Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Dzięki poradnikowi do gry strategicznej „Star Wars: Empire at War” dowiesz się jak skutecznie dowodzić siłami Rebelii oraz Imperium i jak przejść obie dostępne w grze kampanie.
Star Wars: Empire At War - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Star Wars: Empire At War jest grą strategiczną czasu rzeczywistego, powstałą w firmie developerskiej, zrzeszającej twórców m.in. Dune 2: The Building of a Dynasty i Emperor: Battle for Dune oraz trzeciej odsłony Civilization i pamiętnej serii Command & Conquer.
Gra Star Wars: Empire At War, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2006 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 69
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=487
Walka w przestrzeni
Modelowe starcie kosmiczne
Walka na planetach
Modelowa bitwa lądowa
Bohaterowie Imperium
Misja 1 Thyferra - początek
Misja 2 Zgnieć, zabij, zniszcz
Misja 3 Zagrożenie ze strony piratów
Misja 4 Podbój Genosis
Misja 5 Atak na Mon Calamari
Misja 6 Kłopoty na Kashyyku
Misja 7 Nowa broń
Misja 8 Forteca Rebelii
Misja 9 Zdradziecki Moff
Misja 10 Spotkanie z Imperatorem
Misja 11 W pogoni za księżniczką
Misja 12 Zniszczenie Aldeerana
Misja 13 Koniec Rebelii
Powitanie
Walka w przestrzeni
Modelowe starcie kosmiczne
Walka na planetach
Modelowe starcie naziemne
Wykorzystanie sojuszników
Rajdy
Misja 1 Sabotaż na Kuat
Misja 2 Interpretacja sieci
Misja 3 Kradzież myśliwca typu X
Misja 4 Akcja ratownicza na Kessel
Misja 5 Okradanie bogatego
Misja 6 Oswobodzenie z imperialnej niewoli
Misja 7 Najwyższa oferta
Misja 8 Pomoc dla Sokoła Millenium
Misja 9 Igła w stogu siana
Misja 10 Pożyczony czas
Misja 11 Postępować z ostrożnością
Misja 12 Obrona Mon Calamari
Misja 13 Ostatnia bitwa
Witam w poradniku, poświęconym Star Wars: Empire at War. Dowiesz się z niego, jak skutecznie dowodzić siłami Rebelii oraz Imperium i jak przejść obie dostępne w grze kampanie. Na początek zaznaczę, że gra nie jest trudna. Nie musisz być wybrańcem mocy, żeby przejść ją w 2-3 dni. Dlatego najlepiej zrobisz ustawiając poziom trudności na najwyższy. W przeciwnym wypadku misje nie sprawią żadnego problemu, a nie o to przecież chodzi.
Kolejność rozgrywania kampanii jest w zasadzie dowolna. Piszę "w zasadzie", bo jednak nieco lepiej zabrać się na początek za kampanię Imperium. Gra rebeliantami jest bardziej wymagająca - trudniej o przewagę w galaktyce, bitwy wymagają odrobiny finezji oraz dobrego poznania cech i umiejętności jednostek. Imperium z kolei polega na brutalnej sile, ciężkich okrętach i potężnym zapleczu ekonomicznym - stąd jest łatwiejsze dla osoby, która nie poznała jeszcze tajników gry. Jeśli rozegrasz kampanie na odwrót (zaczynając od Rebelii) może się okazać, że pierwsza wyda ci się miejscami trudna i frustrująca, a druga będzie po niej banalnie prosta.
Poradnik podzielony jest na dwie części - tę poświęconą Imperium i tę poświęconą Rebelii. Każda z części składa się z kolei z dwóch elementów: solucji oraz poradnika taktycznego.
Krzysztof "KristoV" Piskorski
Empire at War to fuzja dwóch, a w zasadzie trzech RTS-ów. W trybie galaktycznym zarządzasz produkcją i rozwojem planet, a także przygotowujesz ataki. Są jeszcze dwa tryby taktyczne (kosmiczny i lądowy), które służą do rozstrzygania starć. To one pchają do przodu fabułę. Planeta, która jest celem następnej misji, jest najczęściej wyróżniona czerwonym krzyżykiem. Opis i szczegółowe cele zadania możesz przeczytać w holokronie.
