The Elder Scrolls III: Trójca - poradnik do gry - Piotr "Ziuziek" Deja - ebook

The Elder Scrolls III: Trójca - poradnik do gry ebook

Piotr "Ziuziek" Deja

0,0

Opis

Poradnik do dodatkowej kampanii The Elder Scrolls III: Tribunal zawiera dokładny opis lokacji wraz ze sprzedawcami, ważniejszymi osobami i przedmiotami, opis zadań głównych oraz pobocznych, a także uaktualnione rozdziały dotyczące zaklinania i alchemii.

The Elder Scrolls III: Trójca - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Rozdzial I - Mroczne Bractwo
  • Rozdzial II - Tienius Delitian
  • Rozdzial V - Sluzba u Almalexii
  • Reka Bogow (Miasto)
  • Rozpoczecie Przygody
  • Rozdzial III - Sluzba w Swiatyni
  • Rozdzial IV - Sluzba u Krola
  • Rozdzial VI - Sotha Sil
  • Kanaly Swiatynne (Podziemia)
  • Palac Krolewski (Miasto)

Informacja o grze

The Elder Scrolls III: Tribunal jest oficjalnym rozszerzeniem do gry cRPG The Elder Scrolls III: Morrowind. Fabuła dodatku koncentruje się wokół bogów, którzy tworzą tytułową trójcę rządzącą kontynentem Tamriel. Deweloperzy ze studia Bethesda Softworks zadbali o solidną porcję nowości, w tym nowe miasta, bestie, lokacje i przedmioty. Zmiany objęły także interfejs oraz dziennik postaci.

Gra The Elder Scrolls III: Tribunal, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2003 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 104

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność



Podobne


The Elder Scrolls III:Trójcaporadnik do gry

autor: Piotr "Ziuziek" Deja

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=197

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Rozpoczecie Przygody

Miasto

Palac Krolewski

Dziedziniec Swiatyni

Wielka Swiatynia

Reka Bogow

Wielki Bazar

Plac Brindisi Dorom

Podziemia

Kanaly Swiatynne

Stara Swiatynia

Kanaly Posiadlosci

Kanaly Bazaru

Kanaly Zachodnie

Ruiny

Bamz-Amschend

Norenen-Dur

Rozdzial I - Mroczne Bractwo

Rozdzial II - Tienius Delitian

Rozdzial III - Sluzba w Swiatyni

Rozdzial IV - Sluzba u Krola

Rozdzial V - Sluzba u Almalexii

Rozdzial VI - Sotha Sil

Rozdzial VII - Zadania Pozostale

Alchemia

Wprowadzenie

Lista Składników (1)

Lista Składników (2)

Lista Składników (3)

Lista Składników (4)

Lista Składników (5)

Lista Efektów

Zaklinanie

Wprowadzenie

Klejnoty Dusz

Łapanie Dusz

Odpowiedni Przedmiot

Magiczne Efekty

Zaklinanie

Wprowadzenie

Witam wszystkich w poradniku do dodatkowej kampanii o dla jednej z najlepszych gier RPG, jaką jest Morrowind. Poradnik podzieliłem na następujące części:

opis lokacji, wraz ze sprzedawcami i ważniejszymi osobami i przedmiotami, lokalizacjami budynków. Dzieli się on na [Miasto] (jest to główna część Twierdzy Smutku), [Podziemia] (jest to Stara Twierdza Smutku, która teraz jest plątaniną kanałów i podziemnych korytarzy) oraz [Ruiny] (ruiny krasnoludzkie i daedryczne, dostęp do nich uzyskujesz dopiero później)

opis zadań głównych (rozdziały I-VI) oraz pobocznych (rozdział VII), wszystkich, które udało mi się znaleźć.

uaktualnione rozdziały dotyczące zaklinania (o nowe przedmioty z dodatku) oraz alchemii (o nowe składniki).

Polecam zaznajomić się z oznaczeniami, których używam w tekście i na mapach.

Jeśli chodzi o mapy, to żółtym kolorem zaznaczałem nazwę danej lokacji, białym - linie prowadzące od jednej części danej lokacji do drugiej oraz nazwy innych lokacji, do których można stąd przejść, pomarańczowym - ważniejsze punkty, zielonym - miejsca, gdzie można wejść.

Co do tekstu, to oznaczenia są następujące:

Czcionką pogrubioną pomarańczową zaznaczałem imiona NPC-ów (także wrogich, ale nie zaznaczałem w ten sposób np. Goblinów czy Liczów)

Czcionką pogrubioną brązową zaznaczałem nazwy lokacji.

