Szanujący rodzice, szanujące dzieci. Jak zamienić rodzinne konflikty we współdziałanie? - Victoria Kindle Hodson, Sura Hart - ebook
Wydawca: MiND Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2012

Szanujący rodzice, szanujące dzieci. Jak zamienić rodzinne konflikty we współdziałanie? ebook

Victoria Kindle Hodson, Sura Hart

(0)

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 16000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Przeczytaj fragment w darmowej aplikacji Legimi na:

Liczba stron: 203 Przeczytaj fragment ebooka

Odsłuch ebooka dostępny w abonamencie „Legimi bez limitu+” w aplikacji Legimi z:

Androida
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Odtwórz fragment audiobooka:

Czas: 5 godz. 59 min

Ebooka przeczytasz na:

Kindlu MOBI
e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Zabezpieczenie: watermark Przeczytaj fragment ebooka

Opis ebooka Szanujący rodzice, szanujące dzieci. Jak zamienić rodzinne konflikty we współdziałanie? - Victoria Kindle Hodson, Sura Hart

 

Książka Sury Hart i Victorii Kindle Hodson, doświadczonych trenerek Porozumienia bez Przemocy (Nonviolent Communication – NVC), to pozycja dla rodziców gotowych zmieniać swój sposób myślenia, działania i słuchania. Jest ona świetnym wprowadzeniem do komunikacji empatycznej z dzieckiem, która pomaga w rozwiązywaniu konfliktów i wspiera współdziałanie wszystkich członków rodziny. Może stanowić pomoc dla rodziców i dzieci, szukających wyjścia z błędnego koła krytyki, nieporozumień i niezaspokojonych potrzeb. Przedmowę do niej napisał twórca i wielka postać Porozumienia bez Przemocy ‒ dr Marshall B. Rosenberg. 

Ta niezwykle ważna, ale i bardzo praktyczna książka nauczy cię, jak naprawdę przygotować dziecko do życia w świecie. (Marshall B. Rosenberg, twórca Porozumienia Bez Przemocy)

Autorki tej bardzo potrzebnej polskim rodzicom książki, doświadczone trenerki NVC, pokazują, na czym polega pełna wzajemnego szacunku relacja z dziećmi. Oprócz pytań skłaniających do refleksji przekazują mnóstwo prostych wskazówek i zabaw, które pomagają budować kontakt i bezpieczeństwo w domu, o jakim każdy marzy. (Zofia Aleksandra Żuczkowska, trenerka Porozumienia bez Przemocy)

 

Opinie o ebooku Szanujący rodzice, szanujące dzieci. Jak zamienić rodzinne konflikty we współdziałanie? - Victoria Kindle Hodson, Sura Hart

Cytaty z ebooka Szanujący rodzice, szanujące dzieci. Jak zamienić rodzinne konflikty we współdziałanie? - Victoria Kindle Hodson, Sura Hart

albo głupie, wyrażajcie po prostu swoje obserwacje na temat ich zachowania i tego, jak ono was dotyka. Zamiast mówić, że wasz syn jest nieodpowiedzialny, opiszcie zachowanie, które sprawiło, że chcieliście użyć tego słowa.
Wypowiadanie dwóch słów – „ale” i „musisz” – może drastycznie wpłynąć na reakcję dziecka na to, co do niego mówisz. Zastanów się, kiedy ich używasz i jakie odpowiedzi wtedy otrzymujesz. Wyobraź sobie, że jesteś dzieckiem i słyszysz następujące słowa: „Zabawa z tobą sprawiła mi prawdziwą radość, ale… Wiem, że lubisz się bawić, ale. Słyszę, co mówisz, ale…”. Dzieci wiedzą, co następuje po „ale”: coś, co powinno zostać zrobione inaczej. I będzie
jedyna część wypowiedzi, którą zauważą i zapamiętają. Słowo „ale” jest jak gąbka: wymazuje wszystko, co zostało powiedziane wcześniej. Słowo „musisz” jest jeszcze bardziej niebezpieczne. Kiedy go używasz – albo któregoś ze słów o podobnym znaczeniu – „powinieneś (powinnaś), masz zrobić” – dajesz dziecku następujący przekaz: „Wiem, co jest dla ciebie najlepsze, nawet cię o to nie pytając. Powiem ci, co masz zrobić”. Nic szybciej nie wywołuje dziecięcego cierpienia niż takie żądania rodziców. Kiedy dziecko je słyszy, czuje lęk, a w jego mózgu wyłączają się obszary odpowiedzialne za racjonalne myślenie.
potrzeby. Uczucia informują nas o zaspokojonych lub niezaspokojonych potrzebach i jeśli rodzice potrafią je interpretować – wiążąc uczucia z określonymi potrzebami dzieci – oraz odróżnić je od dziecięcych strategii ich zaspokajania, to dzieci doświadczają, że są dostrzeżone i rozumiane.