Tony Hawk's Pro Skater 4 - poradnik do gry - Kamil "Draxer" Szarek - ebook

Tony Hawk's Pro Skater 4 - poradnik do gry ebook

Kamil "Draxer" Szarek

0,0

Opis

Poradnik do Tony Hawk’s Pro Skater 4 pomoże przebrnąć przez setki zadań, jakimi uraczyli nas programiści z Neversoftu. Znalazły się tu także szczegółowe opisy lokacji oraz ogólne porady, które przydadzą się podczas jazdy po wirtualnych parkach.

Tony Hawk's Pro Skater 4 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Jak zdobywać punkty?
  • Opisy zadań (Chicago)
  • Opisy zadań (Kona)
  • Opisy zadań (Alcatraz)
  • Opisy zadań (San Francisco)
  • Opisy zadań (Uczelnia)
  • Opisy zadań (Londyn)
  • Opisy zadań (Stocznia)
  • Opisy zadań (ZOO)
  • Zadania zawodowców (Tryb kariery)

Informacja o grze

Tony Hawk's Pro Skater 4 to wyprodukowana przez studio Beenox gra sportowa sygnowana nazwiskiem znanego skateboardzisty. Gracze mają okazję sprawdzić swoje siły w profesjonalnej jeździe na deskorolce. Twórcy przewidzieli ponad 190 różnego rodzaju zadań do wykonania oraz całe spektrum możliwych akrobacji na desce. Dla miłośników sportowej rywalizacji z żywymi przeciwnikami wprowadzono 8-osobowy tryb zabawy multiplayer.

Gra Tony Hawk's Pro Skater 4, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier sportowych. Tytuł wydany został w Polsce w 2004 roku i dostępny jest na platformach: PC, GCN, PS2, XBX, GBA. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 120

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Tony Hawk'sPro Skater 4poradnik do gry

autor: Kamil "Draxer" Szarek

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=309

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Zasady kolejnych etapów gry

Jak zdobywać punkty?

Tryb Kariery - Zadania

Stałe zadania

Uczelnia

Wprowadzenie

Specyfikacja zadań 1

Specyfikacja zadań 2

Opisy zadań

Ikony kasy

Mini-gierki

San Francisco

Wprowadzenie

Specyfikacja zadań 1

Specyfikacja zadań 2

Opisy zadań

Ikony kasy, Mini-gierki

Alcatraz

Wprowadzenie

Specyfikacja zadań 1

Specyfikacja zadań 2

Opisy zadań

Ikony kasy

Mini-gierki

Kona

Wprowadzenie

Specyfikacja zadań 1

Specyfikacja zadań 2

Opisy zadań

Ikony kasy

Stocznia

Wprowadzenie

Specyfikacja zadań 1

Specyfikacja zadań 2

Opisy zadań

Ikony kasy

Londyn

Wprowadzenie

Specyfikacja zadań 1

Specyfikacja zadań 2

Opisy zadań

Ikony kasy, Minigierki

ZOO

Wprowadzenie

Specyfikacja zadań 1

Specyfikacja zadań 2

Opisy zadań

Ikony kasy

Mini-gierki

Lunapark

Wprowadzenie

Specyfikacja zadań 1

Specyfikacja zadań 2

Opisy zadań

Ikony kasy

Mini-gierki

Chicago

Wprowadzenie

Specyfikacja zadań 1

Specyfikacja zadań 2

Opisy zadań

Ikony kasy

Tryb kariery

Zadania zawodowców

Tony Hawk - wielka rampa

Bob Burnquist - pętla

Steve Caballero - szaleństwo na wielkiej rampie

Kareem Campbell - zabawy na dachu

Rune Glifberg - party w basenie

Eric Koston - równowaga

Bucky Lasek - szaleństwo na rampie

Bam Margera - szczyt głupoty

Rodney Mullen - kombosy

Chad Muska - Muska Beatz

Andrew Reynolds - luki

Geoff Rowley - pocztówki z Londynu

Elissa Steamer - pocztówki z Alcatraz

Jamie Thomas - jeden dzień z życia skejta

Dowolny Skejt - Kręcimy... Film

Ostatnie ikony kasy

Wstęp

Tony Hawk's Pro Skater 4 to - moim skromnym zdaniem - najbardziej wciągająca i grywalna zręcznościówka, jaka kiedykolwiek wyszła na PeCeta. Niniejszy poradnik pomoże Ci przebrnąć przez setki zadań, jakimi uraczyli nas programiści z Neversoftu. Znajdziesz tu także szczegółowe opisy lokacji oraz ogólne porady, które z pewnością przydadzą Ci się podczas jazdy po wirtualnych parkach. Zapraszam do lektury.

