Sword Coast Legends - poradnik do gry - Jacek "Ramzes" Winkler - ebook

Sword Coast Legends - poradnik do gry ebook

Jacek "Ramzes" Winkler

0,0

Opis

Poradnik do gry Sword Coast Legends zawiera szczegółowy opis jej przejścia oraz komplet wskazówek, które pozwolą ukończyć ją w stu procentach. Został on przygotowany przede wszystkim z myślą o graczach dopiero rozpoczynających przygodę z grami RPG oraz mających niewielkie pojęcie o przedstawionym tu uniwersum. Znajdziesz tu szczegółowe omówienie zagadnień, które pomogą ci przebrnąć przez każde zadanie czy walkę z przeciwnikiem. Dla fanów serii i osób, które znają już gatunek RPG przygotowany został zaawansowany opis przejścia z wyszczególnionymi sekretami, które napotykać będziesz podczas swojej przygody. Niniejszy poradnik został podzielony na kilka specyficznych rozdziałów. Pierwszym z nich jest wstęp do gry. Zawarte jest tu między innymi sterowanie, porady na dobry początek czy opis interfejsu. Kolejny rozdział prezentuje dokładny opis mechaniki rozgrywki. Pojawiają się tutaj opisy map, porady odnośnie walki czy podstawy eksploracji świata przedstawionego. Kolejny rozdział prezentuje już naszego bohatera. Zawiera też szczegółowo omówione umiejętności jakie posiadają dostępni bohaterowie oraz pokazuje różnice między nimi. Następna część poradnika zawiera szczegółowy opis trybu Dungeon Master czyli trybu, w którym zostajesz mistrzem gry i projektujesz poziomy dla innych graczy. Znajdziesz tutaj wskazówki dotyczące mechaniki, liczne porady oraz omówienie wszystkich udostępnionych przez twórców opcji. Kolejny rozdział zawiera już rdzeń całego poradnika czyli szczegółowy opis przejścia wszystkich zadań, zarówno głównych jak i pobocznych. Znajdują się tutaj wskazówki dotyczące spotykanych przeciwników, lokacji oraz nagród przyznawanych za ich ukończenie, a w nawigacji pomogą ci specjalnie przygotowane mapy z przejrzystymi oznaczeniami. Końcowe rozdziały poradnika zawierają opisy kwestii technicznej gry. Odnajdziesz tu szczegółowe omówienie opcji graficznych, wydajność silnika czy wymagania sprzętowe na komputery osobiste.

Poradnik do Sword Coast Legends zawiera:

  • Porady na dobry początek skierowane do osób zaczynających zabawę w świecie gier RPG
  • Omówienie mechaniki rozgrywki czyli zagadnienia takie jak walka, eksploracja czy też wykonywanie zadań
  • Szczegółowy opis tworzenia postaci i dostępnych bohaterów
  • Rdzeń poradnika czyli opis przejścia wszystkich zadań głównych i pobocznych
  • Omówienie kwestii technicznej gry oraz wymagania sprzętowe na komputery osobiste

W poradniku do gry Sword Coast Legends zawarto dokładny, bogato ilustrowany opis przejścia gry wraz z sekretami i licznymi poradami. Objaśnione zostały ponadto zagadnienia takie jak mechanika walka, eksploracja, czy tworzenie postaci.

Sword Coast Legends - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Neverwinter Wood / Evermoors M8
  • Zadania poboczne (City Gates M3)
  • Slave or Chief? / Return of the Chief - Zadania poboczne (Forlorn Cliffs / Darklake District M11)
  • Market District/Slums M5
  • Drużyna - jakich sojuszników wybrać? (Porady na dobry początek)
  • Gilded Eye Chapterhouse M9 (Neverwinter Wood / Evermoors M8)
  • Forlorn Cliffs / Darklake District M11
  • Pozostałe zadania poboczne (Forlorn Cliffs / Darklake District M11)
  • Pozostałe zadania poboczne (Market District/Slums M5)
  • Family Matters - Zadanie Jarhild (Zadania towarzyszy)

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 176

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Sword Coast Legendsporadnik do gry

autor: Jacek "Ramzes" Winkler

Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

ISBN: 978-83-8060-283-0

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1653

[email protected]

Spis treści

Sword Coast Legends - poradnik do gry

Porady na dobry początek

Sterowanie PC

Walka

Drużyna - jakich sojuszników wybrać?

Eksploracja

Ekwipunek

Dialogi i reputacja

Rzemiosło - Crafting

Jak się szybko wzbogacić?