Czcionką pogrubioną zieloną zaznaczałem nazwy ważniejszych przedmiotów.

Czcionką [pogrubioną w kwadratowych nawiasach] zaznaczałem ważniejsze punkty (pomarańczowe liczby na mapie) oraz wejścia (zielone litery na mapie)

Czcionką pogrubioną i podkreśloną zaznaczałem w tekście miejsce, gdzie można dostać oznaczone tak zadanie (patrz rozdział z zadaniami pozostałymi)

Czcionką podkreśloną zaznaczałem odniesienia do zadań pobocznych i kampanii.

Tekst ** w dwóch gwiazdkach ** odnosi się do poradnika do Morrowind.

Rozpoczecie Przygody

Tribunal to osobna przygoda, która niewiele - a właściwie nic - nie ma wspólnego z główną kampanią. Ten rozdział poświęciłem dokładnemu opisowi, jak rozpocząć przygodę z "Trójcą".

Na sam początek upewnij się, że woja postać jest w pełni sił i gdzieś się prześpij - nie w karczmie, ale pod gołym niebem. Za pierwszym lub drugim razem zostaniesz zaatakowany przez zabójców Mrocznego Bractwa - zazwyczaj jednego. Ataki mogą się powtarzać, jeśli będziesz spał pod gołym niebem (ale nie, jeśli dotrzesz do Twierdzy Smutku - patrz dalej). Zabójcy uzbrojeni będą w broń zależnie od twojego poziomu (im wyższy - tym lepszym orężem będą dysponowali). Mają także na sobie pancerz Mrocznego Bractwa, którego klasa także zależy od poziomu (np. na pierwszym wynosi 5, a na 30 - ponad 200).

Po pierwszym ataku twój dziennik zostanie uaktualniony. Teraz porozmawiaj z pierwszym lepszym strażnikiem w jakimkolwiek mieście lub osadzie. Dostaniesz niepokojące informacje, a także radę, byś znalazł Apellusa Matiusa.

**Ebonheart, Ebonheart - pomiędzy [15], [16] i [17]**

Ten osobnik znajduje się w Ebonheart (dokładniej - obok bramy w środkowej części miasta, tej, która prowadzącej do zamku). Pogadaj z nim, a dostaniesz namiary na kolejną osobę - Asciene Rane.

** Ebonheart, Ebonheart - [18] **

Jest ona w Komnatach Wielkiej Rady. Po prostu wejdź na most i poszukaj jej w środku, stoi gdzieś na dole. Wyjaśnij jej dokładnie, czemu chcesz się przenieść do Twierdzy Smutku, a zostaniesz teleportowany do Pałacu Królewskiego.

Co dalej? To zależy od ciebie. Tutaj podam tylko parę wyjaśnień. Obecna Twierdza smutku jest zbudowana na Starej Twierdzy Smutku. Obecna to [Miasto], natomiast Stara - to [Podziemia] (sieć kanałów i jaskiń głęboko pod ulicami miasta). Są jeszcze [Ruiny], ale dostęp do nich dostaniesz później. Jeśli chcesz się zająć tylko i wyłącznie główną kampanią, to przejdź do rozdziału "Służba w Świątyni". Polecam jednak najpierw rozprawienie się z Mrocznym Bractwem (kampania "Mroczne Bractwo") i wykonanie zadań dla Tieniusa Delitiana (kampania "Tienius Delitian").

Miasto

Palac Krolewski

[Miasto] Pałac Królewski

Królewski Pałac to środkowa część Twierdzy Smutku. Tutaj mieszka obecny król i jego matka. Na mapie w środkowej części jest dziedziniec - otaczają go pomieszczenia pałacu, które po kolei opiszę (uwaga - gdy przeniesiesz się z Vvardenfell do Twierdzy Smutku, to znajdziesz się w Przedsionku - północno-wschodniej części).

Z dziedzińca północna brama prowadzi na Dziedziniec Świątyni, południowa - naPlacBrindisi Dorom. W [1] stoiPlitinius Mero, w [2]Królewski Strażnik, natomiast w [3] - Calvus Horatius. Ten ostatni jest najemnikiem, którego można wynająć za 250 złota (sam wszystko i dokładnie wyjaśni, jakie są zasady współpracy). Są tu wyjścia do Przedsionka, Siedziby Kultu Tamriel, Kwater Strażników i Magazynu Legionu.