Kamil "Draxer" Szarek

Uwaga: poradnik był pisany na podstawie polskiej wersji gry i wszelkie słownictwo, które było przetłumaczone w grze, jest po polsku również tutaj. Oprócz wyrazu grind (w polskiej wersji ślizg) i lip - to już przyzwyczajenie. :-)

Zasady kolejnych etapów gry

Nie od razu Rzym zbudowano - podobnie jak nie od razu dane ci będzie próbować największych wyzwań. Grę można podzielić na kilka etapów - oto one:

Etap początkowy - 0-90 Pro Punktów - przechodzenie kolejnych map, wykonywanie zadań (dostępna jest tylko część z nich), zbieranie Pro Punkty, rozwijanie zarówno swoich umiejętności, jak i umiejętności naszego skatera.

Etap wyzwań - po uzbieraniu 90 Pro Punktów, odblokowane zostają zadania zawodowców - po jednym dla każdego skatera, za ich wykonanie otrzymuje się filmiki.

Etap Pro - po wykonaniu przynajmniej jednego zadania zawodowca, odblokowane zostają dodatkowe, trudniejsze zadania na każdej z map. Możesz też wykonywać wszystko to, czego nie zaliczyłeś do tej pory.

Zadania, które dostępne są do wykonania od początku gry (tudzież prawie od początku), zapisałem zielonym kolorem. Zadania dostępne dopiero po osiągnięciu etapu pro poznacie po kolorze brązowym. Speciale do wykonania w grze zaznaczone są kolorem pomarańczowym.

Jak zdobywać punkty?

Na każdej planszy, na której będziesz jeździł, spotkasz się z zadaniami High Score, Pro Score i Sick Score. W opisach tychże zadań umieściłem miejsca, w których najlepiej zdobywać owe punkty. Tutaj zaś znajdziecie porady, jak je zdobyć, jeżeli już w takim miejscu jesteście.

Przede wszystkim staraj się łączyć poszczególne triki w kombosy - ich wykonanie będzie nieco trudniejsze, ale otrzymasz znacznie więcej punktów.

Stosuj dużo grindów. Każdy podskok i obrót podczas grindowania może zwiększyć mnożnik Twoich punktów. W obrębie jednego kombosa staraj się nie powtarzać grindowania dwa razy w tym samym miejscu. Za bycie "monotematycznym" otrzymujesz mniej punktów. Staraj się, aby twoje kombosy były świeże.

Nowością w stosunku do poprzedniej części jest możliwość wykonywania specjalnych manuali, za które również dostajesz punkty. Dużo punktów. Będziesz ćwiczył tę umiejętność podczas trybu kariery, gdyż znajdą się zadania, w których będziesz musiał to robić.

Opanuj sztukę balansowania, gdyż ma to kluczowe znaczenie podczas grindowania i manuala.

Wykonuj triki w powietrzu. Kickflip czy Heelflip do skomplikowanych nie należą, a połączone w kombosa (choćby podczas lotu na rampie) dają dwa razy więcej punktów niż wykonane oddzielnie.

Ogromną potęgę w grze stanowią speciale. Postaraj się, przynajmniej próbuj je wykonywać. Za specjalnego grinda możesz otrzymać kilka razy więcej punktów niż za zwyczajnego! A w połączeniu z innymi trikami daje to jeszcze więcej...

Równie przydatny (jeśli nie bardziej!) jest tzw. Revert. Podczas trików na rampie jest to trik pozwalający zachować ciągłość kombosa. Gdy go użyjesz, skater po prostu obraca się, ale kombos nadal trwa. Koniecznie opanuj ten sposób zdobywania punktów, gdyż przydaje się on na znacznej większości plansz bardziej niż grindy (do tych często nie ma odpowiednich warunków).

Dodatkową "pomoc naukową" stanowić mogą dostępne w sieci filmiki, pokazujące wyczyny najlepszych graczy. Korzystaj z tej pomocy.