Bohater

Tworzenie postaci

Zdobywanie doświadczenia

Umiejętności i punkty statystyk

Klasy postaci

Łotrzyk (Rogue)

Kleryk (Cleric)

Czarodziej (Wizard)

Wojownik (Fighter)

Paladyn (Paladin)

Zwiadowca (Ranger)

Zadania towarzyszy

Family Matters - Zadanie Jarhild

Hearts of Stone - Zadanie Bryn

The Zealot's Gambit - Zadanie Javena

Hommet Hears a Harpell - Zadanie Hommeta

Pulled Back In - Zadanie Larethara

Sin of the Past - Zadanie Illydii

Family Ties - Zadanie Dalanira

Golgamann's Deal - Zadanie Izhkina

Opis przejścia

Prolog: Survive - Zadanie główne

The High Road M1

Mercenaries Cave M2

Waking Up - zadanie główne

After Them! - zadanie główne

Zadania poboczne

City Gates M3

Sewers M4

Making an Entrance - Zadanie główne

Zadania poboczne

Market District/Slums M5

Podziemia Luskan M6

Abandoned Sewers M7

Zagadki w Guild Hall

The Contact - zadanie główne

Into the Dead City - zadanie główne

The Mind of Madness - zadanie główne

Not Dead Yet - zadanie poboczne

Dead Rat Revival - zadanie poboczne

A Trader's Fate - zadanie poboczne

A Fine Specimen - zadanie poboczne

Bloody Pirates - zadanie poboczne

Rare Vintage - zadanie poboczne

Serving Bregan D'arthe - zadanie poboczne

The Other Luskan Cult - zadanie poboczne

Pozostałe zadania poboczne

Neverwinter Wood / Evermoors M8

Gilded Eye Chapterhouse M9

Rhylfang's Lair M10

The Next Move - Zadanie główne

An Eye For An Eye - Zadanie główne

Chaos Breaks Loose - Zadanie główne

The Lair of Rhylfang - Zadanie główne

Free The Bartender - Zadanie poboczne

Big Game Hunting - Zadanie poboczne

List of Names - Zadanie poboczne

Cult of Ghaunadaur - Zadanie poboczne

Off in the Fog - Zadanie poboczne

Troll Patriarch - Zadanie poboczne

Forlorn Cliffs / Darklake District M11

Overlake Hold M12

Into Eternal Night - Zadanie główne

City of the Grey Dwarves - Zadanie główne

Prison For the Mind - Zadanie główne

The Traitor's Wake - Zadanie główne

The Calling - Zadanie główne

Burning Ambition - Zadanie poboczne

Puzzling Portals - Zadanie poboczne

Speak No Evil - Zadanie poboczne

Slave or Chief? / Return of the Chief - Zadania poboczne

Pozostałe zadania poboczne

Dungeon Master

Wprowadzenie

Tworzenie lokacji

Wygląd tworzonej lokacji

Tworzenie zadań

Edycja stworzonej lokacji

Tworzenie własnych postaci

Sword Coast Legends - wymagania sprzętowe

Sword Coast Legends - poradnik do gry

Poradnik do gry Sword Coast Legends zawiera szczegółowy opis jej przejścia oraz komplet wskazówek, które pozwolą ukończyć ją w stu procentach. Został on przygotowany przede wszystkim z myślą o graczach dopiero rozpoczynających przygodę z grami RPG oraz mających niewielkie pojęcie o przedstawionym tu uniwersum. Znajdziesz tu szczegółowe omówienie zagadnień, które pomogą ci przebrnąć przez każde zadanie czy walkę z przeciwnikiem. Dla fanów serii i osób, które znają już gatunek RPG przygotowany został zaawansowany opis przejścia z wyszczególnionymi sekretami, które napotykać będziesz podczas swojej przygody. Niniejszy poradnik został podzielony na kilka specyficznych rozdziałów. Pierwszym z nich jest wstęp do gry. Zawarte jest tu między innymi sterowanie, porady na dobry początek czy opis interfejsu. Kolejny rozdział prezentuje dokładny opis mechaniki rozgrywki. Pojawiają się tutaj opisy map, porady odnośnie walki czy podstawy eksploracji świata przedstawionego. Kolejny rozdział prezentuje już naszego bohatera. Zawiera też szczegółowo omówione umiejętności jakie posiadają dostępni bohaterowie oraz pokazuje różnice między nimi. Następna część poradnika zawiera szczegółowy opis trybu Dungeon Master czyli trybu, w którym zostajesz mistrzem gry i projektujesz poziomy dla innych graczy. Znajdziesz tutaj wskazówki dotyczące mechaniki, liczne porady oraz omówienie wszystkich udostępnionych przez twórców opcji. Kolejny rozdział zawiera już rdzeń całego poradnika czyli szczegółowy opis przejścia wszystkich zadań, zarówno głównych jak i pobocznych. Znajdują się tutaj wskazówki dotyczące spotykanych przeciwników, lokacji oraz nagród przyznawanych za ich ukończenie, a w nawigacji pomogą ci specjalnie przygotowane mapy z przejrzystymi oznaczeniami. Końcowe rozdziały poradnika zawierają opisy kwestii technicznej gry. Odnajdziesz tu szczegółowe omówienie opcji graficznych, wydajność silnika czy wymagania sprzętowe na komputery osobiste.