W Przedsionku w [4] stoiEffe-Tei. Służy on informacjami oraz jest jedyną osobą, która może przenieść cię z powrotem do Vvardenfell. Poza tym w [5] i [6] spotkaszKrólewskichStrażników. Stąd możesz wyjść na Dziedziniec, do Sali Tronowej, Komnat Helsetha lub Magazynu Legionu, dolne przejście prowadzi do Podziemi (opis na końcu).

Komnaty Helsetha są na razie zamknięte i nie można się do nich dostać - po więcej szczegółów dotyczących tego zapraszam do opisu kampanii "Służba u Króla". Warto wiedzieć, że jest tam na skrzyni księga Tajemnica Talary, Część 3 (podnosi o 1 Zniszczenie), która leży na skrzyni. W [7] stoiErvis Verano, a w [8] - Milvela Dralen.

W Sali Tronowej nie będzie na razie nic ciekawego. W [9] stoi małomówny TieniusDelitian. Wokół niego są strażnicy królewscy: w [10]Evo Othreloth, w [11]IvulenIrano, a w [12] - Diradeni Farano. Są tu wyjścia do Przedsionka i Siedziby Kultu Tamriel.

W Siedzibie Kultu Tamriel w [13] i [14] stoją Królewscy Strażnicy. Na dole w [15] jestLaurina Maria, która handluje miksturami, posiada 1200 złota, sprzedaje i pomaga tworzyć zaklęcia. Obok niej w [16] jestCrito Olcinius (jego usługi są tylko dla wysokich rangą członków Kultu Tamriel), który także oferuje sprzedaż i tworzenie zaklęć, handluje też miksturami i posiada 1000 złota. Z tego pomieszczenia można dostać się na Dziedziniec, do Komnat Barenziah i Kwater Strażników.

W Komnatach Barenziah na razie stoją tylko dwie osoby: w [18]Alusannah, a w [19] matka króla - Barenziah. Stąd można tylko wyjść z powrotem do Siedziby Kultu Tamriel.

W Kwaterach Strażników są (ciekawe, prawda?) Królewscy Strażnicy - w[20], [22] i [23]. W [21] znajduje się pokój ze skrzyniami wszystkich strażników w pałacu, natomiast w [24] na dole stoi Aleri Aren. Można stąd wyjść na Dziedziniec, do Siedziby Kultu Tamriel i Magazynów Legionu, natomiast dolne przejście prowadzi do Więzienia.

W Więzieniu nie ma niczego zbytnio ciekawego. W [25] i [26] stoją Królewscy Strażnicy, natomiast w [27] jest skrzynia z dowodami (tam właśnie składowane są rzeczy, które ukradłeś, a które zostały odebrane ci przez strażników, skrzynia ma poziom zamka równy 50). Z więzienia można tylko wrócić z powrotem do Kwater Strażników.

W Magazynach Legionu na górze w [28] i [29] stoją Strażnicy, natomiast na dole jest Kapitan Straży - w[30]. Jest tu też mnóstwo worków, beczek itp. z jedzeniem, ale nie warto zawracać sobie nimi głowy. Można stąd wyjść na Dziedziniec, iść do Kwater Strażników lub Przedsionka.

W Podziemiach - oprócz zejścia do Kanałów Pałacu nie ma nic ciekawego. Skrzyniami i workami z żarciem nie warto sobie zawracać głowy. W kanałach natomiast jedyną rzeczą, którą będziesz spotykał, będą przeciwnicy: Gobliny w [33], [34], [35] i [36], jeden Durzog w [33], Szkielet w [31]. Ostatnim przeciwnikiem w [32] będzie jeden z listy: Zjawa Przodka, Kościej, Potężniejsza Zjawa Przodka, Szkielet Czempion lub Licz. W [37] pod wodą są Zwłoki do przeszukania. Z tej części podziemi można dostać się do innych kanałów: Kanałów Bazaru, Kanałów Posiadłości i Kanałów Zachodnich.

Dziedziniec Swiatyni

[Miasto] Dziedziniec Świątyni

Jest to duży plac podzielony na parki oraz główną część - Wielką Świątynię, do której tylko stąd można się dostać. Nie ma tu innych budynków. Są tu wyjścia do trzech dzielnic: RękiBogów, Pałacu Królewskiego i Wielkiego Bazaru.

Jedyne, co jest tu ciekawe, to osoby:

[1] - Gaenor. Zanim zaczniesz z nim rozmawiać, obejrzyj dokładnie opis zadania Naturalny.

[2] - Mehra Helas. Możesz z nią pogadać o ogólnej sytuacji, później jej obecność będzie dotyczyła zadania Szkarłatna Plaga.

