Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2 - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas - ebook

Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2 - poradnik do gry ebook

Jacek "Stranger" Hałas

0,0

Opis

Poradnik do „Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas 2” zawiera opis przejścia wszystkich siedmiu rozdziałów gry z kampanii dla pojedynczego gracza, oraz porady dotyczące zarówno właściwej rozgrywki jak i zdobywania punktów rozwoju w trzech głównych kategoriach.

Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Ostateczna rozgrywka (cz.1) (Akt 7 – Posiadłość)
  • Ostateczna rozgrywka (cz.2) (Akt 7 – Posiadłość)
  • Dachy budynków (cz.1) (Akt 2 – Stara część Vegas)
  • Główna scena (cz.2) (Akt 5 – Teatr)
  • Negocjacje (cz.1) (Akt 1 – Pireneje)
  • Główna scena (cz.1) (Akt 5 – Teatr)
  • Główna scena (cz.3) (Akt 5 – Teatr)
  • Rafineria (cz.1) (Akt 6 – Pustynia w Newadzie)
  • Hacjenda (cz.4) (Akt 7 – Posiadłość)
  • Porady

Informacja o grze

Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas 2 to szósta w kolejności odsłona popularnego cyklu strzelanin oraz bezpośredni sequel wydanej w 2006 roku gry, w której poznaliśmy elitarną drużynę komandosów, dowodzoną przez Logana Kellera.

Gra Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2008 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360, PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 125

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2poradnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=753

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Akt 1 - Pireneje

Negocjacje (cz.1)

Negocjacje (cz.2)

Negocjacje (cz.3)

Negocjacje (cz.4)

Negocjacje (cz.5)

Zasadzka (cz.1)

Zasadzka (cz.2)

Zasadzka (cz.3)

Zasadzka (cz.4)

Akt 2 - Stara część Vegas

Dachy budynków (cz.1)

Dachy budynków (cz.2)

Dachy budynków (cz.3)

Dachy budynków (cz.4)

Klub nocny (cz.1)

Klub nocny (cz.2)

Klub nocny (cz.3)

Klub nocny (cz.4)

Podziemny parking (cz.1)

Podziemny parking (cz.2)

Podziemny parking (cz.3)

Podziemny parking (cz.4)

Zakłady (cz.1)

Zakłady (cz.2)

Zakłady (cz.3)

Zakłady (cz.4)

Zakłady (cz.5)

Akt 3 - Centrum rekreacyjne

Ośrodek sportowy (cz.1)

Ośrodek sportowy (cz.2)

Ośrodek sportowy (cz.3)

Ośrodek sportowy (cz.4)

Ośrodek sportowy (cz.5)

Hala sportowa (cz.1)

Hala sportowa (cz.2)

Hala sportowa (cz.3)

Hala sportowa (cz.4)

Biblioteka publiczna (cz.1)

Biblioteka publiczna (cz.2)

Biblioteka publiczna (cz.3)

Pościg (cz.1)

Pościg (cz.2)

Pościg (cz.3)

Pościg (cz.4)

Akt 4 - Centrum konferencyjne

Południowa hala (cz.1)

Południowa hala (cz.2)

Południowa hala (cz.3)

Południowa hala (cz.4)

Hala wystawowa (cz.1)

Hala wystawowa (cz.2)

Hala wystawowa (cz.3)

Hala wystawowa (cz.4)

Hala wystawowa (cz.5)

Hala wystawowa (cz.6)

Północna hala (cz.1)

Północna hala (cz.2)

Północna hala (cz.3)

Kolejka (cz.1)

Kolejka (cz.2)

Kolejka (cz.3)

Akt 5 - Teatr

Penthouse (cz.1)

Penthouse (cz.2)

Penthouse (cz.3)

Penthouse (cz.4)

Penthouse (cz.5)

Penthouse (cz.6)

Kasyno (cz.1)

Kasyno (cz.2)

Główna scena (cz.1)

Główna scena (cz.2)

Główna scena (cz.3)

Główna scena (cz.4)

Główna scena (cz.5)

Ewakuacja (cz.1)

Ewakuacja (cz.2)

Akt 6 - Pustynia w Newadzie

Strefa zrzutu (cz.1)

Strefa zrzutu (cz.2)

Strefa zrzutu (cz.3)

Piece (cz.1)

Piece (cz.2)

Rafineria (cz.1)

Rafineria (cz.2)

Rafineria (cz.3)

Pas startowy (cz.1)

Pas startowy (cz.2)

Akt 7 - Posiadłość

Teren wokół posiadłości (cz.1)

Teren wokół posiadłości (cz.2)

Hacjenda (cz.1)

Hacjenda (cz.2)