Poradnik do Sword Coast Legends zawiera:

Porady

na dobry początek skierowane do osób zaczynających zabawę w świecie gier RPG

Omówienie

mechaniki

rozgrywki czyli zagadnienia takie jak walka, eksploracja czy też wykonywanie zadań

Szczegółowy

opis

tworzenia postaci i dostępnych bohaterów

Rdzeń

poradnika

czyli opis przejścia wszystkich zadań głównych i pobocznych

Omówienie

kwestii

technicznej gry oraz wymagania sprzętowe na komputery osobiste

Jacek "Ramzes" Winkler (www.gry-online.pl)

Porady na dobry początek

Sterowanie PC

Gracz

Przytrzymaj by uruchomić widok taktyczny

Pokaż przedmioty, w które można wejść w interakcję

Czat

Celowanie w ziemię

Poruszanie kamerą

Obrót kamery w lewo

Obrót kamery w prawo

Przeskakiwanie między członkami drużyny

Szybki zapis gry

Szybkie wczytanie zapisu gry

Zaznaczenie całej drużyny

Komenda stop dla drużyny

Dziennik

Plecak

Zakładka bohatera

Umiejętności

Mapa

Zmiana zestawu broni

Sztuczka

Mistrz gry

Widok taktyczny

Pokaż przedmioty, w które można wejść w interakcję

Czat menu

Celowanie w ziemię

Poruszanie kamerą

Obrót kamery w lewo

Obrót kamery w prawo

Lokacje

Zadania

Potwory

Zestawy potworów

Walka

Walka w Sword Coast Legends odbywa się w czasie rzeczywistym lecz w każdej chwili możesz włączyć pauzę taktyczną by dokonać oceny sytuacji oraz wydać sojusznikom szczegółowe polecenia. Korzystając z pauzy taktycznej, można dowolnie zmieniać kontrolowaną postać, wybierać z paska ich umiejętności czy mikstury po czym włączyć się do walki w czasie rzeczywistym i sprawdzić efekt. W zależności od poziomu trudności, gra może zaimplementować do walki obrażenia zadawane sojusznikom (tzw friendly fire). Gra na poziomie łatwym (easy) ma tą opcję wyłączoną całkowicie. Poziom średni (medium) powoduje zadawanie tylko części obrażeń sojusznikom. Poziom trudny (hard) powoduje, że sojusznicy otrzymują 100% obrażeń obszarowych, efektów klątw czy strzałów z broni dystansowej. Ważnym jest dlatego ustawianie sojuszników w odpowiednich odległościach od siebie czy centrum walki. Poniżej znajdziesz kilka przydatnych wskazówek odnośnie toczenia walk:

Taktyczna pauza, dokonuj oceny sytuacji - Jeżeli nie masz ochoty na używanie taktycznej pauzy, graj na poziomie łatwym (easy). Na wyższych poziomach wymaganym jest wręcz używanie tej opcji. Nie ze względu na poziom trudności ale ze względu na poziom skomplikowania walki. Największą wadą będzie oczywiście bratobójczy ogień, którego nie unikniesz powierzając zadania używania umiejętności oraz ustawienia sztucznej inteligencji. Taktyczna pauza przydaje się także w starciach z silniejszymi przeciwnikami takimi jak bossy czy grupy najemników.