Tryb Kariery - Zadania

Czyli: zadania, ich wykonywanie, zdobywanie pieniędzy, umiejętności i wreszcie wydawanie pieniędzy. Istotnym aspektem jest odpowiedni rozwój postaci poprzez właściwe przydzielanie Punktów Cech. Proponuję rozwijać cechy w następującej kolejności: Ollie, Triki - Poręcze, Triki - Ręczne, Wzlot, Szybkość, Czas lotu, Triki - końcówka, Szybkość flipa, Obrót, Zmiana. Nie oznacza to jednak, że nie możesz tej kolejności modyfikować. Wręcz przeciwnie, jest to wskazane, szczególnie, jeżeli w przeciwieństwie do mnie nie lubisz zdobywać punktów grindując.

UWAGA: Zleceniodawcy niektórych zadań mogą się zmienić - w końcu Jamie Thomas nie może być Twoim zleceniodawcą, kiedy grasz właśnie jako on. Grałem jako Tony Hawk, toteż zleceń od Tony'ego w tabelce nie uświadczycie. Mimo to, miejcie świadomość podczas poszukiwań, że od imienia/nazwiska/ksywy/czegoś tam ważniejsze jest miejsce, w którym owa postać stoi - po to właśnie są w tabelach screeny.

UWAGA 2: Musisz umiejętnie gospodarować zarobioną forsą! Sprowadza się to wyłącznie do kupienia dwóch dodatkowych poziomów, gdy tylko zdobędziesz odpowiednią ilość kasy (15000$ za każdy poziom, czyli w sumie 30000). Jeżeli źle wydasz pieniądze i nie będziesz mógł kupić choćby jednego ukrytego poziomu, droga do pełnego ukończenia gry automatycznie zostaje zablokowana.

UWAGA 3: Kilka zadań w grze jest na chwilę, w której pisałem poradnik, niewykonalnych. Czekamy na patcha.

Stałe zadania

Niektóre zadania są wspólne dla wszystkich map. Oto ich wykaz z drobnym opisem:

Zdobądź rekordowe x punktów.

Pierwsze z trzech zadań punktowych. Po prostu odnajdujesz odpowiednie miejsce do zdobycia dużej ilości punktów i robisz to. X oznacza różne ilości, w zależności od mapy.

Zdobądź profesjonalne x punktów.

Tak jak wyżej, tyle że poprzeczka zostaje podniesiona. Musisz zdobyć więcej punktów. Zadanie dostępne dopiero po wykonaniu poprzedniego.

Zdobądź szalone x punktów.

Ostatnie zadanie punktowe, jak sama nazwa wskazuje - CHORE. Dokładniej mówiąc: liczba punktów, które musisz zdobyć, jest duża. Naprawdę duża.

W dalszej części poradnika nie będę już bardziej szczegółowo opisywał powyższych trzech zadań. Znajdzie się tylko informacja o ilości punktów wymaganych do zaliczenia. Wszystkie powyższe zadania mają dwuminutowy limit czasowy.

Zbierz litery S-K-A-T-E.

Literki S-K-A-T-E zostały rozsypane po całej mapie. Twoim zadaniem jest znaleźć je, złapać i wyrobić się w limicie czasowym (dwie minuty).

Zbierz litery C-O-M-B-O.

Zadanie przypomina nieco poprzednie. Musisz złapać również 5 literek, tyle że innych i w nieco inny sposób. Jak sama nazwa wskazuje, musisz to wykonać w obrębie jednego kombo. Limit czasowy jest teoretycznie taki sam jak w przypadku zadania wyżej, ale masz tylko jedną próbę.

Zdobądź medal w zawodach.

Prawie na każdej mapie istnieje takie zadanie. Znajdujesz się w określonym miejscu i wykonujesz triki, aby zdobyć jak najwięcej punktów. Im więcej punktów za triki, tym więcej punktów za przejazd. Za każdy przejazd otrzymujesz 5 ocen. Trzy najlepsze oceny pozostają i zostaje z nich wyliczona średnia - ta średnia to twoja ocena za przejazd. Masz trzy przejazdy. Ocena końcowa, według której zajmujesz określone miejsce, to suma dwóch najlepszych ocen za przejazd. Wraz z kolejnymi etapami, pułap punktów niezbędny do zdobycia medali wzrasta.

Poza wyżej wymienionymi, często zdarzają się zadania typu "Wykonuj wywoływane triki" czy "wykonaj w pewnym momencie podany trik".