[3] - Athelyn Malas. Pojawia się, gdy wykonujesz zadanie Szkarłatna Plaga.

[4] - Goval Ralen. Jeden z kandydatów w zadaniu Swaty.

[5] - Gee-Pop Varis. Ogrodnik, nie ma zbyt wiele do powiedzenia.

[6] - Bels Uvenim. Patrz zadanie Wodzowie.

[7] - Forven Berano. Patrz do kampanii "Tienius Delitian".

Wielka Swiatynia

[Miasto] Wielka Świątynia

Wielka Świątynia znajduje się na środku Dziedzińca Świątyni - północnej części Twierdzy Smutku. Tylko stamtąd można dostać się tutaj, i tylko przez świątynię można zejść do KanałówŚwiątyni. Składa się ona z kilku części, z czego środkowa - Główna Kaplica - jest na razie niedostępna. Po więcej informacji dotyczących tej kaplicy zapraszam do opisu głównej kampanii. Po Wielkiej Świątyni chodzi dużo Elitarnych Strażników Świątynnych. Są oni w następujących miejscach: [3], [4], [5], [6], [9], później także w [12], [13] i [14].

Zaraz po wejściu do Wielkiej Świątyni znajdziesz się w Przedsionku. Stoją tam (prócz wymienionych już strażników) dwie osoby - w [1]Granny Varis (sprzątaczka świątyni), a w [2] - Fedris Hler, namiestnik Almalexii. On daje początkowe zadania z kampanii "Służba w Świątyni". Lewe drzwi prowadzą do Głównego Biura, prawe do Lecznicy, a środkowe - do niedostępnej na razie Głównej Kaplicy.

W Głównym Biurze (zachodnia część), prócz strażników, są także dwie osoby: Gavas Drin (pozwala dołączyć się do organizacji Świątynia) w [7] oraz Urvel Dulni w [8]. Z tej części można dostać się do Głównej Kaplicy, Przedsionka i Sali Rady. W Lecznicy w [10] stoi uzdrowicielka Galsa Andrano - handluje miksturami i składnikami, posiada 1000 złota, sprzedaje też zaklęcia. Z Lecznicy można dostać się w te same miejsca, co z Głównego Biura.

W Sali Rady stoi jedna osoba - Nerile Andaren (jej usługi są dostępne tylko dla wysokich rangą członków Świątyni) w [11]. Oferuje ona sprzedaż zaklęć i handel miksturami, posiada 600 złota. Oprócz wejść do Głównej Kaplicy, Lecznicy i Głównego Biura, są tu także dwa zejścia do Podziemi. Tam na razie, prócz skrzyń, worków i beczek, nic ciekawego nie będzie. Tylko z Podziemi można zejść do Kanałów Świątyni.

Reka Bogow

[Miasto] Ręka Bogów

Ręka Bogów to główna część mieszkalna miasta. Tutaj znajdziesz bardziej znane miejsca, a także wiele posiadłości. Niektóre są zamknięte, inne stoją otworem. Jest tu także wiele do zwiedzenia i zobaczenia, można się stąd dostać północną bramą na Dziedziniec Świątyni, a południową - na Plac Brindisi Dorom. Jest tu także klapa do Kanałów Posiadłości.

Ważniejsze punkty (najczęściej osoby) w tej części miasta:

[1] - Velyna Seran. Patrz zadanie Niewierność.

[2] - Salas Valor. Po więcej informacji patrz do kampanii "Służba u Almalexii".

[3] - Taren Andoren. Patrz zadanie Niewierność.

[4] - Drągal. Gdy z nim porozmawiasz, dostaniesz zadanie: Skarga Leśnego Elfa.

[5] - Thrud. Gdy zechcesz mu pomóc, dostaniesz zadanie: Barbarzyńca i Księga.

[6] - Venasa Sarano. Zwykła obywatelka.

[7] - Elanande. Patrz zadanie Wodzowie.

[8] - Miejsce spotkania. Patrz zadanie Niewierność.

Teraz opis budynków, które możesz w tej części miasta odwiedzić.

[A] - Skrzydlaty Guar

Karczma, w której jest wiele ciekawych osób. Na parterze nikogo nie ma. Na górze znajdują się: Hession (zaproponuje ci nocleg oraz zadanie: Wykidajło, handluje żywnością, ma 0 złota), pijani Denegor i Holmar. Na dole są: Mitanne Limax, Soscean, Therdon, Ra'Tesh (handluje miksturami i żywnością, posiada 800 złota), Bakh gro-Sham (tylko, jeśli wykonujesz zadania z kampanii "Służba u Króla") i Galms Seles