Hacjenda (cz.3)

Hacjenda (cz.4)

Ostateczna rozgrywka (cz.1)

Ostateczna rozgrywka (cz.2)

Porady

Wprowadzenie

Witaj w nieoficjalnym poradniku do drugiej części serii Tom Clancy's Rainbow Six Vegas. Tekst ten w głównej mierze składa się ze szczegółowego opisu przejścia wszystkich siedmiu rozdziałów gry, przypadających na kampanię dla pojedynczego gracza. W poradniku skupiłem się przede wszystkim na przedstawieniu najskuteczniejszych metod zabezpieczania kolejnych pomieszczeń oraz realizacji powierzonych przez komputer zleceń. Dołączone do opisu screeny w wielu przypadkach wzbogaciłem oznaczeniami, podpowiadającymi między innymi, w jaki sposób należy ustawiać się do wykonania konkretnej czynności. W końcowej części poradnika zamieściłem ponadto szereg porad dotyczących zarówno właściwej rozgrywki jak i zdobywania punktów rozwoju w trzech głównych kategoriach. Życzę miłej zabawy. Powodzenia!

Stranger

Akt 1 - Pireneje

Negocjacje (cz.1)

Akt 1 - Pireneje

Scena pierwsza - Negocjacje

Opis przejścia misji:

Cały ten akt stanowi wprowadzenie do właściwej rozgrywki. Nie oznacza to jednak, że będziesz tu jakoś specjalnie traktowany. Nie zachowując odpowiednich środków ostrożności, możesz łatwo zginąć. Na szczęście gra wyświetla wiele cennych podpowiedzi, które warto czytać. Ponadto do celu w większości sytuacji prowadzi (wyjątkowo) tylko jedna ścieżka. Zaznajomisz się nie tylko z podstawowymi ruchami głównego bohatera, ale nauczysz się również, w jaki sposób zarządzać drużyną i oczyszczać okupowane przez terrorystów pomieszczenia.

Nie przejmuj się tym, że grę rozpoczynasz bez aktywnej broni oraz aktywnego HUD-a na ekranie. W taki właśnie sposób obrazowane są interaktywne scenki przerywnikowe, w których będziesz brać udział. W pierwszej kolejności skieruj się do przedstawionych na screenie schodów, choć możesz też oczywiście troszeczkę się porozglądać.

Jak już wcześniej wspomniałem, do celu prowadzi wyłącznie jedna ścieżka, tak więc nie możesz się tu zgubić. Masz dotrzeć do pokazanego na screenie pomieszczenia. Wysłuchaj tam rozkazów oraz planu całej akcji.

Teraz skieruj się do przejścia po lewej, przy którym stoją już członkowie Twojej drużyny. Chwilowo nie możesz nimi dowodzić, ale wkrótce to się zmieni. Przejdź na znajdujący się tam nowy mostek (screen). Przygotuj się, gdyż za chwilę zabijesz pierwszego bandytę. Zwróć też uwagę na wyświetlany na Twoim ekranie przekaz filmowy.

Gra w tym miejscu powinna wyświetlić pierwsze okno z podpowiedzią (screen). Mianowicie podczas rozgrywki możesz się "przyklejać" do różnorakich obiektów, wykorzystując je w formie zasłony. Domyślnie wykonuje się to, wciskając prawy przycisk myszy. Zanim cokolwiek zrobisz, upewnij się, że masz wybraną broń z tłumikiem. Ponadto radzę zmienić sposób prowadzenia ostrzału (klawisz X), wybierając opcję wystrzeliwania pojedynczych pocisków.

Jeśli chcesz, możesz wcale nie przyklejać się do ściany, choć wykorzystanie tej opcji w żaden sposób Ci nie zaszkodzi. Będąc cały czas przyklejonym, zacznij przemieszczać się w lewo. Zaczekaj, aż pokazany na screenie terrorysta ustawi się przy oknie. Wychyl się i zabij go celnym strzałem w głowę. Proponuję decydować się na takie właśnie precyzyjne ruchy, dzięki czemu zdobędziesz większą liczbę punktów w kategorii Marksman lub CQB.

Negocjacje (cz.2)

Wejdź do środka. Pamiętaj, że możesz wyświetlać sobie mapkę okolicy, przytrzymując klawisz TAB. Wciśnij ALT, żeby przywołać kolegów. Ponowne wciśnięcie tego klawisza pozwoliłoby z kolei ich zatrzymać. Skieruj się teraz w prawo, wybierając przedstawione na screenie schody. Udaj się na samą górę.