Bratobójczy ogień, czyli wróg sojuszników - Poziomy średni (medium) oraz trudny (hard) implementują do walki bratobójczy ogień. Jest to nieodzowny element każdej potyczki, który musi podejść do twojego stylu gry niezależnie od tego czy jesteś na to przygotowany czy nie. Żeby tego uniknąć, pamiętaj o rozstawieniu twoich sojuszników zaraz po rozpoczęciu walki, w odpowiedniej odległości od siebie oraz centrum walki. Podczas walki staraj się wysuwać twoją najsilniejszą/najwytrzymalszą postać do przodu, tak by zbierał obrażenia od wszystkich przeciwników. W ten sposób nie tylko walka skupi się w jednym miejscu ale także unikniesz bratobójczego ognia skierowanego w mniej defensywnych członków drużyny. Grając magiem miej na uwadze odporność najbardziej wysuniętego sojusznika na różnego rodzaju obrażenia czy klątwy. Rzucając czar obszarowy, na ekranie pojawi się okrąg zasięgu jego działania. Żeby zniwelować bratobójczy ogień, staraj się omijać swojego sojusznika i rzucać czar obok niego.

Teren to twój sprzymierzeniec, wykorzystaj to - Podczas eksploracji znajdziesz całe mnóstwo przeciwników, jednych łatwych, a drugich silniejszych. Jeżeli zobaczysz, że przed jaskinią stoi jeden troll, prawdopodobnie nie masz powodów do zmartwień, ale jeśli zobaczysz jak w wąskim przejściu stoi cała grupa przeciwników (na przykład Wilgen z kanałów podczas wykonywania zadania głównego Making an Entrance) to ważnym jest by zadać sobie pytanie - Czy jest to najlepsze miejsce do stoczenia walki? W przypadku Wilgena akurat nie jest dlatego warto wykorzystać otoczenie, w którym się znajdujesz. Przed walką dokonaj oceny sytuacji, i ustal gdzie będzie najlepsze miejsce do stoczenia walki. Zaraz po rozpoczęciu walki, nakaż całej drużynie by wycofali się do najbliższych drzwi i postaw w nich Paladyna czy wojownika, który zbierać będzie na sobie obrażenia. Łucznik i kleryk ZAWSZE powinni znajdować się za jego plecami. Wykonując ten krok nie tylko eliminujesz potencjalne zagrożenie dla nisko uzbrojonych postaci ale także wykluczasz z walki część grupy przeciwników ponieważ w większości przypadków duża grupa rozdzieli się na dwie mniejsze. Taktyka ta sprawdza się z każdym rodzajem wąskich przejść, drzwi czy ślepych zaułków.

Przeciwnicy też posiadają odporności na obrażenia - Zdobywając ekwipunek często spotykasz sytuację, w której przedmioty oferują bonusy do odporności na obrażenia, czy to ognia czy błyskawic. Jeżeli tak się dzieje, możesz być pewien, że to samo działa w drugą stronę. Niektórzy przeciwnicy (na przykład Rhylfang) posiadają całkowitą odporność na różnego rodzaju obrażenia (w przypadku Rhylfang są to obrażenia od trucizn). Jeżeli jakiś sojusznik akurat posiada broń tego samego żywiołu, poziom obrażeń jaki zadawa będzie równy zeru. Dlatego tak ważne jest posiadanie dwóch, trzech zestawów broni. Wyżej wymieniona sytuacja odnosi się przede wszystkim do magów ponieważ żaden potwór w grze nie ma całkowitej odporności na obrażenia fizyczne, które zadają łotrzycy, łucznicy czy wojownicy. Nie jest to jednak odosobniony przypadek ponieważ większość broni legendarnych (których oczywiście będziesz używał), posiadają bonusy w postaci obrażeń żywiołu. Jeżeli na przykład broń posiada duży bonus do obrażeń od błyskawic, walcząc z Elder Black Pudding, nie zadasz ani jednego punktu obrażeń tego typu ze względu na jego odporność na błyskawice.

Nie każdy przeciwnik to szczur, którego można po prostu zdeptać - W trakcie przygody będziesz spotykał całą gamę potworów, ludzi czy drowów. Jedni z nich będą łatwi do pokonania, a drudzy nie. Z tą wiedzą musisz się liczyć ponieważ możesz natknąć się na przeciwnika, który będzie zbyt silny do pokonania. Przykładem może być pierwszy kultysta Cyrana (zadanie poboczne A Trader's Fate). Pierwszy raz spotkać go możesz na trzecim poziomie, kiedy to po raz pierwszy stawiasz stopę na ziemi miasta Luskan. Walka z nią sprawia ogromne problemy dla postaci niskopoziomowych, nie z racji tego że jej poziom jest wyższy, ale z racji tego, że twój ekwipunek jest zbyt słaby. Jeżeli spotkasz takiego przeciwnika, który zabija twoją drużynę w kilka sekund, odpuść i wróć ponownie za kilka poziomów. Będziesz wtedy posiadał silniejszy ekwipunek oraz więcej umiejętności.