Pomiędzy misjami zawsze masz chwilę, by poszaleć po mapie galaktyki. Ostatnie zadania mogą wymagać rozbudowanych sił - lepiej zawczasu je przygotować. Dlatego właśnie w solucji między opisami zadań znajdują się krótkie punkty "Podbój", gdzie wskazuję jak najlepiej przygotować się do kolejnych starć.
Pamiętaj też, że w menu "rozgrywka" możesz zmienić prędkość gry w bitwach i na mapie galaktyki. O ile tą pierwszą lepiej zostawić bez zmian (starcia są bardziej dynamiczne), o tyle drugą proponuję zmniejszyć o jeden. W przeciwnym wypadku dni galaktyczne będą gnały jak szalone, a że nie możesz atakować gdy pojawiają się "gadające głowy", często stracisz masę czasu przez odprawy związane z misją. Nie mówiąc już o tym, że przy dużej liczbie planet nim ustawisz kolejkę budowy w jednej części Imperium, w innej produkcja dawno się skończy a fabryki będą leżeć odłogiem.
Tutaj drobna uwaga: ważne zdarzenia w galaktyce następują w miarę wypełniania zadań, a nie w miarę upływu czasu. Można to wykorzystać dla ułatwienia sobie gry. Jeśli w którymś momencie (najlepiej na początku) podbijesz wszystkie aktywne układy z wyjątkiem obiektu misji, możesz przyspieszyć czas i dowolnie długo kosić kredyty. Po pewnym czasie może zniknąć znacznik misji, ale bez obaw - wciąż można ją wykonać. Posiadanie setek tysięcy kredytów psuje jednak przyjemność płynącą z gry, więc radzę nie nadużywać tego sposobu zarabiania.
W imieniu dowódcy stacji witam was na szkoleniu! Za oknami widzicie właśnie wschód księżyca nad Yavin - jeden z piękniejszych widoków w galaktyce. Ale nie zebraliśmy się tutaj podziwiać widoki. Zostaliście wybrani jako najzdolniejsi, najbardziej obiecujący oficerowie imperialnych sił. Wkrótce będziecie wykonywać zadania o priorytetowym znaczeniu dla Imperatora. A wiecie, że Imperator nie znosi porażek. Dlatego słuchajcie dobrze. Robienie notatek i nagrań zakazane - poruszane dziś kwestie nie mogą wyjść poza tą salę.
Na początek zajmiemy się tematem starć kosmicznych, a dokładniej - przeglądem podstawowych okrętów Imperium. Widzę, że wielu z was się dziwi. Wiem: przerabialiście ten temat w szkole oficerskiej, a podręcznik dowodzenia, który każdy z was posiada, poświęca mu sporo miejsca. Wiedzcie jednak, że pewne rzeczy nie mogły trafić do oficjalnych publikacji. Szpiedzy Rebelii są wszędzie.
Bardzo tania i szybka w produkcji jednostka, która jest niedoceniana przez wielu młodych oficerów. Zawsze warto mieć w pogotowiu kilka probotów, bo dzięki nim można wiedzieć, dokładnie jakie siły stacjonują we wrogich systemach. Pozwala to nie tylko lepiej się przygotować się do uderzenia, ale też np. atakować szczególnie rozbudowane stacje wtedy, gdy w okolicy nie ma rebelianckiej floty.
Zwiadowcy to jedyne jednostki TIE, które nie znajdują się na standardowym wyposażeniu niszczycieli. Nie używa się ich często, bo są nadzwyczaj wyspecjalizowanymi statkami. Ich zdolność pozwala sondować odległe obszary pola bitwy i przydaje się głównie do lokalizowania celów dla jednostek Broadside. Z tej przyczyny jeśli we flocie jest kilka Broadside'ów, warto też włączyć do niej statki zwiadowcze.
Zwiadowcy TIE są bardzo mało przydatni w walce. Należy zawsze trzymać ich zdala od starć - najlepiej w środku mgławic, lub w polach asteroidów.
To podstawowe myśliwce Imperium. Nie musicie się martwić o ich produkcję. Krążowniki oraz niszczyciele posiadają hangary i taśmy produkcyjne TIE-fighterów, więc straty są uzupełniane przez samych kapitanów. Na początku bitwy każda jednostka liniowa wypuszcza swój kontyngent w przestrzeń. Jeśli eskadra zostanie utracona, statek po pewnym czasie produkuje kolejną.
Myśliwce TIE