Po drodze otrzymasz nowe wytyczne. Masz wyeliminować dwóch wrogich snajperów. Zbliż się do podwójnych drzwi. Skorzystaj z gadżetu znanego z pierwszej części serii, a mianowicie niewielkiej kamery (Snake Cam). Obniż widok i zaczekaj, aż gra zaproponuje użycie kamery. Wciśnij SPACJĘ i zaczekaj na załadowanie nowego widoku. Widocznych tu wrogów możesz teraz zaznaczyć, wciskając dwukrotnie klawisz T (screen). Ułatwi to sprawę członkom Twojej drużyny.

Wyłącz teraz ten widok, wycofaj się i wciśnij SPACJĘ, mając na widoku drzwi. Spowoduje to, że przy drzwiach ustawią się koledzy z drużyny (screen). Masz teraz trzy opcje do wyboru. Jeśli chcesz pozostać w zgodzie z tym tutorialem, wciśnij B (Open & Clear - otwórz i zabezpiecz), dzięki czemu podwładni wkroczą do środka bez używania dodatkowych przedmiotów (granatów). Twoja drużyna powinna bezproblemowo poradzić sobie ze snajperami.

Zignoruj widocznych za szybą sojuszników i ruszaj z całą drużyną przed siebie. Musisz dotrzeć do niewielkich schodów, po których zejdź na sam dół. Nie musisz ustawiać drużyny przy napotkanych nowych drzwiach. Otwórz je i skieruj się od razu w lewo (screen). Proponuję zostawić tam resztę drużyny, gdyż dalej spokojnie poradzisz sobie w pojedynkę.

Przyklej się do ściany po prawej. Za rogiem stoi dwóch gostków. Gra wyświetli nową podpowiedź, dotyczącą możliwości penetrowania niektórych powierzchni przez wystrzeliwane pociski. W tym przypadku możesz wycelować w pokazany na screenie drewniany obiekt. Radzę użyć tu drugiego karabinu, wyposażonego w lepszą lunetę. Jeśli chcesz, możesz też wycelować w głowy przeciwników. Uważaj tylko, bowiem jeśli jeden z wrogów zdoła uciec, na wyższym balkoniku mogą pojawić się dodatkowi terroryści.

Przywołaj kolegów i ruszaj prosto. Zgodnie z wyświetloną podpowiedzią, zbliż się do zapory i wciśnij SPACJĘ, żeby ją pokonać. Idź dalej. Podpowiedź odnośnie użycia opcji sprintu (klawisz SHIFT) możesz zignorować. Docelowo masz zbliżyć się do pokazanych na screenie drzwi.

Negocjacje (cz.3)

Po raz pierwszy będziesz miał okazję przećwiczyć jednoczesne atakowanie wrogów z dwu różnych stron. Użyj kamery. Zauważ, że możesz zaznaczyć lewe drzwi (screen), dzięki czemu Twoi koledzy automatycznie się tam udadzą. Zaznacz teraz obu terrorystów i przystąp do szturmu. Ponownie możesz wybrać opcję ataku bez użycia granatów. Zabezpiecz to pomieszczenie.

Udaj się w kierunku nowych podwójnych drzwi. Po drugiej stronie nie ma żadnych przeciwników, tak więc otwórz je bez obaw. Ruszaj dalej, mając ze sobą całą drużynę. Po dotarciu do nowego pomieszczenia ponownie przećwiczysz szturmowanie pomieszczeń. Kolegów ustaw przy pokazanych na screenie drzwiach po prawej.

Sam natomiast kucnij i przemieszczaj się w lewo. Nie możesz tu wstawać, gdyż w tym miejscu znajduje się szklana ściana. Zbliż się do drugich drzwi. Użyj kamery, zaznaczając dwóch wybranych terrorystów. Teraz przećwicz akcję typu Flash & Clear, czyli szturm z użyciem granatu oślepiającego. W tym celu wciśnij klawisz V. Po eksplozji granatu otwórz drugie drzwi i pomóż kolegom w pozbyciu się zdezorientowanych terrorystów (screen).

Zwołaj swoich ludzi i idź do schodów, które prowadzą na wyższy poziom. Do nowych podwójnych drzwi podejdź sam, zostawiając podwładnych gdzieś z tyłu. Otwórz je ostrożnie i celnym strzałem w głowę pozbaw życia stojącego do Ciebie tyłem wroga. Przygotuj teraz broń z lunetą, ustawiając tryb wystrzeliwania pojedynczych pocisków.