Uczelnia

Wprowadzenie

Prosta mapa, interesujące mini-gry, idealna do ćwiczenia przed kolejnymi. W sumie na całą planszę składa się jedna, wielka otwarta przestrzeń - ulica oraz otoczony murem dziedziniec szkoły, który aż kipi od zadań i trików, na których można je efektownie wykonywać.

Gdzie zdobywać punkty?

Proponuję długi grind po murze otaczającym duży plac (tym samym, na którym znajdują się transparenty z zadania "Strąć ślizgiem transparenty Toma"). Na końcu jednej ze ścian znajduje się drut, po którym grind ciągnie się dalej - możesz nic nie robić i jechać właśnie po nim, albo w odpowiednim momencie przeskoczyć na wewnętrzną stronę drugiej ściany (troszkę trudne). Obydwa warianty na screenach poniżej.

Po lewej wariant 1, po prawej wariant 2 ("poćwicz, a na pewno się uda").

Specyfikacja zadań 1

Nazwa zadania i czas na wykonanie

Screen

Zleceniodawca

Nagroda

Zdobądź rekordowe 40000 punktów

2:00

Jamie Thomas

250$, Pro Punkt, Punkt Cech

Zbierz litery S-K-A-T-E

2:00

Profesor

250$, Pro Punkt, Punkt Cech

Zbierz litery C-O-M-B-O

2:00, jedno podejście

Ollie włóczęga

250$, Pro Punkt, Punkt Cech

Ścigaj się z miejscowym skejtem

0:30

Miejscowy skejt

250$, Pro Punkt, Punkt Cech

Wykonuj wywoływane triki

1:00

Skejt Neversoft

250$, Pro Punkt, Punkt Cech

Odegraj się na 5 korporantach

2:00

Twój kumpel

250$, Pro Punkt, Punkt Cech

Spine Transfer nad murem

2:00

Atiba Jefferson

250$, Pro Punkt, Punkt Cech

Ostrzeż pozostałych skejtów

Zmienny limit czasowy

Skejtszczur

250$, Pro Punkt, Punkt Cech

Uczep się samochodu profesora

Brak limitu czasowego

Profesor

250$, Pro Punkt

Strąć ślizgiem transparenty Toma

2:00

Mieszkaniec

250$, Pro Punkt

Zdobądź profesjonalne 75000 punktów

2:00

Jamie Thomas

250$, Pro Punkt

Specyfikacja zadań 2

Nazwa zadania i czas na wykonanie

Screen

Zleceniodawca

Nagroda

Zatrzymaj wszystkie różowe słonie

0:10

Ollie włóczęga

250$, Pro Punkt

Zdobądź medal w wysokim kombo

3 x 0:10

Bob Burnquist

250$, Pro Punkt

Wykonaj 360 Varial McTwist

0:30

Skejt Neversoft

250$, Pro Punkt, Nowe miejsce na Speciala

Zalicz 5 palantów w jednej kombinacji

2:00

Twój kumpel

250$, Pro Punkt

Pokonaj 10 razy lukę między platformami

2:00

Atiba Jefferson

250$, Pro Punkt

Kombosy na ławkach, schodach i maszcie

0:10

Jamie Thomas

500$, Pro Punkt

Pokonaj wszystkie 4 lip luki magisterskie

2:00

Profesor

500$, Pro Punkt

Zbierz profesjonalne C-O-M-B-O

2:00, jedno podejście

Olllie Włóczęga

500$, Pro Punkt

Pobij 3 najlepsze kombinacje Boba

3 x 0:30

Bob Burnquist

500$, Pro Punkt

Zdobądź szalone 250000 punktów

2:00

Skejt Neversoft

500$, Pro Punkt

Opisy zadań

Zdobądź rekordowe 40000 punktów.

Zbierz litery S-K-A-T-E.

S: Z miejsca, w którym startujesz, pojedź ulicą. Literkę S ujrzysz po prawej stronie, nad wejściem do budynku. Moim zdaniem najlepiej grindować po barierce, na końcu się wybić i ponownie grindować. Złapiesz literkę, a jeżeli utrzymasz się grindując aż do końca trasy, dojedziesz do drugiego piętra parkingu.

K: Wjedź na drugie piętro parkingu. Ujrzysz dwie linie wysokiego napięcia. Wyskocz na tą, która wychodzi pod kątem prostym od strony parkingu. Grindując po niej, złapiesz literkę K. Grinduj dalej, aż do "końca trasy".