Drużyna - jakich sojuszników wybrać?

Larethar

Drużyna to podstawowy element mechaniki gry Sword Coast Legends. Podczas przygody będziesz spotykać różnych sojuszników, których można przyłączyć do drużyny. Warto więc wiedzieć jaki jest najbardziej optymalny układ przy tworzeniu drużyny.

Łotrzyk (Izhkin, Larethar) - Łotrzyk to nieodzowny element każdej drużyny. Jego zadaniem jest zadawanie maksymalnych obrażeń i szybkie eliminowanie zagrożenia ze strony przeciwników. Jego celem powinny być postacie słabo uzbrojone czyli magowie, łucznicy czy inni łotrzykowie. Nie ma drugiej takiej postaci, która zadaje takie obrażenia pojedynczemu celowi jak łotrzyk. Staraj się go więc uzbroić w najlepszy sprzęt. Jeżeli chodzi o umiejętności, skup się na maksymalnych obrażeniach i walce w ukryciu. Dobry łotrzyk powinien wejść niepostrzeżenie między wrogów, zabić przeciwnika jednym ciosem po czym wyjść zanim inni zorientują się co się właściwie stało. Łotrzyk to oczywiście nie tylko obrażenia ale spryt. Podczas awansu łotrzyka, skup się na wykupieniu umiejętności Search, ponieważ to ta postać powinna szukać wszelakich skarbów, pułapek czy sekretnych przejść.

Hommet

Mag (Hommet, Dalanir) - Mag powinien skupić się przede wszystkim na klątwach. Dzięki niemu będziesz mógł wyłączyć z walki część przeciwników poprzez uśpienie, paraliż czy inne efekty kontrolujące. Jako, że mag posiada całą gamę umiejętności, możesz go użyć także jako drugie główne narzędzie do zadawania obrażeń, na przemian z wojownikiem. Maga przede wszystkim ubierz w szaty, które w statystykach posiadają redukcję czasu odnowienia umiejętności. Pomoże to z niekończącym się ładowaniem umiejętności.

Illydia

Kleryk (Illydia) - Illydia jest znakomitym klerykiem. Z racji swoich umiejętności rasowych, szybko wyleczy rannego sojusznika. Jej domyślne uzbrojenie (łuk) posiada umiejętność specjalną, która powoduje zwiększenie przywracanych punktów życia rannym sojusznikom. Powinieneś skupić się przede wszystkim na wykupieniu wszystkich umiejętności leczniczych oraz wzmocnień dla drużyny zarówno ofensywnych jak i defensywnych. Kleryk powinien być postacią wspierającą innych sojuszników. Jeżeli chodzi o uzbrojenie, wybieraj takie, przy których widnieje redukcja czasu odnowienia umiejętności oraz przyrost odnawianych punktów życia. Doskonałym elementem rynsztunku jest Mask of Relentless Compassion. Jest to nakrycie głowy, które posiada w swoich statystykach ogromny bonus do odnawianych punktów życia. Niestety można go zdobyć dopiero z zadania pobocznego w trzecim akcie o nazwie Speak No Evil.

Jarhild

Wojownik/Paladyn (Jarhild, Javen) - Wojownikiem powinna być twoja najwytrzymalsza postać. Awansując na kolejne poziomy, staraj się wykorzystywać punkty na statystyki kondycji (CON) oraz siły (STR). Jego uzbrojenie powinno posiadać różnorakie bonusy defensywne i redukcję obrażeń. Umiejętności powinny skupić się na wspieraniu drużyny oraz kontrolowaniu pola walki. W tym celu jednak musisz poświęcić swoje obrażenia co w tym przypadku jest naprawdę świetnym pomysłem. Oczywiście nie wykluczaj go jako postaci zadającej obrażenia. Wojownik potrafi być nie tylko wytrzymały ale także silny, zadając tyle samo obrażeń co mag. Wojownik ma za zadanie skupiać obrażenia wszystkich przeciwników na nim. W tandemie z klerykiem, który stoi daleko od centrum walki, wojownik może ustać nawet najsilniejsze umiejętności przeciwników.

