu z budynków łańcucha ekonomicznego)

Rozrywka (+5% do powodzenia działań Gejszy)

Handel zagraniczny (-15% do kosztów werbunku jednostek nowoczesnych)

Skwapliwość (+15% do szybkości przeładowania jednostek uzbrojonych w karabiny)

AIZU

Cechy rodu

Obrońca (-10% do kosztów budowy zamków)

Dyscyplina (-10% do kosztów działania Shinsengumi)

Bushido (-10% do kosztów werbunku jednostek tradycyjnych)

Tradycja (+1 do doświadczenia jednostek tradycyjnych)

JOZAI

Cechy rodu

Trening (+2 do szybkości ruchu wszystkich jednostek)

Partyzantka (+6 do liczby dozwolonych jednostek Yugekitai)

Bezlitosność (+10% do strat zadawanych w wyniku sabotażu i nękania)

Zaradność (armie mogą być uzupełniane na wrogim terytorium z wyjątkiem zimy)

Rody dostępne jako dodatki DLC

SAGA

Cechy rodu

Balistyka (+5 do celności dla całej artylerii)

Pracowitość (+5 do rozwoju z budynków przemysłowych)

Inżynieria (-15% obniżenia kosztów budowy i utrzymania wszystkich statków)

Rangaku (Nawiązano wymianę handlową z krajami Zachodu)

OBAMA

Cechy rodu

Czujność (+2 do doświadczenia dla jednostek w broniącym się w garnizonie)

Logistyka (-10% do kosztów utrzymania wszystkich jednostek lądowych)

Srogość (+2 do represji we wszystkich prowincjach)

Pańskie oko (+5% premii do dochodu z podatków)

Zbieżność nazwy rodu z nazwiskiem 44-go prezydenta USA jest całkowicie przypadkowa

TSU

Cechy rodu

Namowa (+2% do szybkości zmiany poparcia)

Hart (+1 do obrony jednostek przed atakiem wręcz)

Skrytość (+3 do liczby dostępnych jednostek Ninja Kisho)

Perfidia (-10% do kosztów działań Shinobi)

Kampanie

Krótka kampania

Czas trwania

1864 - koniec grudnia 1870

Główne warunki zwycięstwa

Zająć i utrzymać 14 prowincji

Dodatkowe warunki zwycięstwa

Liczba prowincji, które powinny być utrzymane przez siły wierne Szogunowi / Cesarzowi (w zależności od wybranej frakcji): 35

Długa kampania

Czas trwania

1864 - koniec grudnia 1876

Główne warunku zwycięstwa

Zająć i utrzymać 26 prowincji

Dodatkowe warunku zwycięstwa

Liczba prowincji, które powinny być utrzymane przez siły wierne Szogunowi / Cesarzowi (w zależności od wybranej frakcji): 50

Władza nad światem

Czas trwania

1864 - koniec grudnia 1876

Główne warunku zwycięstwa

Zająć i utrzymać 38 prowincji

Dodatkowe warunku zwycięstwa

Liczba prowincji, które powinny być utrzymane przez siły wierne Szogunowi / Cesarzowi (w zależności od wybranej frakcji): 65

Pory roku

Segment turowy ogniskuje się wokół podziału na cztery pory roku. Każda z nich trwa 6 tur. Zatem rok kalendarzowy składa się z 24 kolejek. Każda pora roku pociąga za sobą pewne konsekwencje:

+1 do zadowolenia we wszystkich prowincjach

+5% do szybkości uzupełniania jednostek

-10% zamożności generowanej przez gospodarstwa we wszystkich prowincjach

-5% do zasięgu ruchu armii na mapie kampanii

W kontekście armii pora zimowa niesie ze sobą dodatkową konsekwencję. Otóż każda armia, wkraczająca zimą na obce terytorium jest poddawana stopniowemu wyniszczeniu.

Wyniszczenie rujnuje morale oraz uszczupla szeregi każdej armii.

Rozpoczynając pierwszy raz zabawę ze Zmierzchem samurajów warto wybrać kampanię rodem Satsuma lub Jozai