A: Musisz się dostać na balkonik w pobliżu końca ulicy. Literka jest przy jednym z jego wylotów. Po prostu wyskocz i złap ją.

T: Pojedź pod duży budynek z rampami. Na jednej z ramp znajduje się literka. Wybij się i złap ją.

E: Musisz dostać się na budynek z transparentami (w pobliżu budynku od poprzedniej literki). E jest na balkonie owego budynku (nie na dachu!).

Zbierz litery C-O-M-B-O.

Nic prostszego. Wystarczy tylko wskoczyć na rurkę i... jechać, łapiąc po drodze kolejne literki C-O-M-B. Drugie O znajdziesz za mostkiem - musisz go w odpowiednim momencie przeskoczyć. To wszystko. A, i nie przewróć się przy lądowaniu.

Ścigaj się z miejscowym skejtem.

Nietypowe, ale bardzo ciekawe zadanie. :) Musisz przejechać leżąc na deskorolce przez wszystkie checkpointy, a jest ich 15. Są porozrzucane po całej mapce. Na szczęście strzałka podpowiada Ci, w którą stronę jechać. Możesz podskakiwać, i jest to potrzebne, gdyż tu i ówdzie możesz natrafić na przeszkody wymagające skoku. Sterowność jest niska. Uważaj, aby nie skręcać, gdy jesteś w powietrzu - może to skończyć próbę wykonania zadania. Nie próbuj również zderzeń z jakimkolwiek obiektem - uwierz mi, nie ma w tym nic fajnego. :)

Wykonuj wywoływane triki.

Przed rozpoczęciem tej próby dokładnie zapoznaj się z klawiszologią. Twoim zadaniem jest wykonywanie na rampie trików, jakie będą pojawiały się na liście po prawej. Musisz to robić w miarę szybko. Pomoc stanowią podpisy bezpośrednio pod trikami, w jaki sposób je wykonać. Należy zaznaczyć, że triki do zadań tego typu dobierane są losowo - są za każdym razem inne.

Odegraj się na 5 korporantach.

Tytuł brzmi tajemniczo, ale wystarczy po prostu przewrócić 5 kolesiów. Pierwszy stoi na rampie, następnych dwóch na balkoniku obok rampy i ostatnich dwóch na murku. Bułka z masłem (o ile opanujesz wallie :).

Spine Transfer nad murem.

Musisz wykonać w sumie jeden trik i 2 kombosy. Za pierwszym razem jest to zwyczajny Spine Transfer. Za drugim, podczas Spine Transfera musisz wykonać dodatkowo kickflipa, zaś za trzecim razem w miejsce kickflipa wchodzi indy. Masz instrukcje, jak wykonać te triki.

Ostrzeż pozostałych skejtów.

W tym zadaniu musisz dotrzeć do czterech skejtów, zanim zrobi to oficer Tom. Za każdym razem gdy dotrzesz do jednego ze skejtów, otrzymasz kilka dodatkowych sekund. Są oni rozstawieni kolejno pod białym gmachem, pod kioskiem, pod Koloseum (jeżeli wykonałeś zadanie "Odegraj się na 5 korporantach", to uważaj w tym momencie na futbolistów, którzy Cię nokautują) i pod parkingiem.

Uczep się samochodu profesora.

Kolejne oryginalne zadanie, znowu bardzo proste. Wystarczy tylko raz uczepić się uciekającego samochodu profesora i odpowiednio balansować (a nie jest to sztuką).

Strąć ślizgiem transparenty Toma.

Przygotuj się na długi rajd po ogrodzeniu. Musisz jechać po jego zewnętrznej części i strącić 7 kolejnych transparentów. Nie jest to trudne, tym bardziej, że nie musisz strącić wszystkich transparentów w jednym kombosie.

Zdobądź profesjonalne 75000 punktów.

Zatrzymaj wszystkie różowe słonie.

Zadanie nieco podobne do "Zbierz litery C-O-M-B-O", nawet zleceniodawca ten sam i nadal w takim samym stanie. :) Limit czasowy jest BARDZO mały, toteż ostatnich kilka słoni będziesz musiał złapać w jednym kombosie (dopóki wykonujesz kombosa, zadanie trwa - pomimo tego, że czas już się skończył). Słonie rozmieszczone są wokół wyschniętej rzeki.

Zdobądź medal w wysokim kombo.

Twoja pierwsza walka o miejsce na podium. Zanim ją rozpoczniesz, zalecam ukończenie zadania "