Eksploracja

Eksploracja świata trzyma się jednej zasady, która obowiązuje w każdej klasie czy sojuszniku. Tą zasadą jest ciągłe używanie umiejętności Search. Najlepszym wyborem postaci do wykupienia tej umiejętności jest łotrzyk z racji swojego naturalnego współczynnika wiedzy (WIS). Wiedza zwiększa percepcję co pomaga znaleźć ukryte rzeczy w świecie gry. Eksploracja łotrzykiem wprowadza także możliwość rozbrajania pułapek, na które napotykasz w czasie przeszukiwania jaskiń czy lochów. Po dostaniu się do nowoodkrytego miejsce, mapa lokacji będzie całkowicie zakryta. Najlepszym sposobem na jej odkrycie jest poruszanie się wzdłuż brzegu mapy i zakończenie podróży w miejscu, w którym ją rozpocząłeś. Unikniesz tym samym niepotrzebnego odkrywania miejsc, które pominiesz. W miejscach takich mogą być różnorakie skarby i zagadki. Staraj się wchodzić do każdej jaskini. W każdym przypadku, w środku znajdziesz coś ciekawego. Może to być zadanie poboczne, elitarny przeciwnik strzegący skarbu czy zagadka, po rozwiązaniu której dostaniesz się do skarbca wypełnionego bogactwami. Eksploracja i szybkie wzbogacanie się jest ze sobą ściśle powiązane.

Ekwipunek

Sword Coast Legends bazuje na systemie przedmiotów. Nie jest to jednak system znany z innych gier RPG gdzie musisz spełnić wymagania dotyczące poziomu postaci by założyć dany przedmiot. Wszystkie znalezione przedmioty w grze możesz założyć na każdej dostępnej postaci. Jedynym wymogiem jest posiadanie odpowiedniego szkolenia w używaniu przedmiotów. Przykładem może być łotrzyk, który domyślnie nie potrafi posługiwać się młotami czy halabardami. Jeżeli chcesz korzystaj z tego typu uzbrojenia, musisz wykupić specjalną umiejętność, która szkoli postać w określonym typie uzbrojenia. Nie jest to jednak najlepszy pomysł ponieważ w trakcie gry będziesz mieć tylko ograniczoną ilość punktów umiejętności, które w tym przypadku lepiej przydzielić w umiejętności pasujące do danej klasy. Pamiętaj - W Sword Coast Legends, co jest do wszystkiego, to jest do niczego. Część domyślnego ekwipunki jest lepsza niż ta znajdywana podczas rozgrywki. Przykładem może być łuk kleryka Illydii. Jej domyślna broń posiada bonus do przywracanych punktów życia rannym sojusznikom. Jako, że powinieneś skupić się na budowaniu tego bonusu dla postaci kleryka, nie warto zmieniać broni na taką, która zadaje więcej obrażeń.

Zdobywanie lepszego ekwipunku odbywa się w trzech zasadniczych krokach. Pierwszym jest kupno przedmiotów u handlarzy. Kupcy w miastach posiadają czasem bardzo ciekawe przedmioty, których nie sposób znaleźć w świecie gry. Jeżeli znajdziesz nowego handlarza, pamiętaj o przejrzeniu jego oferty. Drugim krokiem jest zabijanie potworów i wykonywanie zadań. Nie pomijaj zadań pobocznych, z których można czasami zdobyć naprawdę ciekawe przedmioty. Jednym z takich przedmiotów jest legendarne nakrycie głowy dla kleryka - Mask of Relentless Compassion. Maska powoduje, że kleryk zadaje o 99% mniej obrażeń, ale otrzymuje także 100% bonus do przywracanych punktów życia rannym sojusznikom. W związku z tym, że kleryk powinien skupić się właśnie na leczeniu, maska jest najlepszym przedmiotem dla tej klasy. Samą maskę możesz zdobyć z zadania pobocznego Speak No Evil.

Ostatnim już krokiem jest rzemiosło. Crafting w Sword Coast Legends znacząco odbiega od tego spotykanego w innych grach RPG. Nie zbierasz tu materiałów i schematów tak jak w Wiedźminie. Nie trenujesz umiejętności kowalstwa i płatnerstwa tak jak w Skyrim. Rzemiosło polega na odnajdywaniu rozsianych po całym świecie części uszkodzonego uzbrojenia i zlecenie kowalowi z Luskan ich odtworzenia. Cena za przekucie uzbrojenia wynosi często dziesiątki tysięcy złota. W zamian za to jednak otrzymujesz legendarny ekwipunek, którego nie można w żaden inny sposób zdobyć.

Ekwipunek