Przyklej się do ściany po prawej i spróbuj na chwilkę się wychylić. Zauważ, że w oddali znajduje się snajper. Jego lokalizację przedstawiłem na poniższym screenie. Musisz pozbyć się snajpera, oddając parę celnych strzałów w jego stronę, a konkretnie w okolice jego głowy. Użyj funkcji przybliżania obrazu. Za każdym razem dobrze jest zaczekać, aż snajper zacznie przeładowywać broń i wtedy szybko się wychylić. Upewnij się, że przeciwnik został zabity. Możesz ruszać dalej (z całą drużyną).

Idź cały czas prosto. Docelowo dotrzesz do miejsca, w którym po raz pierwszy skorzystasz z lin. Proponuję udać się do pokazanego na screenie zaczepu. Zaczekaj teraz, aż Twoi koledzy wykonają tę samą czynność.

Negocjacje (cz.4)

Zgodnie z nową podpowiedzią, możesz rozkazywać kolegom, żeby podwyższali lub obniżali się na linie. Przygotuj się do akcji. Jeśli chcesz, możesz też obrócić się, wciskając klawisz C. Z pomocą kolegów zabezpiecz całe dolne pomieszczenie (screen). Obniż się i wciśnij SPACJĘ, żeby wskoczyć do środka.

Skieruj się do pojedynczych drzwi, które znajdują się po lewej stronie. Możesz je od razu otworzyć. Po dotarciu do nowej lokacji radzę włączyć na chwilę mapę. Zauważ, że do nowego pomieszczenia prowadzą trzy pary drzwi. Radzę ustawić podwładnych przy pokazanym na screenie wejściu po prawej (1). Sam natomiast skieruj się do drzwi po lewej (2).

Zaznacz dwóch wybranych terrorystów dla kolegów. Dobrze byłoby, gdyby jeden z oznaczonych do likwidacji wrogów pochodził z grupy zwróconej w stronę drzwi, przy których sam się ustawiłeś. Ponadto radzę użyć w trakcie szturmu jednego z dostępnych granatów. Najlepiej sprawdzi się tu granat ogłuszający. Tradycyjnie już pomóż kolegom w pozbyciu się zdezorientowanych wrogów (screen).

Przejście do kolejnej lokacji znajduje się na lewo od drzwi, z których przed chwilą korzystałeś. Chwilowo nie spotkasz żadnych nowych wrogów. Ponownie skorzystaj z liny (screen), ale tym razem wspinaj się na górę. Zignoruj widocznych po drodze sojuszników. Zaczekaj, aż cała drużyna znajdzie się w nowym miejscu.

Możesz ruszać przed siebie. Przez dłuższą chwilę będziesz miał spokój. Odstaw kolegów i w pojedynkę zbliż się do dwóch nowych przeciwników (screen). Zgodnie z sugestią, możesz tu użyć jednego z posiadanych granatów. Nie jest to jednak wymagane. Natomiast na pewno warto skorzystać z jednej z okolicznych zasłon. Zbierz przy sobie drużynę i idź dalej.

Na prawo od zabitych terrorystów znajdują się pojedyncze drzwi i to właśnie tam się udaj. Noktowizora nie musisz tu raczej używać. Przejdź przez kolejnych drzwi, a następnie pokonaj klatkę schodową. Kieruj się na najwyższy poziom. Użyj SPACJI, mając namierzone podwójne górne drzwi (screen), dzięki czemu jeden z podwładnych unieszkodliwi znajdujący się tam ładunek wybuchowy.

Negocjacje (cz.5)

Będziesz teraz świadkiem nowej interaktywnej sceny przerywnikowej. Nie możesz więc korzystać z posiadanej broni. Musisz być jednak przygotowany na to, że wkrótce rozpoczną się kolejne walki. W związku z czym ustaw się za pokazanym na screenie słupem. Możesz zrobić to także w ostatniej chwili, choć wtedy pojawia się ryzyko odniesienia obrażeń.

W pewnym momencie jeden z Twoich sojuszników otworzy ogień. Najskuteczniejsza metoda pozbywania się okupujących pomieszczenie terrorystów zakłada kucanie oraz strzelanie przez pokazane na screenie fragmenty barierki. Zapewnią Ci one dodatkową osłonę, a przy tym otrzymasz dodatkowe premie za tego typu akcje (Kill Through Cover).

W międzyczasie z pomieszczenia powinni wybiec wszyscy zakładnicy. Uważaj, gdyż przez kilka chwil będą się znajdowali za Twoimi plecami. Wkrótce do pomieszczenia wbiegnie druga grupa terrorystów. Taktyka walki pozostaje bez zmian, choć możesz niekiedy wstawać lub chować się za słupami. Warto też użyć co najmniej jednego granatu, ale dopiero wtedy, gdy w środku nie będzie już sojuszników. Pomagaj sobie mapką taktyczną, by szybciej lokalizować wrogów.

Po